АПИ: Отваря се за движение тунел "Витиня", тръбата за София е ремонтирана (СНИМКИ)

photo_library
  • От АПИ: Отваря се за движение тунел "Витиня", тръбата за София е ремонтиран

    Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

  • От АПИ: Отваря се за движение тунел "Витиня", тръбата за София е ремонтиран

    Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

  • От АПИ: Отваря се за движение тунел "Витиня", тръбата за София е ремонтиран

    Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

  • От АПИ: Отваря се за движение тунел "Витиня", тръбата за София е ремонтиран

    Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

Важна новина за шофьорите от София и страната. Около обяд днес се пуска движението без ограничения в тунел „Витиня“ на „Хемус“. Ремонтираната тръба за София е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, система за видеонаблюдение, пожароизвестяване, вентилация, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват по-висока безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент. В съоръжението са монтирани и 14 реверсивни вентилатора. Тръбата е с енергоефективно LED осветление, монтирани са 375 осветителни тела. За всичко това съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура". Те дават и обстойна информация за ремонта и неговите етапи. 
 
През 2017 г. след инспекция на тръбата за София бе установено, че тя не отговаря на изискванията. За да се гарантира безопасността на пътуващите бяха изпълнени частични ремонтно-възстановителни дейности. На съоръжението бяха направени множество проучвания и експертизи, въз основа на които се предприе авариен ремонт. Извършени са изследвания с георадар и геологически сондажи – сложен процес, към който се пристъпва, след като чрез механични обследвания и огледи са констатирани конструктивни проблеми.
 
Проучванията показаха, че необходимият ремонт ще е по-сложен и ще отнеме повече време от първоначално предвиденото. Установени са кухини както между първичната и вторичната облицовки, така и между първичната облицовка и планината. Причините за наличието им са комплексни. Едната от тях е местоположението на тунела, който е в Гогинския разлом. Друга причина са различните технологии, които са използвани в строителството на съоръжението през 70-те години. Според експертите стоманената армировка е била в гранично състояние до момента, в който носимоспособността й е щяла да стане нулева и при съвсем дребно въздействие е имало опасност да се свлече цялата скална маса.
 
За усилване на тунела и попълване на кухините между първичната облицовка и скалния масив е инжектиран специален бетонов разтвор през направени за целта 3000 отвора. След това е извършено укрепване на масива и тунелните облицовки, за което са изпълнени анкери с обща дължина около 72 км. Всичките са инжектирани с около 600-700 литра циментов разтвор за всеки анкер. Положени са около 28 125 кв. м хидроизолация, 4500 куб. м пръскан бетон по целия свод на тунела, 516 т армировъчна стомана, 5400 т асфалт, 790 куб. м тротоарни блокове. Изградена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и предпазва новата облицовка. Изградена е и система за опасни разливи. В резултат от всички дейности тунелът вече е напълно сух и без течове.
 
 
 
 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 45 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 147 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Посрещаме в София Президента на Италия, затварят движението в час......

Във връзка с официалното посещение на Президента на Република Италия Н. Пр. Серджо Матарела в Република България, в част...

Прочети още keyboard_arrow_right