Промени в разписанията на автобусните линии в София ще има за зимата. Оптимизацията се налага, тъй като градският транспорт в София е най-силно засегнатия секторът от ограничителните КОВИД-мерки. Това е довело до намаление от 30% на пътниците и значителни финансови загуби, съобщиха от Столична община. А целта да се обслужват адекватно пътуващите с обществен транспорт.
Въведената оптимизация в разписанието на движение засяга само 20% от линиите на градския транспорт от т. нар. „зимни разписания“. Промените не засягат движението на линиите на метрото. Промените в интервалите на движение са между 1 и 2 минути. Единствено на две линии –интервалът е увеличен с 3 минути - трамвай №20 и автобус №88.
Заради намаления брой на пътниците с промените се цели недопускане на движение на полупразни или слабо натоварени курсове на градския транспорт. Оптимизацията включва и спестяване на празен пробег и максимално използване на капацитета на водачите, което спестява допълнително натрупване на експлоатационни разходи.
Предложената оптимизация е следствие на анализ на статистически данни, събрани от новата аналитична система, която отчита натоварванията на линиите на градския транспорт.
Новите разписания са резултат на ускорение и синхронизация на движението в отсечки по десет линии – автобуси №№ 58, 59, 69, 70, 123, 63, 64, 66, 98 и 204. По две от линиите в обедните часове интервалите на движение са намалени, заради регистрирана от аналитичната система по-висока натовареност – това са линии №59 и 204.
Столична община и ЦГМ продължават да извършват постоянен мониторинг на данните от аналитичната система, както и проверки на терен. Това осигурява възможност за нови корекции и подобряване на обслужването на пътниците. Пример за такава корекция е предстоящо въвеждане на допълнителни съчленени автобуси в часовете пик по линия №111, осигурени от оптимизация на линии №102 и 83, съобщиха от Московска 33.
Като продължение на оптимизацията се работи активно за синхронизацията на линиите в район „Младост“ и се разработват варианти за нови линии, които да се осигурят от акумулираните километри и коли.
„Това е изключително грешно решение, което ще изпъди всички останали пътници в градския транспорт. Хората ще чакат по-дълго и ще се возят в претъпкани превозни средства посред пандемия. Разписанията на ключовите линии в София и до момента бяха абсурдни за толкова голям град, но с това допълнително намаляване градският транспорт става неизползваем", предупреждава независимият общински съветник и зам.-председател на комисията по транспорт в СОС Борис Бонев.
Според Бонев ЦГМ е във финасов колапс и постоянната загуба на пътници, орязването на наземния градски транспорт не е само в резултат на мерките срещу коронавирус.
Коментари
Последни
Пет ремонтирани площадки посрещат децата в столичния "Студентски"
Пет детски площадки посрещат малчуганите от столичния район "Студентски" след текущ ремонт, ... Прочети още...
Как продължава демонтажът на Паметника на съветската армия?
Столична община има план и текат подготвителни действия за изливане на плоча, която да предпази Паме... Прочети още...
Спират водата в част от столичните "Младост" и "Горна баня"
На 24 април (сряда) 2024 г. във връзка с подмяна на спирателен кран на ул. „Свето Преображение... Прочети още...
Увеличават се заразените с коклюш в София
Само за седмица в София заразените с коклюш са се увеличили на 75. През изминалата седмица в лаборат... Прочети още...
Виж също
closeОбсъждат финансовата децентрализация на София...
"Децентрализацията е изключително актуална и за новия екип на Столичната община." Това каза заместник-кметът по ...
Прочети още keyboard_arrow_right