Зам.-кметът Кристиан Кръстев внесе доклад за промени в автобусните линии в София

Зам.-кметът Криситан Кръстев внесе доклад за промени в автобусните линии в

Снимка: Столица.bg

Пускат и линия 22, която ще обслужва Войнеговци, Подгумер, Кубратово и Световрачене

Разделят автобусната линия 21 на две и тръгват автобуси и по линия 22. Двете линии ще обслужват  Войнеговци, Подгумер, Кубратово и Световрачене. Искане на кметовете на тези селища от Столична община са изпратили искане до Транспортна комисия на Столичния общински съвет. Председателят на комисията общинският съветник Карлос Контрера е изпратил запитване до ЦГМ с молба да се направи анализ и да се даде становище. 

Това е само част от промените, които предлага зам.-кметът по транспорт на Столична община Кристиан Кръстев в доклад до СОС.

По-рано днес от Спаси София обвиниха Столична община, че подарява пари на частният автобусен оператор МТК и изразяват несъгласие с внесения от зам.-кмета по транспорт Кристиан Кръстев доклад за промени в автобусните линии на градския транспорт в София.

"Необяснимо е защо се унищожава работеща линия като тролейбус 5, който е ползван от около 25 000 пътници на ден. Преди няколко години маршрутът му беше удължен, а сега обслужването се намалява наполовина. Закрива се и работеща градска линия 306, което означава, че и довозването до метростанциите се намалява. Освен, че управляващите оставят Младост 2 без транспорт, те предвиждат и унищожаване на транспорта по ул. Йерусалим, което е недопустимо и вредно", коментира независимият общински съветни Борис Бонев.

Заедно с орязването на градски линии с висок пътникопоток, се разкрива нова крайградска линия, която ще бъде дадена на частния превозвач МТК, и така приходите на фирмата ще се увеличат с над 600 000 лв. годишно. 

"В внушението, че Столична община подарявала милиони на частен превозвач МТК не отговаря на истината. Не е вярно и че операторът е закупил 4 нови автобуса, с които ще обслужва линии, които не са разглеждани и одобрени от Столичния общински съвет. Автобусите вече са в София и с монтирани табели на несъществуващи линии. Това щяло да донесе видите ли 600 000 лв. на превозвача", коментира председателят на транспортна комисия Карлос Контрера. 

Той описва цялата хронология на процеса по промените и новостите на автобусния транспорт в Столична община:

Фактите са в доклад № СОА20-ВК08-8457/ 16.09.2020г. Явно обаче много работният независим съветник или не е чел доклада и приложенията, или ги е чел, но понеже не му изнася, извърта истината в полза на собсвеният си политически пиар и нищо правене. Та в доклада е посочено, че на 06.07.2020г. в СО е постъпило предложение от мажоритарно избраните кметове на Войнеговци, Подгумер, Кубратово и Световрачене с искане за разделяне на автобусна линия 21/22. Има го сканирано. На 18.07.2020г. съм го изпратил до „Център за градска мобилност“ ЕАД за проучване и становище.

Направено е запитване до превозвача „МТК ГРОУП“, който оперира тази линия, като на 04.08.2020г. в отговор до „Център за градска мобилност“ ЕАД се посочва, че към 01.10.2020г. може да осигури нови газови автобуси (4 броя) за осъществяване превоза по разделените линии. Центъра за градска мобилност ЕАД със свое писмо от 26.08.2020г. изпраща предложение за разделяне на линия 21/22 с посочени маршрут, разписания и експлоатационни показатели.

Цялата фактология, която я има към доклада, показва, че това не е моментна хрумка, а процес започнал преди месеци по инициатива на кметовете на кметства и нищо чудно, че превозвачът си е докарал нови автобуси. Въз основа на цялата кореспонденция той си направил оперативните разчети. Запознатите с функционирането на един автобусен гараж знаят, че автобуси не се поръчват и доставят от днес за утре. Запознатите знаят, че автобусът се регистрира в „Пътна полиция“, вписва се в лиценза на оператора, оборудва се. Дори да не бъде подкрепено предложението, тези коли си остават оперативен резерв, защото, о, чудо, автобусите освен да возят пътници се и чупят, обслужват се, ремонтират се, а транспортът не трябва да спира.

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Как смятате, че трябва да е таксуването след въвеждането на новата тикет-система в София?
  • На разстояние (36%, 84 Гласове)
  • На време (16%, 37 Гласове)
  • И двете (разстояние и време) (18%, 42 Гласове)
  • Сега си е добре, да остане фиксирана цената (26%, 60 Гласове)
  • Не мога да преценя (3%, 8 Гласове)
Общо гласували: 231 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Виж също

close

Онлайн се подават документите за винетен стикер в ЦГМ...

Документите за винетен стикер в ЦГМ се подават онлайн, съобщиха от Центъра. От там са предприети всички необходими ...

Прочети още keyboard_arrow_right