Тема: метро

comment 0
visibility 5180
метро

5 станции от третия лъч на метрото ще заработят през май

Третата линия на метрото в столицата ще бъде завършена през май месец, като надеждите са да се съкрати това време, но сериозно отклонение няма да има. Това съобщи в ефира на БНТ инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД.   "В момента ние сме на първия етап от строителството на третата линия на метрото. То е 8 км с 8 метростанции, като 5 от тях ще бъдат пуснати по график май месец. Вторият етап, който се намира на метростанциите "Орлов мост", на театъра "Зад канала" и първата на "Владимир Вазов", ще бъде завършен три месеца по-късно. През късната есен мислим, че ще бъде пуснат и участъка в "Овча купел". Общо 12 км с 12 метростанции", поясни Братоев.   Строителството е приключило на метростанциите от третата линия на метрото, освен на тази в "Овча купел", защото там срокът не е изтекъл. Остава изградените да бъдат почистени. Изпитанията трябва да приключат в посочените срокове.   Системите са повече и автоматиката е по-сложна отколкото на първите линии, добави инж. Стоян Братоев. "Ние в момента имаме 20 влака доставени, които се намират в процес на изпитание. Имаме  договор за още 10, но те не са необходими за тези два етапа в момента. Трафикът ще бъде облекчен със завършването на третия лъч на метрото, но от друга страна се появяват все повече автомобили, разясни експертът.      

comment 0
visibility 14001
Метростанция Орлов мост от третата линия е напълно завършена

Метростанция "Орлов мост" е завършена - красива и модерна (ВИДЕО)

Метростанция "Орлов мост" е напълно готова и завършена. Изпълнителят на обекта пусна видео, на което се вижда, че спирката е супермодерна, удобна и красива. Цветовите гами са резедаво, бежово и кафяво. "Орлов мост" е част от новата трета линия на софийското метро. Тя е построена по нов австрийски метод и е най-дълбоката станция. Слиза се на 4 нива, за да се стигне до перона. Метростанцията е изградена под Перловската река и е с дълбочина 24 метра под земята. Тази метростанция, както и тази на бул. Евлоги и Христо Георгиеви - Театрална, са изградени от Трейс Груп Холд" АД, водещ партньор в обединение "Метро строителство". Монтирана е и синхронизиращата предпазна стена "Сименс", на която вратите се отварят едновременно с тези на влаковете. Към момента продължават 8-месечните изпитания на влаковете и системите в подземната железница по новия участък от третата метролиния от Красно село през бул. България, НДК и Орлов мост. Както Столица.bg съобщи в назземната част на "Орлов мост" вече са засадени дръвчета и зеленина. Новото подземно трасе се очаква да бъде пуснато в края на април, началото на май т. г. Продължава и работата по изграждането на втория етап от третата линия в Овча купел.  

comment 0
visibility 2225
метрото рожден ден

Повод за празник: Метрото на София навърши 22 години

  Софийското метро отбелязва 22-та си годишнина. На 28 януари 1998 г. тръгва първото влакче от сп. "Сливница" до "Константин Величков".   Оказва се обаче, че младото метро има интересна предистория, която започва през 1967-1968 г.    Тогавашният проект е предвиждал не просто класическо метро, а „комбиниран скоростен трамвай“, който да се движи и над земята и под нея. Подземните линии били предвидени за централните градски части, където няма място за наземното им строителство, а наземните линии – за периферните райони: "Люлин", "Надежда", но също "Драгалевци", "Княжево", Банкя, гарите Искър, "Подуяне" и разбира се, металургичния комбинат „Кремиковци“ – разказва сайтът "Българска история".    Интересно е, че проектът е предвиждал една София с население 1 600 000 жители. Идеята за изграждане на метрото била да „подобри хигиената на града и да пести нерви“, като предостави „уличния простор на пешеходците и личния превоз“ допълват от БНР.    Като изключим факта, че днес се опитваме да ограничим и личния превоз, целите на вече построеното метро не се различават съществено от заявените преди 50 години.    В проучванията в края на 60-те специално място е било отделено на точките с „много археологичен материал“, а за станция "Сердика" проектантите са „познали“, че и в наши дни ще бъде най-натоварената.    

Реклама
comment 0
visibility 1272
Засадиха млади дръвчета над метростанция "Орлов мост"

"Метрополитен" засажда 319 дървета над новите метростанции (СНИМКИ)

"Метрополитен" ще засади 319 фиданки над новите метростанции от третата линия на подземната железница, научи Столица.bg. Преди два дни млади дръвчета бяха засадени и на "Орлов мост" на метростанцията, която в "Княжеската градина". Вандали потрошиха дръвчета до Френската гимназия (СНИМКИ/ВИДЕО) Младите фиданки, които образуват  от минигоричката са укрепени допълнително, за да не се прекършат. Сега е въпрос на възпитание на гражданите те да оцелеят и напролет да се разлистят. В зоната има и видеокамери, но основно се разчита те бъдат опазени от гражданите, за да не стане като по "Патриарх Евтимии". През лятото на 2019 по централната улица бяха пречупен десетина дръвчета. Прекършиха дръвче на ул. Паренсов На всички метростанции в новия участък от трета линия, от „Красно село“ до „Театрална“, при „Малък градски театър зад канала“, ще бъдат засадени дървета. До момента вече има при станция „Бул.България“ - 24 дървета, при „Александровска болница“ – 38 дървета, на НДК – 24, а на „Орлов мост“ – 32. При благоприятни атмосферни условия ще бъдат засадени и останалите, обещават от "Метрополитен". Отделно още около 400 дървета ще бъдат засадени в определени от районите места.  

comment 0
visibility 2588
Билети за метрото

И това се случва в метрото: Билети няма (ВИДЕО/СНИМКИ)

Столичани не можеха да пътуват с метрото в в петък, 10 ануари т. г., тъй като нямаше откъде да си купят билети на станция в Младост 3. Така на практика достъп до подземната железница имаха само тези с абонаментни карти. В социалната мрежа бе публикувано видео, на което се вижда, че няма откъде да си вземеш превозен документ. Такава е била ситуацията на метростанцията в Младост 3.  В 13.48 часа касата не е работила, а на гишето надпис "Билети на автомата" препраща пътниците. На съседната обаче машина има друг надпис "Автоматът временно не работи".  

comment 0
visibility 743
обири

Хванаха 34-годишен, крал от 2 коли в подземен паркинг на метрото

За броени дни служители на Четвърто РУ разкриха извършител на кражба от два леки автомобила. На 7 януари собствениците подали сигнал за кражби от паркираните им в подземен паркинг на софийска метростанция автомобили. В резултат на предприетите оперативно- издирвателни действия в рамките на образуваното досъдебно производство бил установен и задържан извършителят-34- годишен, криминално проявен мъж, от София. Това съобщават от МВР.   Откраднатите чужди  вещи са намерени и иззети. След доклад на събраните материали в Софийска районна прокуратура 34 – годишният е привлечен като обвиняем за престъпление по чл. 195 от НК и му е наложена марка „задържане под стража“ за срок до 72 часа.  

comment 0
visibility 2893
Сименс търси инженери

"Сименс" търси инженери за софийското метро

Търсят се нженери за софийското метрото. Специалистите явно недостигат за проекта за разширяване на подземната железница в столицат - Трети метродиаметър от Овча купел до "Владимир Вазов". Обявата е публикувана в социалната мрежа. Очевидно, че има нужда от поддържащи инженери. "Siemens Мобилити търси да наеме системни инженери/инженери поддръжка, които ще имат възможност да работят по един от най-знаковите проекти на компанията в България - доставката на метровлакове и системи за линия 3 на софийското метро!", пише в обявата в социалната мрежа. Изисквания към кандидатите са да имат професионални познания в сферата на жп сигнализация и/или телекомуникация, както и познания по минимум една продуктова линия от жп автоматизация или подсистема или фундаментална системна концепция. Желателно е инженерите да имат опит с изпълнение на проекти със системен инженеринг, разработка, монтаж и наладки е предимство. Сименс е доставчик на новите влакове по третата метролиния. В момента продължават осеммесечните комплексни изпитания за сработване на всички системи в метрото по третата миния.

comment 0
visibility 7838
метро

Изпитанията в първия участък от третия лъч на метрото приключват април

Няма забавяне в строителните работи по изграждане на третия лъч на метрото в София, съобщи директорът на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев,цитиран от програма "Хоризонт" на БНР. Столицата започва новото десетилетие с 12 км ново метро.     За една част от трасето дейностите са приключили дори по-рано от обявения краен срок - 5 октомври, декемврийските също са завършени в срок, обясни той. „И остават единствено изпитанията в участъка от Красно село до „Граф Игнатиев“, които започнаха ноември и тяхната продължителност е от порядъка на пет месеца и половина.“   Системите на „Сименс“ за управление са шест, с три подсистеми – за управление, автоматика и безопасност. „Трябва съвместно да работят влаковете със системите. Това в момента се прави. От вчера „Сименс“ са отново тук, на обекта, продължават тестовете, тъй като по празниците имаше спиране на работата от тяхна страна“, допълни шефът на "Метрополитен". Ориентировъчно се очертава изпитанията да приключат през април.     Три са възловите станции, където се пресичат трите диаметъра на метрото. „В момента работим в две от тях. Едната станция – НДК II, на бул. „Витоша“ и „Патриарх Евтимий“, е почти завършена. Там остава само връзката – със старата НДК, по нея се работи в момента. Другата връзка е на Орлов мост- с метростанцията на „Климент Охридски“, също вече е завършена. Особеностите на третата линия са много, извън тежките чисто геоложки условия по изграждането й, които са вече история", отбеляза инж. Стоян Братоев.  

comment 0
visibility 4695
Завършване на линията от първия етап на Третия метродиаметър

До края на годината пускат процедура за избор на изпълнител на етап 3 на трета линия на ме...

До края на 2019 г. ще се обявят тръжната процедура по ЗОП за избор на изпълнители на етап 3 от Третата линия на метрото в София. Етап 3 и 4 са предложени за изпълнение за програмния период 2021 - 2027 г., научи Столица.bg. Етап 3 вече има готов идеен проект и се намира в процедура на одобрение на ПУП. Също така има и готовност за обявяване на тръжни процедури за избор на изпълнител по ЗОП - до края на 2019 г.  За етап 4 е изготвен идеен проект през 2018 - 2019 г. и е финансиран по "Техническа помощ" на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура". Строителсдтвото на Третата линия на метрото е разделено на 4 етапа. Одобреното трасе е бул. Цариградско шосе - бул. Владимир Вазов - Орлов мост - НДК - Красно село - жк Овча купел. Дължината е 21 км с 21 метростанции. При пускане в експлоатация се очаква пътникопоток от около 200 000 души на ден. Етап 1 и 2 са с обща дължина 12 км и 12 метростанции. Финансирането е по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г и местно съфинансиране. Изграждането на първия етап от Третата метролиния стартира през 2016 г., а втория през 2017 г. Срокът за завършването на двата етапа е през 2020 г. Пред завършване на строителството са два пускови комплекса от третата линия до края на 2019 г. Единият е метростанция 9 - Патриарх Евтимий - МС 14 Красно село, чието трасе е дълго 5 км и има с 5 спирки. Вторият комплекс е МС 5 Хаджи Димитър - МС 8 Орлов мост, с дължина на отсечката 3 км и с 3 спирки. Там трябва да се тестват системите за безопасност, диспечерско управление и функциониранета на общо 6 системи, а също и на 3 подсистеми -  монтаж, оборудване, въвеждане на бази данни за трасето и подвижния състав, настройки, единични и комплексни изпитания. Всичко това трябва да приключи през есента на 2019 г. и първата половина на 2020 г.        

comment 0
visibility 6147
Трета метролиния

Метрото на Овча купел готово на 70%, влаковете тръгват към "Ген. Вл. Вазов" през есента

Продължават строителните дейности на метрото в Овча купел. Това е вторият етап от третата линия, чийто маршрут е от "Красно село" през "Овча купел" до гара на жп линията София - Перник. Метростанцията и трасето е готово на 70%. Това обяснява директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев на днешното заседание на Постоянната комисия по транспорт  на СОС, цитиран от Дневник. Трасето ще има 4 спирки и се очаква строителството окончателно да приключи през пролетта. Едва тогава ще започнат деветмесечните изпитания на системите за управление. Според Братоев тази линия ще влезе в експлоатация през 2021 г. Очаква се през април 2020 г. пък да се пусне трасето от първия етап на третия метродиаметър. Маршрутът на подземната железница е от  "Красно село" до кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Граф Игнатиев" ("Попа"). Дължината му е 4 км и по него са спирките на бул. "България", при Медицинска академия и НДК. Там отдавна са приключили строителните дейности и по маршрута се движат новите влакове, които се тестват заедно със системите за управление.   На първите две станции екипът на "Сименс" е започнал пробите още през юни и са към края на изпитанията, обяснява инж. Братоев пред Транспортна комисия. По това трасе на метрото се въвежда софтуерната информация. От всяка точка по маршрута ще се получава информация за влака в диспечерския център, допълва директорът на "Метрополитен". Той обясни, че новите влакове са напълно автоматизирани и функциите на машиниста са ограничени, но в екстремни ситуации може да минат на ръчно управление. Братоев уточни, че се прави всичко възможно всичко по първия участък на третата линия да се приключи за по-малко от месец. Строителството и довършителните работи по втория участък от "Патриарх Евтимий" до "Ген. Владимир Вазов" приключват този месец, а влаковете ще тръгат по маршрута най-рано следващата есен. И там трябва да се проведат 9-месечните тестове за автоматичните системи.  

comment 0
visibility 6443
Стоян Братоев за пускането на Третата линия на метрото

Два пъти по-бързо е придвижването с метрото в София

Влаковете от Третата линия на метрото ще се движат максимум с 80 км/ч. При тези скорости придвижването на пътниците ще е със средна скорост 38-40 км/ч. С лек автомобил придвижването в София е със средната скорост е 20-24 км/ч. Това обясни директорът на метрото проф. инж. стоян Братоев в интервю пред БНТ. Столичани дневно икономисват над 110 000 човекочаса с ползването на метрото, допълни Братоев. Той коментира и дали ще има влакове без машинисти. "4 нива на автоматика на метрото. В момента сегашните линии са 2-ро ниво - където автоматиката управлява да няма засичане на влакове, но машинистът управлява влака", обясни инж. Стоян Братоев. Машинистите на влаковете от Третата линия имали малко функции, но пък били обучени да поемат в екстрена ситуация управлението на влака. В момента продължава обучението на машинисти. В системата могат да се добяват софтуер и хардуер и влаковете може да се движат и без машинисти. Следващата седмица ще има поредната инспекция на метрото, най-проверявания обект, защото финансирането на строителството му е по оперативна програма "Транспортна инфраструктура". "Нашето метро е над средноевропейското - и като организация на експлоатацията, и като външен вид, много прилично метро, без да се увличаме в луксове, с едни прилични архитектурни решения", коментира директорът на "Метрополитен". Няма забавяне в пускането на третия лъч и всичко е в срокове. "В момента изграждаме два участъка. Строителната част завършва сега, но остават изпитанията, тестовете. Първите две метростанции - на Красно село и булевард "България" завършиха през октомври, другите станции завършват сега. Става дума за първия етап, тъй като ние изграждаме два етапа. Централният участък от Красно село до булевард "Владимир Вазов", 8 км - 8 станции, е първият етап, строителството на който трябва да завърши тази година. А следващата година трябва да завърши етапът в "Овча купел" - 4 км - 4 станции. На първия етап трябва да се направи изпитание, така че през следващите месеца ще приключат и тези процедури", обясни инж. Братоев.

comment 0
visibility 7058
Фандъкова влиза в метростанцията на "Попа"

Две станции от III метролиния са готови, другите 5 до седмица

Две от станциите на III метролиния са напълно готови - на бул. България и Красно село. До края на следващата седмица приключват строителните и довършителни дейности и на още 3 спирки, а до 5 декември и останалите ще бъдат напълно готови. Продължават тестовете на влаковете в подземната железница. Това съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова при пускането на чисто новия трамвай по линия 18. "В момента продължават тестовете на влаковете и се проверява комбинирано как работят системите. Метрото е сложно съоръжение и не трябва да се бърза, важна и сигурността на пътниците. Затова категорично всичко трябва да бъде проверено и сигурно", коментира столичният кмет. При слизането от новия трамвай 18 на "Патриарх Евтимий" Фандъкова сама потегли към строящата се метростанция, забеляза Столица.bg. С посещението си тя изненада изпълнителя на обекта. Столичният кмет иска лично да се убеди как вървят дейностите по завършване на метростанцията. От 11 ноември влаковете се движат пробно от "Попа" до Красно село, а от средата на декември вече ще стигат и "Владимир Вазов", научи Столица.bg. Досега тестовете на влаковете се правели само нощем, защото през деня накачвали кабели и тръгвали. До броени дни тестовете ще се правят и през деня.  

comment 0
visibility 3745
отпушено движение

Отпушиха движението по "Васил Левски", променено заради метрото

Движението на автомобили и градски транспорт по бул. "Васил Левски" в отсечката от НДК към "Граф Игнатиев" до "Булгартабак" отново се извършва в стандартните две платна, видя Столица.bg. Дълго време трафикът се пропускаше през едното платно, разделено на две, заради строителните работи по третия лъч на метрото.   Още края на миналия месец  директорът на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев обясни пред медиите,че поетапно започват да се отварят пътни артерии в града, които бяха затворени заради метрото. До края на месеца се очаква да бъде махнато и стеснението на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ при Военна академия. Там се прокопава шахта за отклонението на метрото към  „Слатина“. В началото на декември нормално ще бъде движението на коли и градски транспорт и на бул. „Витоша“ при НДК.    

comment 0
visibility 8406
метро

До края на годината ще са готови първите 8 спирки от третия лъч на метрото

Първите 8 спирки от третия лъч на метрото ще са окончателно построени до края на този месец, съобщи директорът на столичния метрополитен Стоян Братоев, цитиран от "Труд". Отсечката от 8 километра тръгва от бул. "Владимир Вазов" и ще минава през Орлов мост, НДК и бул. "България", като ще стига до  "Красно село".    С днешна дата  се провеждат тестовете на новите влакове за третата линия на метрото от "Сименс". Мотрисите могат да се движат и без машинист, но засега тази опция няма да бъде използвана. С цел да се предотвратят инциденти, третата линия е оборудвана и с прозрачни отваряеми прегради на пероните.   През първата половина на 2020 г. ще бъдат пуснати и вторите 4 км трасе с 4 метростанции – от кв. “Красно село” през ж.к. “Овча Купел” до Околовръстния път при кв. “Горна Баня”. При околовръстния път се изгражда буферен паркинг и обща спирка с жп линията София-Перник.   “През 2020 г. София ще има 52 км метро, което ще обслужва 500 000 пътници на ден. Спестените вредни емисии на година ще са 90 000 т”, допълни и столичният кмет Йорданка Фандъкова.   Тя планира изграждане на 5 нови участъка и общо 13 км метролинии в периода 2020-2025 г. Първият е от 3 км и ще свързва кварталите “Хаджи Димитър” и кв. “Левски”. Кметът планира старт на строителството му през 2020 г. Тя предвижда през 2021 г. да започнат да се изграждат 6 км от Военната академия, през кв. “Гео Милев”, кв. “Слатина”, зала “Арена Армеец” до бул. “Цариградско шосе”. Проектират се 2,1 км разширение от Бизнес парка до ИКЕА, както и 1,9 км удължаване на Линия 1 под бул. “Царица Йоанна” от метростанция “Люлин” до Околовръстния път. Ще се изгради и метроспирка между станциите “Сливница” и “Обеля” и връзка с нова жп гара на влаковете от западното направление – Сливница, Кюстендил, индустриална зона “Божурище” и др.                                

comment 0
visibility 7648
Готово е продължението на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви"

Бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", с по 3 ленти, стига до "Данаил Николаев" (СНИМКИ)

Вече е готово продължението на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" до другия възлов столичен булевард "Данаил Николаев", видя днес Столица.bg. Продължението (снимка 5) ще е двупосочно с по 3 ленти. Това е отсечката от кръстовището с "Мадрид" до бул. Данаил Николев". Както е известно там вече е изградената спирка на метрото "Театрална" и трафикът ще минава по новоизграденото трасе точно покрай нея в посока центъра. Изградените три нови ленти вече имат и маркировка, но все още не са премахнати строителните заграждение. Предсотй облагородяване и озеленяване на пространството над метростанцията, през която ще минава третата линия на метрото. Тепърва обаче ще се ремонтира и разширява отсечката и в посока "Данаил Николаев", по която и в момента минава целия трафик от "Евлоги и Христо Георгиеви", "Мадрид" и "Янко Сакъзов". Новата отсечка с по три ленти в посока ще улесни движението в района и ще сложи край на задръстванията по "Янко Сакъзов" и "Мадрид".   

comment 0
visibility 3623
Кръстовището на Цар Борис III, Житница и Гоце Делчев

Новото кръстовище на Красно село разтовари трафикът по "Т. Каблешков" и "Гешов"

Край на задръстванията по столичния булевард "Цар Борис III" на кръстовището на Красно село с ул. Житница и "Гоце Делчев". Движението там е пуснато от понеделник и вече 3 дни трафикът е нормален без чакане, а колоните от автомобили се изтеглят бързо, видя Столица.bg. След около 3 години строителство на метрото и цялостно обновяване на улици вече движението се нормализира и е адекватно на съоръжението. Така вместо две, трасетата са три в посока към бул. България. В понеделник бе отворено новото кръстовище, което категорично разтовари трафикът по "Гешов" и "Тодор Каблешков". Това показват анализите на експерти в движението в Столична община. Пред Столица.bg те коментираха, че сега вече много по-бързо се стига до "България" от Овча купел и Красна поляна. По ремонтираната "Житница" през кръстовище и от там по "Гоце Делчев", както и в обратна посока към Овча купел и Красна поляна. Обновеното трасе поема адекватно броят автомобили, дори имало още по-голям капацитет. В момента трафикът няма нищо общо с този преди да започне строежът на метрото и реконструкцията на едно от възловите и най-натоварени кръстовища в София, коментираха експерти. В социланата мрежа се появиха коментари на недоволство заради промената посока на движение в карето между бул. "Цар Борис ІІІ" – бул. "Гоце Делчев" - ул. "Дойран" и ул. "Пирински проход", както и други улици в района. Това бе решено след обществено допитване на живеещите в района. Но тогава, когато това е обсъждано са се явили не повече от 50 души, припомниха пред Столица.bg хора, участвали в допитването.

comment 0
visibility 6261
метро

Край на задръстванията: Пуснаха движението край Медицинска академия в София

Различни улици и булеварди в София, които бяха затворени заради строежа на третия лъч на метрото, ще бъдат освобождавани на етапи, съобщи пред bTV Radio директорът на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.   Трасето при Малък градски театър „Зад канала“ ще бъде пуснато за коли и автобуси на градския транспорт до два дни. През ноември ще бъде махнато стеснението на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ при Военна академия. Там се прокопава шахта за отклонението на метрото към  „Слатина“. Ноември изцяло ще бъде освободено минаването през кръстовището на кино „Одеон“, а в началото на декември – и на бул. „Витоша“ при НДК.   В отсечката от 8 километра с 8 метростанции вече е пуснато движението при Медицинска академия и бул. „България“. Днес трафикът се освобождава  и в  "Красно село". До декември строителството ще завърши. Ще има организирани още Дни на отворените врати по готовите метростанции.    Съвсем скоро ще почне монтирането на преградни врати на пероните на 12-те най-натоварени станции от първите участъци на метрото. Влаковете са три типа според отстоянието на вратите. Заради това преградите ще се вдигат вертикално. Такава технология вече е въведена в Япония и Южна Корея, обясни инж. Стоян Братоев.  

comment 0
visibility 974
Буферен подземен паркинг

Буферни паркинги улесняват ползването на метрото

Откритият преди два дни буферен паркинг на метростанция Васил Левски вече работи и улеснява столичани за ползване на метрото. Сега София разполага с 5 буферни паркинга с капацитет 2200 коли. За поддръжката на четири от тях отговорност има ЦГМ. Паркингът на метростанция „Джеймс Баучер” предоставя 577 паркоместа. Двата, които са на метростанция „Бели Дунав”, разполагат с общо 467 места за паркиране. Паркингът на метростанция ”Цариградско шосе”  осигурява място за паркиране на 1253 коли. 75% е средната им запълняемост. Най-натоварен е паркинг „Бели Дунав“. Паркинг „Джеймс Баучър“ се пълни на 80%, а най-ниска е запълняемастта на „Цариградско шосе“, където паркоместата се използват на 50%. Очаква се през 2020г. да бъдат довършени шест нови, които ще осигуряват 1200 паркоместа. На бул. „Сливница“, при Централна гара и метроспирка „Надежда“ ще са първите три. Другите ще са на Околовръстното при Горна Баня и на улиците „Монтевидео“ и „Централна“. Буферните паркинги ще улесняват ползването на метрото.  

comment 0
visibility 6123
Новият буферен паркинг при БНР

Заработи безплатният буферен паркинг на метростанция "Васил Левски" (СНИМКИ)

Врати отвори днес новият безплатен буферен паркинг на метростанция "Васил Левски". Днес обектът бе открит от представители на ЦГМ, зам.-кметът на София Дончо Барбалов и представители на строителите. За съоръжението се влиза откъм "Драган Цанков" срещу БНР. Буферният паркинг осигурява нови 193 места за автомобилите и е безплатен за хората, които ползват метрото. Валидирането за ползването на паркомясто става с билет за метрото. За останалите цената е левче на час. Паркингът е 3 нива и общо 10 000 кв. м площ. Съоръжението е поредното, което е по системата "Паркирай и пътувай" и ще е безплатно за ползващите метрото. Обектът е изграден от ЦГМ за 2,2 млн. лв., а изпълнител е Калистратов груп. През септември кметът на София Йорданка Фандъкова и представители на Московска 33 и на изпълнителя направиха инспекция, за да порверят как върви изграждането. В буферния паркинг има сектор с места за инвалидни автомобили, а също и за електромобили. Работното му време е от 5.00 до 24.00 часа. Ползването ма новия буферен паркинг ще облекчи гражданите, които ползват метрото и градския транспорт, а прогнозата е, че този вид съоръжения ще разтоварят трафика в центъра на столицата. Обектът разполага с интернет, устройства за зареждане на телефони, санитарни възли, асансьори, видеонаблюдение и е осигурен лесен достъп от паркинга директно на перона на метрото.  

comment 0
visibility 5197
Тестват комплексно системите за управление на метрото

Тестват комплексно системите за управление на метрото, строителството е на финала (СНИМКИ)

До края на октомври приключват всички строителни дейности по станциите и трасетата на метрото от Третата линия, научи Столица.bg. Архитектурно и строително всичко ще бъде завършено. Вече са приключили и изпитанията на влаковете по новата метролиния, каза директорът на Метрополитен проф. инж. Стоян Братоев. Той обаче уточни, че ще продължат тестовете на системите за управление. Те са общо 6 и всяка една вече е минала успешно пробите, но ще продължи комплекстното тестване, как ще сработят. Това се прави в движение на метровлаковете, обясни Стоян Братоев. Усилена работа кипи на метростанциа "Театрална", на кръстовището на "Евлоги и Христо Георгиеви" и "Мадрид", видя Столица.bg. Продължават дейностите по възтановяването на пространството отгоре над спирката. Там ще има цветни алеи, озеленяване, както и архитектурното завършване на станцията с поставянето и на обозначителни знаци и вход за слизане към метрото. До нова година се очаква по новата Трета метролиния да тръгнат влаковете от първия етап. Новото по трасето от Красно село ще са стъклените прегради на станциите, които са с врати и се отварят синхронизирано с тези на влака. Това се направи за сигурност на пътниците. Такива прегради ще бъдат монитрани и на станциите от другите две линии, но на по-късен етап. За дъворшването на строителните дейности от днес влиза в сила промяна на движението по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", както Столица.bg вече писа, по-рано днес.    

comment 0
visibility 8395
движение

Променят движението по "Евлоги и Христо Георгиеви" заради третия лъч на метрото

Промяна в движението ще има по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви заради строеж на третия лъч на метрото- Позиция 4. Това съобщават от Столична община.    Измененията влизат в сила от днес и ще продължат до 30.10.2019 г. Забранява се влизането на превозни средства по лявата пътна лента от южното пътно платно на булеварда в участъка между ул. „Мизия” и ул. „Шипка”. Трафикът ще бъде еднопосочно в две пътни ленти от южното пътно платно на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” в същия участък в посока ул. „Оборище”.    

comment 0
visibility 2273
електробуси

За довеждащ транспорт до третия лъч на метрото ще бъдат купени 52 електробуса

За довеждащ транспорт до метрото в "Люлин" и "Овча купел" ще бъдат купени нови 52  електробуса. Това съобщи заместник- кметът на столицата Дончо Барбалов , цитиран от Радио "Фокус". Покупката е възможна с кандидатстването по три транспортни проекта по ОП „Околна среда“. За новата услуга ще бъдат купени нови електробуси и 25 нови трамвая. Последните години средната възраст на автобусите е свалена на малко над 6 години. С новото финансиране ще приключи обновяването на тролейбусния парк на София със закупуването на 30 нови съчленени тролейбуса, допълни Барбалов. Старите тролеи ще отидат в историята и по този начин тролейбусният парк ще бъде изцяло обновен.    С всички тези проекти ще има и нова услуга- т.нар. довеждащ транспорт до станция от третия лъч на метрото, където разстоянията са по-големи. Така на хората ще се спести ползването на личен транспорт, което ще помогне и за по-чист въздух.    Преди ден Столична община и МОСВ подписаха договори за финансиране на европроекти за 217 млн. лв. за закупуването на превозни средства в Столичния градски транспорт. В Екоминистерството бяха парафирани и контракти за три транспортни проекта по Оперативна програма "Околна среда"    

comment 0
visibility 505
Фестивал на розовия домат

Фестивал на Розовия домат се вихри в Княжеската градина

София е домакин на 3-то издание на Фестивала на розовия домат. Събитието се провежда в Княжеската градина и ще продължи до 18 ч. Инициативата за уникалния Фестивал е на МЕТРО. Целта е да се съберат на едно място производителите на розови домати в страната, както и на уникални национални продукти като сирена, земеделски продукти и др.  Шеф готвачи приготвят авторски манджи с домати. Ще се приготви и най-голямата лютеница в юнашки тиган. За присъстващите има много забавления, музика и хора. Домашната работилница на организация „Нулев отпадък“ ще покаже как да си приготвите домашна паста за зъби и да направите от старите тениски чанта за пазаруване.