Тема: инж. Стоян Братоев

comment 0
visibility 6143
Трета метролиния

Метрото на Овча купел готово на 70%, влаковете тръгват към "Ген. Вл. Вазов" през есента

Продължават строителните дейности на метрото в Овча купел. Това е вторият етап от третата линия, чийто маршрут е от "Красно село" през "Овча купел" до гара на жп линията София - Перник. Метростанцията и трасето е готово на 70%. Това обяснява директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев на днешното заседание на Постоянната комисия по транспорт  на СОС, цитиран от Дневник. Трасето ще има 4 спирки и се очаква строителството окончателно да приключи през пролетта. Едва тогава ще започнат деветмесечните изпитания на системите за управление. Според Братоев тази линия ще влезе в експлоатация през 2021 г. Очаква се през април 2020 г. пък да се пусне трасето от първия етап на третия метродиаметър. Маршрутът на подземната железница е от  "Красно село" до кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Граф Игнатиев" ("Попа"). Дължината му е 4 км и по него са спирките на бул. "България", при Медицинска академия и НДК. Там отдавна са приключили строителните дейности и по маршрута се движат новите влакове, които се тестват заедно със системите за управление.   На първите две станции екипът на "Сименс" е започнал пробите още през юни и са към края на изпитанията, обяснява инж. Братоев пред Транспортна комисия. По това трасе на метрото се въвежда софтуерната информация. От всяка точка по маршрута ще се получава информация за влака в диспечерския център, допълва директорът на "Метрополитен". Той обясни, че новите влакове са напълно автоматизирани и функциите на машиниста са ограничени, но в екстремни ситуации може да минат на ръчно управление. Братоев уточни, че се прави всичко възможно всичко по първия участък на третата линия да се приключи за по-малко от месец. Строителството и довършителните работи по втория участък от "Патриарх Евтимий" до "Ген. Владимир Вазов" приключват този месец, а влаковете ще тръгат по маршрута най-рано следващата есен. И там трябва да се проведат 9-месечните тестове за автоматичните системи.  

comment 0
visibility 6438
Стоян Братоев за пускането на Третата линия на метрото

Два пъти по-бързо е придвижването с метрото в София

Влаковете от Третата линия на метрото ще се движат максимум с 80 км/ч. При тези скорости придвижването на пътниците ще е със средна скорост 38-40 км/ч. С лек автомобил придвижването в София е със средната скорост е 20-24 км/ч. Това обясни директорът на метрото проф. инж. стоян Братоев в интервю пред БНТ. Столичани дневно икономисват над 110 000 човекочаса с ползването на метрото, допълни Братоев. Той коментира и дали ще има влакове без машинисти. "4 нива на автоматика на метрото. В момента сегашните линии са 2-ро ниво - където автоматиката управлява да няма засичане на влакове, но машинистът управлява влака", обясни инж. Стоян Братоев. Машинистите на влаковете от Третата линия имали малко функции, но пък били обучени да поемат в екстрена ситуация управлението на влака. В момента продължава обучението на машинисти. В системата могат да се добяват софтуер и хардуер и влаковете може да се движат и без машинисти. Следващата седмица ще има поредната инспекция на метрото, най-проверявания обект, защото финансирането на строителството му е по оперативна програма "Транспортна инфраструктура". "Нашето метро е над средноевропейското - и като организация на експлоатацията, и като външен вид, много прилично метро, без да се увличаме в луксове, с едни прилични архитектурни решения", коментира директорът на "Метрополитен". Няма забавяне в пускането на третия лъч и всичко е в срокове. "В момента изграждаме два участъка. Строителната част завършва сега, но остават изпитанията, тестовете. Първите две метростанции - на Красно село и булевард "България" завършиха през октомври, другите станции завършват сега. Става дума за първия етап, тъй като ние изграждаме два етапа. Централният участък от Красно село до булевард "Владимир Вазов", 8 км - 8 станции, е първият етап, строителството на който трябва да завърши тази година. А следващата година трябва да завърши етапът в "Овча купел" - 4 км - 4 станции. На първия етап трябва да се направи изпитание, така че през следващите месеца ще приключат и тези процедури", обясни инж. Братоев.

comment 0
visibility 8558
Новите влакове, които ще се движат по трасето на Третата метролиния

Мотрисите по Трета метролиния ще са без машинист

Експертният съвет на общината е одобрил трасето за разширение на Линия 1 в западна посока, казва директорът на Митрополитен инж. Стоян Братоев Новите метровлакове са автоматични и без машинист. В момента 14 чисто нови мотриси са в депо "Красна поляна" и очакват да бъдат уснати по трасето на изграждащата се все още трета метролиния. Това казва директорът на Метрополитен проф. д-р инж. Стоян Братоев в интервю пред Tribune.bg. Очаква се в края на пролетта в софия да пристигнат още 6 метровлака от ново поколение. "Въпреки че са напълно автоматични и могат да се движат сами, на първо време ще се управляват от машинисти. Човешкият фактор обаче е максимално ограничен за повече безопасност", уточнява инж. Братоев. Още 10 нови мотриси са нужни за отклонението към „Слатина“. Метрополитен има договор със Siemens, в който има опция да възложат производството на още 10. С тях, общо с 30 мотриси, ще се обезпечи цялата трета метролиния. Както вече е известно новото трасе не е съвместимо с действащите две в момента. На спирките от третия метролъч ще има стъклени предпазни прегради с врати, които ще се овтарят и затварят автоматично заедно с тези на влака.  От четирите етапа на изграждането на новото трасе в момента се изпълняват първия и втория от проекта. 8-километровият централен участък е готов на  83%. Той е с 8 станции и обхваща трасето от бул. „Владимир Вазов” през Орлов мост – Попа – НДК – бул. „България” до кв. „Красно село”. Вторият етап, който започна през май 2017 г. е почти на половина - 53%. Според проекта по 4-километровото трасе ще има 4 спирки. Метрото ще минава през жк „Овча купел” до ж.п. линията София - Перник в долната част на кв. „Горна баня”. 12 км с 12 станции от третата метролиния ще свързва кварталите „Хаджи Димитър“ с „Овча купел“ и „Горна баня“. Трасето трябва да се пусне през пролетта на 2020 г, но това ще става поетапно тъй като строителството започна по различно време, предвижда инж. Братоев. Иначе централният участък се очаква да бъде пуснат до края на тази година. Първият пусков етап през октомври ще включва 5 метроспирки – „Красно село“, бул. „България“, „Медицински университет“, „НДК“ и „Патриарх Евтимий“. До края на годината трябва да пуснем в експлоатация и другите три станции - „Орлов мост“ , „Театрална” и „Хаджи Димитър” на бул. „Владимир Вазов“. Последните 4 станции на линията - от „Красно село“ до Околовръстния път при кварталите „Овча купел“ и „Горна баня“ трябва да се пуснат през пролетта на 2020 г. Там ще има и малка жп гара за пътуващите с влака по линията София – Перник, за да може и те да ползват метрото. С него живеещите в „Овча купел“ ще стигат до центъра за 12 минути. Последните два етапа - трети и четвърти, от Третата метролиния ще се изграждат в следващия  програмен период. Предстои стартът на строителството на още 3 станции по бул. „Владимир Вазов“ – „Ст. Георги Аспарухов”, „Мизия” и „Владимир Вазов”. До два месеца ще има готов идеен проект и ако има осигурено финансиране може да започне тръжна процедура за тях. Вече е одобрено, от Експертният съвет на общината, трасето за разширение на Линия 1 в западна посока.  То ще е по продължението на бул. „Царица Йоанна – от МС „Люлин” до бул. „Добринова скала” и околовръстен път. Предвидено е разширение с участък с дължина 1,8 км и 2 метростанции. Изготвеният транспортен модел, направените проучвания и анкети показват прогнозно максимално натоварване от 26 хил. пътника в едно направление, обяснява инж. Братоев.