Нова транспортна връзка - трамвай, между столичните райони Люлин и Овча купел може да ги свърже. Това предвижда проект на базата на Общия устройствен план на Столична община. От общинското предприятие Софияплан са направили проучване за възможността за нова и ефективна пътна връзка между жк Овча купел - бул. “Монтевидео” и жк Люлин - бул. “Д-р Петър Дертлиев”, съобщават от Софияплан.
Целта е т. нар. бул. "Западна тангента" да осигури автомобилна, трамвайна, велосипедна и пешеходна връзка между недобре свързани помежду си периферни вътрешноградски части на София. Така ще се допълни ринговата структура на първостепенната улична мрежа и ще осигури по-равномерно разпределен трафика по новото трасе.
В рамките на проучването се разглежда възможността за реализиране на трамвайно трасе между кварталите "Овча купел" и "Люлин". В първия етап на задачата екипът изследва вариантите за изграждане на релсов път между бул. „Овча купел“ - кръстовището с ул. „Любляна“, и ул. „Суходолска“ - кръстовището с "Президент Линкълн".
В предстоящия втори етап на поручването ще се анализира продължението на трамвайното трасе от ул. „Суходолска“ до Южната тангента на Люлин и свързването му със съществуващата релсова инфраструктура по бул. „Панчо Владигеров“.
Проектът ще пормени първоначално предвиденото в ОУП трасе на Западната тангента, като пренасочва транзитния автомобилен трафик извън центъра на кв. “Овча купел”. За тази цел трасето на новия градски ринг се движи по бул. “Овча купел“, продължава по бул. “Президент Линкълн“ до кръстовището с бул. “Монтевидео“ и от там на север до ул. “Суходолска“. По този начин се запазва жилищно-административния характер на територията около бул. “Монтевидео“ и ул. “Лечебен извор“, като се дава възможност да бъде оформена зона с успокоено движение в рамките на квартала, казват от Софияплан.
От общинското предпирятие предлагат трасето на трамвая да остане по първоначално заложеното в ОУП направление на Западната тангента. Релсовият път започва от ул. “Лечебен извор“, преминава през бъдещия бул. “Горна баня“ и продължава по бул. “Монтевидео“ на север до ул. “Суходолска“, с далечна переспектива за свързване с трамвая по бул. “Панчо Владигеров“.
Предвижда се трасето да бъде двупътно с централно разположен трамваен път с габарит 7.80 метра, което ще позволи преминаване на мотриси със стандартно междурелсие. Трамвайт ще осигурява връзка с третия метродиаметър, както и със съществуващата трамвайна линия 11, свързваща кв. „Княжево“ и кв. „Илиянци“.
Проектът е съобразен с минимално въздействие върху околната среда, защото артерията разсича западния зелен клин на София. Търси се и минимизиране на въздействието върху влажната зона на река Стубел.
Изследването е съвместно на НАГ и Софияплан в сътрудничество с Инициативен комитет Овча купел. То е започнало през 2018 г. и продължава.
Коментари
Последни
20-годишна столичанка души и заплаши майка си с убийство
Софийска районна прокуратура привлече към наказателна отговорност 20-годишна жена, която се е закани... Прочети още...
Полицаи, кметове и училищни директори от Софийско на работна среща срещу престъпността
Ръководството на Областната дирекция на МВР-София се срещна с кметовете и директорите на училища в С... Прочети още...
Благовест Георгиев остава независим общински съветник?
Общинският съветник Благовест Георгиев, който се опита да избяга от катастрофа и отказа и тест за ал... Прочети още...
ГЕРБ-СДС поискаха оставката на зам.-кмета на София по финанси Иван Василев
Незабавни оставки на заместник-кмета по финанси Иван Василев, зам-кмета по култура Яна Генова и дире... Прочети още...
Виж също
closeПодписаха КТД за 30% увеличение на заплатите в училищното здравео......
Кметът на Столичната община Васил Терзиев и синдикатите от КТ „Подкрепа“ и КНСБ подписаха днес нов Колективе...
Прочети още keyboard_arrow_right