През последните седмици пътникопотокът на софийското метро се възстановява и има благоприятна тенденция. Това било видимо особено сутрин в пикови часове, съобщи директорът проф. инж. Стоян Братоев, изпълнителне директор на дружеството, пред Комисията по транспорт и пътна безопасност на СОС.
На днешното заседание на Комисията се обсъждаше проекта за икономическата рамка на градския транспорт в столицата. Бяха поканени директорите на транспортните дружества на Столична община, както и представители на два частни транспортни оператора МТК и Еридантранс.
Възстановяването е на 80% от периода преди епидемията от COVID-19. "От 215 000 на ден вече пътниците са 320 000, което е 80% от преди пандемичиня период, а бяхме стигнали до 190 000. Сега се очаква пак лек спад заради лятото. Проучване показва, че следващите 3 години максималното възстановяване ще бъде на 90% заради хоумофиси, което пък води до намаляване на приходите от продажба на превозни документи, а разходите на дружеството растат", каза проф. Стоян Братоев.
Днес е получена сметка за ток и тя е била за 1,2 млн. лв. Братоев обясни, че сметката за електроенергия през 2019 е била 8,576 млн. лв. годишен разход, през 2021 г., от лятото увеличението на тока стигало до 18,780 млн. лв., а за 2022 г. прогнозите са са 26,5 ммлн. лв.
"Друга причина е, че двете депа се отопляват с газ и в зимните месеци това са около около 350 - 400 000 лв. за газ. Сега има внесен доклад да се монтират едни водородни инсталациии и с 25% да намалин разхода", каза проф. Братоев.
Той уточни, че другото голямо перо на Метрополитен е охраната. През 2019 г. то еструвало 870 000 средно месечно, а сега е 1,4 млн. лв. по договор със СДВР. Броят на полицаите в метрото е увеличен от 240 на 312 и отражение давата и ежегодното увеличение на заплатите. "Приходите намаляха сега имаме задължения към полицията - някъде към 10 млн. лв. още от октомври 2021 г., когато имаме възможност плащаме. Трябва да търсим решение, един полицай ни струва 3090 лв.", каза директорът на общинското дружество.
Тежко е положението в Метрополитен ЕАД, тъй като се извършени оптимизации и има съкращения - със 72 служители са намалени служителите. Към днешна дата разходите са намалели за щат с 970 000 лв. годишно, "но вече късаме живо месо", каза проф. Братоев.
Направена е и оптимизация за резервни части. Вкарани са 8 модернизирани влака с нови двигатели, като само 850 000 лв. има намаление на сметката за електроенергия от четирите влака, които връщат еленергия, която се консумира от другите и това е 20 - 22% по-малко потребление.
Запради икономии в метрото вече се излючва основното осветление вечер и се остава само аварийното, което е още около 6-7% по-малка консумация. Също така влаковете не правели нулеви курсове - не се прибират в депо и така сутринта потеглят с пътници от станцията, на окято е свършила смяната, например спестява се празен курс от Младост до Обеля. Така годишно се правят 73 000 км икономии, каза пред Комисията проф. Братоев.
Коментари
Последни
МВР: Сигналите за бомби на Летище София, СУ и Съдебната палата са фалшиви
МВР е предприело незабавни действия по установяване истинността на постъпилите днес сигнали за поста... Прочети още...
След 2 месеца сън мечокът Тони от столичния зоопарк се радва на пролетта (СНИМКИ/ВИДЕО)
Кафявият мечок Тони от Софийския зоопарк се събуди от продължителен зимен сън и вече се радва на про... Прочети още...
Вили Лилков: Слабост на бюджета е, че кметът не предложи управленска програма
„Подкрепихме бюджета, защото голяма част от нашите предложения – както за политики, така... Прочети още...
Павел Манченко е новият шеф на Митници София
Агенция „Митници София” има нов шеф. Постът заема Павел Манченко, съобщиха от ведомствот... Прочети още...
Виж също
closeВдигат заплатите на работещите в детското и училищното здравеопаз......
От 1 април ще има увеличение на заплатите на работниците в областта на детското и училищното здравеопазване с 35 %. Това...
Прочети още keyboard_arrow_right