Ето на кои стратегически обекти Столична община ще направи реконструкция

Ето на кои стратегически обекти Столична община ще направи реконструкция

Снимка: Столица.bg

Проектът ще се финансира със заем от Европейската инвестиционна банка

Инвестиционното предложение на Столична община е по голям проект, в който са включени 10 стратегически инфраструктурни обекта в София и 5 резервни. финансирането ще е с кредит за 60 млн. евро от Европейската инвестицонна банка. 

"Изискванията за общинския дълг са разписани в Закона за публичните финанси. До момента по кредитите освен лихва и главница по взетите заеми друго не се плаща. Общината има Стратегия за управление на дълга, която е от 40 страници и се описва как общината финансира инвестиционните проекти. Досега Столична община поема заеми единствено с инвестиционна цел - метро, отпадъци, транспортни средства, проекти за стррителство и ремонти на пътища в града. Всички са насочени към дългосрочно развитие на града. С изключение на един кредит от Японската банка, всички други са от ЕИБ.

S&P потвърди кредитния рейтинг на София

От няколко години рейтингът на София е равен на държавата със стабина переспектива. Освен добрата ликвидна позиция на общината столицата генерира голям процент, от над 40%, от БВП на страната. Заемът, за който ще кандидатстваме  до 60 млн.евро е с индивикативна лихва от 3,35% за целия период и няма такси. За първи път говорим за рамков заем, оперативно в хода на изпълнение, 5 години, да бъдат подменяни обекти. Имаме готовност за гъвкавост за изпълнение на проекта на отделните инвестиции", обясни зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов на пресконференция днес.

Трамвайното трасе се вдига и мотрисите ще минават по покрива на тунела при НДК

Той допълни, че днес е пусната обява в 2 ежедневника за проекта на Столична община, който е около 50 страници, където е подробно разписано за всеки отделен обект . После предстои обществено обсъждане на заема, което е планувано за следващата сряда от 15 часа. Всички мнения, предложения  истановища могат да се изпращат на имейл. обсъждането ще е онлайн на страницата във фейсбук на СОС. "След него ще се направи и внесе доклад в СОС и при одобрение ще се финализират порцедурите с банката, за да започне изпълнението обектите в поректа през следващия строителен сезон", обясни Барбалов.

Освен реконструкцията на транспортния тунел на НДК, заедно с вдигането на трамвайното трасе на покрива на тунела има още 9 стратегически обекта, които ще облекчат и изведат автомобилния трафик от центъра на София. "Обектите са от стратегическата инфраструктура на София и предвиждат изграждане и реконструкция от кръговорадиалната мрежа на града", каза зам.-кметът по строителство на Столична община инж. Ангел Джоргов.

Първият е велоалея от "Зеления ринг" на София. Това ще е участъка от ВТУ "Т. Каблешков" в район Слатина до гара "Пионер" в район Изгрев. Това е един от десетте обекта на Зеления ринг, а предвиденият бъджет е малко над 3,5 млн. лв.

В проекта е и бул. "Т. Каблешков", който досега е ремонитран от бул. българия до ул. Луи Айер. За следващата година ще предвижда от "Луи Айер" до края до Черни връх. Там ще се изгради изцяло ново трамвайно трасе между двете платна за движение.

Друг стратегически обект е бул. Копенхаген за 22,5 млн. лв. Пътят е връзка между Цариградско и метрото в Младост 3. "Обезпечаваме квартал Младост 5 и разтоварваме трафика по "Ал. Малинов", коментира инж. Джоргов. В момента се изгтовя работен проект и имотите са включени в Инвестиционна програма на Столична община за отчуждаване през 2021 г.

Източна тангента също е част от представения днес проект. Трасето прави връзка между Ботевградско шосе, "Владимир Вазов" и Северната скоростна тангента. Бюджетът е малко над 26,5 млн. лв. Дължината около 1,5 км. Сега има процедура за избор на изпълнител и до 2 месеца ще има класиране.

Реконструкцията на бул. Рожен ще обхване пробива от "Рожен" от надлеаз под жп линията до Северната скоростна тангента и ще свързва северните квартали и централната градска част. Бюджетът е малко над 20 млн. лв., дължина на трасето над 2 км. Вече приключва работното проектиране и се очаква до 2 - 3 месеца да се пусне обществена поръчка за избор на изпълнител.

Разширението на Ломско шосе от метростанцията там през жп надлеза до Столичен околовръстен път е с индикативна стойност малко над 23 млн. лв. Реконструкцията е предвидено да бъде на два етапа, в зависимост от тръжната процедура и отчуждаването. Първият етап е от метростанция до жп прелеза, а вторият е разширение от жп прелеза до Околовръстното с пътен възел на Околовръстното. За етап 1 има готов работен проект и върви проектиране за етап 2.

На път е най-накрая да се случи и рехабилитацията на тунела на бул. Царица Йоана, тунела на Люлин. Там се предвижда цялостна рекотструкция на порталите с подпорни стени, пътни платна и релсовия път, както и контактната мрежа. Инвестицията е 10 млн. лв. За сега има завършено работно проектиране, а до 2 месеца ще се обяви процедура за изпълнител, там е належаща реконструкцията.

Сред стратегическите обекти на проекта е включена и реконструкцията на трамвайната линия, пътното платно и тротоарите по централния бул. "Ал Стамболийски". Ремонтът включва подмяна на цяла инженерна инфраструктура, подмяна на осветлението с енергоспестяващо, преработка на перони, релсов път и контактна мрежа и всичко да малко над 13 млн. лв.  Столична община има готов идеен проект, който е актуализиран и се предвижда след празниците да се пусне конкурс за избор на изпълнител. Реконструкцията е на участък с дължина 1.8 км.

Задено с "Т. Каблешков" ще върви и доизграждане на ул. "Ф. Кутев", която е част от Вътрешен градски ринг. Предвидено е улицата да бъде с по 3 ленти в посока, с трамвайно трасе посредата, тротоарите да са с широчина 5 м и да има две велоалеи за двете посоки. При приключването на "Т. Каблешков" и "Ф. Кутев" до Симеоновско шосе и "Г. М. Димитров" ще се облекчи значително движението в града. Стойността на реконструкцията е 15 млн. лв. В момента върви работно проектиране. Една част от имотите са отчуждени, а други ще бъдат през 2021.

Допълнителните или т. нар. резервни обекти от големия проект ще влязат в списъка за реконструкция при положение, че при основните има забавяне, отчуждителни процедури и градоустройствени проблеми. Затова сме подготвили тези 5 обекта., обясни Ангел Джоргов.

Сред резервните е изграждане на ул. Войводина могила и Народен герой. За тях има готови проекти. Те са важни, защото са обходни маршрути при изграждането на Околовръстното и облекчаване на трафика, каза инж. Джоргов. Реконструкцията на бул. "Джеймс Баучър" в Лозенец предвижда нова пътна настилка, тротоари и ремонт на трамвайните релси и контактна мрежа.

"По Западната тангента от Ломско шосе до Сливница - от ул. "Адам Мицкевич" и в допълнение на 4 проекта е възстановяване на улици, където ще се реализира подмяна на ВИК инфраструктуртурата от РПИП. След приключваненяма да се кърпят пътните платна,  а ще ги асфалтираме от бордюр до бордюр и ще поставим послединя износващ пласт асфалт, за да имат нормален вид", допълни инж. Джоргов.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 45 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 147 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Виц на седмицата Виж Още

Защо в София пукат гумите на варненци?

Защото им се диша свеж морски въздух.

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Столичната община и Вълка с общ график за премахване на незаконни......

Няма спиране и забавяне при премахването на незаконните постройки в ловно стопанство "Искър". Това е показала проверка н...

Прочети още keyboard_arrow_right