comment
visibility 1327
СОС

Проекто-бюджетът на Столична община за 2019 г. е 1.587 млрд. лв.

Икономическият Рейтинг на Столична община е максимален и е равен на държавата, а това е благоприятно за привличането на инвестиции в София. Това каза зам.-кметът Дончо Барбалов на пресконференция днес. Той и кметът Фандъкова представиха проекта за Бюджет 2019 г на Столична община. Икономиката в София е 40% от БВП на България, СОЧАТ анализи. Няма да има увеличение на данъците. Ще предложим на СОС да приемат минималните прагове, приети с промените на закона. Бюджетът на СО за 2019 г. е 1.578 млрд. лв. Приоритет за СО остава екологията и чистотата в града, а за 2019 в бюджета са заложени 22 млн. лв. повече. 133 млн. лв. са предвидени за нови автобуси и трамваи. Общо за транспортна инфраструктура и транспорт - 550 млн. лв. като основно ще са за третата метро линия. 51,3 млн. лв. са за изграждане и ремонт на главни улици и булеварди. 68 млн. лв. за образование като от тях 19 млн. лв са за реконструкция и изграждане на 15 нови детски градини. Детска градина ще бъде направена и в "Манастирски ливади". В проекто бюджета са предвидени 51,3 млн. лв. за изграждане и ремонти на булеварди и улици,15 големи обекта. През 2019 г. ще разшири ул. Филип Кутев в район Лозенец, ще се довърши краят на бул. Монтевидео в Овча купел, в последния участък до метрото. Разширения ще има и на ул. Тодор Каблешков от бул. България до Костенски водопад. Средства за определени и за пробива на бул. Петър Детлиев, както и за връзките със Северната скоростна тангента през бул. Владимир Вазов. За  Петър Дертлиев" закъсняхме, но това е заради отчуждителните процедури, сега това, което сме предвидили ще го направим", обясни кметът на София. За ремонти са предвидени пари и за ул. линкълн и Народно хора в Овча купел, ул. Скобеле и тунела на ТНДК, както и големите ул. Николай Коперник в Слатина и "Щросмайер" във Възраждане. В бюджета са предвидени и 4,5 млн. лв. за улично осветление.  В София ще бъдат закупени 13 нископодови трамвая за 33 млн. лв., а още 100 млн. лв. са предвидени за нови автобуси. Столична община ще рекултивира и старите сметища в Суходол, Долни Богров и Садина, а предвидени в бюджета пари за 2019 г. са 18 млн. Така изглежда проектът за Бюджет 2019 на Столична община. Тепърва той ще бъде обсъждан с граждани, политическите групи в СОС, както и в самият Общински съвет, уточни столичният кмет. За нас е важно да подобрим качеството на живот на гражданите във всички 24 района на София, заяви Йорданка Фандъкова. Зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов пък допълни, че след обсъжданията са възможни промени.

Прочети още keyboard_arrow_right
comment 0
visibility 89
бул. Витоша

160 млн. лв. ще даде София за осветление

От Столичната община са пуснали обществена поръчка на стойност 160 млн. лв. за поддръжка, ремонтни дейности и изграждане на осветлението в града за следващите 5 години. Общата сума е разделена на четири позиции, като кандидатите ще може да кандидатстват за по една от тях до 7 юни. Фирмите победители ще трябва да поддържат и ремонтират осветлението в града, източниците, електротаблата и системата за управление. Освен това ще трябва да се грижат и за художественото осветление в града, а също така ще трябва да следят и за нерегламентирани включвания към уличното осветление. Като задача за следващите 5 години, победителите ще трябва да изградят ново публично осветление, поставяне на нови енергоефектни тела и пълно разширение на системата за управелние на осветлението. Прочети още...

Времето в София

Въздухът в София

comment 0
visibility 284
арх. Здравков

Арх. Здравков: Климатиците в центъра няма да бъдат премахнати принудително

Климатиците в центъра на столицата няма да бъдат сваляни принудително, ще има гратисен период от три години. Заяви главният архитект на София Здравко Здравков в ефира на bTV. Повод бе представената само преди седмица наредба за облик на сградите и пространствата. ''Говорим за вече одобрен стандарт за част от центъра на града, където има сгради -културни паметници, и там е нередно да има висящи климатици, екстравагантно осветление, преустройство на сгради не по стандарт. Това е в района на "Иван Шишман", "Граф Игнатиев", "Шести септември" и "Солунска", разясни главният архитект. На тези улици има 48 сгради, като всички са паметници на културата, и собствениците им ще получат задължителни предписания за възстановяването на първоначалния им образ. ''Когато се прави едно преустройство, собствениците ще трябва да се съобразяват със стандарта определен от общината. Той е за цялата територия на града. Цветовите палитри, които ще бъда допуснати, ще са много близо до оригиналният цвят на сградите. Работили сме с Министерство на културата по този въпрос", каза още Здравков. Прочети още...

comment 0
visibility 430
ул. Малко Търново
comment 0
visibility 2537
Градинка

Стартира кандидатстването по програма „Зелена София“

От днес 20 май започва кандидатстването по програма „Зелена София“ на Столична община. Тя има за цел да бъдат облагородени зелените общински площи в междублоковите пространства и градинки. Проектите се осъществяват в активно сътрудничество между общината и гражданите. Те са насочени към озеленяването, подмяна и ремонт на елементите на парковото обзавеждане, създаване на зони за отдих. Всички материали и оборудване се предоставят безвъзмездно от Столична община на всички одобрени кандидати. По програмата са допуснати всички етажни етажни собствености в Столична община с регистрация в районните администрации по чл. 46б от ЗУЕС или сдружения на собственици, вписани в регистъра по чл. 44 от ЗУЕС и юридически лица с нестопанска цел, регистрирани на територията на Столична община по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или Закона за народните читалища. Всички желаещи да участват трябва да подадат необходимите документи в районните администрации, на територията на която се намират съответните терени, за облагородяване на които има изработен проект. Крайният срок за подаване на документи е 17 часа на 20 юни в съответната районна администрация.  

Прочети още keyboard_arrow_right
Реклама
comment 0
visibility 518
Нови автобуси на газ в гараж Земляне

С новите автобуси вредните емисии в София са намалели с 2,5 пъти (СНИМКИ и ВИДЕО)

Над 2,5 пъти са намалели отделяните вредни газове от градския транспорт в София след обновяването на автопарка. Данните съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова в гараж Земляне, където днес бяха пуснати в движение 20 чисто нови автобуса МАН по линия 11. Те ще пътуват по маршрута, който свърза кв. Гео Милев и Овча купел. Следващите 20, от новозакупените 60 автобуса, ще тръгнат по линия 280 до края на май. Оставащите 20 са предвидени за линия 204, но засега трябва да се завърши газстанцията в гараж Дружба, за да бъдат пуснати, обясни директорът на Столичния автотранспорт Слав Монов. Пътниците по линия 11 ще могат да зареждат в рейса мобилни телефони и да ползват безплатен WiFi. Има 38 седящи места и 113 правостоящи. Средната врата е удобна за качване с инвалидни колички и майки с колички. В автобусите има постоянно видеонаблюдение, което ще предотврати хулигански прояви. "Най-важното е гражданите да пазят автобусите, за да е наистина комфортно и приятно пътуването им в градския транспорт", пожелаха си шофьорите. Забранено е качването с храна, сладолед и напитки. А всеки от новите рейсове е оборудван с аптечка. "С новите автобуси средната възраст на автобусния градски транспорт става 6 години. 90% са с най-високият екологичен стандарт Евро 6. Очакваме още 13 нови трамвая и през есента ще бъдат пуснати 15 електробуса в градския транспорт. Съвсем скоро ще се отвори и процедура за още 25 трамвая", каза кметът Йорданка Фандъкова. Тя получи огромен букет от шофьорите от КНСБ, с който те ѝ благодариха за новите автобуси. Преградните врати, които отделят шофьора от пътниците, са поставени по настояване на синдиката, припомни столичният кмет. 60 рейса струват 40 млн. лв. и финансирането е на Столичния автотранспорт. Те са на лизинг за 8 години без първоначална вноска, обясниха представители на лизингодателя.

Прочети още keyboard_arrow_right
comment 0
visibility 1347
автобуси Дружба

Този месец Ви питаме

Може ли София да се увеличи с още 1 млн. души?
  • Да (21%, 4 Гласове)
  • Не (63%, 12 Гласове)
  • Не мога да преценя (16%, 3 Гласове)
Общо гласували: 19 Обратно към гласуване
comment 0
visibility 2438
Учебен полигон на Столична община

Земетресение от 7 по Рихтер "разтърси" Панчарево (СНИМКИ и ВИДЕО)

Земетресение от 7 степен по скалата на Рихтер "разтърси" учебния полигон на Столична община над Панчарево. Там днес се проведе обучение на Международния червен кръст и Червения полумесец. На място пристигна и столичният кмет Йорданка Фандъкова. "Столична община отговаря за координацията между службите. Много важен партньор за нас е СДВР, БЧК и др. институции. Столична община има звено от доброволци, които минават на обучение в БЧК. Осигурили сме съвременно и модерно оборудване за бедствени ситуации", каза пред чужденците столичният кмет. На полигона на дирекция "Аварийна безопасност и превенция" беше разположена цялата техника, която влиза в действие при спасяване на бедстващи хора. От свалянето на ранен по алпийски способ, през кранове, машини, мобилен логистичен център до огромните палатки за 50 души, които се надуват за 2 - 3 минути. Пожелавам никога в София да не се случват бедствия, но ние трябва да сме подготвени, каза столичният кмет. Полигонът е единственият в България, който е към общината и в него има 7 модула за обучение и симулации на бедствени ситуации, обясни пред чужденците директорът на "Аварийна безопасност и превенция" Красимир Димитров. Единият от модулите е сграда - вибрационна къща, която е единствената на Балканите. През симулатора за земетресения минават ученици, деца, служители  и се обучават, за да знаят, че не трябва да се паникьосват и къде да се скрият. При 7 степен по Рихтер падата всички предмети по стените и човек трудно се удържа на краката си. В симулатора единствено чиновете и столовете не се обърнаха. В тренировката днес се включиха представители на 24 национални дружества на Червения кръст и Червения полумесец. Те участват в Глобално обучение за координация, оценка и планиране по време на бедствия с цел подобряване на координацията и извършване на оценка, планиране на операции и подпомагане на гражданите при възникване на кризи. Обучението, по проект  "Доброволци на ЕС за хуманитарна помощ: Техническа помощ и изграждане на капацитет" бе съвместно на служители „Аварийна помощ и превенция" на Столичната община с представители на националните дружества на Червения кръст от Австрия, Италия, Холандия и България. Прочети още...

comment 0
visibility 621
гугъл мапс и влакове

Интегрират и разписанието на влаковете в „Гугъл мапс"

Приложението на технологичният гигант Гугъл „Гугъл мапс" ще интегрира и маршрута и разписанието на метрото и на влаковете в София и областта. Само преди седмица в същото приложение бе интегрирано и разписанието и маршрутите на столичния градски транспорт. За нововъведението съобщи университетският преподавател проф. Симеон Ананиев, който следи и оказва помощ при неговата реализация, предаде БГНЕС. „Това е система, която обединява всички видове транспорт. Данните трябва да са коректни. С него ще може да получите информация за предвижване във всяка една точка на града", сподели още проф. Ананиев. Освен интеграцията на влаковете, в приложението се очаква да бъде добавено и разписание на лифтовете в зимните ни курорти и велосипедните маршрути.     Прочети още...

comment 0
visibility 1389
Симулация на катастрофа в 51 училище "Елисавета Багряна"

Ученици "катастрофираха" в столичното 51 СУ "Елисавета Багряна" (СНИМКИ и ВИДЕО)

Ученици от столичното 51 СУ "Елисавета Багряна" усетиха какво се случва при катастрофа с автомобил. Те бяха поставени в реални условия, за да се уверят на каква опасност е изложено здравето и животът им, и този на близките им. Заедно с тийнейджърите "катастрофира" и шефът на Регионалният инспекторат по образованието Ваня Кастрева в двора на училището, видя СТолицаbg. Тя седна в тестовия автомобил на Автоакадемията на известният български пилот Димитър Илиев. Автомобилът на тренажора се преобърна, като при инцидент на пътя. През симулацията на катастрофа преминаха и ученици. Те се "удариха" и челно с друг автомобил със скорост 10 км/ч. След тестовете тийнейджърите вече бяха категорични, че няма да пътуват без колани, както и техните родители и близки. "Мисия 0" обявиха от Институтd по пътна безопасност днес на събитието в столичното училище. По инициатива на неправителствената организация се проведе и Олимпиада по пътна безопасност. Сред наградените бе столичният кмет Йорданка Фандъкова. Заедно с министъра на образованието Красимир Вълчев те подкрепиха реализирането на Олимпиадата в училищата. Надпреварата се проведе в 64 училища в 4 области на България. В нея участваха над 1900 ученици от III до VII клас от 24 училища в София. Учениците, участвали в състезанието получиха ваучери за картингпистата на столичен мол. "Обучението по безопасност на движението в столичните училища и детски градини е ключово за опазването живота и здравето на децата. Благодаря на Института за пътна безопасност, защото наученото децата ще предадат на родителите си", каза кметът Йорданка Фандъкова, след като бе наградена от председателя на УС на Института Руслан Вуцов. Тя призова шофьорите в столицата да бъдат внимателни в натовареното движение, защото само за миг може да се случи инцидент. Отваряме програмата на Столична община за тази година за финансиране на проекти за пътна безопасност, обяви Йорданка Фандъкова. За 2019 г. от бюджета на Столична община са предвидени 65 000 лв. за площадки и интерактивни кабинети, и могат да кандидатстват училища и НПО-та, научи Столица.bg. През 2018 г. по същата програма бяха изградени 11 площадки и два кабинета, и са реализирани 3 проекта.

Прочети още keyboard_arrow_right
comment 0
visibility 11351
Света Неделя

Обявиха конкурсът за нова визия на площад „Света Неделя“

Както съобщи Столица.bg още в петък, Столичната община е стартирала конкурсът за разработване на нова визия на площад „Света Неделя”. Проекта ще се проведе с присъждане на награди с общ награден фонд от 250 хиляди лева, за класираните на първите пет места. Заданието ще бъде проведено в два етапа, първия ще е класиране на кандидатите по зададените критерии, а втория за разглеждане на проектите. В тях ще могат да участват всички проектанти отговарящи на изискванията на възложителя.Конкурсът е съобразен с оглед значимостта на обекта и системата от публични пространства в самия център на града. За да бъдат избрани бъдещите проектантите ще трябва да спазят, рационалността, ефективността, функционалната структура, пространствения интегритет на площада и контакта му с археологическите обекти, съвременен градски дизайн и благоустройство. Конкурсът вече беше отложен веднъж в средата на октомври 2018 г., заради противоречиви мнения от страна на КАБ. Според тях първоначалния си вариант проекта ограничава участниците. Целта на този конкурс е да се привлекат големите чуждестранни архитекти или бюра, тъй като зоната, която ще бъде трансформирана има много археологически и исторически обекти. Срокът за подаване на документи за участие в мащабния проект е до 8 май тази година.

comment 0
visibility 11036
Контейнери за текстил

В София поставиха 20 постоянни контейнера за текстил (СНИМКИ)

Първите 20 постоянни контейнера за текстилни отпадъци на територията на Столична община вече са поставени. Сред първите е и район Изгрев. Те са част от системата за събиране и третиране на текстилни отпадъци, която Столична община започна да разработва още в началоото на 2018 г. Целта е да се изгради устойчива система за събирането и третиране на този вид отпадъци. През 2018 г. проведохме различни инициативи за събиране на стар текстил от домакинствата, в резултат на което бяха събрани и третирани общо 24.5 тона текстилни отпадъци, каза ресорният зам.-кмет Йоанна Христова. Днес тя присъства на монтирането на контейнер на площад "Радой Ралин". От пилотните проекти става ясно, че гражданите имат нагласа да изхвърлят разделно и текстилните си отпадъци. "Резултатите дадоха основание на кмета в края на 2018 г. да предложим на Столичния общински съвет да започнем да изграждаме система за събиране на текстилни отпадъци. След като преминахме през необходимите нормативни процедури и беше избран изпълнител за събирането и последващото третиране на отпадъците, сега стартираме с разполагане на 20 контейнера в различни квартали на Столичната община, като предстои броят им постепенно да се увеличава", коментира Йоана Христова при представянето на контейнерите. Тя напомни още, че правилното събиране и третиране на текстилните отпадъци намалява вредното влияние на този вид отпадък върху компонентите на околната среда, включително и върху качеството на атмосферния въздух. Събраните в постоянните контейнери текстилни отпадъци се транспортират от специализираните компании за третиране на текстилни отпадъци, до техни площадки, където преминават през процес последващ на разделяне. Годните за повторна употреба се отделят, а негодните текстилни материали (напр. дънки и бял текстил) се сортират по цвят, изрязват се техните ципове и копчета и се предават, както на инсталации за производство на изолационна вата, така и за производство на памучни парцали за индустрията. Текстилните материи, които не са подходящи за директна повторна употреба като дрехи или парцали, и други отпадъци, отделени в процеса на сортиране (например опаковки), се балират и предават на други компании за правилно рециклиране и оползотворяване. Ето и къде са разположени новите контейнери: СРЕДЕЦ ул.“Калоян“ №5 КРАСНО СЕЛО ж.к. Белите брези, ул. Лерин, срещу ДГ Брезичка ж.к. Хиподрума, ъгъла на ул. Урвич и ул. Булаир ВЪЗРАЖДАНЕ ул. Партений Нишавски, Парк "Възраждане" бул. Стефан Стамболов на ъгъла с ул. Пиротска ОБОРИЩЕ ул. Париж 5, на паркинга на Столичен инспекторат  ПОДУЯНЕ ул. "Тодорини кукли" № 47 до Т Маркет ул. "Резбарска" № 1В срещу магазин Лидъл СЛАТИНА ж.к. Гео Милев, ул. Атанас Узунов, срещу Асикс Арена ИЗГРЕВ ж.к. Изгрев, ъгъла на ул. Фредерик Жолио Кюри и бул. Цариградско шосеЛОЗЕНЕЦ ул. "Златовръх" срещу №1 пл. "проф. Васил Геров" ТРИАДИЦА Южен парк, вход от ул. Нишава КРАСНА ПОЛЯНА ул. Алеко Туранджа и ул. Хъшове, до ЦДГ КоледарчеИЛИНДЕН ул. Виктор Палов до Т-Маркет - спирка Вардар на метрото НАДЕЖДА ул. "Николай Добрев" до магазин Фантастико ИСКЪР Цариградски комплекс, бл. 285 /В МЛАДОСТ бул. Александър Малиинов и бул. Атанас Москов (до магазин Хит) бул. "Свето Преображе - срещу сградата на районна администрация "Младост" ВИТОША кв.“Княжево“, площад “Сред село“ кв. Драгалевци, спирка кв. Драгалевци ОВЧА КУПЕЛ бул. "Президент Линкълн" на тротоара до магазин Лидъл ул. "Иван Хаджийски" срещу 149-то СОУ ЛЮЛИН бул. Царица Йоанна, паркинг Била и метростанция Люлин

comment 0
visibility 7784
Новите влакове, които ще се движат по трасето на Третата метролиния

Мотрисите по Трета метролиния ще са без машинист

Експертният съвет на общината е одобрил трасето за разширение на Линия 1 в западна посока, казва директорът на Митрополитен инж. Стоян Братоев Новите метровлакове са автоматични и без машинист. В момента 14 чисто нови мотриси са в депо "Красна поляна" и очакват да бъдат уснати по трасето на изграждащата се все още трета метролиния. Това казва директорът на Метрополитен проф. д-р инж. Стоян Братоев в интервю пред Tribune.bg. Очаква се в края на пролетта в софия да пристигнат още 6 метровлака от ново поколение. "Въпреки че са напълно автоматични и могат да се движат сами, на първо време ще се управляват от машинисти. Човешкият фактор обаче е максимално ограничен за повече безопасност", уточнява инж. Братоев. Още 10 нови мотриси са нужни за отклонението към „Слатина“. Метрополитен има договор със Siemens, в който има опция да възложат производството на още 10. С тях, общо с 30 мотриси, ще се обезпечи цялата трета метролиния. Както вече е известно новото трасе не е съвместимо с действащите две в момента. На спирките от третия метролъч ще има стъклени предпазни прегради с врати, които ще се овтарят и затварят автоматично заедно с тези на влака.  От четирите етапа на изграждането на новото трасе в момента се изпълняват първия и втория от проекта. 8-километровият централен участък е готов на  83%. Той е с 8 станции и обхваща трасето от бул. „Владимир Вазов” през Орлов мост – Попа – НДК – бул. „България” до кв. „Красно село”. Вторият етап, който започна през май 2017 г. е почти на половина - 53%. Според проекта по 4-километровото трасе ще има 4 спирки. Метрото ще минава през жк „Овча купел” до ж.п. линията София - Перник в долната част на кв. „Горна баня”. 12 км с 12 станции от третата метролиния ще свързва кварталите „Хаджи Димитър“ с „Овча купел“ и „Горна баня“. Трасето трябва да се пусне през пролетта на 2020 г, но това ще става поетапно тъй като строителството започна по различно време, предвижда инж. Братоев. Иначе централният участък се очаква да бъде пуснат до края на тази година. Първият пусков етап през октомври ще включва 5 метроспирки – „Красно село“, бул. „България“, „Медицински университет“, „НДК“ и „Патриарх Евтимий“. До края на годината трябва да пуснем в експлоатация и другите три станции - „Орлов мост“ , „Театрална” и „Хаджи Димитър” на бул. „Владимир Вазов“. Последните 4 станции на линията - от „Красно село“ до Околовръстния път при кварталите „Овча купел“ и „Горна баня“ трябва да се пуснат през пролетта на 2020 г. Там ще има и малка жп гара за пътуващите с влака по линията София – Перник, за да може и те да ползват метрото. С него живеещите в „Овча купел“ ще стигат до центъра за 12 минути. Последните два етапа - трети и четвърти, от Третата метролиния ще се изграждат в следващия  програмен период. Предстои стартът на строителството на още 3 станции по бул. „Владимир Вазов“ – „Ст. Георги Аспарухов”, „Мизия” и „Владимир Вазов”. До два месеца ще има готов идеен проект и ако има осигурено финансиране може да започне тръжна процедура за тях. Вече е одобрено, от Експертният съвет на общината, трасето за разширение на Линия 1 в западна посока.  То ще е по продължението на бул. „Царица Йоанна – от МС „Люлин” до бул. „Добринова скала” и околовръстен път. Предвидено е разширение с участък с дължина 1,8 км и 2 метростанции. Изготвеният транспортен модел, направените проучвания и анкети показват прогнозно максимално натоварване от 26 хил. пътника в едно направление, обяснява инж. Братоев.

Реклама
comment 0
visibility 7522
Данъчен калкулатор на Столична община

Столична община пусна нов калкулатор за изчисляване на данъците

Столичани вече могат да изчислят лесно колко данъци трябва да платят. Това е благодарение на новия данъчен калкулатор, който е на страницата на Столична община. Това съобщи зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов. Преди седмица, на представяне на проекто бюджета за 2019 г. на Столична община той и кметът Йорданка Фандъкова обявиха, че местните налози няма да се вдигат. Те ще бъдат минималните, които позволява закона. Преди месец заканотворците приеха промени за данъците за автомобили и имоти. Барбалов пък предупреди, че повишение ще има за собственици, притежаващи втори имот в курортните места, от местно значение, каквито в Столична община са Банкя и Панчарево. Новият данъчен калкулатор е изработен от "Информационно обслужване" АД по предложение на Столична община. С него всеки собственик на моторно превозно средство в София може да изчисли какъв данък МПС ще дължи за 2019 г.  Налогът ще бъде изчислен по нова формула, формирана от годината на производство, мощността и екологичният стандарт на колата. В калкулатора за регистрираните в София автомобили са заложени минималните коефициенти, приети от парламента с измененията на Закона за местните данъци и такси, които влизат в сила от 1 януари 2019 г.Данните за колата, които трябва да се нанесат в калкулатора, за да се изчисли нейният данък, са вписани в документите за автомобила - в малкия талон /за по-новите МПС/ или в големия талон /за МПС, регистрирани по-отдавна/:• Под индекс В е записана годината на първа регистрация, по която се изчислява възрастта на колата.• Индекс P.2 e за мощността на автомобила в киловати.• Срещу индекс V.9 e записан екологичният стандарт на колата /от Евро 2 до Евро 6/. При най-старите коли такъв екостандарт обикновено няма и срещу този индекс в документите на колата не пише нищо. Калкулаторът ще бъде достъпен и на страницата на Столична община, след като се влезе в раздел „Справка за задължения и плащания“. Чрез него собствениците ще се ориентира какви стойности на данък МПС се получават за автомобила му.

comment 0
visibility 4341
Водната стена на пл. Гарибалди

Фандъкова: Водната стена от "Гарибалди" да отиде пред УАСГ

Отвореният преди 3 дни, ремонтиран площад "Гарибалди" отново ще претърпи промени. Най-голямата забележителност - водната стена да се премахне. Това нареди кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя също не одобри творбата на арх. Иво Пантелеев. Тази водна стена трябва да се махне и да бъде поставена пред УАСГ. Там ще напомня на студентите, че имат отговорност. Защото техните проекти са част от градската среща, коментира столичният кмет. Че това е стена е ясно, но къде е водата, коментираха и столичани вчера. Социалната мрежа прегря от подигравки и ирония с произведението на архитектурата на арх. Иво Панталеев. Водната стена бе оприличена на надгробен паметник. След проблема с ограничителите сега проблем създава още един елемент от новата визия на ремонтираната зона.   

comment 0
visibility 3637
Контрольори

1360 лв. е средната брутна заплата на контрольорите в градския транспорт на София

Стар и тлеещ е конфликтът между пътници и контрольори в столичния градски транспорт. Проверяващите за превозен документ често са обвинявани в агресия и липса на всякакъв възпитание, като последният случай е от преди два дни. Същото обаче може да се каже и за хората, които минават за твърди гратисчии и смятат, че се прецакали общината или държавата. Истината е, че всичко е въпрос на възпитание и манталитет. Недопустимо е обаче да има сред контрольорите невъзпитани и агресивни служители. Първо защото са служители на общината и второ, защото заплатите им идват от данъкоплатците. Избиване на комплекси или просто усещането, че им е дадена макар и малко власт, кара някои от проверяващите да действат брутално по отношение на пътници без билет. Столица.bg се опита да разбере от какво е продиктувана агресията на общинските служители и на пътниците. Контрольорите получават средно брутна заплата от 1360 лв. Основната е 650 лв., но върху нея се начислява стаж и получават купони за храна и пари за работно облекло. За хора без образование заплатата е повече от прилична. Те обаче нямат допълнително заплащане за брои хванати гратисчии. От ЦГМ определят, че има три типа гратисчии. Първите са хора на социални помощи или без постоянни трудови доходи. Те си живеят с мисълта, че общественият транспорт трябва да е безплатен за тях. В 90% от случаите това са представители на ромиския етнос. Втората група са такива, коита търсят играта и се забавляват да пътуват с повишено внимание. Удовлетворение им носи усещането, че са „прецакали“ държавата. Третата група са твърди гратисчии, които не приемат никакви правила и нормативни разпоредби. Те са сред най-агресивните и с удоволствие чакат проверка на контрольорите, за да могат да се скарат и дори да опитат физическа саморазправа. Представители и на трите групи гратисчии изобщо не се стряскат от контрольорите. Имат си изградени механизми за защита и все им се разминава санкционирането. Потърпевши от контрольорския поризвол обаче стават редовни и възпитани пътници. Преди седмица контрольор се нахвърли на жена и ѝ хвана ръката в момента, в който тя постави билета в перфоратора. Издърпа я силно назад, за да не успее да си продупчи билета. Наложи се другите пътници да потвърдят, че сега се е качила на спирката. Контрьольорите нямат право да докосват пътниците. На тяхно разположение има два полицейска екипа и когато има проблем се викат представители на МВР, обясниха от Центъра за градска мобилност.  В градския транспорт на София разполагат с 240 контрольори и на всички е ясно, че 80% от тях са далеч от доброто възпитание и обслужването на пътниците. В превозните средства често пъти перфораторите не работят, развалени са или са пълни с хартия от билети. Гражданите питат, кой е длъжен да ги почиства и подъдржа? Често пъти и шофьорите нямат билети, какво се прави в тази ситуация? Според общинската наредба пътникът е длъжен да има точно приготвени пари или щом е без билет веднага да слезе. В XXI век обаче, когато хората кацат на обратната страна на Луната в София още си продаваме хартиени билетчета и ги дупчим на перфоратори!, коментират граждани, ползващи градския транспорт. Недоволството им е и заради мръсните превозни средства и постоянните скандали между контрольори и гратисчии.  В старият и вечно тлеещ конфликт между контрольори и грътисчии редовните пътници винаги застават на страната на нередовните пътници. И това не е, защото са им по-симпатични, а защото липсва възпитанието на голяма част от проверяващите в градския транспорт и се държат арогантно. Иначе логично е редовните пътници да са на страната на проверяващите, защото гратисчиите бъркат в джоба на всички столичани. Проверките се правят на принципа да се спре масовото пътуване на гратисчии. Така от ЦГМ определят в дадена седмица, коя линия да се проверява масово. Работата и дейността на самите контрольори пък подлежи на проверка от инспектори. Парите от купуването на превозни документи за градския транспорт в София отиват за плащане на транспортните оператори за километрите пробег. Само през 2018 г. не са платени около 60 млн. лв. на оператори заради това, че не са изпълнили транспортната си задача", обясниха от ЦГМ.

comment 0
visibility 3065

Околовръстното ще минава през тунел от Павлово до „Овча купел“

На мястото на настоящият околовръстен път, който свързва столичните квартали „Павлово“ и „Овча купел“, ще се появят тунели и естакади. Тунелите ще бъдат 4 км обща дължина. Под земята ще е и пътят за Перник. Това е стара идея на Столична община, която отново се възражда, за да разтовари трафика по околовръстния път на столицата. Предвижда се участъкът да е 7,6 км, в който ще влизат тунел, естакада, както и 5 пътни възела. Въпросното трасе стартира от бул. "България". Колите ще преминават през тунел в участъка между булевардите "Братя Бъкстон" и "Цар Борис III". По естакада ще преминават в участъка "Горнобански път" и бул. "Цар Борис III", пише monitor.bg. По-нататък, пътя към кв.“Люлин“ ще има две ленти за всяка посока. Петте пътни възела ще бъдат при бул. "Братя Бъкстон", „Горнобански път“, ул. "Суходолска", Западна тангента и бул. "Цар Борис III". Този проект е бил на дневен ред още, когато кмет на столицата е бил Бойко Борисов. През 2014 г. отново се заговаря за него. Според запознати, съоръженията за този проект са доста скъпи, но няма друг начин да се обиколи столицата. Предишните изчисления назовават цифрата 150 млн. лв. без ДДС за изпълнението на проекта. През август е планирано стартирането на тунел под "Цар Борис III" в посока жк "Овча купел" под "Житница"., а през октомври да започне търг за проектиране от бул. "Братя Бъкстон" до АМ "Люлин".

comment 0
visibility 2903

Онлайн известията за задълженията по данък сгради от 2019 г.

Пресцентъра на Столична община, предаде, че от 2019 г. гражданите притежаващи имоти в София, ще имат възможността да получават съобщения за дължимият данък сгради по електронен път. За да получат въпросната опция, в срок до 12 януари, 2018 г., трябва да подадат заявление, че се отказват от съобщенията на хартиен носител и това трябва да стане в отделите на дирекция "Общински приходи", по райони. В бланката на заявлението, желаещите, трябва да попълнят имейл адреса на който, ще бъдат пращани електронните справки за дължимата от тях сума. И да представят личната си карта. Притежателите на имоти в столицата биха могли да подадат и молба за намаляване на такса битови отпадъци, в случай че не използват имотите си целогодишно. Срока е до края на годината. Общината предлага на собствениците и опцията изцяло да се откажат от получаването на всякакъв вид справки свързани с имотните им данъчни задължения. Пак чрез подаване на заявление към дирекция "Общински приходи" и нейните районни отдели. При това положение, ще трябва да следят собственоръчно имотните си задължения на сайта на Столична Община, и за целта, трябва да имат индивидуален ПИН код. С който биха могли да плащат задълженията си по електронен път. ПИН кода, могат да получат в данъчните отдели по райони.

comment 0
visibility 2880

Ето как ще изглежда аквапаркът в парк "Възраждане" в София (ВИДЕО+СНИМКИ)

В края на 2019 година столичани ще могат да се радват на завършения парк "Възраждане", на територията на който ще има аквапарк и СПА зона.  Те ще се простират на над 6,6 дка площ. Капацитетът на аквапарка е 500 души. Всички басейни ще бъдат с минерална вода. Най-големият басейн ще е 680 кв. м. и ще разполага с 4 пързалки. Освен него ще има и бебешки басейн, детски басейн, хидромасажен басейн и басейн за възрастни. СПА центърът ще бъде в триетажна сграда, в която ще има съблекални и подземен басейн. От последния й етаж ще става спускането по пързалките. Подземният басейн ще има 6 коридора и ще бъде с площ 25х15 м. Проектът на стойност 9,5 млн. лв. за разширяването на парк "Възраждане" вече е на финален етап. Със завършването му паркът ще се заеме площ в размер 80 дка. На 26 юли предстои общинска сесия, на която Столичен общински съвет трябва да разреши на общинското дружество "Софийски имоти", което стопанисва парка, да реализира проекта с предвидената инвестиция. 4 млн. лв. от стойността му ще бъдат заем. Ако проектът се изпълни, към зелените площи ще бъдат добавени още над 18,2 дка с 5 различни площадки. Паркът ще предлага още атракциони и ще бъде насочен към децата. Предвиждат се 40 шезлонга за отдих и обособена зона за пикник. Ще бъдат засадени нови 420 дървета, 9800 храсти и 5000 цветя. Ще се поставят допълнителни 130 пейки, 37 кошчета и ще бъдат изградени 2 чешми с минерална вода. [caption id="attachment_24669" align="alignnone" width="960"] Парк "Възраждане"[/caption] [caption id="attachment_24670" align="alignnone" width="960"] Парк "Възраждане"[/caption] [caption id="attachment_24671" align="alignnone" width="960"] Парк "Възраждане"[/caption] [caption id="attachment_24672" align="alignnone" width="960"] Парк "Възраждане"[/caption] [caption id="attachment_24673" align="alignnone" width="960"] Парк "Възраждане"[/caption] [caption id="attachment_24674" align="alignnone" width="960"] Парк "Възраждане"[/caption]

comment 0
visibility 2712
Нови 22 автобуса на газ тръгват по 4 линии на градския транспорт

Автобуси на газ, със зарядно за телефони и WiFi тръгват по 4 линии в София (ВИДЕО и СНИМКИ)

Чисто нови автобуси на газ тръгват по четири линии в София. Двадесет и двата рейса от утре ще се движат по линия на 604, 113, 75 и 384. В момента 604 се обслужба общо от 13 автобуса, а 75 от един и повече от половината по 604 ще са чисто нови. Рейсовете са със 32 седящи места, 45 правостоящи, а капацитетът им е за 77 души. Те са нископодови, екологични, стандарт Евро 6, 12-метрови, с автоматични скорости и с корпус от двойно галванизирана стомана, за да осигуряват по-голяма защита на пътниците. Снабдени са с газови бутилки от композитни материали и капацитет 1500 л. Пътниците ще пътуват комфортно и удобно, а като екстра могат да ползват зарядно устройство за мобилни телефони в рейса. Също така им е осигурен и WiFi. Автобусите са подходящи за хора с увреждания. На официалното пускане на автобусите днес, на паркинга на зала Арена Армеец, присъства столичният кмет Йорданка Фандъкова заедно с общинските съветници Екатерина Йорданова, председател на Транспортна комисия, зам.-председателя на СОС Николай Стойнев, Ботьо Ботев, д-р Веселин Милев и др. Директорът на Столичния градски транспорт Слав Монов пък получи символичния ключ от представител на производителя - фирма Ютонг, чийто представител за България е Българска автомобилна индустрия. Цената общо на 22 автобуса е 8 млн. лв. без ДДС, научи Столица.bg. "Средствата, с които закупихме рейсовете са икономисани преди години, когато взехме първите дизелови, при стартирането на програмата за намаляването на вредните емисии в София. До средата на 2019 г., през юни, ще пуснем още 60 съчленени автобуса на природен газ", каза кметът Йорданка Фандъкова. В момента тези 60 са в гараж Дружба и се оборудват, и все още не е решено по кои линии ще се движат. Новите рейсове ще бъдат разпределени в три гаража на Столичния автотранспорт, научи Столица.bg. Кметът заяви, че това е най-мащабната подмяна на автопарка на Градския транспорт, а и шофьорите са доволни, тъй като вече са подобрени условията на труд. От началото на тази година заплатите са вдигнати с 20%, има кандидати за работа в градския транспорт и се провежда обучение, съобщи Йорданка Фандъкова.  Столичният кмет разговаря с шофьорите на новите автобуси, които още рано сутринта паркираха пред зала Арена Армеец. Те разказаха на кмета, че тези автобуси се управляват лесно и са удобни за пътниците. Фандъкова пък им пожела безаварийно пътуване. За 3 години фирмата Ютонг е доставила 152 автобуса на Столична община. В момента в София има и китайски специалисти, представители на производителя,  които са обучили шофьори и техници за поддръжката на рейсовете. През декември 2018 г. Ютонг достави 20 електроавтобуса, а днес още 22 на газ. "Ще се радваме да продължим сътрудничеството със Столична община. България е една от новите държави По пътя на коприната, каза търговкото аташе на Китайското посолство у нас г-н Ван. 

comment 0
visibility 2452
Нови автобуси

Нови автобуси на газ по линия 111 тръгват в София

30 чисто нови автобуса, движещи се на газ, тръгват от днес по линия 111 в София. Автобусите са с най-високия екологичен стандарт ЕВРО6, с климатизация, нископодови и с безплатен интернет.  Кметът на София Йорданка Фандъкова написа в социалната мрежа, че през 2019 г. ще пуснат още 112 нови автобуса на природен газ, с което ще бъдат обновени 90% от всички градски автобуси. Те са част от програмата за модернизирането на градския транспорт в София.  През декември в София тръгнаха и първите електробуси без вредни емисии. Общо 20 на брой. Те обслужват линните 9 и 309 в града. Преди около седмица към Витоша също тръгнаха нови автобуси Мерцедес. Те се движат по линии 63 и 66. Рейсовете са с двойно повече седящи места и имат големи багажници, в които се събират екипировки и атрибути за зимни спортове - ски, шейни, сноубордове, велосипеди. Столична община ще закупи и 13 нови трамвая. 

comment 0
visibility 2446
Къпалнята Мария Луиза

Къпалнята "Мария Луиза" отново ще заработи в Борисовата градина

Емблематичната къпалня "Мария Луиза" отново ще заработи в Борисовата градина. Това предвижда новият устройствен план за най-голямата зелена площ в София, който бе внесен за обсъждане в направление "Архитектура и градоустройство" на Столичната община. Самият проект предвижда обновяване на района в следващите 20 години. Освен къпалнята по план се предвижда и възстановяването на Летния театър. Друга интересна новост е строителството на музей "Зелената памет на София" на мястото на известна автокъща в парка. Басейна в Борисовата градина е собственост на частна фирма, той е занемарен и не се използва. Още през миналата година в Столична община имаше искане от собственика за възстановяване. Тогава идеята бе пусната за обществено обсъждане. Самата къпалния не работи от 12 години. За да започне ремонт трябва да бъде гласуван новият устройствен план, а също и да бъде дадено разрешение за строителство. Нужно е и становище от Националния институт за недвижимото културно наследство. Дали и кога ще за работи един от най-посещаваните басейни в столицата, ще стане ясно скоро.  

comment 0
visibility 2443
Нови влакове в метрото

Тестват новите метровлакове до станция бул. "България" (ВИДЕО)

От 24 април започват еденични тестове на новите метровлакове Инспиро. Те ще се движат от „Депо Земляне- метростанция „ Красно село“ до метростанция бул. „България“.  Столичният кмет Йорданка Фандъкова също ще присъства на тестовете, като ще провери и напредъка по изграждането на третата линия на метрото. Тестовете ще започнат от депото в Земляне.  Гражданите ще могат да се возят на новото метро през есента на 2019 г. А в началото на 2020 г. трябва да бъдат готови и четирите станции от "Красно село" през "Овча Купел" до "Горна баня". Очаква се с пускането на третата линия, половин милион души в София да ползват най-удобния екологичен градски транспорт. Цялата трета линия ще е максимално обезопасена. Следващите два етапа от третия метро лъч са 3 станции по бул. "Владимир Вазов" и отсечката от "Гео Милев" до зала "Арена Армеец" с 6 метростанции.

comment 0
visibility 2363

Столична община организира пункт за събиране на стари дрехи

От Столична община съобщиха, че се организира мобилен пункт, в който ще могат да се предават стари дрехи от днес, 02 април, до 24 април включително, информира dariknews.bg. Ако разполагате с повече от 10 кг. ненужни дрехи, обадете се на телефон 02/ 987 55 55 и дайте своята заявка. Тази кампания е част от започналото пролетно почистване. С нея се цели да бъде опазен въздуха и околната среда. Известно е на всички, че безразборното изхвърляне на текстил в контейнерите за битови отпадъци ще доведе до замърсяване на околната среда и въздух, ако се стигне до изгаряне. Столичният инспекторат инициира целoгодишна кампания за събиране на стари дрехи и всякакъв текстил. Пунктовете за предаване се увеличават непрекъснато като се цели да бъде обхваната цялата Столична община.

comment 0
visibility 2269
Йорданка Фандъкова

Йорданка Фандъкова: Смених ограничителите на "Граф Игнатиев" заради безопасността на хората

Ремонтът на столичната улица "Граф Игнатиев" трябва да приключи до края на май. Това съобщи кметът на столицата Йорданка Фандъкова пред bTV. Ако строителните дейности продължат след този период, фирмата изпълнител ще дължи неустойка от близо 200 000 на ден за закъснението. "Въпреки проектантското решение за ограничителите аз се намесих и смених вида им.Направих това заради безопасността на хората. Настоях за такива елементи, които да са сигурни за гражданите и да ограничават движението на трамваите", каза Фандъкова  Кметът подчерта,че в момента "Граф Игнатиев" продължава да е със статут на строителна площадка. И работите на екипите ще продължат до тогава, докато майсторите не изпълнят всички предписания. Фандъкова коментира и казуса с небостъргача на фирма "Артекс". Според нея "Златен век" не е законна сграда, след като главният архитект не е удължил разрешителното за строителство. По-малко от една година се строи незаконно на мястото, допълни тя. Специалистите на Столична община твърдят, че разрешителното е изтекло в края на 2018 г. Било е заложено строителство на доста по-ниска сграда. Към момента е спряно строителството на място. "Към момента няма законово изискване главният архитект Здравко Здравков да изрази официално писмено становище. Не сме институцията, която контролира строежа, а само средата. Отговорността е на ДНСК", подчерта кметът на София.