Главният архитект на София за интермодален хъб на Околовръстното, пробива към "Струма и "Света Неделя"

Главният архитект на София за интермодален хъб на Околовръстното, пробива к

Снимка: Столица.bg

Арх. Здравков коментира бъдещите големи проекти на Столична община

Интермодален хъб с автогара, лифт, метро и буферен паркинг в София ще е хит в Европа и света. Този проект е в бъдещите планове на Столична община. За него говори главният архитект на София - арх. Здравко Здравков тази сутрин пред БНТ.

Мястото на този хъб е на Околовръстното до Симеоновския лифт, който ще бъде свален с още една станция до Околовръстното, а в Малинова долина ще има метростанция. Тази възможност беше предвидена още преди 2 години.

През 2018 г. в СОС се прие доклад от район Витоша, в който частници даряват безвъзмездно на Столична община земя за сервитутна зона на лифта за свалянето към Околовръстното. Заслугата за осигурената сервитутна зона, без Москавска 33 да плати стотинка, бе на районинят кмет на Витоша - инж. Теодор Петков.

Относно интермодалния хъб вече има разногласия между политическите сили в СОС. Последният цирк бе на архитектурна комисия в началото на седмицата. Тогава имаше недоволство, че свързването на лифта с метрото е с цел обслужване на интересите на мол на Околовръстното.

Реалността обаче е друга, че тази транспортна връзка ще е уникална и ще осигури достъп на хиляди столичани и гости на София лесен достъп до Витоша, а също и намаляване на трафика на автомобил. Така гостите ще могат да си оставят автомобилите на буферния паркинг и да влязат с метрото в центъра на столицата.

Арх. Здравков коментира разногласията като обясни, че се гледа в бъдеще и в този район на София ще живеят и работят много повече хора. Той припомни и за предсотящите разширения на метрото. Подземната железница ще свърже Слатина и Окръжна болница и "Люлин" с Околовръстния път. Към тяхната реализация ще се пристъпи, когато се направи анализ, който да покаже, че разширението на метрото е необходимо.

Друг важен проект, за който коментира арх. Здравков е разширението на Околовръстното от бул. "България" към магистрала "Струма" при "Люлин". Според него това е най-сложното трасе от Околовръстния път и трябват над 500 млн. лв.

Високата цена то обясни с предвидения за строеж тунел, който ще е между бул. "Братя Бъкстон" и бул. "Цар Борис III". Също така ще има естакада за транзитно преминаващите, кръгови движения и реконструкция на язовир "Суходол".

Според главният архитект такова съоръжение в България досега не е правено, а по проекта отдавна се работи. 

По първоначални планове корекциите на поректа за площад "Света Неделя" трябваше да се направят от студио Емилиано Фуксас до края на април т. г. епидемията от коронавирус забави работата. Сега проектът на италианското архитектурно студио ще бъде представен до 30 юни, уточни арх. Здравков.





Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 45 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 147 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Столичната община и Вълка с общ график за премахване на незаконни......

Няма спиране и забавяне при премахването на незаконните постройки в ловно стопанство "Искър". Това е показала проверка н...

Прочети още keyboard_arrow_right