Каква е комуникацията на Столична община и гражданите

От Визия за София са анализирали различните начини за комуникация между Столична община (СО) и жителите на града

  Тя е част от стъпка 2 от Визия за София в рамките на подтема Комуникация с гражданите от Доклад по направление Управление. Между тях са уеб сайтове, директни срещи между общинарите и хората като обществени обсъждания и консултации, медийни предавания, обработена информация на хартиен носител. Анализиран е порталът sofia.bg като начин на диалог в интернет пространството. Определящото при него е изчерпателност, достъпност и лесна ползваемост - дали този начин, по който е подадена информацията е достатъчно разбираем и удобен за ползвателите. През 2017 г. сайтът дава подробна информация, която не винаги е направена така, че да се разбере веднага. Проучване на Столична община показва, че само 55 % от участвалите в анкетата винаги или почти винаги са намирали сведенията, които са им необходими. Това за обществен уебсайт, чиято основна задача е да предоставя информация е сравнително незадоволително. Основно значение за връзката между общината и жителите на столицата е страницата "Участвайте” на портала на общината. Тук хората могат да изкажат мнението си, да участват в анкети, да кандидатстват по различни програми на общината, да участват в кампании. Тук те получават и информация за публични обсъждания и за консултации. Данните от проведената анкета сочат, че тази част от сайта рядко се актуализира. Секцията която се поддържа редовно касае информацията до публичните обсъждания, но и тук става дума само за заповедите за провеждането им. Комуникацията се осъществява и чрез медиите. Например по БНТ 2 в предаването „Питай кмета” гостуват кметове на различни софийски райони. Актуални и ефективни са и директните срещи лице в лице и информацията на хартиен носител. Това е от една страна заради навика, демографската специфика, а от друга и заради дефицитните онлайн канали. През последните години жалби и сигнали основно се подават чрез Контактния център на СО. Чрез него приемането им става освен на място и онлайн, и чрез сайта call.sofia.bg. В доклада са анализирани статистическите данни от Контактния център през последните няколко години. Каналите за комуникация и информационната обезпеченост са част от темите, които са включени в доклада. Ключово за СО е и анализирането на участието на гражданите и ефективният диалог между администрацията и столичани. Участието им е важно за събиране от общината на информация и данни, с които хората споделят опита и познанията си, включването на обширен набор от различни перспективи и повишаване на легитимността на процеса на взимане на решения и формиране на общински политики.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 45 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 147 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Столичната община и Вълка с общ график за премахване на незаконни......

Няма спиране и забавяне при премахването на незаконните постройки в ловно стопанство "Искър". Това е показала проверка н...

Прочети още keyboard_arrow_right