София се моторизира, оказва се, че автомобилите са все повече, а пътниците в градският транспорт намаляват. Това показаха резултатите от анкета за придвижванията в София, проведена при съставянето на План за устойчива градска мобилност.
От 2017 г. с обществен транспорт се придвижват 37% от респондените. За сравнение през 2011 г. те са 44% и в броя им се наблюдава значителен спад.
Процентът на хората, придвижващи се с автомобил като шофьори и пътници, се е покачил с 1,2% - от 29,1% до 30,3%. Пешеходците също се увеличават от 21,7% до 29,7%. Значително е увеличението при велосипедистите – от 0,1% до 1,7% за 2017 г. , пише "Труд".
От пътуванията само с обществен транспорт най-използван е автобусът с 44,4%. Следван е от трамвая с 24,3%, метрото с 21,8% и тролейбуса с 9,6%.
От четирите вида обществен транспорт само при метрото се наблюдава увеличение от 2011 г., когато е заемало дял от 9,8%. Използването на автобуса намалява с 50%, на трамвая от 26,8%, а на тролейбуса от 12,5%.
Анкетите признаха, че биха предпочели да използват градския транспорт при някои подобрения. Най-честият отговор е, че са необходими по-добри разписания и по-кратки интервали на превозните средства. Други отговори са по-нови превозни средства, както и по-удобни връзки между маршрутите и цената на билета да е съобразена с времето или разстоянието за пътуване.
При въпрос по каква причина не се ползва велосипед, хората най-често посочват големите разстояния. Друг отговор е по обективни причини като пренос на багаж или здравословни състояние, както и несигурността на придвижване и не достатъчно доброто състояние на инфраструктурата.
По данни от ЦГМ от 2014 г. линиите на наземния градски транспорт, в които се возят над 15 хил. пътника дневно са 8 – 4 автобусни и 4 трамвайни. Най-натоварените тролейбусни достигат 12 хил. пътника на ден. Трамваите номер 5 и 7 дори надхвърлят 20 хил пътника.
Другите 2 свръхнатоварени трамвая са 20 и 22. Всеки от четирите най-натоварени автобусни линии достига до Югоизточна София, която не е обслужена от нито един трамвай, или до бул. Цариградско шосе. Линия номер 280 свързва Студентски град с Цариградско шосе и СУ, линия 204 – Ж.К. Дружба, Цариградско шосе, бул. България, Ж.К. Гоце Делчев, а линия 111 свързва двата най-населени жилищни комплекси в столицата – Младост и Люлин, като се движи по околовръстното. Четвъртият натоварен автобус е линия 72 – от Западен парк, през Орлов мост и Подуяне до хотел Плиска.
По данни за 2017 г. метрото превозва средно по 250 хил. пътника на ден или 7,6 млн. на месец. През работен ден ползваемостта преминава 300 хил. пътника и достига до 350 хил., а събота и неделя се ползва със средно около 40% по-малко.
Столицата ни има двойно повече автомобили на глава от населението, отколкото Виена, сочат експертите, които събират данни за изготвянето на визията за София за 50 години напред.
Коментари
Последни
ГЕРБ-СДС: Обещано-изпълнено – В София ще има фонд за социални дейности за пенсионери
Специален фонд за подпомагане на социални дейности за пенсионери ще бъде създаден в София. Средстват... Прочети още...
Заради ремонта на бул. Т. Каблешков в София: Без коли при бл. 261 (ВИДЕО)
Строителните дейности по бул. „Тодор Каблешков“ в столичния кв. Манастирски ливади - изт... Прочети още...
Кметът на София обещава да се засили контролът на драскачите по сгради
Столична община започна да чисти от графити и драсканици обществени сгради, подлези и емблематични с... Прочети още...
Йорданка Фандъкова: "Мокренски проход" е резултат от обединената работа на гражданите и об...
Новият парк „Мокренски проход“ в столичния „Красно село“ е резултат от обеди... Прочети още...
Виж също
closeВариант 15 се падна на абитуриентите на матурата по БЕЛ...
В МОН изтеглиха изпитният вариант 15 на матурата по български език и литература за дванадесетокласниците. Държавният зре...
Прочети още keyboard_arrow_right