Сложиха 5 нови спирки в Лозенец, няма кой да ги поддържа (СНИМКИ)

photo_library
  • Сложиха 5 нови спирки в Лозенец, няма кой да ги поддържа

    Снимка: Столица.bg

  • Сложиха 5 нови спирки в Лозенец, няма кой да ги поддържа

    Снимка: Столица.bg

Тотален хаос с новите навеси на градския транспорт, Калоян Паргов иска ЦГМ да стане единствен собственик

Пет  нови спирки бяха поставени в последните 3 дни в два столични района на София - Лозенец и Триадица. Монтажът на стъклените навеси зарадва стотици столичани, които нищо не подозират за царящия хаос на удобните и чисти, засега, места за чакане на градския транспорт в София.

Три дни Столица.bg пита, кой поставя спирки? Проверка установи, че те се монтират от районната администрация на "Лозенец". Две от тях са в район Триадица, но се ползват от жителите на Лозенец. Те са монтирани по бул. "Арсеналски" - на басейн Спартак и на мола на кръстовището с бул. Черни връх.

Другите три са на Семинарията при колелото на 67, другата е в посока при трамвайната линия, където са автобусите и третата е по Симеоновско шосе до гората, където минават автобусите към Зоопарка и Околовръстното.

Поставянето на навеси на спирките е най-малкото, което може да се направи за столичани. Вярно е, че е удобно, приветливо, сухо и чисто. Но това е първоначалната визия. След това започва драскане, чупене на стъклата, къртене на пейки и подове. И това поражда големият проблем. Кой ще поддържа, чисти и възстановява щетите на навесите?

От 2700 спирки в столицата едва около 600 се стопанисват и се водят собственост на ЦГМ, показа справка на Столица.bg. И когато има сигнал за надраскана, облепена или разбита спирка, първият въпрос на ЦГМ е наша ли е спирката? И вероятно са прави, защото става въпрос за собственост, поддържане, ресурс и пари.

Пак проверка показа, че и в Столична община на Московска 33 не са знаели, че в районите Лозенец и Триадица се поставят спирки. 

"Тези спирки ги наседих от предишния кмет на район Лозенец Любомир Дреков. Стояха в склада и дълго време им търсехме място. През последните дни им намерихме и ги монтирахме. Три от тях са напълно готови, а на две до дни ще бъдат поставени плочки на пода. Ако не бяхме монтирали фирмата поризводител можеше да ме съди", каза пред Столица.bg кметът на Лозенец Константин Павлов.

Относно подъдржането на спирконавесите той призна, че не знае, кой ще ги поддържа и ремонтира. "Вероятно ще трябва да се договорим с ЦГМ", надва се кметът на Лозенец. Той разказа, че поставянето се е забавило, тъй като се е чакало и отпускането на средства.

Сагата със спирките на градския транспорт в София е с почти 10 годишна история. Една част, както вече споменахме са на ЦГМ - около 600, а другите са на различни фирми - общински и частни, като например по Цариградско шосе. При катастрофа или вандалщина фирмата, която ги стопанисва възстановява щетите.

ЦГМ да поеме отговорността за изграждането и поддръжката на спирките в София, поиска днес общинският съветник Калоян Паргов, зам.-председател на Постоянната комисия по транспорт към Столичен общински съвет. Той е категоричен, че Столична община е пропуснала 10 години, за да реши проблема със спирките. От общо 2700 в София по-малко от половината - 1107, са с навеси.

Столичният общински съвет трябва да възложи на Центъра за градска мобилност да изгради цялостна концепция и да поеме отговорността за изграждането и поддръжката на спирките в София, предлага общинският съветник в интервю пред БНР. Това може да не е най-големия проблем на София, но хората през есенно-зимния сезон се дразнят, коментира Паргов.

Предложението му е спирките на градския транспорт да имат един собственик - ЦГМ, ако искат да ги отдава за реклама, а с приходите да ги поддържат.

10 години продължават обещанията и надеждите, заедно с уреждане на транспортните разписания в София, така че да са съобразени с предпочитанията на гражданите. 590 спирки с навеси са собственост на ЦГМ, който има ангажимент да ги поддържа. Има около 125 навеса, които са дадени на една рекламна компания, която срещу ангажимента да ги поддържа разполага на тях съответни реклами. Имаме навеси, собственост на Столичния електротранспорт и на Столичния автотранспорт. Имаме и такива, които никой не знае чия собственост са, коментира Калоян Паргов.

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Как смятате, че трябва да е таксуването след въвеждането на новата тикет-система в София?
  • На разстояние (36%, 86 Гласове)
  • На време (16%, 38 Гласове)
  • И двете (разстояние и време) (18%, 44 Гласове)
  • Сега си е добре, да остане фиксирана цената (26%, 61 Гласове)
  • Не мога да преценя (4%, 9 Гласове)
Общо гласували: 238 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Глобиха трима шофьори в София за замърсяване на пътното платно...

Трима шофьори на тежкотоварни камиони са били глобени за замърсяване на пътното платно в София, съобщиха от Столичен инс...

Прочети още keyboard_arrow_right