Нова буслента по канала между бул. „Драган Цанков“ и НДК

Нова буслента по канала между бул. „Драган Цанков“ и НДК

Снимка: Спаси София

Новото специализирано трасе по бул. "Евлоги и Христо Георгиев" ще увеличи скоростта на 6 линии от градския транспорт

Нова буслента ще има по централния столичен булевард "Евлоги и Христо Георгиеви", съобщиха от Спаси София. Това е първото специализирано за градски транспорт трасе за последните 3 години.

Бус лентата ще бъде по канала в участъка между "Драган Цанков" и НДК. Това ще позволи превозните средства от обществия транспорт да се движат с по-висока скорост. По "Евлоги и Христо Георгиева" е маршрутът на  шест натоварени автобусни линии.

"Щастлив съм, че като резултат от съвместната работа между Спаси София и зам.-кмета по транспорт Кристиан Кръстев, успяхме да реализираме нова буслента в София.Това ще позволи да ускорим двойно автобусите в участъка, с цел да привличане на нови пътници. Докато градският транспорт е бавен, нередовен и без синхронизация, няма как той да бъде алтернатива на автомобилите", коментира независимият общински съветник Борис Бонев.

С новата бусленталента гражданите ще пътуват по-бързо по шест от най-натоварените линии – 72, 76, 94, 204, 304 и 604. Градските активисти споделят, че вече работят съвместно с ЦГМ за въвеждане на нови разписания не само там, но и за десетки други от най-натоварените линии, които предстоят да бъдат ускорени и синхронизирани.

Новото специализирано трасе е на мястото на сегашната лента, която бе неизползваема заради неправилно спиращи “на аварийки” автомобили. Не се намалява или премахва нито едно от десетте места за паркиране в участъка.

Освен това автобусите вече няма да навлизат в двете автомобилни ленти и с това ще се подобри пропускливостта на булеварда. Всички печелят от тази реорганизация, защото наличното пространство ще се ползва по-ефективно, а транспортният капацитет на булеварда ще бъде увеличен, убуден е и експертът в комисията по транспорт към СОС Андрей Зографски.

"Осъзнавам, че 800 метра на година е много далеч от необходимото за размерите и нуждите на София. Затова работим интензивно със зам.-кмета по транспорт Кристиан Кръстев и по още две нови бусленти, които трябва да станат реалност в първите месеци на 2021 г.", обнадежден е Бонев.

От Спаси София припомнят, че през лятото столицата получи първото синхронизирано разписание на шест трамвайни линии, прието е и предложението за реорганизация и нови спирки, с което прекачванията ще бъдат улеснени. През февруари 2021 г. пък на метростанция Г. М. Димитров трябва да бъде монтиран спирков навес, с което ще се подобрят условията за пътуване към Студентски град и Дървеница.

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (22%, 30 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 36 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 17 Гласове)
  • Ще има нови избори (29%, 40 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 15 Гласове)
Общо гласували: 138 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Виж също

close

Временната организация на движение по бул. „Владимир Вазов“ оста......

  Въведената организация на движението във връзка със строителство на метроучастъка под бул. „Владимир Вазов...

Прочети още keyboard_arrow_right