Времето в София

Въздухът в София

Анкета

Одобрявате ли именуването на улици и пространство в София в подкрепа на Украйна?
  • - Да, цяла Европа изразява своята солидарност (13%, 144 Гласове)
  • - Не, преименуването на алея пред Руското посолство е провокация (85%, 949 Гласове)
  • - Не мога да преценя (2%, 20 Гласове)
Общо гласували: 1113 Обратно към гласуване
comment 0
visibility 1112
Втора АГ "Шейново" си купува нова апаратура, Центърът за психично здраве -

Втора АГ "Шейново" си купува нова апаратура, Центърът за психично здраве - дизел генератор

Общинската Втора САГБАЛ "Шейново" ЕАД иска да купи със собствени средства нова медицинска апаратура, както и да извърши основен ремонт на асансьора в болницата. Доклад с това предложение ще бъде обсъден утре от Столичния общински съвет, съобщават от пресцентъра на местния парламент. Според изпълнителния директор на "Шейново" д-р Румен Велев, новата техника е необходима за подобряване на диагностиката и въвеждане на съвременни методики в акушеро-гинекологичната помощ в болницата. Става въпрос за апарат за ултразвукова диагностика 3 - 4 D, лапароскопска система последно поколение, апарат за коагулация, както и апарат за оцветяване на хистологичните материали. Общата стойност на тази медицинска техника е до 406 000 лв. с ДДС. В доклада до СОС се изтъква и спешната нужда да бъдат подменени електрониката и въжетата на асансьора в сградата на АГ болницата. Вследствие на дългогодишната експлоатация, се случва той да засяда между етажите, което затруднява обслужването на болните от реанимация и родилна зала. Ремонтът на асансьора ще струва до 10 000 лв. Закупуването на дълготрайните материални активи ще е със собствени средства на болницата и при спазване изискванията на Закона за обществените поръчки. Разрешение от СОС за инвестиция със собствени средства иска и ръководството на Центъра за психично здраве „Проф. Н. Шипковенски" ЕООД . Общинският съвет трябва да реши дали да позволи на лечебното заведение да купи със собствени средства дизел генератор за аварийно захранване, на стойност до 27 000 лева. Управителят на ЦПЗ д-р Анна Попова изтъква липсата на алтернативно захранване в лечебното заведение, а дизел генераторът ще е допълнителен източник на електроенергия.

comment 0
visibility 791
СОС ще гласува предложение за дейности по санирането на СУ „Акад. Е. Станев

СОС ще разгледа въпроса със санирането на СУ „Акад. Е. Станев“

Столичният общински съвет ще разгледа предложение за прилагане на мерки за енергийна ефективност във Второ СУ „Акад. Емилиян Станев“. Идеята е Специализираният общински приватизационен фонд да отпусне средства за дофинансиране на дейностите за енергийна ефективност в училището, съобщават от пресцентъра на СОС. Това е най-голямото учебно заведение на територията на район „Витоша“. В него за учебната 2021 - 2022 г. се обучават 1499 ученика. От всичките 8 учебни заведения на територията па района, единствено във 2 СУ „Акад. Емилиян Станев“ не са изпълнени мерки по енергийна ефективност, свързани с топлоизолиране на външни стени и покриви. През 2013 г. е направена цялостна подмяна на остарялата отоплителна инсталация, а през последните години е подменено поетапно и осветлението с енергоспестяващо. Сградата се отоплява на ТЕЦ. Въпреки предприетите мерки, липсата на топлоизолиране на сградата води до големи топлинни загуби, които се отразяват негативно, както във финансово отношение, така и на комфорта на ученици и административнопедагогическия персонал на учебното заведение. Районът е спечелил проект от Националния доверителен екофонд (НДЕФ), „Програма за климата“ за 2 СУ „Акад. Емилиян Станев“. Съгласно условията на фонда финансирането на проектите става в съотношение – 15% от бенефициента и 85% от НДЕФ. При последните обследвания и разчети необходимата сума за ремонта възлиза на 749 756.65 лева с ДДС. Необходимо е дофинансиране от страна на Столична община в размер на 264 468,65 лева с ДДС. С прилагане на мерките по топлоизолиране на външни стени, покриви и под, ще бъдат изпълнени всички енергоспестяващи мерки, заложени в енергийното обследване. След реализирането на заложените мерки, учебното заведение ще намали разходите си за отопление, като освободения ресурс ще може да се използва за подобряване на материалната база в сферата на дигиталното обучение и др. 

comment 0
visibility 6450
Скандал между общински съветници вза градския транспорт в София

Скандал между общински съветници за градския транспорт в София

Скандал се развихри между общински съветници в столичния общински съвет. за да защитят интереса на Столичния градски транспорт в публично пререкание влязоха Карлос Контрера, председател на комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС и независимият общински съветник Борис Бонев, който е член на комисията. Преди дни Бонев заяви, че държавата не трябва да дава пари на Столична община за градски транспорт, тъй като системата не е реформирана. Карлос Контрера днес му отговори с позиция, изпратена до медиите. Ето пълният текст: БОРИС БОНЕВ ЗА СТОЛИЧНИЯ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ - ПЛЮЕ ТАМ, ОТКЪДЕТО Е ПОЛУЧАВАЛ На 18 май тази година няколко хиляди служители на дружествата, осигуряващи градския транспорт на София, излязоха на протест с искане за дължимите компенсации от държавата. Аз също излязох на протест с тях, защото подкрепям исканията. Общественият транспорт във почти всички големи европейски градове се субсидира от националните правителства и местните власти, за да може да изпълнява своята важна и обществена и социална функция. За това, че имам позиция и я изразявам бях оплют от колегата общински съветник Борис Бонев, че съм ги подстрекавал и едва ли организирал протеста. Дълбоко невярно твърдение, но услужливо завъртяно в информационното пространство... За 2022 г. Столична община и 4-те общински транспортни дружества са осигурили около 350 млн. лв. за финансиране на градския транспорт. Заради спада на пътници от пандемията и огромния скок на цените на горивата, обаче са нужни допълнителни 144 млн. лв. (за сега), които следва да бъдат осигурени по европейския регламент 1370 като субсидия от държавата. Затова и по време на протестът служителите на градския транспорт настояваха средствата да бъдат заложени при предстоящата актуализация на държавния бюджет. В противен случай не може да се гарантира осигуряването на качествена транспортна услуга в града. По време на протестът на работниците общинския съветник Борис Бонев публично се обяви срещу нуждата от компенсация от държавата. В опита си да компрометира протестът общинския съветник Бонев изнесе данни за работните заплати на ръководни длъжностите в 4-те общински дружества. Заплатите, които получават членовете на Съвета на директорите на дружествата са между 4 000 и 4 500 лв., като тезата на г-н Бонев е, че това да са прекалено високи заплати, които могат да бъдат спестени. Дали за София това е свръх висока и незаслужена заплата за директори на предприятия с хиляди служители и управляващи активи за стотици милиони? Целта на г-н Бонев е ясна - да дискредитира справедливите искания на работниците, така че правителството да не предостави средства от държавния бюджет за градския транспорт на София. Аз смятам, че Борис Бонев в момента обслужва "продължаваме промяната" и се явява тяхна маша в качеството си на единственият им общински съветник в София. Според мен залогът е дали Промяната ще го припознае като кандидата си за кмет догодина на местните избори. Продължавайки „разкритията“ на г-н Бонев за възнагражденията в градския транспорт, поисках справка за средства, които самият г-н Борис Бонев и неговата организация “Спаси София” са получавали от транспортните дружества. Фактите: Г-н Бонев и „Спаси София“ имат 3 договора с „Метрополитен“, по които са получили близо 43 000 лв. за дизайн на табели. Това са същите калпави табели, заради които се наложи по Трети метродиаметър (МС Национален дворец на културата) да разпечата на цветен принтер стрелки на хартия А4 и да ги налепи до дизайнерските табели на спасителите, за да не се объркваме пътниците.... За това съм писал преди година и повече... През 2017 и 2018 г-н Бонев лично подписва два от договорите, а третият, за колектива на „Спаси София“ е от 2019 г. През 2017 г. организацията на г-н Бонев получава още 8 880 лв. за дизайн на стикери за градския транспорт от Центъра за градска мобилност. До тук, за дизайн, г-н Бонев получава над 50 000 лв. от градския транспорт. Същият градския транспорт, за който той в момента твърди, че е в тежко финансово състояние не от последните 2 години, а от последните 10. Разбира се, конюнктурните изказвания на г-н Бонев към момента не отговарят на истината, в противен случай сме сигурни, че Бонев и „Спаси София“ щяха да дарят труда си на дизайнери, а нямаше да работят срещу добри хонорари. Казаното до тук не са единствените публични средства, които г-н Бонев и организацията му са получавали. По Програма “Европа” на Столична община те получават още 20 000 лв. за „облагородяване и социализация на монумент Камбаните” през 2017 и 2018 г. И тук аз задавам следния въпрос - откакто г-н Бонев е общински съветник какво точно свърши, освен да оплюва всички останали? На последната комисия по транспорт той директно беше посочен като виновник Столична община да плати 900 000 лв. разноски и неустойки по договора с МТК Гроуп. Спомняте си, че преди година същият се хвалеше по този казус как спестил 3 млн. лв. на общината, е съдът сега казва друго. Толкова струва на софиянци пиарът на един ляв политик от ново поколение. Стана ясно и друго - от 2017г. Бонев и групата му са водили спор за търговската марка "Спаси София" с един от акционерите в МТК Гроуп, което вече обяснява цялото им настървение и деятелност по темата. Друг е въпросът защо този спор не е деклариран като потенциален конфликт на интереси... Продължаваме промяната, а?

Реклама
comment 0
visibility 834
СОС решава за първото публично-частно партньорство за спортно съоръжение в

СОС решава за първото публично-частно партньорство за спортно съоръжение в Люлин (СНИМКИ)

Столичният общински съвет ще разгледа доклад от кмета на София Йорданка Фандъкова за одобряване на кандидат, който да изгради на територията на Столична община спортен комплекс, съобщиха от пресцентъра на СОС. Това е първото предложение, което е направено според измененията в Наредбата за управление и разпореждане с общински спортни обекти от юли миналата година, с които се разшириха възможностите за публично-частно партньорство при изграждане на спортни обекти и съоръжения на територията на столицата. На практика се даде възможност да се учредява право на ползване и право на строеж безвъзмездно за срок до 30 години единствено в полза на спортен клуб, спортна федерация и обединен спортен клуб. Инициатор на промените бе председателят на СОС Георги Георгиев, като по този начин терени, които са занемарени и неизползваеми ще се превърнат в облагородени и притегателни за софиянци и гостите на града места и ще дадат възможност за развитието на спорта в столицата. В момента текат процедури за още 4 спортни обекта на територията на София. Предложението на Сдружение „Спортен клуб Витоша спорт 2015“, е да изгради спортен комплекс в район „Люлин“, като поеме разходите за експлоатация и поддръжка на обекта за период от 25 години, а след изтичането на този срок да бъде дарен на Столичната община. Спортните съоръжения ще могат да се ползват безплатно от гражданите в определени часове в рамките на 16 часа седмично, съгласно изискванията на конкурса. Проектът бе представен и одобрен от конкурсната комисия, в която участват общински съветници от различни политически групи в СОС. „Спортен клуб Витоша спорт 2015“ се представлява от бившия футболен национал Даниел Боримиров и спортната организация има лиценз и е в регистъра на Министерство на младежта и спорта, показа проверка на Столица.bg. Вече има идеен проект на спортното съоръжение. Окончателното решение ще вземат общинските съветници на заседанието на градския парламент в четвъртък.

comment 0
visibility 4064
Паркинг с 310 места ще бъде изграден в район „Надежда“ (СНИМКИ)

Паркинг с 310 места ще бъде изграден в район „Надежда“ (СНИМКИ)

Столичният общински съвет ще даде разрешение общинското дружество „Софийски имоти“ ЕАД да построи Многоетажен паркинг в район „Надежда“, съобщиха от пресцентъра на СОС. Това е част от програмата на Столична община за изграждане на паркинги в кварталите. Застрояването ще е четириетажно, без сутерен. Автомобилното паркиране се предвижда да е изцяло надземно. Подробности за работния проект:Достъпът до многоетажния паркинг се осъществява от ул.“Анастас Лозанчев“. Непосредствено до входната зона са разработени 48 броя външни открити паркоместа. Автомобилните вход/изходи на сградата са от североизток, водещи към двулентови пътища с необходимата ширина. Планът осигурява оптимални комуникационно-транспортни условия, включително между отделните етажни нива. С оразмеряването и дефинирането на различните пространства е постигнат максимален капацитет на паркинга при спазване на нормативните изисквания. Осигурена е и добра комуникация за пешеходен достъп. Всички фасади са отворени в съответствие с изискванията за отворен паркинг – изключение прави западната фасада с цел ограничаване на шума и изпълняването на санитарно хигиенните норми. Избраните фасадни елементи са съобразени с контекста на средата, в която е разположен обекта с цел постигане на добър обемно-пространствен ефект и качествен архитектурно-художествен образ. Покривната конструкция на сградата е плосък стоманобетонен покрив с вътрешно отводняване. С предложеното проектно решение са осигурени 310 броя автомобилни паркоместа, включително 14 броя достъпни места за хора в неравностойно положение и 32 броя паркоместа с възможност за зареждане на електрически превозни средства на застроена площ от близо 2000 кв.м. Предвидено е и озеленяване на над 2300 кв. м. Идеята за изграждане на паркинги в кварталите е на председателя на градския парламент Георги Георгиев. Още през 2020 г. той заедно с колеги общински съветници разработиха и предложиха програма за строителство, която предвижда и публично-частно партньорство. Амбицията на Георгиев е до края на мандата да има построени поне три удобни и съвременни съоръжения, които да решат проблемите на гражданите и да облагородят средата на живот.

comment 0
visibility 4067
Поставиха пет еко вендинг машини в столични паркове

Поставиха пет еко вендинг машини в столични паркове

Пет нови еко вендинг машини за разделно събиране на пластмасови отпадъци бяха поставени на няколко места в София, съобщават от Столична община. Те се намират в Борисовата градина, Южния парк, НДК и Княжеската градина. Срещу пластмасова опаковка вендинг машината предоставя храна за кучета или за диви обитатели на парка.  Осигурени са 4 кучемата и 1 екоавтомат за птици, които съчетават paздeлнoто cъбиpaнe нa отпадъци, eнepгийнaта eфeĸтивнocт нa cлънчeвитe пaнeли и гpижaтa зa живoтнитe. „Целта ни е да стимулираме хората да изхвърлят отпадъците си разделно. Изхвърляйки своята бутилка, гражданите получавате малка награда - порция храна за кучета. Машините са енергийно независими, разполагат с фотоволтаичен панел на покрива, за да се покаже в една машина целият цикъл на екологични практики.“, обясни заместник-кметът по екология на Столична община Десислава Билева. Тя лично провери поставената машина в парка на НДК заедно с председателя на Столичния общински съвет Георги Георгиев. "Благодаря на зам.-кмета по екология Десислава Билева за активната работа по разделното събиране на отпадъци, грижата и подобряване качеството на околната среда и хуманното отношение към животните. Това е поредната стъпка към развитието на европейска София.“, заявява от своя страна Георги Георгиев.

comment 0
visibility 7844
Проверки на ЦГМ установиха: Гратисчиите в градския транспорт в София са меж

Проверки на ЦГМ установиха: Гратисчиите в градския транспорт в София са между 3 и 7%

Между  3 и 7% са гратисчиите в градския транспорт в София. Това съобщи директорът на ЦГМ Димитър Дилчев на днешното заседание на Комисията по ттранспорт и пътна безопасност на СОС, на окето бе обсъден и проект на икономическа рамка на обществения градски транспорт на Столична община за 2022 г. "Не бе приета актуализацията на паяка и затова не бих предложил рамка, която ще се реализира в бъдещо време. Настоявам да сме изключително предпазливи, не бих казал песимисти, в тези приходи в ЦГМ, които залагаме -8% от превозните документи и над 13% за паркирането", предупреди Димитър Дилчев. В трамвай 22: Само за час глобиха 10 гратисчии и написаха10 акта (ВИДЕО/СНИМКИ) Пред членовете на Транспортна комисия той обяви точни данни за гратиса в градския транспорт от направени проверки . "През последните месеци правим проверки, експериментално. С контрольорите се качват хора които броят, през април бяха 3 дни и през май също. Ще ви изпратя официални писма да видите и да не се говори, че гратисът е 20- 30%. Между 3 и 7% е гратиса по линиите, които са контролирани, броят се и пътниците с карти и билети. Продължаваме всеки месец, като знаем ,че има атрактивни линии. Проверките са с полиция. Моля да бъдем умерени оптимисти в приходите на ЦГМ, за да не се налага да теглим кредит, както този втория от 15 млн. лв. през 2020 г.", каза Дилчев. Той коментира, че от разходите при тази икономическа рамка не може да се отдели нищо освен санитарни разходи за същестувването на ЦГМ. Дружеството не можело да си позволим сериозна инвестиционна програма, "защото каквото има се разплащаме". Дилчев обясни, че ЦГМ има ангажименти в кварталите и се работи по обновяване на спирки, спирконавеси, както и по кални точки. Пред Комисията директорът на общинското дружество уточни, че 1400 души работят в ЦГМ, 140 е администрацията и  с решение на Борда на директорите е започнало престуркутриране за 10% от този персонал да се оптимизар ида се съкрати. "Имаме гласувани структури от 1 май т. г. е намален с 31 души и предстои с още 40", заяви Дилчев. "Инвестиционната програма, на която разчитаме за 2022 не може да бъде изпълнена и да бъдем умерени оптимисти с разполагането на приходите на ЦГМ", предупреди директорът на общинското дружество. Независимият общински съветник Борис Бонев поиска да се запознае с вътрешни правила на контрольорите, за да види норматива за проверките на месец за карти. Друг член на Транспорта комисия - Бойко Димитров, припомни на колегите си, че билетът за градския транспорт в София е 1.60 лв. и не може цената да е същата при скокът на цените на горива и електроенергия. Той обясни, че това е политическо решение и "на никого няма да му хареса", но гражданите трябва да имат доверие в системата. За 2022 г. ще бъде намалена транспортната задача на травмайният транспорт - по-малко километри пробег, заради ремонта на трасета на петицата. Бонев пък припомни, че има избран изпълнител за ремонта на тунел Люлин, който ще започне до края на годината и ще се спре движението на травмай №8. За пореден път общински съветници атакуваха тикет системата и обявените 15 млн. лв. приходи в ЦГМ годишно от нея. "Системата е за 75 млн. лв. и последният лев ще бъде изплатен през декември 2028 г. при тази инфлация това е изключително успешен и изгоден проект за столицата", аргументира се Димитър Дилчев. Председаелят на Комисията Корлос Контрера каза, че проектът на икономическа рамка на обществения градски транспорт на Столична община за 2022 г. се начосва към зам.-кметът по транспорт на Столична община Кристиан Кръстев, за да се направи доклад и да влезе за гласуване в СОС. насочват перписката към кръстев да подготвят доклад

comment 0
visibility 2554
Спаси София предлага проект: 440 нови паркоместа в Младост в първия квартал

Спаси София предлага проект: 440 нови паркоместа в Младост в първия квартален многоетажен ...

От Спаси София представиха днес в Младост първия в София проект за изграждане на етажен паркинг в кварталите, съобщиха от организацията. Проектът на градските активисти предвижда изграждане на компактен монтажен паркинг на няколко нива, с който местата за паркиране се удвояват, а зелените площи и тротоарите - освобождават от хаоса и след ремонт, могат да се ползват по предназначение. Независимия общински съветник Борис Бонев каза, че предложеният проект за монтажен паркинг на ул. “Самара” в Младост 4 почти удвоява сегашните места за паркиране до 440, като етажният гараж ще бъде максимално компактен и няма да нарушава спокойствието на живущите в околните блокове. “Гаражът ще бъде на три нива - подземно, наземно и един-единствен етаж над земята. Той ще бъде висок едва 4 метра, а разстоянието между него и околните блокове ще бъде 20-25 метра. Предвиждаме и красива фасада с пълзяща зеленина, така че да гарантираме че средата за живущите наоколо не само, че няма да бъде нарушена, а напротив - ще бъде значително облагородена” - убеден е Борис Бонев. Според архитектите и урбанистите на Спаси София, които са разработили проекта, етажният гараж значително ще подобри ситуацията с паркирането в Младост. Избраната локация е в близост и до Бизнес парка и до много обществени сгради. "С новия гараж целим да увеличим местата за паркиране, така че тротоарите, детските площадки и зелените площи да бъдат напълно освободени от паркирали коли. Предвиждаме тротоарите по улицата, водеща към детска градина “Сърничка” да бъдат напълно освободени от колите, които в момента паркират по тях заради липса на достатъчно паркоместа, за да гарантираме пътната безопасност на малчуганите и родителите им. Не на последно място - сегашните кални междублокови пространства ще бъдат превърнати в зелени пространства с нови детски и спортни площадки и места за отдих и местни дейности. Това е комплексен проект, с който търсим изцяло да обновим тази част на Младост 4 и чувствително да подобрим условията за живот там" - обяснява арх. Таня Митакева от Спаси София. На представянето на проекта пред гражданите на Младост, Борис Бонев заяви, че този проект е само първият от серията етажни гаражи, които от Спаси София разработват за всички по-големи софийски квартали. "Усилено работим по програма за изграждане на етажни паркинги, с които веднъж завинаги да решим хаоса с паркирането в столицата. Идентифицирали сме подходящи общински терени в Люлин, Младост, Овча купел, Надежда, Хаджи Димитър, Стрелбище и други квартали, на които лесно и бързо могат да бъдат построени монтажни паркинги на няколко нива. Ние от Спаси София сме категорични, че игнорирането на кварталите трябва да спре и инвестициите да се насочат именно там. Но това трябва да с цялостна визия и системен подход, а не на парче. Концентрираме колите на уредени и удобни паркинги, а тротоарите, градинките и игрищата се обновяват цялостно. Така хем колите ще има къде да паркират, хем това няма да създава хаос и да руши останалата инфраструктура.", коментира общинският съветник. От организацията са изготвили и цялостна програма за финансиране и изграждане на етажни паркинги в кварталите. По думите на инж. Християн Христов, от Спаси София предвиждат изграждането на над 20 паркинга в рамките на следващите години. "Годишните приходи на ЦГМ от Синя и Зелена зона са около 40 млн. лв., с които всяка година може да се финансира изграждането на около 8 съоръжения с над 3000 места. В рамките на един мандат могат да бъдат обособени над 10 000 паркоместа, с което ситуацията с паркирането чувствително ще се улесни" - казва инж. Христов от транспортния екип на Спаси София.  

comment 0
visibility 2244
СОС реши Петър Стоянов да бъде почетен гражданин на София, а улица да бъде

СОС реши Петър Стоянов да бъде почетен гражданин на София, а улица да бъде кръстена на име...

Столичният общински съвет гласува президентът в периода 1997 – 2002 Петър Стоянов да бъде удостоен със званието „Почетен гражданин на София“. Стоянов е изтъкнат български политик, оставил ярка следа в най-новата ни история, а тази година на 25-и май ще отпразнува своя 70-годишен юбилей, съобщиха от СОС. Освен с категоричната си политика по отношение на външнополитическите приоритети на България, Петър Стоянов ще бъде запомнен с острата си нетърпимост към корупцията и злоупотребата с власт, както и с усилията си за опазване върховенството на закона и правата на гражданите, посочват още в мотивите на доклада, вносителите – кметът Йорданка Фандъкова, председателят на СОС Георги Георгиев, председателят на комисията по култура Малина Едрева и секретарят на Столична община Венера Милова. По повод своя 80-годишен юбилей, титлата „Почетен гражданин“ ще бъде присъдена и на проф. Михаил Неделчев една от най-забележителните литературни и обществени фигури на нашето време. Автор е на десетки книги, студии, монографии, активно публикува статии и рецензии в периодичния печат. Преподавател и изследовател по теория и история на литературата в Нов български университет от 1974 г., доцент, професор, от 2010 г. е почетен професор на НБУ, където е дългогодишен ръководител на Департамент „Нова българистика“. Общинските съветници гласуваха и званието „Почетен гражданин“ да бъде присъдено и на режисьора Асен Шопов. В над половин вековната театрална дейност на Шопов фигурират над 100 постановки реализирани на столична и извънстолична сцена, както и два игрални филма. През годините режисьорът остава верен на собственият си стил и избира сериозни текстове, чрез които търси отговорите на въпросите сред зрителите. Местният парламент одобри още улица в район „Подуяне“ да носи името на емблематичния журналист Милен Цветков, който загуби живота си след като колата му беше пометена на червен светофар на столично кръстовище. В професионалната си кариера Милен Цветков беше водещ на „По света и у нас“ по БНТ, репортер и водещ в няколко предавания на националната телевизия. В Нова телевизия беше водещ на предаването „Здравей, България“, „60 минути с Милен Цветков“, новините в „Календар“, „Часът на Милен Цветков“. Той беше водещ и на предаването „Нищо лично“ по Радио Експрес. От март 2020 г. до смъртта си води предаването „Алтернативата“ по ТВ1.

comment 0
visibility 4172
СОС актуализира цените на общинските жилища в София

СОС актуализира цените на общинските жилища в София

С 41 гласа "за" , 3-ма "въздържал се" и без "против", Столичният общински съвет днес прие измененията в Наредбата за цените при сделките с недвижими имоти на Столична община. Докладът бе внесен от общински съветници от всички политически групи и мен, като зам.-кмет по направление "Финанси и здравеопазване". Според промените, базисната цена на общинските жилища се увеличава с около 70%, съобщи зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов във фейсбук. Общинските съвети по закон могат да определят цената на жилищата, независимо от пазарните нива, но с условие тя да не е по-ниска от данъчната им оценка. В София обаче, разликата между пазарната и базисната цена на общинските имоти беше драстична. Последната промяна на Наредбата за цените на общинските имоти е била през 2013 г., когато базовата стойност на кв. м площ общинско жилище е определена на 680 лв. за монолитно строителство и 485 лв. за панелно. В годините след това пазарът на недвижими имоти в София отбеляза значителен ръст. Според данни на НСИ, към третото тримесечие на 2021 г. индексът на оскъпяване на жилищата в столицата е 73,9% спрямо 2015 г. Одобрените от СОС днес цени на кв. метър застроена площ са съобразени с този процент на оскъпяване, но отново запазват своя преференциален характер. Освен вида строителство, за базовата цена на всеки имот има значение зоната, в която се намира, изложение, етаж, наличие на складови помещения и др. С актуализацията на цените на общинските имоти ще бъде преодоляна драстичната разлика с пазарните нива. Към момента над 1300 семейства, които живеят под наем в общинско жилище, са подали заявление в районните администрации за покупка на съответния имот. Вече се подготвя доклад с предложенията на районните кметове за продажба, който предстои скоро да бъде разгледан от СОС. Предвижда се част от получените от сделките средства да се връщат обратно в съответните райони и да се ползват за ремонт и облагородяване на инфраструктурата и развиване на жилищната политика на СО.

comment 0
visibility 1791
СОС: Призоваваме НС и МС да се придържат стриктно към Рамковата позиция от

СОС: Призоваваме НС и МС да се придържат стриктно към Рамковата позиция от 9 октомври 2019...

Столичният общински съвет прие Декларазия в подкрепа на Рамковата позиция относно разширяването на ЕС и Процеса на стабилизиране и асоцииране на Република Северна Македония, декларацията, приета от 44-тото Народно събрание и решенията на Консултативният съвет по национална сигурност при президента. Ето пълният текст на Декларацията: Ние, общинските съветници в Столична община, призоваваме Народното събрание и Министерския съвет на Република България да се придържат стриктно към изпълнението на Рамковата позиция от 9 октомври 2019 г. относно разширяването на ЕС и Процеса на стабилизиране и асоцииране на Република Северна Македония, Декларацията, на 44-тото Народно събрание от 10 октомври 2019 г., както и решенията на Консултативният съвет по национална сигурност при Президент от 10 януари 2022 г.За нас, като представители на българското общество в местната власт, е напълно недопустимо отстъплението от основните постулати, залегнали в Договора за приятелство, добросъседство и сътрудничество, подписан на 2 август 2017 г., между Република България и Република Северна Македония. След десетилетията на насаждана омраза, репресии и гонения над хората с българско самосъзнание; след целенасочената фалшификация на общата ни история; предвид продължаващата антибългарска пропаганда в официалните държавни институции, в образователната система и по медиите в РС Македония, днес България е призвана да заяви и отстоява ясно своята позиция. Водени от вярата, че Европейският съюз се основава на ценностите и принципите на зачитане на човешкото достойнство, свободата, демокрацията, равенството, правовата държава, както и на зачитането на правата на човека и добросъседството, ние не можем да затворим очи пред явното им неспазване от страна на Република Северна Македония, особено спрямо хората с българско национално самосъзнание. Въпреки подписването през 2017 г. на Договора за приятелство, добросъседство и сътрудничество, в страната не само че не са прекратени различните форми на дискриминация и на „говор на омраза“ по отношение на България и на местните граждани с българско самосъзнание, но се констатира и тяхната осезателна интензификация. Властите в Скопие целенасочено блокират всякакъв напредък на работата на Съвместната мултидисциплинарна (историческа) комисия, отказвайки и бламирайки съдържанието и смисъла на термина „обща история“. Целенасочено се осуетяват всякакви общи чествания на общи исторически събития и общи герои, като те продължават да бъдат представяни от официалните институции като ексклузивно македонски, небългарски, а често и антибългарски.Ето защо ние, общинските съветници от Столичния общински съвет, считаме, че всякаква подкрепа за начало на преговори за членство на РС Македония, без да бъде предварително констатирано изпълнението на всички точки, етапи и условия залегнали в Рамковата позиция на България би била пагубна за българските национални интереси. Незачитането и фалшифицирането на българската идентичност и език на голяма част от населението на географския регион Македония в миналото е крайно неприемливо както за целокупния българският народ, така и за гражданите на София, сред които повече от една трета имат семейни корени на българи от Македония. Незачитането днес на гражданските права от страна на властите в Скопие на повече от 120 хиляди граждани на РС Македония, получили българско гражданство, доказвайки и потвърждавайки българския си произход е противно както на принципите на добросъседството, така и на основните европейски ценности. Човешките права на македонските българи трябва да бъдат спазвани както в миналото, така и днес. Те трябва да бъдат гарантирани и в бъдеще, включително чрез вписването им като държавотворен народ в Конституцията на РС Македония, което да бъде направено преди започване на преговори за членство в ЕС. Никакъв компромис не може и не бива да бъде правен нито с българската история, нито с правата на македонските българи днес. Уважаеми госпожи и господа народни представители, уважаеми господин министър-председател, уважаеми министри, моментът днес е исторически. Като представители на българския народ, избрани на редовни избори, Ви призоваваме да защитите българския национален интерес в РС Македония, което ще бъде и стратегически принос за стабилността и просперитета на региона и бъдещето на ЕС. Апелираме към Вас за стриктно изпълнение на всички точки, условия и етапи залегнали в Рамковата позиция, декларацията на Народното събрание, решенията на Консултативният съвет по национална сигурност при президента и духа и буквата на Договора за приятелство сътрудничество и добросъседство.Ние, общинските съветници в Столична община, изразяваме тази позиция, като глас на голяма част от българското общество.

comment 0
visibility 2248
Председателят на СОС: Опитът за сваляне на украинското знаме от сградата на

Председателят на СОС: Опитът за сваляне на украинското знаме от сградата на Столичната общ...

Втори, но неуспешен опит за сваляне на украинския флаг от сградата на Столична община на Московска 33 направиха депутати и привърженици на парламентарно представената партия "Възраждане". Със стълба се опитаха да свалят знамето на Украйна, но този път бяха възпрепятстване от полиция. Имаше и сблъсъци с полицията. Потрошен е лек автомобил, а от Възраждане се опитаха да обърнат бус на жандармерията. „Това не е просто хулиганска агресивна проява срещу фасадата на Общината. Това е атака срещу лицето на българската държавност и тя в голяма степен е провокирана или организирана от една политическа партия. Нещо, което е недопустимо в 21 век”, заяви председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев пред Нова телевизия. Той отбеляза, че по фасадата на Общината са хвърляни камъни и яйца, като има и счупен прозорец. „Благодаря на полицията, която си свърши работата”, каза още Георгиев. "Една дама депутат от същата партия стои с вдигната карта и я държи през ялото, навирайки я в лицето на полицаите. Уважаеми депутати, вашите карти не са ви дадени, за да помагате на вандалски и хулигански прояви на агресия по отношение на българските институции. Ние не приемаме ултиматуми. Независимата местна власт е взела ясно своето решение и то е за солидарност с народа на Украйна", категоричен беше председателят на Столичния общински съвет.

comment 0
visibility 2120
Замфир Зарков, съветник от СОС: В съвременен град като София неминуемо обще

Замфир Зарков, съветник от СОС: В съвременен град като София неминуемо общественият трансп...

Градският транспорт е в перфектната финансова буря. Така определи пред БНТ критичното състояние на градския транспорт в София общинският съветник Замфир зарков, който е и зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС. Вчера столичният кмет йорданка Фандъкова потвърди, че заплатите на транспортните работници в София са гарантирани до актуализацията на бюджета. Ето какво каза Замфир Зарков пред БНТ: - Ще има ли съкращения в градския транспорт и ще се увеличи ли времето на чакане по спирките на градския транспорт? - За съжаления градският трансопрт е в перфектната финансова буря по две причини. Като общестевна услуга в последните 2 години работи в ковид пандемия, което доведе до намаляване на пътниците и от там до намаляване на приходите от продажба на превозни документи както в София така и в почти цяла Европа света. И към това, за голямо съжаление, миналата година се добави драстичният ръст на цената на енергоносителите.Всичко това ни постави в изключително затруднено положение, с оглед на това, че през първата година на пандемията, че ако в първата година градският транспорт устоя на пандемията, миналата и тази Столична община ангажира доста по-сериозен финансов ресурс от бюджета на София, вече към 36% от нашите приходи, на Столична община, всъщност отиват изцяла за субсидиране и компенсиране на градския транспорт. В тази ситуация и пароди тази причина търсив неотложен и важен диалог с правителството, с оглед добрите практики в Европа има общественитя транспорт, тази обществена услуга да бъде подпомогната, не само заради ковид, но и с ценовия шок, който системата изпитва. - Има ли риск да не бъдат изплатени заплатите? - На практика риск има, тъй като предстои да разглеждаме икономическата рамка, тази седмица или следващата, за транспорта на София. И тази икономическа рамка всъщност за първи път ще бъде с неосигурен бюджет, недофинансиране в размер на 144 млн. лв. Тези средства от цялата транспортна задач на града, окято е в рамките на около половин милиард, всъщност са именно средства, които няма да осигурят нормалното финансиране  на градският транспорт до края на годината, нещо, което се случва, отново повтарям, поради тези две причини, тъй като преди това до 2019 г. транспортът беше със, в сравнително финансово състояние и търпеше своето развитие.  - Съкращаване на линии? - Безспорно, ако няма адекватно отношение от страна на парвителството и няма тези разговори, които постоянно търсим и този диалог, който се надяваме все пак в един момент на получим и с ангажиментите, които всъщност бяха поети при приемането на бюджет от парламентарно представенити сили, които са управляващи в момента,безспорно това ще доведе, както със затруднение във възнагражденията, така и до намаляване на интервала на движение, което неминуемо води до влошаване на транспортната услуга. Със сигурност, ако не бъдат осигурени до края на годината, транспортът няма да е това, което ние познаваме като транспортна услуга към настоящия момент, което за съжаление никак не е добра новина. - Какви ще са последиците, ако най-лошият сценарии стане реалност? - В съвременен град като София неминуемо общественият транспорт осигурява градската мобилност на голяма част от хората, без тази услуга един такъв град би бил блокиран, не мога и да си представя трафика, който би се получил в един такъв град, защото не бива да забравяме, че всъщност транспортът е най-екологичиня начин за придвижване, защото неговия капацитет на превоз на пътници е в пъти по-голям от личния овтомобил. Не случайно и основните политики на Столична община през последното десетилетие са насочени към развитието на транспортната услуга и включая и строителство на метро и транспортния парк, защото на първо място е окология, на второ това е нашата мобилност в града, както казах и без него нямак как да си представим, че може да продължим нормално живота в нашия град. Затова още веднъж трябва да апелираме към правителството, лично към премиера Кирил Петков за този диалог, който става вече, така да се каже, изключително спешен и небоходим, за да не се стига до тези негативни процеси, които се очертават за съжаление. - Как трябва да се едйства от тук нататък в тази ситуация? - Това безспорно е решение и логично решение, тъй като , отново ще повторя, че редица европейски градове и столици в Европа бяха подпомогнати само и единствено заради ковид пандемията. В случая имаме и последствия финансово сътресение на тази обществена услуга , окето безспорно няма как да остане без участието на държавата. Отново казвам, през последните години бюджета на столичани субсидира все повече обществения транспорт и това нарастване става за десетнки милони левове. Ако през 2019 беше 100, близо 100 млн. лв. от бюджета на София, през следващите години, поради тези кризи, започнаха да се заделят 120, 130 млн. лв., 150 в момента, надсотящият бюджет на столицата дава 170 млн. лв., за да гарантира до голма степен транспортната услуга. от друга страна в последните години , така да се каже, държавата има едно по-строго участие в осигуряването, финансовото осигуряване на транспортната услуга, а то е регламентирано и в европейски документи, не случайно говорим за Регламент 1370, където  общините и държавния бюджет трябва да компенсират транспорта за неговото, така да се каже, качествена услуга , която трябва да се предостави в държавите.  -Кога влиза лятното разписание на градския транспорт в София? Лятното разписание на градския транспорт в София се обсъжда. това са част от мерките, които спешно трябва да вземем, да се опита, все пак, системата да бъде съхранена и да има осигурено някакво транспортно обслужване, именно в този ред на мисли, обсъждаме така идеята, лятното разписание да бъде въведено вместо от средата на месец юни, още в началото на месеца. Това е важно, за да могат и все пак всички зрители да се подготвят, защото знаем, че летните разписания са със сравнително по-малка честота на транспортното обслужване.

comment 0
visibility 1706
-

Комисия ще проверява ОП "Гробищни паркове" за нарушения

Постъпващите множество сигнали и жалби за проблеми и нарушения в Общинско предприятие "Гробищни паркове" налагат да бъде създадена специална временна комисия, която да ги провери, да направи анализ и да предложи решения. Това заяви общинският съветник от БСП Калоян Паргов. Той, заедно с представителите на ВМРО Карлос Контрера и на Демократична България Веселин Калановски, внесоха доклад в СОС, в който предлагат решение по темата. В доклада, който беше приет днес от създаване на специална временна комисия, която да обследва ситуацията. Докладът беше приет от постоянната комисия по образование, култура, наука и културно многообразие, която има основно отношение към проблема. "Нашето предложение е в тази временна комисия да участват представители на всички политически сили на паритетен принцип, включително независимите, обясни Калоян Паргов. - Целта е да бъде обследвана дейността на ОП "Гробищни паркове", да бъдат проверени сигналите от граждани и да бъде извършен анализ на цялостната дейност на общинското предприятие. Разбира се, очакваме не само констатации на факти и обстоятелства, а и препоръки за подобряване на работата", поясни Калоян Паргов, като отбеляза също, че Столична община отделя не малко средства всяка година за тази дейност и трябва те да бъдат разходвани разумно. Калоян Паргов добави, че повечето сигнали са свързани с определени нарушения на общинското предприятие. Става въпрос за управлението на осемте гробищни парка, за дейността и контрола по строително-монтажните дейности с цел тяхното облагородяване. "За мен всичките сигнали за нарушения, които постъпват, са много притеснителни. Смятам, че те трябва да бъдат внимателно и обстойно проверени. И ако бъдат доказани, нарушителите трябва да си понесат съответната отговорност с цялата строгост на закона", каза още общинският съветник.

comment 0
visibility 1679
-

СОС решава за ремонти и фотоволтаици в Университетската Първа МБАЛ

Столичният общински съвет ще обсъди на заседанието си в четвъртък дали Университетската Първа МБАЛ „Св. Йоан Кръстител" да извърши различни ремонтни дейности в сградата на лечебното заведение, както и монтаж на система за фотоволтаично производство на ток. Инвестиционните намерения на ръководството на общинската болница възлизат на общо до 1, 461 млн. лв. (с ДДС) и трябва да бъдат изпълнени до края на 2023 г., съобщават от пресцентъра на СОС. Докладът, който ще разгледат общинските съветници, предвижда строително-ремонтните дейности и доставката на фотоволтаичното оборудване да бъдат извършени при спазване на закона за обществените поръчки. Средствата, необходими за изпълнението им ще бъдат собствени на болницата, както и евентуално отпуснати от Столична община. Ремонтни дейности се планира да се изпълнят на част от покрива на Първа МБАЛ, на тавани в Клиниката по ендоскопска и обща хирургия, отделно в цялото Гастроентерологично отделение, както и на помещението, където ще бъде монтиран новият компютърен томограф, закупен от лечебното заведение. С монтажа на фотоволтаичната система за производство на електроенергия, се предвижда осигуряване на енергийна независимост и с около 30% намаление на разходите за ток на общинското дружество.  

Местна политика

Основният орган на местната политика в Софийска община е Столичния общински съвет. В състава на Столичния общински съвет влизат 61 общински съветници, представители на местната политика

Състав на Столичния общински съвет като орган на местната политика

Състав на Столичния общински съвет като орган на местната политика

Столичният общински съвет има 61 члена, в позиция на общински съветници, упражняващи местна политика. Те се избират от гражданите, живеещи в Столична община, за да участват в осъществяването на местната политика

Дейност на Столичния общинския съвет като орган на местната политика

Дейност на Столичния общинския съвет като орган на местната политика

Столичният общинския съвет има правомощията да ръководи местната политика според Конституцията на страната, Европейската харта за местно самоуправление, Закона за местното самоуправление и местната администрация, актуалното законодателство, Правилника за организацията и дейността на Столичния общински съвет за местната политика.

Основните цели в дейността на Столичния общински съвет, в качеството му на орган на местната политика, са да съблюдава законността и колегиалността. Като основен представител на местната политика Столичният общински съвет се стреми да взима решенияа си самостоятелно, без намесата на държавни органи. 

Представлявайки местната политика, Столичният общински съвет гарантира и  защитава интересите на столичани. Съблюдава взимането на решения за местната политика да става публично и те реално да се изпълняват.  Избран от СОС обществен посредник съдейства за спазаване интересите и правата на гражданите. 

Заседанията на Столичния общински съвет, на които се взимт решениа за местната политика, се провеждат през седмица и по-точно втория и четвъртия четвъртък в месеца във времето от 10 до 14 ч. 

Шестмесечна оперативна програма определя дейността на Столичния общински съвет като орган на местната политика. Тя се прави от председателя на СОС по предложения, направени от общинските съветници, районните кметове и столичния кмет. 

Правомощия на Столичния общински съвет в изпълнение на местната политика

Правомощия на Столичния общински съвет в изпълнение на местната политика

 

СОС има правото да изгражда и развива местната политика. По предложение на столичния кмет може да одобрява структурата на администрацията на общината.  СОС има законното право да освобождава и да избира районни кметове и педседател на съвета. 

Друго важно право на Столичния общински съвет като орган на местната политика е да преценява какви да са заплатите на районните кметове и на персонала по предложение на столичния кмет. 

Сблюдавайки интересите на гражданите и прилагането на местната политика, СОС има правомощието да приеме бюджета за годината на Столична община и да следи и приема отчета за осъществяването му. В правото на СОС като орган на местната политика е да определя какъв ще е размера на местните такси и данъци. 

СОС има правото да решава дали да се ползват кредити от банки, дали да се предоставят безлихвени заеми или да се емитират облигации. За да може да прилага максимално ефективно местната политика, СОС взима решения за приемане на различни прогнози и стратегии, програми и планове, касаещи териотрията на Столична община и жителите ѝ. 

Отново с оглед правилното прилагане на местната политика, СОС преценява какви да са изискванията за осъществяване на дейността на юридическите и физическите лица в Столична община. Основната цел е да се съхранят всички екологични, исторически, социалните особености на общината, както и  състоянието на инженерната и социалната инфраструктура като местна политика.

Като орган на местната политика Столичният общински съвет решва какво ще е участието на общината в различни сдружения на местаната власт в страната, в чужбина, в юридически лица с нестопанска цел. Същот така има правото да опредли своите представители там. 

Столичният общински съвет като орган на местната политика според закона може да взима решение за смяна на имената на улици, паркове, площади, вилни зони, инжемерни съоръжения и всякакви обекти с общинско значение.

Друго важно законово право на Столичния общински съвет в качеството му на орган на местната политика е да взима решения за организиране и провеждане на общи събрания и референдуми на жителите на Столична община за въпроси, касаещи неговата компетентност. 

Правилник за организацията и дейността на Столичния общински съвет като орган на местната политика

Правилник за организацията и дейността на Столичния общински съвет като орган на местната политика 

Според Правилника на органа на местаната политика Председателски съвет, в чийто състав влизат заместник-председателите на СОС и председатели на политическите групи или упълномощени от тях заместници подпомага Председателя на Столичния общински съвет.

Този председателски съвет се свиква за консултации по програмата и дневния ред на заседанията на СОС, касаещи местната политика, от Председателя, както и по други въпроси от дейността на СОС.

Права на Председателя на СОС като орган на местната политика

Права на Председателя на СОС като орган на местната политика

Председателят на СОС има правото да прави проект на дневния ред за заседанията на съвета за местаната политика. Може да организира и прави срещи и консултации с председателите на различните постоянни комисии и на групи общински съветници, с граждани, представители на различните политически партии и обществени организации. 

За да се прилага правилно и съразмерно местната политика, Председателят на СОС има ангажимента да разпределя работните материали, които касаят дейността на СОС между неговите комисии базирано на компетентността им.

Председателят е ангажиран също така да гарантира добри условия за работата на различните комисии на СОС и на общинските съветници, упражняващи местна политика

Длъжен е да контролира разходването на средствата, предвидени в бюджета на СО за издръжка на СОС и правилно прилагане на местната политика.

Промяна на Правилника за дейсността на СОС като орган на местната политика

Промяна на Правилника за дейсността на СОС като орган на местната политика

Спед провеждане на изборите за местна власт, новият Столичн общински съвет предвижда промени в Правилника за дейността на СОС. Целта е той да направи работата на СОС като орган на местната политика достатъчно прозрачна и ефективна. 

СОС ще се стреми към по-удобен и лесен достъп на обществеността до информация каква дейност извършва СОС. Гражданите трябва да са наясно какви решения се взимат и какви предложения се дават, касаещи местната политика

Специално назначена работна група изготвя новия Правилник за местна политика, с който ще се съобразява СОС през настоящия си мандат. Очаква се на сайта на Столичния общински съвед да започнат да се качват всички доклади с проекти за решения, касаещи местната политика и дейността на комисиите на СОС. Има голяма вероятност на сайта да се предават заседанията на СОС, а записите да могат да се гледат в специално направен архив на сайта. 

Очаква се публично достъпни да станат протоколите от заседанията на различните комисии, касаещи местната политика, както и как са гласували съветниците поименно, да се качват на сайта на СОС.

Важна промяна, която засяга метната политика, е възможността гражданите да отправят в писмен вид предложенията и въпросите си до дадена работна група, като председателят на конкретната група ще преценява дали тези предложения да бъдат включени като точка от дневния ред на поредното заседание на СОС за местната политика

Състав на Столичния общински съвет като орган на местната политика

Дейност на Столичния общинския съвет като орган на местната политика

Правомощия на Столичния общински съвет в изпълнение на местната политика

Правилник за организацията и дейността на Столичния общински съвет като орган на местната политика

Права на Председателя на СОС като орган на местната политика

Промяна на Правилника за дейсността на СОС като орган на местната политика

Прочетете още