Директорът на ЦГМ: Над 1300-1400 на месец са закупените с банкова карта билети за градския транспорт в София

Директорът на ЦГМ: Над 1300-1400 на месец са закупените с банкова карта бил

Снимка: Столица.bg

Предстои пускането на три автобуса по линия 66, които ще позволяват и качването на 9 велосипеда, съобщи Димитър Дилчев

Над 1300 - 1400 са закупените с банкова карта превозни документи - билети и карти, за градсикя транспорт в София. При покупката не се издава бележка, а тя се получава при регистрация в сайта на Центъра за градска мобилност. Това обяснява директорът на ЦГМ Димитър Дилчев в интервю пред агенция "Фокус".

В края на март бе добавеня и услугата за купуване билети за еднократно пътуване в обществения транспорт в София. Електронизираната система заработи през февруари т. г. и продължава да се надгражда, добавяйки се нови услуги за улеснение на гражданите, ползващи градския транспорт.

"Това е изключително удобен начин да платите вашата карта за еднократно пътуване, без да се редите на гишета, без да ползвате налични пари. Просто допирате вашата безконтактна дебитна или кредитна карта, след което автоматично вашето пътуване вече се отчита като редовно, а картата Ви се брои за валидирана. Оттам насетне, ако дойде контрольор, показването на картата дава информация на проверяващия в колко часа и къде е валидирана тази карта", коментира Дилчев.

При проверка от контрольор банковата карта се допира до устройството и се разбира кога и къде е валидирана тази карта.

"Надяваме се да се разширява обхватът на тази услуга. ЦГМ има и предложение за дневна картна, осъществявана по този начин. При пътувате през целия ден с вашата карта, в края на деня, ако сумата надвишава 4 лв., цената, която ще бъде изтеглена е точно 4 лв., колкото струва дневната карта. Очаквам и това нещо да стане факт след промяна в необходимите нормативни документи в Столичния общински съвет в следващите месеци", казва Дилчев.

Той  екатегоричен, че при купуване на превозен документ с банкова карта цената на билетът е колкото е по наредба - 1.60 лв. за еднократно и 4 лв. за дневна карта, и не се насиляват допълнителни такси.

"Изрично е описано, че в края на деня, ако се ползвали пътуване за 1,60 лв., останалите пари се възстановяват. Ако сметката е 3,20, също се възстановяват. Ако пък се надхвърлили 4 лв., вече от картата се изтегля това, което е необходимо, за да се допълни до размера на вашето пътуване", уточнява директорът на ЦГМ. Той допълва, че с приложението MPASS пътниците имат възможност да си закупят електронен билет.

При валидиране електронният билет за еднократно пътуване, в приложението MPASS се изписва, че билетът е валиден един час, но в рамките на това време пътникът не може да ползва и друго превозно средство в градския транспорт. "Очакваме решение на Столичния общински съвет за начина на тарифиране на превозните документи, дали ще е на време и колко ще е то. Това са решения, които предстоят да бъдат взети", надява се Дилчев.

 

Той коментира, че все още броят на пътниците в обществения транспорт в София не е стигнал нивата, които бяха преди пандемията. "Надяваме се, че в рамките на няколко месеца ще се доближим до нивата на пътници, които бяха преди пандемията. Всичко зависи и от това как ще се развиват нещата, какво ще се случи в следващите месеци. Надяваме се тази пандемия да е зад гърба ни, но бъдещето само ще покаже", обяснява Дилчев.

Намаляват инциденти и кражби в градския транспорт

В столичния градски транспорт има инсталирани над 4000 камери във всички превозни средства, работят непрекъснато и записват. Статистиката сочи, че инцидентите в градския транспорт в последните месеци намаляват. "Гражданите трябва да знает,  че всеки инцидент в последните месеци, които сме имали, се установяват и извършителите. Определено можем да кажем, че към днешна дата значително са намелели и джепчийствата. За съжаление, имаше подобни инциденти, вандализъм. Благодарение обаче на видеонаблюдението извършителите се установяват незабавно", доволен е директорът на ЦГМ.

Разширяване на зоната за платено паркиране

От няколко месеца в София се обсъжда темата за допълнително разширяване на зоните за платено паркиране. "Има и конкретни предложения за увеличаване както на работното време на „синята зона“, така и за промяна на обхвата на „зелената зона“. Обсъжда се и промяна част от „зелената зона“, където е понатоварено, да стане „синя“. Това са неща, които следва да дойдат като становище, инициатива и доклад от съответните районни кметове. Естествено ЦГМ и групите в Столичния общински съвет (СОС) имат своето виждане. Ще напомня, че последните две зони, които тръгнаха в „Яворов“ и „Иван Вазов“ показват, че въвеждането на зона определеноводи след себе си и до въвеждане на ред в квартала. В течение на времето действително кварталът се успокоява транспортно и осигурява достатъчно места за живущи. Отново ще кажа, че на определени места в центъра зоните вече са претоварени. Живущите имат искания към СОС, както за вдигане на цените, така и за увеличаване на работното време.
Предстои да видим и какви решения ще бъдат взети в тази насока", коментира Дилчев.

Още автобуси за велосипеди към Витоша

Той допълни, че предстои пускането на три автобуса по линия 66, които ще могат да позволяват и качването на 9 велосипеда. "Това ще стане може би през този уикенд и ще са оборудвани с велобагажници", съобщи Дилчев.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Подписаха КТД за 30% увеличение на заплатите в училищното здравео......

Кметът на Столичната община Васил Терзиев и синдикатите от КТ „Подкрепа“ и КНСБ подписаха днес нов Колективе...

Прочети още keyboard_arrow_right