Тема: градоустройство

comment 0
visibility 1926
ПУП в Кръстова вада

ПУП: Блок затваря улица в кв. "Кръстова вада"

Поредното градоустройствено безумие е на път да се реализира в столичния квартал "Кръстова вада". Огромен по дължина блок минава през улица и я затваря. Това се вижда на предложен проект за ПУП в квартала, който е публикуван в социалната мрежа. За безумието съобщава жител на "Кръстова вада. "На вниманието на тези, които живеят в "Кръстова вада" - поредния градоустройствен нонсенс. Предлага се, огромен блок да пресече и затвори улица, която преминава през няколко квартала. Тези, които са несъгласни с това изменение могат да подадат възражение до НАГ и Район „Лозенец“", написа недоволният софиянец. Становището на район "Лозенец" обаче е, че това не трябва да се допуска. "Съобразно градоустройството това е неудачно", гласи становището на районното кметство. "Да, знаем за този ПУП. Ние само дадохме становище, но всичко се решава от дирекция "Направление архитектура и градоустройство" на Столична община", коментираха пред Столица.bg от "Лозенец". "Кръстова вада" е един от новите квартали на София, няма изградена инфраструктура и все още по-голямата част от улиците са без имена. Улицата, която ще бъде затворена и разделена на две от блок все още не е асфалтирана. За ситуацията живеещите вече в квартала изразяват недоволството си по проекта за ПУП. Хората коментират, че са против затварянето на улицата и някои от тях вече за пуснали жалби. Очаква се и други граждани да изразят мнението си по предложения ПУП.

comment 0
visibility 1269
Район Надежда

В кв. Илиянци трябва да се отчуждат още 21,5 дка за ПУП-а

Собствениците на завод "Арома" не са дали съгласие за оценката на част от имота, който трябва да се вземе от общината заради новия Подробен устройствен план. Затова в действие ще влезе процедурата за принудително отчуждаване, пише Софийски вестник в последния си брой. Обществено обсъждане на заданието за изработване на ПУП бе проведено с жителите на кв. Илиянци, район Надежда за бул. Рожен. Планът е за улична регулация и включва поземлени имоти за публична собственост (ПУР). Той се отнася за бул. Рожен в участъка от м. „ПЗ Илиянци запад” до река „Блато” (регулация) и ПУП –парцеларен план за бул. „Рожен” в участъка от река „Блато” до „Софийски околовръстен път” в район Надежда и район Нови Искър. Обсъждането на заданието за ПУП се проведе в читалище „Отец Паисий” в присъствието на районния кмет инж. Димитър Димов, началникът на отдел “Устрой- ство на терито- рията, кадастър, регулация и контрол по строителството” Димо Александров и ръководителят на проекта инж. Христов. Вече са отчуждени 11,4 дка от земята, но трябва да се приложи същата процедура и за още 21,5 дка. Според проектантите до 2 години трябва да е реализиран ПУП-а. Гражданите от кв. Илиенци се интересуваха кога метрото ще стигне до тях  и как ще се казва новата отсечка. Предложения и корекции могат да се правят до 20 февруари т. г. Следващото обществено обсъждане ще е на 28 февруари т. г. На 15 февруари т. г. пък от 17.30 ч. ще има отново дискусия в 63 ОУ "Христо Ботев" в кв. Требич на ул. Леденика 12.

comment 0
visibility 329

СО да посочва ефектите при строителство, за да се избегне конфликтът на бизнес с хора

Гражданите и граждански организации да имат повече власт, за могат да упражняват контрол върху дадени обекти и процеси в Столична община. Това сочи доклад по проблемите на градоустройството в столицата. Необходим е по-децентрализиран подход, се казва в доклада на Експертния клуб за икономика и политика. Изводите и анализите в доклада ще бъдат разпространени сред политическите партии, които следващата есен ще участват в местните избори. Така голяма част от информацията в доклада може да се използва  и прилага в изборните битки. Данните в доклада на Експертния клуб са на база проучвания в столицата. Според тях решаването на градоустройствените проблеми може да стане чрез децентрализирането и предоставянето на повече власт в самите граждани. За строителството на сгради клубът предлага регулациите върху височината и гъстотата да бъдат сведени до минимум. Един от авторите на доклада за градоустройството в София е Георги Вулджев. Той препоръчва Столичната община да е по-активна при представянето на ефектите от дадени инвеститорски проекти. така могат да се избегнат конфликтите между бизнеса и хората.

Реклама
comment 0
visibility 426

Десет от най-интересните градоустройствени проекти в Света

Интересно е как местата за живеене се обединяват в едно цяло – големият град. В книгата си "Бунтовнически градове" Дейвид Харви пише: "Изграждайки града, човек изгражда себе си" и "въпросът, какъв град искаме, не може да бъде разделен от въпроса, какви хора искаме да бъдем“. Затова и в статията, ще хвърлим поглед, върху някои от най-добрите проекти, целящи подобряване на градската среда, пишат от инициативата СОФИЯ МОЖЕ ПОВЕЧЕ. В градоустройствените проекти трябва да се отбележи, че има няколко задължителни обстоятелства, върху които трябва да се наблегне. В това отношение, нещата не се случват от нищото, и всяка една от тези идеи, които, ще разгледаме, е стъпила върху някаква основа. Най-добрите градоустройствени проекти в Света Визия, изградена върху миналото – Офенбахер Хафен Бившите индустриални обекти в един град, често се считат за черни дупки, които човек не би желал да посети. Промишленото пристанище във Франкфурт, Германия, което преди години беше известно, като едно мръсно петно върху лицето на града, сега се е превърнало в екологична крайбрежна ивица и е страхотен пример за визия и изпълнение, целящи да превърнат в по-красиво и приятно мястото, в което живеем. Проекта въплащава историята на Франфкурт и добавя характерност на ареала, като се преоткрива загубената връзка между пристанището и града. 2. Силна връзка с природата – градската ферма в Ландгарб Сити Различни градски проекти включват ландшафта, като част от техните проекти, но този случай в Шенжен, Хонг Конг е малко-по различен и използва това на съвсем друго ниво. Обществената градска ферма в сърцето на мегополиса ни призовава да погледнем по друг начин на това, как могат да изглеждат нашите градове. Фермата е изградена на пропорциоанлен принцип спрямо населението на града, като ни показва и, какво количество земя е необходима за производстото на продуктите за прехрана. Освен това спомага за развитието на селското стопанство. 3. Пристанището в Тел Авив Когато красивото е в синхрон с практичното Финансовата страна на даден проект винаги е достатъчно важна. Визията трябва да се срещне и разбере, образно казано, с икономиката, да се намери баланса и разбирателство по между им, за да се осъществи начинанието. Пристанището Тел Авив в Израел отговаря не само на изискванията и необходимостите на посетителите, но е издържано и от икономическа гледна точка. Направено е с вкус и колаборацията между класическото и модерното, придават на мястото усещането за минималистичност и простор. 4. Удобства събрани на едно място - Клайд Уорън Парк Големият немски философ Рудолф Хайдегер веднъж е казал – „местата, заедно съставляват пространството, а отличителният им характер е в това те да бъдат събирани и обединявани, образувайки общото цяло“. Клайд Уорън Парк в Далас, Тексас е много добър пример за това. Това е един градски парк изграден директно върху съществуваща магистрала, и беше добре незабавно приет от хората, тъй като им предоставя възможностите за мобилност и удобство. Мястото разполага с детски воден парк, читалня, ресторант и дори тревни площи. 5. Мадрид Рио – изтънчено и със стил Местата, които имат силата да те удивляват всеки път, когато ги видиш са особено привлекателни. Един страхотен дизайн има способността да ви изненадва отново и отново. Такъв е случаят с проекта Мадрид Рио, където между другото испанският национален отбор по футбол отпразнува спечелването на световната си титла през 2010 г. Пешеходни пътеки, паркове с дървета и зеленина, усещането за свобода и пространство са само някои от разнообразните преживявания, които човек може да изпита. И независимо, че проекта е доста мащабен, в изпълнението му е отдадено нужното внимание на всеки един детайл, което го прави привлекателен за посетителите, всеки ден, по всяко време. 6. Как да комбинираме добре - А‘бекет Ърбън Скуеър Големи мислители като Джейн Джейкъб винаги са казвали, че за да бъде страхотен един голям квартал, е необходимо да притежява смесица от свободни пространства, атмосфера и и различни култури. А‘бекет ърбън скуеър в Мелбърн, Австралия представлява точно това. Едно празно и изоставане пространство е трансформирано в красива площадка, която позволява на хората да се събират, за да починат, да спортуват, или просто да поприказват. И определено вкася живец в квартала. Фактът, че повечето от ектериора е лесно демонтируем, създава възможността за гъвкавост и прави мястото, още по-удобно за хората. 7. За на хората, а не за колите – Площад Република в Париж Париж, отскоро е водещ град в популяризирането на удобни за ползване пространства. Чрез този проект можем да се видим, как едно от най-натоварените и ключови места в града се превърна в прекрасно място. С минимални промени, но с голямо вглеждане в детайла и правилно изпълнение в момента площада е място за хората, а не за автомобилите. Един голям площад, който предлага на парижани и на гостите на града по-добри възможности за активност и житейска наслада. 8. Със съзнание за екологичното – Каналът ГонГе в Сеул. Магистралите в един град, са едни от най-проблемните за планировка и реализация и често не са изпълнение добре. Изграждането на тези структури в градовете ни не е помогнало за намаляване на движението по пътищата, но е създало влошаване на околната среда и заплаха за живота на жителите. И така, какво може да се направи? Разнообразяването и красивото идват на помощ. Канала ГонГе в столицата на Южна Корея – Сеул е един отличен пример за това. Това е един от любимите ни проекти, който изцяло превърна градската магистрала в оживена пешеходна зона. Не само създаде пространство за хората, но и върна красотата и достойнствата на съществуващия воден канал. 9. Справедливо и приобщаващо – Мариялайфштрассе, Виена Мариялайфштрассе се оказва един от най-добрите примери за това как един градски дизайн може да включва всичко в себе си. От район, което не оставяше място за минувачите, то стана такова, в което и пешеходците и превозните стредства си споделят пространството. Жителите на квартала допринесоха за процеса на проектиране, като споделиха и своите идеи и виждания. Това наистина е страхотно и било добра практика в много отношения. Както местните жители, така и туристите възприемат района като духа н Виена и го наричат такъв, каквото би трябвало да бъде. Там могат да се видят хора от най-различни етноси и култури, и всички те изглеждат изпълнение със жизненост. 10. „Умни градове“, а защ не „Щастливи градове“? – Брайтън, Великобритания Възгледът „Умен Град (Smart City)“ се е превърнал във фикс идея в наши дни. Но архитектите от Gehl ни показват, колко по-важно нещо е създаването на щастливи градове. Може да се почудите, какво пък ли е „щастлив град“? Това е град, в който хората не просто са принудени да живеят, а искат да бъдат там, град, който предлага на жителите си възможностите да се чувстват доволни и щастливи. Този проект осъществен в Брайтън създава място за всеки един човек, пространство, което задоволява нуждите и желанията на хората, които го обитават. Архитекта Тейлър Стелпънтън пише в статия по въпроса – „"86% от гражданите на Брайтън биха искали да видят в града си повече райони, като този. Тези 10 проекта са чудесни примери за градска архитектура, макар да са различни, всеки от тях е насочен към човека, към подобряване на средата за живот, към красивото, практичното и иновативното. Това е изключително важен контекст, който би трябвало да е водещ за всеки архитект или градоустройствен план. Новият девиз в градският дизайн трябва да бъде „от хората – за хората“.