Фандъкова се срещна със служебния премиер, за да защити финансирането по Плана на метрото в София

Фандъкова се срещна със служебния премиер, за да защити финансирането по Пл

Снимка: Столица.bg

От МС съобщават, че парите за столицата ще се намалят с "малко" - 200 млн. лв. В одобрените от ЕК 12 Плана на държави, в пет има проекти за подземна железница, съобщи кметът на София

5% - толкова се оказаха средствата в Плана за възстановяване и развитие, които са предвидени за конкретни проекти на София. Според вицепремиера по европейските фондове това е голямата концентрация на средства, която трябва да се намали. Това написа в социалната мрежа кметът на София Йорданка Фандъкова, която днес имаше среща в Министерски съвет със служебния премиер Стефан Янев.

"Днес успях да споделя на г-н Пеканов, че зад тези „5% концентрация“, стоят над 1,5 млн. граждани, които изпращат в държавната хазна 40% от данъчните приходи, които държавата събира. На фона на тази „концентрация“ трябва да отчетем и фактът, че Столична община от години не получава т.нар. изравнителна субсидия – процент от данъците, които да се връщат от държавата в общинския бюджет", коментира столичният кмет.

Тя не одобрява  и е крайно несъгласно с медийните изяви на вицепремиера г-н Пеканов, който за два дни многократно заяви в национален ефир, че търси възможности за намаляване на средствата, предвидени за София в Плана за възстановяване и че София взима огромен ресурс от този за цялата страна.

Председателят на Бюджетна комисия в СОС: Вицепремиерът Пеканов противопоставя София срещу страната

"Това е причината и вчера да поискам спешна среша със служебния министър-председател г-н Янев. Благодаря му, че прие искането ми и днес разговаряхме с неговия екип за финансирането на двете разширения на третата линия със средства от Плана за възстановяване и устойчивост.
На предишна среща с вицепремиера се опитах да му обясня разликата между Кохезионните фондове и Плана за възстановяване и устойчивост. Да, София вече е икономически силен град и някои от нашите проекти, като този за метрото, не могат да получават пари от кохезионните фондове, те остават насочени напълно към по-бедните региони. Планът за възстановяване обаче е съвсем друг, нов механизъм. Неговата цел е да подпомогне държавите и градовете да се справят с последиците от пандемията и да развиват устойчиви и зелени политики. Проектът за метрото на София отговаря напълно на критериите за финансиране, каквато до момента беше и предварителната оценка на Комисията", написа Йорданка Фандъкова на личния си профил.

Тя припомня, че категоричен аргумент е и фактът, че от 12 одобрени до момента Плана на държави, в 5 от тях са заложени проекти за метро, включително и на столицата ни.

"Така твърденията, че столиците са богати и не трябва да бъдат финансирани са просто несъстоятелни и манипулативни. Зад тях вероятно стоят други цели, които не се наемам да коментирам. Убедена съм, че г-н Пеканов прави разлика между двата механизма, но в търсенето на аргументи за намаляване на парите за София и пренасочването им за други проекти, използва тези неверни внушения. Радвам се, че премиерът чу разликата между двата различни механизма за финансиране и че приема метрото на София за стратегически и екологичен проект", излага аргументите си и защитава интереса на софиянци кметът на столицата.

На срещата Фандъкова ясно и категорично е заявила, че София не моли за милостиня с това, че настоява метрото да бъде включено в Плана с финансиране от 360 млн. лв.

"София има пълна готовност да започне строителството още тази есен и да осигури над 50% съфинансиране. Това като „малък“ щрих са 400 млн. лв. собствено финансиране от общината, с което отговаряме на твърденията, че София не финансира проектите си и няма собствена финансова политика. Исканията на вицепремиера Пеканов за драстично увеличение на данъците на софиянци, няма да коментирам", споделя готовността на Столична община за стартиране на ново разширения на метрото през Сатина към Цариградско шосе.

Днес Фандъкова е получила уверения от министър-председателя Стефан Янев, че проектът за двете разширения на метрото – през „Подуяне“ и през „Гео Милев“, „Слатина“ и до бул. „Цариградско шосе“ – ще останат в плана за възстановяване.

"Вероятно с „малко“ намалени средства. На този етап е трудно да дам отговор на въпроса какво е „малко“ и какво е „голямо“ за екипа, който отговаря за плана. Преди малко от кабинета разпространиха позиция, че е „нужно намаляване на финансирането по Плана с около 200 млн. лв.“ за София", съобщи столичният кмет в социалната мрежа.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Одобрявате ли предложения от Трифонов кабинет?
  • Да, Слави ще направи правителство. (28%, 190 Гласове)
  • Не, нямат достатъчно депутати. (37%, 252 Гласове)
  • Не се интересувам от политика. (2%, 13 Гласове)
  • Нови избори. (27%, 188 Гласове)
  • Незнам, време е за плаж. (7%, 47 Гласове)
Общо гласували: 690 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

В Еко-Е рали България ще участват и четири екипа от Столичен инсп......

  Четири екипа на Столичен инспекторат ще участват в 9-то издание на Еко-Е рали България. То ще протече  под ...

Прочети още keyboard_arrow_right