Увеличава се с 1,9 млн. км пробегът в градския транспорт на София, по-малко ще се чака по спирките

Транспортна комисия

Снимка: Столица.bg

Повишението се обуславя и от изградените нови наземни и подземни трасета, както и обновяването на 90% на превозните средства в обществения транспорт в столицата.

Повече от час общинските съветници в Постоянната комисия по транспорта обсъждаха икономическата рамка на обществения транспорт за 2020 г. Пресмятаха и коментираха цифрите, които са заложени като задача на четирите транспортни дружества на Столична община - Столичен електротранспорт, Столичен автотранспорт, Метрополитен и Центъра за градска мобилност.

На заседанието на комисията бяха поканени и директорите на дружествата - Румяна Милова - ЦГМ, инж. Евгени Ганчев - Столичен електротранспорт, Слав Монов - Столичен автотранспорт, проф. Стоян Братоев - Метрополитен и зам.-кметът по транспорт Кристиан Кръстев. Докладът за Икономическата рамка на градския транспорт в София влиза и като точка в дневния ред на СОС в четвъртък - 6 февруари 2020 г. и се внася от  председателя на транспортна комисия Карлос Контрера, зам.-председателя Зафир Зарков, общинския съветник Христиан Петров и зам.-кмета по транспорт Кристиан Кръстев.

Транспортната задача или изминатите километри на градския транспорт в София се увеличава с 1,97 млн. км повече от 2019 г. За миналата година тя беше 62,354 млн. км. За 2020 г. пробегът ще е 64, 325 млн. км. За изпълнението на задачата прогнозните средства са 309,983 млн. лв.

"Трябва да се отчете инфлацията и тенденцията за увеличаване на цените на горивата. Разчетите са правени в по-ранен еприод и затова е добре юни или юли т. г. да се анализират резултатите  и да се актуализира рамката за транспортната задача", каза зам.-председателят на транспортна комисия Зафир Зарков. 

С новата транспортна задача, че ще се намали интервалът на движение на превозните средства и гражданите ще чакат по-малко по спирките. След борени месеци столичани ще ползват и новата, трета линия на метрото. Увеличението на транспортната задача е обусловено и от изградените нови наземни и подземни трасета, както и обновяването на 90% на превозните средства в обществения транспорт в столицата.

В Икономическата рамка са заложени и увеличенията на заплатите в градския транспорт в столицата. Както е известно през 2019 г. месечните възнаграждения бяха вдигнати с 30%, а в подписания рамков договор всяка година ще се покачват заплатите с 10%.

За 2020 г. се очаква приходите от продажба на билети, карти и превозни документи да са 94,99 млн. лв., което е с около 4 млн. лв. повече от 2019 г. Повишението е на база на извършените продажби през изминалата година. С тези пари също влизат за изпълнението на транспортната задача.
63,9 млн. лв. са предвидени от бюджета на Столична община, за да се компенсират бизплатните или намалените цени на пътуване на определи категории пътници.

През изминалата година изтекоха договорите на частния оператор Карат С и автобусната линия 204 и други бяха поети от Столичен автотранспорт. За тази година същото ще се случи с Еритранс, която обслужва автобусната линия 260.

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Искате ли във Вашия квартал зелена зона?
  • Да, вече има. (7%, 27 Гласове)
  • Да, искам защото ще има ред. (39%, 155 Гласове)
  • Не, длъжни са да ни осигурят паркомясто. (29%, 115 Гласове)
  • Не и така си е добре. (24%, 95 Гласове)
  • Нямам мнение (1%, 5 Гласове)
Общо гласували: 397 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

София получи най-висок рейтинг „А“ за прозрачност и лидерство в д......

Само за година Столична община повиши своя рейтинг от „В-Управление” за 2018 г. до рейтинг „А-Лидери&r...

Прочети още keyboard_arrow_right