Билетите за време в столичния градски транспорт влизат в сила от 1 януари 2023 г. Новата тикет система дава възможност срещу старата цена на хартине билет от 1.60 лв. за 30 минути неограничено да се прекачват пътниците на превозни средства.
За час цената на билета е 2.20 лв. Новите превозни документи в обществения транспорт в София коментира председателят на СОС Георги Георгиев, след като тикет системата на столицата, стартирала през февруари т. г., премахна месечна карта за една линия.
"СОС си е свършил работата. Това, което сме гласували трябва да се изпълнява, лично аз извиках ръководството на ЦГМ преди седмици и поставих задача за разяснителна кампания. Вижда се вече и се опитваме да кажем на софиянци, че билетът е за време за пътуване, време, в което може да се сменят превозни средства и на практика се създават нови удобства и новата тикет система ще бъде използвана максимално. Билетът дават възможност за смяна на превозните средства без ограничение. Има го в цяла Европа и въвеждаме тази практика и в София, но като всяка новост в началото ще има притеснения. Убеден съм, че ЦГМ ще си свърши добре работата и ще си понесат отговорността", коментира Георги Георгиев пред журналисти при порверката на пазара на бул. "Черни връх".
По-скъпо ли ще излиза на хората, които досега си взимаха едномесечна карта за една линия, той препоръча ЦГМ да направят разяснения.
"Аз самият съм имал резерви за отпадането на картата за една линия, но г-н Бонев държеше на това предложение много, но не бях убеден в показания ми финансов ефект. Нека да видим как ще се случат нещата на терен и тогава да правим заключения. Предстоят новостите да влязат от 1 януари. Да дадем възможност на софиянци срещу същата цена да пътуват повече и вместо 3 пъти да купувате билети за автобус, метро и тролейбус, по 1.60, да успеете с билета за 30 минути да сменяте неограничено превозни средства. Това е целта на СОС, така е приета Наредбата", каза още председателят на СОС.
Той припомни, че ще има мобилни камери на контрольорите , за да се следи как седържат с гражданите, защото това било рисков и конфликтен процес.
"За контрола има какво да се желае, неведнъж сме изразявали отношение за контрола, има твърде много гратисчии, които не са санкционирани и това демотивира всички останали. Искаме доборсъвестните граждани да имат всички удобства на градския транспорт. Всички ние плащаме возенето на гратисчиите.
Коментари
Последни
Проф. Кантарджиев инструктира директори на детски заведения в София
Директорите на детски заведения в София се събраха на нарочна среща за по-добра реакция при ск... Прочети още...
Над 15 000 мотористи с рок потеглиха на шествие от Арена София към Бояна (СНИМКИ/ВИДЕО))
Над 15 000 мотористи преминаха през цяла София за старта на Мотосезон 2023 г. Шествието тръгна ... Прочети още...
В столичния квартал "Враждебна" ще садят дървета
В парка на ул. 8-ма в квартал "Враждебна" в столицата ще бъдат засадени нови дървета. Това съобщават... Прочети още...
Три акции за мигранти в София, откриха 44 нелегални
Три операции на столичните полицаи срещу нелегалния трафик на мигранти са били проведени днес н... Прочети още...
Виж също
closeСофия е сред финалистите за наградата на Европейската седмица на ......
София е един от трите града финалисти за наградата на Европейската седмица на мобилността 2022. Това съобщи зам.-кметът ...
Прочети още keyboard_arrow_right