Тема: пускане

comment 0
visibility 6461
Стоян Братоев за пускането на Третата линия на метрото

Два пъти по-бързо е придвижването с метрото в София

Влаковете от Третата линия на метрото ще се движат максимум с 80 км/ч. При тези скорости придвижването на пътниците ще е със средна скорост 38-40 км/ч. С лек автомобил придвижването в София е със средната скорост е 20-24 км/ч. Това обясни директорът на метрото проф. инж. стоян Братоев в интервю пред БНТ. Столичани дневно икономисват над 110 000 човекочаса с ползването на метрото, допълни Братоев. Той коментира и дали ще има влакове без машинисти. "4 нива на автоматика на метрото. В момента сегашните линии са 2-ро ниво - където автоматиката управлява да няма засичане на влакове, но машинистът управлява влака", обясни инж. Стоян Братоев. Машинистите на влаковете от Третата линия имали малко функции, но пък били обучени да поемат в екстрена ситуация управлението на влака. В момента продължава обучението на машинисти. В системата могат да се добяват софтуер и хардуер и влаковете може да се движат и без машинисти. Следващата седмица ще има поредната инспекция на метрото, най-проверявания обект, защото финансирането на строителството му е по оперативна програма "Транспортна инфраструктура". "Нашето метро е над средноевропейското - и като организация на експлоатацията, и като външен вид, много прилично метро, без да се увличаме в луксове, с едни прилични архитектурни решения", коментира директорът на "Метрополитен". Няма забавяне в пускането на третия лъч и всичко е в срокове. "В момента изграждаме два участъка. Строителната част завършва сега, но остават изпитанията, тестовете. Първите две метростанции - на Красно село и булевард "България" завършиха през октомври, другите станции завършват сега. Става дума за първия етап, тъй като ние изграждаме два етапа. Централният участък от Красно село до булевард "Владимир Вазов", 8 км - 8 станции, е първият етап, строителството на който трябва да завърши тази година. А следващата година трябва да завърши етапът в "Овча купел" - 4 км - 4 станции. На първия етап трябва да се направи изпитание, така че през следващите месеца ще приключат и тези процедури", обясни инж. Братоев.

comment 0
visibility 7077
Фандъкова влиза в метростанцията на "Попа"

Две станции от III метролиния са готови, другите 5 до седмица

Две от станциите на III метролиния са напълно готови - на бул. България и Красно село. До края на следващата седмица приключват строителните и довършителни дейности и на още 3 спирки, а до 5 декември и останалите ще бъдат напълно готови. Продължават тестовете на влаковете в подземната железница. Това съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова при пускането на чисто новия трамвай по линия 18. "В момента продължават тестовете на влаковете и се проверява комбинирано как работят системите. Метрото е сложно съоръжение и не трябва да се бърза, важна и сигурността на пътниците. Затова категорично всичко трябва да бъде проверено и сигурно", коментира столичният кмет. При слизането от новия трамвай 18 на "Патриарх Евтимий" Фандъкова сама потегли към строящата се метростанция, забеляза Столица.bg. С посещението си тя изненада изпълнителя на обекта. Столичният кмет иска лично да се убеди как вървят дейностите по завършване на метростанцията. От 11 ноември влаковете се движат пробно от "Попа" до Красно село, а от средата на декември вече ще стигат и "Владимир Вазов", научи Столица.bg. Досега тестовете на влаковете се правели само нощем, защото през деня накачвали кабели и тръгвали. До броени дни тестовете ще се правят и през деня.  

comment 0
visibility 4051
метро коли

Около 70 000 коли по-малко на ден ползват софиянци след пускането на метрото

  След пускането на двете линии на метрото в София близо 70 000 по-малко на ден коли се ползват в града. И около 75 000 тона вредни вещества по-малко се изхвърлят годишно в атмосферата. Това обясни пред камерите на Канал 3 проф. инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен".   Той допълни, че на надземния обществен транспорт средната скорост е  14-15 км/ч, с автомобил - 20, максимум 24 км/ч, в пикови часове - по-малко. А на метрото максималната скорост е 80 км/ч, средната е 34 км/ч, независимо дали вали, дали има трафик. Това води до 25% редукция на трафика в града. Братоев обясни, че много често вижда в метрото и депутати, и министри и журналисти. Просто на хората им е по-удобно да пътуват с подземната железница.За всички хора известните са просто пътници в метрото.