Реконструкция: Правят ново трасе за трамваите и велоалеи по "Тодор Каблешков"

Реконструкция: Правят ново трасе за трамваите и велоалеи по "Тодор Каблешко

Снимка: Район "Триадица"

На 7 етапа разширяват булеварда, първият стартира от неделя

Мащабна реконструкция започва на една от важните за София пътни артерии -"Тодор Каблешков". Ще бъдат направени ново трасе за трамваите и велоалеи от двете страни на булеварда. От неделя започва разширението на "Каблешков" в отсечката от бул. "България" до ул. "Луи Айер". То ще бъде на етапи. Това обясни кметът на града Йорданка Фандъкова, която представи проекта за реконструкция, цитирана от "Монитор". На събитието бе и кметът на район "Триадица" Димитър Божилов и главният архитект на София Здравко Здравков. 
 
"Разширението ще бъде в южната част на тази зона, около километър е дължината на участъка. Проектът се разделя на 7 етапа, като първият започва в неделя и ще бъде до ул. "Боянски водопад", който очаквам да бъде готов до август", обясни кметът. Според нейните думи  движението няма да се спира и да бъде затруднявано.
 
Най-сериозният проблем, с който се е сблъскала общината е отчуждаването на имоти. "Подготовката за тези проекти е дълга и свързана с големи инвестиции", каза кметът. От думите ѝ стана ясно, че само за отчужденията в този един километров участък инвестицията е била около 11 млн. лв. Толкова се оказва, че ще струва и ремонта. 
 
Фандъкова обяви, че се работи усилено и за следващия участък от "Луи Айер", през бул. "Черни връх" до бул. "Симеоновско шосе". Там обаче продължават да текат отчуждителни процедури на терените. "Става въпрос за 116 имота, към този момент 34 от тях са платени", уточни кметът на града и добави, че целта е в следващите години да бъде завършен и този участък. 
 
Тя поясни, че проектът за разширението на "Каблешков" е свързан с усилията да се изграждат по съвременен начин новите булеварди, така че да има място за всеки - автомобили, пешеходци, колоездачи и градски транспорт. Велоалеята по "Каблешков" ще бъде еднопосочна от двете страни на булеварда. Ще бъде оставено и място за трамваи на специално обособено трасе в средата на булеварда.
 
Главният архитект Здравко Здравков,  добави, че велоалеите ще бъдат разположени на по-ниско ниво от тротоарите. "Реално всички участници в движението - автомобили, велосипедистите и пешеходците, ще бъдат разположени на отделни нива. По този начин ние имаме един булевард с профил около 38, 5 метра, с два тротоара по 5 метра за пешеходци, с озеленяване, бус-лента и място за трамвай", обясни Здравков. По думите му възможността за трамвайно трасе е изключително важно, защото то ще даде възможност за връзка от бул. "Овча купел" да може да се стигне на метростанцията на Софийския университет и оттам да се търси вариант за продължаване до "Слатина"
 
Фандъкова изтъкна, че вътрешните рингове и връзките с Околовръстното са най-важни за града в далечна перспектива. "След метрото, това са най-важните неща за града", каза кметът.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (22%, 29 Гласове)
  • Няма да избере (27%, 35 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (13%, 17 Гласове)
  • Ще има нови избори (29%, 38 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (10%, 13 Гласове)
Общо гласували: 132 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Кметът на София и архитекти обсъдиха 10 проблема за градското пла......

Над 10 проблема обсъди кметът на София Васил Терзиев с представители на Камарата на архитектите в България (КАБ) на рабо...

Прочети още keyboard_arrow_right