Граждани искат едномесечна карта за една линия в градския транспорт на София

Граждани искат едномесечна карта за една линия в градския транспорт на Софи

Снимка: Столица.bg

Софиянци искат запазването на едномесечна карта за една линия за пътуване в градския транспорт на София. Над 10 становища са получени в СОС по проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община, с който в столицата се въвежда нова тарифна политика.

Хит в промените е запазването на цената на билета от 1.60 лв. за ъптувана в продължениа на 30 минути с прекачване на друга линия или друг вид транспорт в столицата. Същият се въвежда и за 60 минути за цена 2.20 лв. 

В становищата граждани изразяват несъгласие за премахванета на едномесечна карта за една линия, а вместо това могат да си купят за всички линии за месец или за година. Други пък искат запазването на преференциална цена за поименна карта, но очевидно това е безсмилено, след като системата е електронна и закупуването на превозен документ е персонализирано.

Сред препоръките са и времеви билет, но не за 30 и 60 минути, а за 60 и 90 минути, с аргумента, че градът е голям и 30 минути са недостатъчни заради по-бавния градски транспорт и големите разстояния. 

Доста оптимистично, дори екстравагантно, е предложението на столичанка, която препоръчва на Столична община да се засили рекламата в сектора на обществения транспорт и той да стане безплатен за столичани и гости на София. Други пък са против отпадането на 10-те талона.

Така ще бъдат привлечени повече пътници, ще имаме по-чист град, тъй като ще се намали използването на личните автомобили. Когато бъдат премахнати пера като наем на будки за продажба на карти и билети,
заплати на контрольори, изработка на билети и карти и пр., ще се освободи голямо количество средства, което ще отива за гориво, заплати на шофьорите и поддръжка на колите", препоръчва столичанка. Тя настоява официално да одобри безплатно пътуване за една спирка.

Според новите промени, ако през първите 30 минути пътникът се прекачи безплатно на друго превозно средство, той ще завърши пътуването си, независимо от неговата продължителност. Билетът 60 плюс е с цена от 2,20 лева и също дава възможност за неопределен брой прекачвания в рамките на един час. При тази опция пътникът също може да довърши маршрута си с последното превозно средство, на което се е прекачил, независимо от времетраенето на пътуването до края на маршрута.

Създава се младежка карта до 26 години, 24-часова карта, както и 72 часова и седмична карта от понеделник до неделя, както и възможности за използването на буферните паркинги от пътниците в наземния транспорт.

24 -часовата карта, с включен нощен транспорт, е с предложена цена от 6 лева, а тази за 72-часа е 15 лева. Седмичната карта е с цена от 20 лева. За учениците и студентите, наред с месечната карта от 20 лева, се въвежда и годишна карта за всички линии с цена от 200 лева. Отстъпката за тях от цената на редовната тарифа е 60 на сто. Младите хора до 26 години ще могат да използват Младежка карта на цена от 25 лева на месец за всички линии или 250 лева за цялата година. Годишната абонаментна персонализирана карта, която е един от най-търсените продукти на ЦГМ, остава на цена от 365 лева, и ще може да се плаща на три вноски.

Билетът за нередовен пътник, който се продава от контрольорите, е с цена от 40 лева, а при невалидиран документ санкцията е 3 лева.

Промените в наредбата са предложени от Комитет за наблюдение на внедрената автоматизирана система за електронно таксуване и видеонаблюдение в обществения градски транспорт на територията на Столична община.

Вносителите, които са представители на всички политически групи в СОС, са приели, че транспортният сектор в световен мащаб се намира в период на съществени промени, свързани с използването на нови технологии, продукти и услуги, които допринасят за промяна в нагласите и изискванията на клиентите. Развитието на системите позволява да се отразят различните нужди на потребителите. Промяната е пряко свързана и с приетия Плана за устойчива градска мобилност (2019-2035 г.), които предлага различни мерки за стимулиране на устойчивата градска мобилност, които да гарантират по-добро качество на живот.

Срокът за писмените консултации и становища е до 17 юли т. г. 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 45 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 147 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Столичната община и Вълка с общ график за премахване на незаконни......

Няма спиране и забавяне при премахването на незаконните постройки в ловно стопанство "Искър". Това е показала проверка н...

Прочети още keyboard_arrow_right