На 20 м дълбочина ще е метрото по "Гео Милев", не застрашава сградите

Метрото не застрашава сгради в "Гео Милев", машината минава на около 20 м д

Снимка: Столица.bg

Протест на няколко граждани, живеещи в кв. Гео Милев" създават излишно и бизсмислено напрежение около изграждането на новото разклонение от линия 3 на софийското метро.

Опасенията им, че подземната железница, от Военна академия, през Слатина към Цариградско шосе, ще застраши сградите по ул. "Гео Милев" са неоснователни и преувеличени, коментираха пред Столица.bg специалисти, участвали в изграждането на метрото.

"Трасето не минава под сгради и тротоари. То е изцяло под пътното платно и е на дълбочина 18 - 20 метра", категоричен е проф. Стоян Братоев, директор на "Метрополитен" ЕАД. Той даде за пример, че в досегашни участъци подземната железница е прокопаване под сгради, на 7 - 8 метра дълбочина, но в новото трасе няма такива.

"Чака се решението на съда, въпреки че тези, които обжалват са изпуснали срока. Няма как да има промени на трасето. Спазени са всички законови изисквания и процедури. Минали са обществените обсъждания, трасето е одобрено и има решение на Министерски съвет, влязло в сила за изменението на ОУП. А проектът се прави на базата на това решение", обясни проф. Братоев пред Столица.bg.

Дълбочината на тунела по "Гео Милев" е на 18 метра и трасето на метрото никъде не минава под сгради, по средата на пътя е и не излиза от пътното платно.  "Проф. Братоев е категоричен, че нямат право да се работи по друго трасе.

Строителството на новата отсечка от "Хаджи Димитър" към Левски Г се изпълнява с пълни темпове и е на 27%, и в срок. В отсечката има трудности заради подземните води и тунелите се правят по класическия метод, защото са къси.

За разлика от метрото към Левски Г, участъкът през Слатина е лек като строителство. Избрана е по-скъпата технология, ще се копае с тунело-пробивна машина, която се управлява с компютър и на повърността не се усеща, обясни проф. Братоев.

Решението на съда се очаква на 7 юни т. г, но то не може да отмени решението на МС за трасето. Ако има опасност ще постави да се направи укрепване, коментираха юристи. След тази дата влиза в сила Плана, започват се процедурите по документация и реално към края на юли ще започне реалното сторителство на отсечката от Военна академия към Слатина.

"Ако трасето мине по Шипченски проход, както искат тези хора от "Гео Милев" това ще унищожи трамвайното трасе и "Слатина" и "Гео Милев" ще останат без наземна мотриса, която е от най-удобния обществен транспорт", предупреди проф. Братоев.

Всъщност противниците на метрото по "Гео МИлев" реално са пропуснали да обжалват Регулационния план и протестите им приличат на опит за "политически дивиденти". Привърженици на подземната железница през Слатина пък смятат, че действията на недоволство ще навредят и ще забавят сторителството на метро през Слатина към Цариградско шосе.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Подписаха КТД за 30% увеличение на заплатите в училищното здравео......

Кметът на Столичната община Васил Терзиев и синдикатите от КТ „Подкрепа“ и КНСБ подписаха днес нов Колективе...

Прочети още keyboard_arrow_right