Тема: шефът на АПИ

comment 0
visibility 755
обяснение

Шефът на АПИ обясни защо се е стигнало до напрежението около винетките

Председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски изложи пред bTV своята гледна точка защо и най-вече по чия вина се е стигнало до напрежението около винеткитe.     "Не правя номера на премиера. Опитвам се да изпълнявам задълженията си по тол системата. Процесът не е толкова елементарен. Още миналата година отправихме искане до всички общини в държавата да уточнят своите граници за тол системата. 151 км са спорните участъци. Вчера Столична община депозира искането за изваждането на тези участъци, в които не се иска винетна такса. Освен самият обхват на участъците, трябваше да се направи и анализ на разходите, които трябва да компенсираме заедно със СО", изложи своята гледна точка шефът на АПИ.   "Камерите имат различен режим на действие – винетка, тол или комбинирано. Има и такива само за мониторинг на движението. Няма глобени шофьори от участъци край София. Имам информация от националното тол управление, че тези участъци, обект на преговори, нямат нито един генериран фиш от 17 февруари досега", разкри още Терзийски.    Той вчера е провел разговор с кметовете на коментираните населени места - Бистрица, Панчарево, Банкя и др. Уверил ги е , че няма да има винетна такса.    "Да, има напрежение, а премиерът е в правото си да даде оценка. Не смятам, че имам вина за това, че една година не се е постигнало споразумение. След забележката на Борисов, почувствах, че има грешки в работата ми. На близките ми също не им стана приятно, но това са рисковете на управлението. Не се чувствам като глашатай, а като човек, който се опитва да накара една система да заработи в режим на дефицит от време и хора", каза още той.   "АПИ премахва райони от винетни такси, но общините ще си плащат за поддържане на пътната инфраструктура. Поддържането струва пари, а АПИ харчи приходите си за ремонт на пътищата. Годишната винетка от 97 лв. струва на един шофьор дневно  23 стотинки. Балансът от ниски приходи и поддръжка на пътищата е труден. Автобусите от градския транспорт ще плащат за винетки, които засягат районите извън населените места", поясни Георги Терзийски.