В градския транспорт в София: 30+ и 60+ са време за прекачване, а не за пътуване

В градския транспорт в София: 30+ и 60+ са време за прекачване, а не за път

Снимка: Столица.bg

При валидиране до 30-та минута в друго превозно средство се пътува колкото е необходимо само за 1,60 лв.

Тикет системата в градския транспорт в София и особено новите изисквания за задължително валидиране разбуниха духовете сред гражданите. Дали лошо беше обяснено от ЦГМ или обяснението закъсня не е важно. Важно е, че в СОС вече мислят за отмяна на задължителното валидиране.

Другото важно нещо е, че се запази цената на билета - 1.60 лв., като той вече дава повече възможности, и третото важно нещо е, че от повече от година и половина се пътува и с банкова карта.

Какво беше пропуснато?

На цената на един хартиен билет от 1.60 лв. столичани могат да пътуват 30+ минути и 60+ минути - 2.20 лв., в градския транспорт, като в този интервал могат да сменят, толкова превозни средства, колкото им е необходимо и след изтичането на тези минути да продължат да пътуват до крайната си дестинация. Билетът 30 плюс и 60 плюс валидира времето за прекачване, а не времето за пътуване. Или по друг начин, казано, ако във второто превозно средство се валидирате на 27, 28 или 29-та минута вие продължавате да пътувате, и то срещу 1,60 лева с билет 30 плюс.

Георги Георгиев: ЦГМ са с жълт картон, при следващия гаф - червен

Билетът 30 плюс е този, който си купувате и като се валидирате през банкова карта. Независимо дали сте заредили този билет на крата на ЦГМ или пътувате с безконтактна банкова карта, ползвате правата на 30 плюс. А и  при валидиране, устройството ви показва колко време ви остава за прекачване.

След два билета 30 плюс, ако сте с банкова карта, то тя автоматично се агрегира като дневна карта, с която може да пътувате цял ден в цялата градска мрежа и в полунощ, без да правите каквото и да е допълнително, от картата ви ще бъдат дръпнати само 4 лева. Дневна карта може да си заредите и на картите на ЦГМ – Sofia city card или Ultralight, както и други превозни документи, включително и онлайн. 

Мрънкането за хартиения билет продължава?

Докато се пътуваше само и единствено с хартиен билет в градския транспорт в София се чуваха ругатни, псувни, недоволство и клетви. Как било в белите държави, имало електронен билет, а ние тук -не. Ами, ето хартиеният билет пак го има, но се продава само от шофьора на превозното средство и цената му е 2 лв. Той е с баркод и също се валидира, защото вече е време четвъртите железни перфоратори да отидат в музея. Е, това ще е проблем на някои от гратисчиите, които като под микроскоп гледаха дупките, за да пътуват с билетче от миналата седмица, защото дупките съвпадали.

30+ и 60+ от 1 януари в градския транспорт в София

Абонаментните карти

Премахната за месец и за една линия всъщност "взриви" новата тикет система и някак си в нейната сянка останаха другите бонуси като тези за студенти, младежи, пенсионери, ученици, родители на деца до 2 години и т. нат. Но пък цената на годишната карта за цялата градска мрежа в София си остана същата - 365 лв. и така всеки притежател пътува за левче на ден из цялата градска мрежа. А и тази карта можеш и да си я купиш на 3 вноски, като последната ти гарантира пътуване в цялата мрежа за 6 месеца на цена от 100 лева. Но при плащането на вноски, трябва да се спазват сроковете, защото пропускането им отнема правото на бонуси. 

Хартиени билети само по 2 лв. от водач в градския транспорт в София

Валидирането

Всички притежатели на банкова карта извършват вид валидация с безконтактните си карти когато пазаруват. При теглена на банкомат пък се изисква и ПИН код. А в градския транспорт е още по лесно - допираш и си "валидиран". Всъщност валидирането дава сигурност на пътниците и недай си, Боже, при инцидент, те имат застраховка, която много бързо и лесно се доказва, че в този момент си бил в това превозно средство. 

Шефът на ЦГМ: Има ръст в ползването на годишните карти за столичния градски транспорт

Какво още показва валидацията? С нея се получава информация  за пътникопотока и натоварването по всяка линия на градския транспорт. Така при препълнено превозно средство от ЦГМ могат да реагират и да пуснат допълнителен автобус, трамвай или тролей. Тази информация показва и как адекватно да се промени разписанието на всяка линия, какви са възможните връзки с други линии и какви да са интервалите на движение, за да няма висящи и мрънкащи по спирките на пек през лятото и на студ през зимата.

Към момента статистиката показва, че дневно над 40 000 пътуват с банкови карти, а повечето от традиционните пътници са с преференции - пенсионери, уеченици и т. нат.

Всяко ново нещо е трудно, но не толкова, че да се отрича. Просто трябва търпение, за да свикнем, обнадеждени са столичани. Надеждата им е, че скоро всички спирки на градския транспорт в София ще бъдат модернизирани и удобни, уеднаквени и ще се поддържат изцяло от ЦГМ, защото в момента има няколко вида стопани на местата за чакане на градски транспорт в София. А и много от спирките са без навеси.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Подписаха КТД за 30% увеличение на заплатите в училищното здравео......

Кметът на Столичната община Васил Терзиев и синдикатите от КТ „Подкрепа“ и КНСБ подписаха днес нов Колективе...

Прочети още keyboard_arrow_right