Тема: трета линия

comment 0
visibility 4690
Завършване на линията от първия етап на Третия метродиаметър

До края на годината пускат процедура за избор на изпълнител на етап 3 на трета линия на ме...

До края на 2019 г. ще се обявят тръжната процедура по ЗОП за избор на изпълнители на етап 3 от Третата линия на метрото в София. Етап 3 и 4 са предложени за изпълнение за програмния период 2021 - 2027 г., научи Столица.bg. Етап 3 вече има готов идеен проект и се намира в процедура на одобрение на ПУП. Също така има и готовност за обявяване на тръжни процедури за избор на изпълнител по ЗОП - до края на 2019 г.  За етап 4 е изготвен идеен проект през 2018 - 2019 г. и е финансиран по "Техническа помощ" на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура". Строителсдтвото на Третата линия на метрото е разделено на 4 етапа. Одобреното трасе е бул. Цариградско шосе - бул. Владимир Вазов - Орлов мост - НДК - Красно село - жк Овча купел. Дължината е 21 км с 21 метростанции. При пускане в експлоатация се очаква пътникопоток от около 200 000 души на ден. Етап 1 и 2 са с обща дължина 12 км и 12 метростанции. Финансирането е по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г и местно съфинансиране. Изграждането на първия етап от Третата метролиния стартира през 2016 г., а втория през 2017 г. Срокът за завършването на двата етапа е през 2020 г. Пред завършване на строителството са два пускови комплекса от третата линия до края на 2019 г. Единият е метростанция 9 - Патриарх Евтимий - МС 14 Красно село, чието трасе е дълго 5 км и има с 5 спирки. Вторият комплекс е МС 5 Хаджи Димитър - МС 8 Орлов мост, с дължина на отсечката 3 км и с 3 спирки. Там трябва да се тестват системите за безопасност, диспечерско управление и функциониранета на общо 6 системи, а също и на 3 подсистеми -  монтаж, оборудване, въвеждане на бази данни за трасето и подвижния състав, настройки, единични и комплексни изпитания. Всичко това трябва да приключи през есента на 2019 г. и първата половина на 2020 г.        

comment 0
visibility 6143
Трета метролиния

Метрото на Овча купел готово на 70%, влаковете тръгват към "Ген. Вл. Вазов" през есента

Продължават строителните дейности на метрото в Овча купел. Това е вторият етап от третата линия, чийто маршрут е от "Красно село" през "Овча купел" до гара на жп линията София - Перник. Метростанцията и трасето е готово на 70%. Това обяснява директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев на днешното заседание на Постоянната комисия по транспорт  на СОС, цитиран от Дневник. Трасето ще има 4 спирки и се очаква строителството окончателно да приключи през пролетта. Едва тогава ще започнат деветмесечните изпитания на системите за управление. Според Братоев тази линия ще влезе в експлоатация през 2021 г. Очаква се през април 2020 г. пък да се пусне трасето от първия етап на третия метродиаметър. Маршрутът на подземната железница е от  "Красно село" до кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Граф Игнатиев" ("Попа"). Дължината му е 4 км и по него са спирките на бул. "България", при Медицинска академия и НДК. Там отдавна са приключили строителните дейности и по маршрута се движат новите влакове, които се тестват заедно със системите за управление.   На първите две станции екипът на "Сименс" е започнал пробите още през юни и са към края на изпитанията, обяснява инж. Братоев пред Транспортна комисия. По това трасе на метрото се въвежда софтуерната информация. От всяка точка по маршрута ще се получава информация за влака в диспечерския център, допълва директорът на "Метрополитен". Той обясни, че новите влакове са напълно автоматизирани и функциите на машиниста са ограничени, но в екстремни ситуации може да минат на ръчно управление. Братоев уточни, че се прави всичко възможно всичко по първия участък на третата линия да се приключи за по-малко от месец. Строителството и довършителните работи по втория участък от "Патриарх Евтимий" до "Ген. Владимир Вазов" приключват този месец, а влаковете ще тръгат по маршрута най-рано следващата есен. И там трябва да се проведат 9-месечните тестове за автоматичните системи.  

comment 0
visibility 6438
Стоян Братоев за пускането на Третата линия на метрото

Два пъти по-бързо е придвижването с метрото в София

Влаковете от Третата линия на метрото ще се движат максимум с 80 км/ч. При тези скорости придвижването на пътниците ще е със средна скорост 38-40 км/ч. С лек автомобил придвижването в София е със средната скорост е 20-24 км/ч. Това обясни директорът на метрото проф. инж. стоян Братоев в интервю пред БНТ. Столичани дневно икономисват над 110 000 човекочаса с ползването на метрото, допълни Братоев. Той коментира и дали ще има влакове без машинисти. "4 нива на автоматика на метрото. В момента сегашните линии са 2-ро ниво - където автоматиката управлява да няма засичане на влакове, но машинистът управлява влака", обясни инж. Стоян Братоев. Машинистите на влаковете от Третата линия имали малко функции, но пък били обучени да поемат в екстрена ситуация управлението на влака. В момента продължава обучението на машинисти. В системата могат да се добяват софтуер и хардуер и влаковете може да се движат и без машинисти. Следващата седмица ще има поредната инспекция на метрото, най-проверявания обект, защото финансирането на строителството му е по оперативна програма "Транспортна инфраструктура". "Нашето метро е над средноевропейското - и като организация на експлоатацията, и като външен вид, много прилично метро, без да се увличаме в луксове, с едни прилични архитектурни решения", коментира директорът на "Метрополитен". Няма забавяне в пускането на третия лъч и всичко е в срокове. "В момента изграждаме два участъка. Строителната част завършва сега, но остават изпитанията, тестовете. Първите две метростанции - на Красно село и булевард "България" завършиха през октомври, другите станции завършват сега. Става дума за първия етап, тъй като ние изграждаме два етапа. Централният участък от Красно село до булевард "Владимир Вазов", 8 км - 8 станции, е първият етап, строителството на който трябва да завърши тази година. А следващата година трябва да завърши етапът в "Овча купел" - 4 км - 4 станции. На първия етап трябва да се направи изпитание, така че през следващите месеца ще приключат и тези процедури", обясни инж. Братоев.

Реклама
comment 0
visibility 1895
линкълн

Започват тестовете на метрото по третата линия (СНИМКИ/ВИДЕО)

Края на август и началото на септември започват тестовете на влаковете от третия метродиаметър. Става дума за отсечката между "Патриарх Евтимий" и "Красно село. Това обясни пред журналисти директорът на "Метрополитен" проф.Стоян Братоев. На строителите сроковете приключват октомври, но изпитанията продължават и след това, допълни той. Шефът на "Метрополитен" и заместник- кметът на София Дончо Барбалов присъстваха на старта на строителните работи на 750 метра от улица "Централна " в "Овча купел 2". Отсечката е от улица "Антонин Колар" до връзката на улица "Промишлена" с улица "Иван Хаджийски".Тази артерия е възлова за целия квартал. Тя не само ще облекчи трафика на района, но и ще направи по-лесно ползването на метрото, обясни Барбалов. Широчината и варира от 14 метра в района на метростанцията, до 7 метра при улица "Промишлена". Стойността на проекта е 1,3 млн. лв с ДДС. Срокът за приключването на строителните дейности е 6 месеца. Предвидени са тротоари с унипаваж, осветление. Близо до метростанция 17 ще има буферен паркинг за 200 коли. За да може хората да се прехвърлят на метрото, което също ще започне да функционира пролетта. Улица "Централна " ще бъде с по едно платно в двете посоки, а там, където е паркинга, платната ще бъдат четири - две лeнти за паркиране, а другите две за двупосочно движение, обясни Стоян Братоев.Прави се още един буферен паркинг до метростанцията на Околовръстното шосе.  

comment 0
visibility 580

Започнаха доставките на новите метровлакове

Започнаха доставките на новите метровлакове за третата линия на метрото. Първият влак вече е в София. Вторият ще пристигне на 16 юли, а третият на 2 август. Влаковете са произведени от Siemens след спечелена поръчка. Те ще предлагат всички удобства на пътниците, включително и опция за управление без машинист. Нивото на автоматично управление на влаковете включва автоматично потегляне, автоматично спиране с точност до 20 см, автоматично следене на скоростта и профила на пътя. Капацитетът на метровлаковете е съобразен с натоварването и броя пътници, затова първите влакове ще са 60-метрови, а последните - 80-метрови за времето, в което ще бъде пуснат участъка до „Слатина“, който вече се проектира, коментира кмета на Столична община - Йорданка Фандъкова. За допълнителна безопасност на пътниците станциите от третата линия ще бъдат с преградни стени на пероните. Тунелопробивната машина на третия лъч се намира на изградената метростанция на НДК по посока станцията на Патриарх Евтимий. 15-20 метра е разстоянието, което се изпълнява на ден. 3 км от тунелите са вече готови, а физическото изпълнение е на 67%. Първите 8 км от третата линия ще бъдат пуснати през есента на 2019 година. Участъкът от 4 км. до Околовръстния път при Горна баня ще бъде пуснат през пролетта на 2020 година. Проектът се изпълнява с бюджета на Столична община и с финансовата подкрепа на ЕК. С първите 12 км от третата линия ще се намалят вредните емисии във въздуха с 11 хил. т. годишно. Заедно с метрото до есента на 2019 г. ще бъде изцяло обновена ул. „Житница“ и бул. „Президент Линкълн“. На 75% е готово и депото, което ще обслужва третата линия. Депото в „Обеля“ ще продължи да обслужва първа и втора линия. [caption id="attachment_24142" align="alignnone" width="300"] Източник: БГНЕС[/caption] [caption id="attachment_24143" align="alignnone" width="300"] Източник: Мария Саботинова[/caption]