Тема: метро

comment 0
visibility 8395
През юни започват тестовете на влаковете на метрото в Овча купел

През юни започват тестовете на влаковете на метрото в Овча купел (СНИМКИ/ВИДЕО)

Метрото стигна до Овча купел, а изграждането вече е на финалната права. Приключва срокът на строително монтажните работи, който бе удължен заради извънредната ситуация за СOVID-19. В момента по 4 станции се извършват  довършителни монтажни работи на детайли по основните съоръжения и се прави подготовка за  експлоатацията на релсовия път, съобщиха пред Столица.bg от "Метрополитен". До средата на юни всичко трябва да е окончателно приключено със строителни и монтажни дейности, защото започват изпитанията на подвижния състав - влаковете, както и на трасето, и всички системи за синхронизирането им. Преди седмица на посещения в метростанцията беше и кметът на район Овча Купел Ангел Стефанов. Изграждането на метрото до Овча купел е вторият етап на Третата метролиния на Софийското метро. То има 4 метростанции. След централния участък на Красно село следващата метростанция, в посока Овча купел, е на ул. Житница, следващата е на бул. "Линкълн", третата е на Монтевидео в Овча купел 2 и последната е на Околовръстното за Горна баня. На последната спирка на Околовръстното ще има буферен паркинг и подстъп към жп линията към Перник, както и връзка с автобуси или така наречената интермодална връзка. "След дебати в Столичния общински съвет през изминалата седмица, две от имената на метростанциите в района ни бяха променени. Това са МС 15, досега носещата името “Мизия” се променя на МС “Овча купел” и следващата, МС 16, която от „Овча купел“ става “Мизия – Нов Български университет”, на бул. „Монтевидео“, съобщи за промяната кметът на Овча купел Ангел Стефанов в социалната мрежа.

comment 0
visibility 15872
Новата линия на метрото прави връзка с първа и втора на две места

Новата линия на метрото прави връзка с първа и втора на две места (ВИДЕО)

На две места третата метролиния ще прави връзка в първа и втора, обясниха пред Столица.bg от "Метрополитен". Към края на юли, началото на август тази година по новата линия ще могат да пътуват столичани. Идващите от "Красно село" по трета линия ще правят връзка с втора линия на НДК. А на следващата спирка - Орлов мост е връзката с първа линия. През миналата седмица кметът на София Йорданка Фандъкова посети последната станция от третата линия - "Хаджи Димитър" в район Подуяне. В момента продължават изпитанията на системите и влаковете и до края на юли най-вероятно метрото ще ползват и в още три столични района - Красно село, Триадица и Подуяне. През юли - август откриват третата метролиния, 12 минути от "Хаджи Димитър" до Красно село Очакват се само от район "Подуяне" около 45 000 жители да ползват метрото. Метростанция "Хаджи Димитър" е с два входа, изключително красива, модерна и удобна. Между 3 и 5 минути ще е пътуването до центъра, а до 12 от "Хаджи Димитър" до Красно село.  Всички станции по новата метролиния са с предпазни врати, които се отварят автоматично и синхронизирано в вратите на влаковете. Такива вече се монтират и по старите първа и втора линия за по-голяма сигурност на пътниците, обясни директорът на "Метрополитен" инж. сотян Братоев. Пусковият срок на линията закъсня заради епидемията от COVID-19 и изтеглянето на екипи на "Сименс" от България.    

comment 0
visibility 734
Новият зам.-кмет по екология на София: Проектите ще се управляват прозрачно

Новият зам.-кмет по екология на София: Проектите ще се управляват прозрачно с безкомпромис...

Експертно, а не политическо лице е новият зам.-кмет по екология в Столична община. Това е Десислава Билева, която днес бе представена пред журналисти от кметът на столицата Йорданка Фандъкова при посещението на последната спирка на новата трета метролиния - "Хаджи Димитър" в район Подуяне. "Искам да благодаря на кмета за гласуваното доверие. С моите действия ще оправдая това доверие. Не принадлежа на никоя политическа сила и съм експертен човек. Ще работя изцяло за целите на най-проблемната тема, а именно за подобряване на качеството на атмосферния въздух в София. Всички знаем, че това е тема, която касае всеки жител на столицатаи ще бъде мой първи и основен приоритет", каза пред журналисти Билева. За поста тя сменя Йоана Христова, която преди 2 седмици подаде оставка.  Билева бе член на Надзорния съвет на общинското дружество "Топлофикация-София" и преди около месец подаде оставка. Тя е работила като експерт в МРРБ пре различни парвителства, после в МЗ, преподавател е в НБУ. била е ръководител на европроекти с МОСВ по програмите за околна среда.  "Последните години Десислава Билева беше в Надзорния съвет на "Топлофикация" и задачата й беше да подготви Трета фаза за битови отпадъци - инсталацията за преработка на RDF гориво. Преди дни проектът бе одобрен от ЕК. Билева беше човекът, който преди няколко месеца дойде при мен и ме сезира за сключени договори на старото ръководство на "Топлофикация" с фирми на Ковачки без решение и информация в Надзорния съвет. Тогава поисках смяна на директора на дружеството и договорите бяха прекратени, а "Топлофикация" излезе на борсата за електроенергия и топлоенергия.  Най-големият тест за г-жа Билева ще бъде приключването на проекта за Западен парк. Знаете за трудностите там", каза столичният кмет. "В настоящия момент Столична община управлява проекти за над 50 млн. лв. в сферата на подобряване на качеството на атмосферния въздух. До края на тази година ще бъде готова новата програма и тя ще бъде предоставена на обществеността за дискусия. Много ще разчитам на активното участие. Продължаваме активно и със сериозния проект, финансиран по ОПОС, 100% безвъзмездна финансова помощ, за подмяна на отоплителните устройства на домакинствата, които ползват твърдо битово гориво с алтернативни. Така че всичко това ще бъде пордължено и ще се възползваме от всички нови възможности по европейските програми да кандидастваме, за да продължим с проектите за по-чист въздух", обеща новият зам.-кмет по екология. Тя коментира, че за нея е от изключителна важност ефективното управление и третиране на отпадъците на Столична община. "ЕК официално одобри проекта, който е за изграждане инсталация за комбинирано поризводство на топлинна и електрическа енергия - завод за преработка на RDF и смятам, познавайки проекта в детайли, че ще ви убедя, че е изключително екологичен, устойчив и социален за всички граждани. Знам, че има спекулации за този проект", каза Десислава Билева. Тя заяви, че ще е безкомпромисна с качеството на изпълнение на проектите. "С моята експертност ще искам контрол на всяко ниво, разчитам на това, че проектите ще се управляват изцяло прозрачно и не на последно място безкомпромисно качество, защото това е важно за столичани. Продължаваме следваме политиката на Столична община", заяви Билева.

Реклама
comment 0
visibility 14015
Метростанция "Хаджи Димитър" с два входа, изградено по Милански способ

Метростанция "Хаджи Димитър" с два входа, изградена е по Милански способ (ВИДЕО)

В сиво, синьо и бежово е новата метростанция "Хаджи Димитър", която е спирка №5 от третата линия на метрото в София. Тя е изградена по Милански способ, казва изпълнителят "Трейс холд груп" АД. Видеото на новата метростанция бе публикувано в социалната мрежа.  Станцията е разположена под южното платно на бул. "Владимир Вазов" между ул. "Черковна" и "Тодорини кукли". Има два входа - от северната страна към моста "Чавдар" и от страната на хипермаркет Билла. Дължината на метростанцията е 122 метра. По цялото продължение има предпазна стъклена ограда с врати, които се отварят синхронизирано с тези на влака. Всички нови станции са с такива съоръжения, за да се гарантира сигурността на гражданите. Метростанцията е готова да посрещне първите пътници. Поставени са всички надписи и указателни табели. Тунелният участък от МС III-6 до МС III-5 е сложен за изпълнение поради разнородните геоложки условия и високите подпочвени води, както и близостта на станциите до корекцията по перловската река, обяснява изпълнителят. Северният вход на метростанция "Хаджи Димитър" минава под Перловската река и излиза на тротоара на бул. Владимир Вазов. Тунелът между станции 6 и 5 е изграден по нов австирйски метод с дължина 500 м. Заради епидемията от коронавирус и извънредното положение още не са конкретизирани датите на пускането на третата метролиния.  

comment 0
visibility 974
Софийските Инфекциозна болница и „Света Ана“ се включиха в „Топла храна от

Софийските Инфекциозна болница и „Света Ана“ се включиха в „Топла храна от сърце“ на Нарру...

Миналата седмица Нарру и Метро започнаха доставка на топла храна за медицинските екипи на „Пирогов“ като обявиха, че инициативата „Топла храна от сърце“ е отворена за всички останали болници, където има медици, заети в битката срещу COVID-19. От тази седмица към доставката се включиха и екипите на Инфекциозна болница и болница „Света Анна“ в София. „За нас това е жест, с който да покажем съпричастност и благодарност и се радваме, че той намира широк отзвук сред медиците. Полагаме изключителна грижа да им приготвим вкусна, топла и разнообразна храна, която да ги подкрепи и да им донесе момент на удоволствие“ – коментира Ивелин Илиев, управител на Нарру Доставка и rezzo.bg Интересен факт е, че с приготвянето на храната за медиците се е заел лично един от най-добрите готвачи на веригата Нарру, специализиран в разработването на рецепти от традиционната българска кухня. Всеки ден той изготвя менюто на медиците, така че да е разнообразно, пълноценно и максимално близко до домашната кухня, за да внесе малко уют в напрегнатото им ежедневие. Лекарите благодарят за милия жест на двете компании и призовават всички да “останемвкъщи“.

comment 0
visibility 3733
Намериха голяма сума в метрото, СДВР търси собственика

Намериха голяма сума в метрото, СДВР търси собственика

В метрото преди дни е намерен голям плик с пари на станции от лини 1, съобщиха от СДВР. Голямата сума пари е намерена на 9 април т. г. от гражданин. Той е предал плика на охранител на "Метрополитен". До момента никой не е потърсил парите. От СДВР търсят съдействие, за да се открие собственикът на парите. Той трябва да потвърди подробности за случая, кога и ъде е пътувал, сумата, копюри и подробности, предупреждават от Столичната дирекция на МВР. Голямата сума пари се пази в сградата на сектор "Метрополитен"-СДВР, която е на адрес гр. София, бул. "Драган Цанков" № 5. Собственикът може да се обади за информация тел. 02 9820419 - дежурна на сектор "Метрополитен" - ООП - СДВР

comment 0
visibility 1529
Допълнително насипват почва над метростанцията на "Александровска болница"

Допълнително насипват почва над метростанцията на "Александровска болница"

Все още недовършената метростанция на "Александровска болница" ще трябва да се насипе с още почва и след тва да се сложи хумус. От дъждове и снегове през последните дни почвата леко пропадна.  Станцията е от новите, през които минава линия на третия метродиаметър. "Заради застудяването не е завършена вертикалната планировка. Няма нищо страшно, защото отгоре ще се насипе още почва и всичко ще се оправи. Това е насип около временната рампа, а отстрани има подполни стени. Между тях е запълнено", коментираха пред Столица.bg от "Метрополитен".  

comment 0
visibility 8924
От 25 март: От 6 на 4.30 минути се намалява интервалът на влаковете в софий

От 25 март: От 6 на 4.30 минути се намалява интервалът на влаковете в софийското метро

Интервалът на движение на влаковете в софийското метро по най-натоварените линии се намалява на 4.30 минути в пиковите часове. Това съобщи Ангел Джоргов от "Метрополитен" пред Нова телевизиая. В момента в натоварените часове влаковете се движат са на 6 минути. Разписанието бе променено, след като в края на миналата седмица пътниците намаляха  7 пъти, каза представителят на общинското дружество. Промяната се направи по нареждане на кмета на София Йорданка Фандъкова заради мерките срещу COVID-19. От утре сутринта влаковете ще се движат на 4 минути и 30 секунди, каза Джоргов. Целта е във вагоните да има по-малко пътници, за да са на по-голямо разстояние в пиковите часове. "Следим постоянно намаляване и увеличаване на пътниците и искаме да осигурим надежден и безопасен транспорт", каза Джоргов. В метрото постоянно се дезинфекцират подовете, стълбите, парапети и това се прави по няколко пъти на ден. Вечер задължително основно се обработват влакове и метростанции с повече дезифектанти и вода. Джоргов обясни, че не е лесно да се променят интервалите и сега за намаляването на 4 минути и 30 секунди се изработва изцяло нов график. Препоръчва се пътниците в метрото да са с предпазни средства - маски или шалове на лицето, за да не се разпространява заразата от коронвирус.

comment 0
visibility 5762
намалели пътници в метрото

Фандъкова: С повече от една трета са намалели пътниците в метрото

С днешна дата ситуацията около разпространението на коронавируса в София не изисква затягане на режима, но тя е динамична и трябва да сме подготвени всичко. Това каза кметът на столицата Йорданка Фандъкова пред камерите на БНТ.    Фандъкова не изключи възможността от налагане на по-строг режим в София, ако ситуацията в града ескалира. Думите ѝ идват, след като вчера бе наложена двуседмична карантина на Банско, при която се забранява влизането и излизането от населеното място, а придвижването по улиците трябва да е само при необходимост.    “Привърженик съм на възможно най-строгите мерки, защото всички виждаме, че ако има нещо сигурно, това е, че изолацията помага за намаляване на разпространението на коронавируса”, коментира тя.   “Най-важно беше да ограничим условията за струпване на хора, затова и отворихме Синя и Зелена зона”, коментира тя. По думите ѝ вчера, в първия ден на безплатно паркиране в центъра на града, не е имало струпване на автомобили.    С повече от една трета са намалели пътниците в софийското метро, като във вторник техният брой е паднал под 100 хиляди, съобщи столичният кмет. За сравнение в обикновен делничен ден столичната железница се ползва от около 340 хил. души.    Заради хубавото време обаче, в парковете се забелязва приток на хора. Фандъкова призова за спазване на мерките за социална изолация. Що се отнася до туристите в града, няма официална информация за техния брой. Хотелите обаче продължават да работят и Фандъкова призова за отговорност. “Там където няма дисциплина, има и санкции”, подчерта тя.   

comment 0
visibility 2055
намерени в метрото пари

Търси се собственикът на пари, намерени до банкомат в метрото

СДВР търси собственика на намерена сума пари. Те са забелязани от служителка на „Метрополитен” ЕАД на 9 март до банкомат на една от метростанциите по линия 1. Жената незабавно предала парите на служител на реда от сектор „Метрополитен”- СДВР.   До този момент в поделенията на МВР не е подаден сигнал за случая и собственикът не е установен. СДВР уточнява, че той може да потърси контакт със служители на СДВР на тел. 112, 02 9820240 или 02 8662227.   Собственикът ще трябва да удостовери подробности около случката – сума, купюри и евентуални други детайли.  

comment 0
visibility 3165
Ремонтирани метровлакове по 1 и 2 линия

Обновени и модерни метровлакове тръгват през март по линии 1 и 2

Изцяло ремонтирани, обновени и модерни от март тръгват метровлакове по линии 1 и 2 в София. Първите 12 от всички, които бяха купени през 1990 г. и се движеха до 1998 г. вече са комфортни и модернизирани. Те са изцяло ремонтирани като се започне от външния вид и вътре със седалки и осветление. Ремонтът им е на половин цена от тази на чисто нови, съобщи общински съветник в социалната мрежа. Влаковете са в София. Всичко по тях е подменено до двигателите. След като преминат задължителните тестове те отново ще превозват пътници.

comment 0
visibility 3037
метро Овча купел

В "Овча купел" ще се качат на метро в края на есента (СНИМКИ)

Жителите на столичния район "Овча купел" ще се качат на метро в края на есента. Това стана ясно при инспекция на кмета на София Йорданка Фандъкова и шефа на "Метрополитен" Стоян Братоев в метродепото в "Обеля".Строителството на подземната железница в "Овча купел" ще приключи през пролетта, след което ще започнат изпитанията на влаковете, съобщават от "Монитор".   Първите пет станции от третия лъч на метрото ще заработят през май - “Красно село“, бул. „България“, „Медицински университет“, НДК и бул. „Патриарх Евтимий“. През лятото ще бъдат пуснати и метространциите при „Орлов мост“, на театър „Зад канал“ и на бул. „Владимир Вазов“.   Кметът на София Йорданка Фандъкова пък съобщи, че 12 от първите влакове обслужващи метрото ще бъдат модернизирани. В момента вече два от старите влакове са подновени. Стойността на модернизацията на един влак е 5,5 млн.лв., уточни Фандъкова.   Братоев допълни, че това са най-старите влакове на метрото, закупени през 1990 година и влезнали експлоатация осем години по-късно. По думите му инвестицията в стар влак е двойно по-евтина от закупуването на нов такъв. В момента „Метрополитен“ разполага с 52 влака, движещи се по първите две линии на метрото. По новия лъч ще се движат и изцяло нови 20 влака, като първите от тях вече се изпробват. „Метрото си остава стратегически проект на София, като продължаваме и с инвестициите и поддръжката на старите линии. Сложихме нoви acaнcьopи тaĸa, чe нa вcяĸa oт cтapитe cтaнции дa имa пoнe пo eдин. Πopъчaли cмe и пъpвитe пepoнни вpaти зa cтaнция „Oпълчeнcĸa" и Haциoнaлeн cтaдиoн „Bacил Лeвcĸи“, каза кметът. При откриването на третата линия се очаква 600 хиляди пътници дневно да използват подземния превоз. Очакванията са от периферните точки на града до центъра да се стига за 16 минути. С новата метроотсечка пътният трафик ще бъде намален с 30%. Третата линия ще има връзки с над 55 автобусни и тролейбусни спирки.      

comment 0
visibility 24307
Изпитания по трета метролиния

Трета метролиния: Пускат 5 станции през май, другите 3 през юли (СНИМКИ)

Първите пътници по новото трасе на софийското метро ще се качат на влаковете през май. В края на април т. г. приключват изпитанията по централния участък на подземната железница. Това потвърди пред Столица.bg директорът на "Метрополитен" проф. инж. Стоян Братоев. Влаковете тръгват с пътници по третата метролиния в участъка от Красно село до "Патриарх Евтимий". Тогава изтичат шестмесечните изпитания на влаковете на "Сименс" и комплексното сработване на всички системи в метрото по новия участък, обясни проф. Братоев. Трета метролиния: Бързо и удобно за 5 минути от "Красно село" до "Патриарх Евтимий" Петте станции са Красно село, бул. България, Медицински университет, НДК, "Партиарх Евтимии". На НДК столичани имат връзка с другите линии. До края на юли се очаква да приключат изпитанията за останалите 3 метростанции от първия етап на трета метролиния. Това са "Орлов мост", "Театрална" и "Владимир Вазов". Тестовете са шестмесечни. "Строителството на тези спирки завърши през декември и веднага се започнаха изпитанията. Имаме уверението на представителите на "Сименс" ще се скъсят срока на 5 месеца. Затова очакваме в началото на август да се пуснат и тези 3 станции и влаковете да се движат с пътници от Красно село до "Владимир Вазов"", коментира директорът на "Метрополитен". Усилено продължава строителството на втория етап от третата линия в "Овча купел", където ще се осигури удобството за пътуване с метро на идващите от Перник и Горна баня. Метростанцията е с буферен паркинг. Третият и четвъртият етап от трета метролиния все още е в процес на изчакване заради финансирането. От Столична община е пуснато заявление за финансиране с европейски средства по ОП "Транспорт и транспортна свързаност", но от новия програмен период 2021 - 2027 г.

comment 0
visibility 5391
метро

5 станции от третия лъч на метрото ще заработят през май

Третата линия на метрото в столицата ще бъде завършена през май месец, като надеждите са да се съкрати това време, но сериозно отклонение няма да има. Това съобщи в ефира на БНТ инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД.   "В момента ние сме на първия етап от строителството на третата линия на метрото. То е 8 км с 8 метростанции, като 5 от тях ще бъдат пуснати по график май месец. Вторият етап, който се намира на метростанциите "Орлов мост", на театъра "Зад канала" и първата на "Владимир Вазов", ще бъде завършен три месеца по-късно. През късната есен мислим, че ще бъде пуснат и участъка в "Овча купел". Общо 12 км с 12 метростанции", поясни Братоев.   Строителството е приключило на метростанциите от третата линия на метрото, освен на тази в "Овча купел", защото там срокът не е изтекъл. Остава изградените да бъдат почистени. Изпитанията трябва да приключат в посочените срокове.   Системите са повече и автоматиката е по-сложна отколкото на първите линии, добави инж. Стоян Братоев. "Ние в момента имаме 20 влака доставени, които се намират в процес на изпитание. Имаме  договор за още 10, но те не са необходими за тези два етапа в момента. Трафикът ще бъде облекчен със завършването на третия лъч на метрото, но от друга страна се появяват все повече автомобили, разясни експертът.      

comment 0
visibility 14484
Метростанция Орлов мост от третата линия е напълно завършена

Метростанция "Орлов мост" е завършена - красива и модерна (ВИДЕО)

Метростанция "Орлов мост" е напълно готова и завършена. Изпълнителят на обекта пусна видео, на което се вижда, че спирката е супермодерна, удобна и красива. Цветовите гами са резедаво, бежово и кафяво. "Орлов мост" е част от новата трета линия на софийското метро. Тя е построена по нов австрийски метод и е най-дълбоката станция. Слиза се на 4 нива, за да се стигне до перона. Метростанцията е изградена под Перловската река и е с дълбочина 24 метра под земята. Тази метростанция, както и тази на бул. Евлоги и Христо Георгиеви - Театрална, са изградени от Трейс Груп Холд" АД, водещ партньор в обединение "Метро строителство". Монтирана е и синхронизиращата предпазна стена "Сименс", на която вратите се отварят едновременно с тези на влаковете. Към момента продължават 8-месечните изпитания на влаковете и системите в подземната железница по новия участък от третата метролиния от Красно село през бул. България, НДК и Орлов мост. Както Столица.bg съобщи в назземната част на "Орлов мост" вече са засадени дръвчета и зеленина. Новото подземно трасе се очаква да бъде пуснато в края на април, началото на май т. г. Продължава и работата по изграждането на втория етап от третата линия в Овча купел.  

comment 0
visibility 3665
метрото рожден ден

Повод за празник: Метрото на София навърши 22 години

  Софийското метро отбелязва 22-та си годишнина. На 28 януари 1998 г. тръгва първото влакче от сп. "Сливница" до "Константин Величков".   Оказва се обаче, че младото метро има интересна предистория, която започва през 1967-1968 г.    Тогавашният проект е предвиждал не просто класическо метро, а „комбиниран скоростен трамвай“, който да се движи и над земята и под нея. Подземните линии били предвидени за централните градски части, където няма място за наземното им строителство, а наземните линии – за периферните райони: "Люлин", "Надежда", но също "Драгалевци", "Княжево", Банкя, гарите Искър, "Подуяне" и разбира се, металургичния комбинат „Кремиковци“ – разказва сайтът "Българска история".    Интересно е, че проектът е предвиждал една София с население 1 600 000 жители. Идеята за изграждане на метрото била да „подобри хигиената на града и да пести нерви“, като предостави „уличния простор на пешеходците и личния превоз“ допълват от БНР.    Като изключим факта, че днес се опитваме да ограничим и личния превоз, целите на вече построеното метро не се различават съществено от заявените преди 50 години.    В проучванията в края на 60-те специално място е било отделено на точките с „много археологичен материал“, а за станция "Сердика" проектантите са „познали“, че и в наши дни ще бъде най-натоварената.    

comment 0
visibility 1463
Засадиха млади дръвчета над метростанция "Орлов мост"

"Метрополитен" засажда 319 дървета над новите метростанции (СНИМКИ)

"Метрополитен" ще засади 319 фиданки над новите метростанции от третата линия на подземната железница, научи Столица.bg. Преди два дни млади дръвчета бяха засадени и на "Орлов мост" на метростанцията, която в "Княжеската градина". Вандали потрошиха дръвчета до Френската гимназия (СНИМКИ/ВИДЕО) Младите фиданки, които образуват  от минигоричката са укрепени допълнително, за да не се прекършат. Сега е въпрос на възпитание на гражданите те да оцелеят и напролет да се разлистят. В зоната има и видеокамери, но основно се разчита те бъдат опазени от гражданите, за да не стане като по "Патриарх Евтимии". През лятото на 2019 по централната улица бяха пречупен десетина дръвчета. Прекършиха дръвче на ул. Паренсов На всички метростанции в новия участък от трета линия, от „Красно село“ до „Театрална“, при „Малък градски театър зад канала“, ще бъдат засадени дървета. До момента вече има при станция „Бул.България“ - 24 дървета, при „Александровска болница“ – 38 дървета, на НДК – 24, а на „Орлов мост“ – 32. При благоприятни атмосферни условия ще бъдат засадени и останалите, обещават от "Метрополитен". Отделно още около 400 дървета ще бъдат засадени в определени от районите места.  

comment 0
visibility 2747
Билети за метрото

И това се случва в метрото: Билети няма (ВИДЕО/СНИМКИ)

Столичани не можеха да пътуват с метрото в в петък, 10 ануари т. г., тъй като нямаше откъде да си купят билети на станция в Младост 3. Така на практика достъп до подземната железница имаха само тези с абонаментни карти. В социалната мрежа бе публикувано видео, на което се вижда, че няма откъде да си вземеш превозен документ. Такава е била ситуацията на метростанцията в Младост 3.  В 13.48 часа касата не е работила, а на гишето надпис "Билети на автомата" препраща пътниците. На съседната обаче машина има друг надпис "Автоматът временно не работи".  

comment 0
visibility 808
обири

Хванаха 34-годишен, крал от 2 коли в подземен паркинг на метрото

За броени дни служители на Четвърто РУ разкриха извършител на кражба от два леки автомобила. На 7 януари собствениците подали сигнал за кражби от паркираните им в подземен паркинг на софийска метростанция автомобили. В резултат на предприетите оперативно- издирвателни действия в рамките на образуваното досъдебно производство бил установен и задържан извършителят-34- годишен, криминално проявен мъж, от София. Това съобщават от МВР.   Откраднатите чужди  вещи са намерени и иззети. След доклад на събраните материали в Софийска районна прокуратура 34 – годишният е привлечен като обвиняем за престъпление по чл. 195 от НК и му е наложена марка „задържане под стража“ за срок до 72 часа.  

comment 0
visibility 3200
Сименс търси инженери

"Сименс" търси инженери за софийското метро

Търсят се нженери за софийското метрото. Специалистите явно недостигат за проекта за разширяване на подземната железница в столицат - Трети метродиаметър от Овча купел до "Владимир Вазов". Обявата е публикувана в социалната мрежа. Очевидно, че има нужда от поддържащи инженери. "Siemens Мобилити търси да наеме системни инженери/инженери поддръжка, които ще имат възможност да работят по един от най-знаковите проекти на компанията в България - доставката на метровлакове и системи за линия 3 на софийското метро!", пише в обявата в социалната мрежа. Изисквания към кандидатите са да имат професионални познания в сферата на жп сигнализация и/или телекомуникация, както и познания по минимум една продуктова линия от жп автоматизация или подсистема или фундаментална системна концепция. Желателно е инженерите да имат опит с изпълнение на проекти със системен инженеринг, разработка, монтаж и наладки е предимство. Сименс е доставчик на новите влакове по третата метролиния. В момента продължават осеммесечните комплексни изпитания за сработване на всички системи в метрото по третата миния.

comment 0
visibility 7960
метро

Изпитанията в първия участък от третия лъч на метрото приключват април

Няма забавяне в строителните работи по изграждане на третия лъч на метрото в София, съобщи директорът на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев,цитиран от програма "Хоризонт" на БНР. Столицата започва новото десетилетие с 12 км ново метро.     За една част от трасето дейностите са приключили дори по-рано от обявения краен срок - 5 октомври, декемврийските също са завършени в срок, обясни той. „И остават единствено изпитанията в участъка от Красно село до „Граф Игнатиев“, които започнаха ноември и тяхната продължителност е от порядъка на пет месеца и половина.“   Системите на „Сименс“ за управление са шест, с три подсистеми – за управление, автоматика и безопасност. „Трябва съвместно да работят влаковете със системите. Това в момента се прави. От вчера „Сименс“ са отново тук, на обекта, продължават тестовете, тъй като по празниците имаше спиране на работата от тяхна страна“, допълни шефът на "Метрополитен". Ориентировъчно се очертава изпитанията да приключат през април.     Три са възловите станции, където се пресичат трите диаметъра на метрото. „В момента работим в две от тях. Едната станция – НДК II, на бул. „Витоша“ и „Патриарх Евтимий“, е почти завършена. Там остава само връзката – със старата НДК, по нея се работи в момента. Другата връзка е на Орлов мост- с метростанцията на „Климент Охридски“, също вече е завършена. Особеностите на третата линия са много, извън тежките чисто геоложки условия по изграждането й, които са вече история", отбеляза инж. Стоян Братоев.  

comment 0
visibility 4939
Завършване на линията от първия етап на Третия метродиаметър

До края на годината пускат процедура за избор на изпълнител на етап 3 на трета линия на ме...

До края на 2019 г. ще се обявят тръжната процедура по ЗОП за избор на изпълнители на етап 3 от Третата линия на метрото в София. Етап 3 и 4 са предложени за изпълнение за програмния период 2021 - 2027 г., научи Столица.bg. Етап 3 вече има готов идеен проект и се намира в процедура на одобрение на ПУП. Също така има и готовност за обявяване на тръжни процедури за избор на изпълнител по ЗОП - до края на 2019 г.  За етап 4 е изготвен идеен проект през 2018 - 2019 г. и е финансиран по "Техническа помощ" на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура". Строителсдтвото на Третата линия на метрото е разделено на 4 етапа. Одобреното трасе е бул. Цариградско шосе - бул. Владимир Вазов - Орлов мост - НДК - Красно село - жк Овча купел. Дължината е 21 км с 21 метростанции. При пускане в експлоатация се очаква пътникопоток от около 200 000 души на ден. Етап 1 и 2 са с обща дължина 12 км и 12 метростанции. Финансирането е по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г и местно съфинансиране. Изграждането на първия етап от Третата метролиния стартира през 2016 г., а втория през 2017 г. Срокът за завършването на двата етапа е през 2020 г. Пред завършване на строителството са два пускови комплекса от третата линия до края на 2019 г. Единият е метростанция 9 - Патриарх Евтимий - МС 14 Красно село, чието трасе е дълго 5 км и има с 5 спирки. Вторият комплекс е МС 5 Хаджи Димитър - МС 8 Орлов мост, с дължина на отсечката 3 км и с 3 спирки. Там трябва да се тестват системите за безопасност, диспечерско управление и функциониранета на общо 6 системи, а също и на 3 подсистеми -  монтаж, оборудване, въвеждане на бази данни за трасето и подвижния състав, настройки, единични и комплексни изпитания. Всичко това трябва да приключи през есента на 2019 г. и първата половина на 2020 г.        

comment 0
visibility 6292
Трета метролиния

Метрото на Овча купел готово на 70%, влаковете тръгват към "Ген. Вл. Вазов" през есента

Продължават строителните дейности на метрото в Овча купел. Това е вторият етап от третата линия, чийто маршрут е от "Красно село" през "Овча купел" до гара на жп линията София - Перник. Метростанцията и трасето е готово на 70%. Това обяснява директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев на днешното заседание на Постоянната комисия по транспорт  на СОС, цитиран от Дневник. Трасето ще има 4 спирки и се очаква строителството окончателно да приключи през пролетта. Едва тогава ще започнат деветмесечните изпитания на системите за управление. Според Братоев тази линия ще влезе в експлоатация през 2021 г. Очаква се през април 2020 г. пък да се пусне трасето от първия етап на третия метродиаметър. Маршрутът на подземната железница е от  "Красно село" до кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Граф Игнатиев" ("Попа"). Дължината му е 4 км и по него са спирките на бул. "България", при Медицинска академия и НДК. Там отдавна са приключили строителните дейности и по маршрута се движат новите влакове, които се тестват заедно със системите за управление.   На първите две станции екипът на "Сименс" е започнал пробите още през юни и са към края на изпитанията, обяснява инж. Братоев пред Транспортна комисия. По това трасе на метрото се въвежда софтуерната информация. От всяка точка по маршрута ще се получава информация за влака в диспечерския център, допълва директорът на "Метрополитен". Той обясни, че новите влакове са напълно автоматизирани и функциите на машиниста са ограничени, но в екстремни ситуации може да минат на ръчно управление. Братоев уточни, че се прави всичко възможно всичко по първия участък на третата линия да се приключи за по-малко от месец. Строителството и довършителните работи по втория участък от "Патриарх Евтимий" до "Ген. Владимир Вазов" приключват този месец, а влаковете ще тръгат по маршрута най-рано следващата есен. И там трябва да се проведат 9-месечните тестове за автоматичните системи.