Елетробусчета ще превозват пътници до метрото в Овча купел и Люлин (СНИМКИ)

photo_library
  • Електробусче за довеждащ транспорт в Овча купели  Люлин

    Снимка: Столица.bg

  • Електробусче за довеждащ транспорт в Овча купели  Люлин

    Снимка: Столица.bg

  • Електробусче за довеждащ транспорт в Овча купели  Люлин

    Снимка: Столица.bg

Малки, симпатични и най-вече с нулеви емисии електробусчета ще са довеждащ транспорт до метростанциите в столичните квартали Овча купел и Люлин в София. Маршрутът на 6-метровите превозни средства е по тесните междуквартални улици и ще осигуравя транспортирането на гражданите до метростанции и спирки на градския транспорт.

Вече има готова схема за Овча купел, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова днес в гараж Малашевци. Кокетните електроавтомобили ще тръгнат от следващата година заедно с пускането на трасето от втория етап на третата метролиния от Овча купел. Като малко подвижно бижу днес бе тестват 6-метров електробус на фирма Karasan на полигона в гараж Малашевци.

Зад волана, за да се увери как се управлява седна и столичния кмет Йорданка Фандъкова. Тя повози журналисти, представители на фирмата и директорът на Столичния автотранспорт Слав Монов. Преди нея показна тестова обиколка направи автомобилният състезател и европейски шампион на GT4 Павел Лефтеров.

От утре синият бус ще се движи по кварталните улици в Овча купел в продължение на 4 дни. Той обаче няма да вози пътници, тъй като не е включен в лиценза на автотранспорта, уточни Слав Монов. До 2 месеца ще бъде пусната процедура за конкурс за избор на доставчик на 50 такива електробуса. Електрическата системата за задвижване на Karasan е на BMW, а бусовете се сглобяват в Турция.

Те са намерили ефективно приложение в Истанбул, Бурса и Анкара, където са довеждащ транспорт, казаха от компанията. Максималната скорост на первозното средство е 70 км/ч, но може да се ограничи и до 50 км/ч. Вътре има климатик и печка, които са отделно за шофьора и за салона с пътниците. Мястото на водача е отделено с кабина. В буса има 10 седящи мест с две сгъваеми за хора с уврежданиея и майки с колички. Общо капацинетът е за 22 пътника.

Зареждането с ток продължава от 50 минути до няколко часа, зависи от зарядната станция, уточника от Karasan. Батерията е 88 киловатчаса, а максималният пробег е 200 км. "Пробегът зависи и от начина, по който се управлява. Има възможност за регенерация, по-рано да се отпуска газта и да не се натиска спирачка. така се увеличава пробегът", обясниха представители на компанията. Цената на едно електробусче е около 210 000 евро. Вътре има екстри като зареждане на телефони и WiFi.

Ще кандидатстваме за финансиране за купуването на общо 82 електробусчета. Столичен автотранспорт да купи 52, а 30 Столичен електротранспорт, каза кметът Йорданка Фандъкова. Тя припомни, че през миналата седмица СОС одобри докладът за кандидатстване на Столична община по ОП "Околна среда" за 218 млн. лв. за закупуването на екологични превозни средства за градския транспорт в София.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 45 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 147 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Обсъждат финансовата децентрализация на София...

  "Децентрализацията е изключително актуална и за новия екип на Столичната община." Това каза заместник-кметът по ...

Прочети още keyboard_arrow_right