От Визия за София са анализирали различните начини за комуникация между Столична община (СО) и жителите на града
Тя е част от стъпка 2 от Визия за София в рамките на подтема Комуникация с гражданите от Доклад по направление Управление. Между тях са уеб сайтове, директни срещи между общинарите и хората като обществени обсъждания и консултации, медийни предавания, обработена информация на хартиен носител.
Анализиран е порталът
sofia.bg като начин на диалог в интернет пространството. Определящото при него е изчерпателност, достъпност и лесна ползваемост - дали този начин, по който е подадена информацията е достатъчно разбираем и удобен за ползвателите. През 2017 г. сайтът дава подробна информация, която не винаги е направена така, че да се разбере веднага. Проучване на Столична община показва, че само 55 % от участвалите в анкетата винаги или почти винаги са намирали сведенията, които са им необходими. Това за обществен уебсайт, чиято основна задача е да предоставя информация е сравнително незадоволително.
Основно значение за връзката между общината и жителите на столицата е страницата "Участвайте” на портала на общината. Тук хората могат да изкажат мнението си, да участват в анкети, да кандидатстват по различни програми на общината, да участват в кампании. Тук те получават и информация за публични обсъждания и за консултации.
Данните от проведената анкета сочат, че тази част от сайта рядко се актуализира. Секцията която се поддържа редовно касае информацията до публичните обсъждания, но и тук става дума само за заповедите за провеждането им.
Комуникацията се осъществява и чрез медиите. Например по БНТ 2 в предаването „Питай кмета” гостуват кметове на различни софийски райони. Актуални и ефективни са и директните срещи лице в лице и информацията на хартиен носител. Това е от една страна заради навика, демографската специфика, а от друга и заради дефицитните онлайн канали. През последните години жалби и сигнали основно се подават чрез Контактния център на СО. Чрез него приемането им става освен на място и онлайн, и чрез сайта
call.sofia.bg. В доклада са анализирани статистическите данни от Контактния център през последните няколко години.
Каналите за комуникация и информационната обезпеченост са част от темите, които са включени в доклада. Ключово за СО е и анализирането на участието на гражданите и ефективният диалог между администрацията и столичани. Участието им е важно за събиране от общината на информация и данни, с които хората споделят опита и познанията си, включването на обширен набор от различни перспективи и повишаване на легитимността на процеса на взимане на решения и формиране на общински политики.
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 18 април 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 18 април. Третото из... Прочети още...
Кашпи ще спират автомобилите да влизат в парк Света Троица
След получени десетки сигнали от граждани, че автомобили преминават по алеите на парка, от Столичен ... Прочети още...
НИНКН започва инициатива за преоткриване на паметниците на културата
В Международния ден за опазване на паметниците на културата, 18 април, от Национален институт за нед... Прочети още...
Над 1500 каратеки ще мерят сили тази събота в София
Над 1500 участника от 20 държави ще премерят сили на най-голямото и престижно карате събитие у нас S... Прочети още...
Виж също
closeСтоличната община и Вълка с общ график за премахване на незаконни......
Няма спиране и забавяне при премахването на незаконните постройки в ловно стопанство "Искър". Това е показала проверка н...
Прочети още keyboard_arrow_right