Столична община пуска допълнително съчленени автобуси по линия 111 в пиков час

Столична община пуска допълнително съчленени автобуси по линия 111 в пиков

Снимка: Столица.bg

Оптимизацията на разписанията е резултат на ускорение и синхронизация на движението в отсечки по 10 линии – автобуси №№ 58, 59, 69, 70, 123, 63, 64, 66, 98 и 204

Промени в разписанията на автобусните линии в София ще има за зимата. Оптимизацията се налага, тъй като градският транспорт в София е най-силно засегнатия секторът от ограничителните КОВИД-мерки. Това е довело до намаление от 30% на пътниците и значителни финансови загуби, съобщиха от Столична община. А целта да се обслужват адекватно пътуващите с обществен транспорт.

Въведената оптимизация в разписанието на движение засяга само 20% от линиите на градския транспорт от т. нар. „зимни разписания“. Промените не засягат движението на линиите на метрото. Промените в интервалите на движение са между 1 и 2 минути. Единствено на две линии –интервалът е увеличен с 3 минути - трамвай №20 и автобус №88.

Заради намаления брой на пътниците с промените се цели недопускане на движение на полупразни или слабо натоварени курсове на градския транспорт. Оптимизацията включва и спестяване на празен пробег и максимално използване на капацитета на водачите, което спестява допълнително натрупване на експлоатационни разходи.
Предложената оптимизация е следствие на анализ на статистически данни, събрани от новата аналитична система, която отчита натоварванията на линиите на градския транспорт.

Новите разписания са резултат на ускорение и синхронизация на движението в отсечки по десет линии – автобуси №№ 58, 59, 69, 70, 123, 63, 64, 66, 98 и 204. По две от линиите в обедните часове интервалите на движение са намалени, заради регистрирана от аналитичната система по-висока натовареност – това са линии №59 и 204.

Столична община и ЦГМ продължават да извършват постоянен мониторинг на данните от аналитичната система, както и проверки на терен. Това осигурява възможност за нови корекции и подобряване на обслужването на пътниците. Пример за такава корекция е предстоящо въвеждане на допълнителни съчленени автобуси в часовете пик по линия №111, осигурени от оптимизация на линии №102 и 83, съобщиха от Московска 33.

Като продължение на оптимизацията се работи активно за синхронизацията на линиите в район „Младост“ и се разработват варианти за нови линии, които да се осигурят от акумулираните километри и коли.

„Това е изключително грешно решение, което ще изпъди всички останали пътници в градския транспорт. Хората ще чакат по-дълго и ще се возят в претъпкани превозни средства посред пандемия. Разписанията на ключовите линии в София и до момента бяха абсурдни за толкова голям град, но с това допълнително намаляване градският транспорт става неизползваем", предупреждава независимият общински съветник и зам.-председател на комисията по транспорт в СОС Борис Бонев.

Според Бонев ЦГМ е във финасов колапс и постоянната загуба на пътници, орязването на наземния градски транспорт не е само в резултат на мерките срещу коронавирус.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 45 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 147 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Виж също

close

Обсъждат финансовата децентрализация на София...

  "Децентрализацията е изключително актуална и за новия екип на Столичната община." Това каза заместник-кметът по ...

Прочети още keyboard_arrow_right