Времето в София

Въздухът в София

Анкета

Къде ще прекарате лятото?
  • В София (26%, 14 Гласове)
  • На българското черноморие (26%, 14 Гласове)
  • Гърция или чужбина (33%, 18 Гласове)
  • На село (6%, 3 Гласове)
  • Не съм решил (9%, 5 Гласове)
Общо гласували: 54 Обратно към гласуване
comment 0
visibility 1401
Метро

75 машинисти се обучават за метровлаковете от третата линия (СНИМКИ)

На 62% са строителните дейности на втория етап на третата метро линия в кв. Овча купел, съобщават от Метрополитен. Етапът стартира 4-километровото трасе през кв. „Овча купел” до Околовръстното при кв. „Горна баня”. Предвижда се там да се изгради жп гара, която ще има връзка с метрото и ще се ползва от живеещите във Владая, Княжево и Горна баня, Перник и гости на София. От този етап най-напред в строителството е станция "Овча купел" 2 на 74%. изграден е по открит способ 1160 м тунел. На 71% е готова станция "Мизия", „Горна баня” (61%) и Овча купел (55%). Подземната железница трябва да тръгне в тази част на София в средата на 2020 година. 20 чисто нови метровлакове чакат да тръгнат по трасето на първия етап на трета метролиния. Те са в депо „Земляне” на ул. „Житница”. По тази линия ще вървят 14 мотриси, 4 ще са в профилактика и ремонт, а 2 в резерв. По настояване на столичния кмет Йорданка Фандъкова от производителя "Сименс" са поръчани още 10. доставката им ще стане през следващите 3 години, тъй като те са предвидени да се движат по трасетата от 3 и 4 етап на трета линия. През октомври ще тръгнат влаковете по линията от Красно село през България, Орлов мост, театър София към Владимир Вазов. Вече е изцяло завършен тунелът, пробит от къртицата „Витоша”. Тунелопробивната машина стартира от шахта в дело „Земляне” през февруари 2017 г. и за 2 години прокопа 6-километровтунел под центъра на столицата. На 27 февруари т. г. машината проби последните метри при станция „Театрална”, кръстовището на бул. Янко Сакъзов" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". До есента трябва да приключат довършителните работи по метростанциите. В края на април започнаха изпитанията с новите влакове „Сименс” по готовото за целта трасе от 2,5 км от депо „Земляне” до станция „България”. Над 75 машинисти ще карат немските влакове по третия метродиаметър. В момента те минават на групи специално обучение в депо "Земляне". За отриването през есента на първите 5 станции - от "Красно село" до "Патриарх Евтимий" ще бъдат подготвени 43. Още 33 ще получат сертификат за управление на влаковете до края на годината, когато ще трябва да заработят и другите 3 станции от централният участък - "Орлов мост", "Театрална" и "Хаджи Димитър".  

comment 0
visibility 525
Елен Герджиков на Визия за София

Започна стъпка 5 от Визия за София за развитието на крайградските територии

Визия за София започва широко обсъждане с граждани и организации за поставените 70 специфични цели и над 450 мерки за развитието на столицата. Досега от организацията са провели събития и дискусии с над 5000 представители на различните заинтересованите страни в инициативата за развитието на София. През юни и юли т. г целите и мерките ще бъдат обсъдени с гражданите на София чрез дигитална анкета. Ще се проведат срещи на живо в различни части на София и представително социологическо изследване. Събраната обратна връзка ще стане основата на дългосрочната стратегия за развитие на София и крайградските територии. Днес на пресконференция бе представена Стъпка 5 от работата на Визия за София по създаване на дългосрочната стратегия за развитие на столицата и крайградските територии. Бе направено представяне и подреждане на изведените предложения за цели и мерки на Визия за София. Всички граждани са поканени да се включат в инициативата чрез различни комуникационни формати като дигитална анкета, вече достъпна на сайта vizia.sofia.bg; срещи на живо в различни части на София; изложба и място за контакт в подлеза на Ларгото от края на юни; представително социологическо проучване. “Градът е споделено пространство и неговото развитие е споделена обща отговорност. Започнахме тази инициатива, използвайки експертизата и енергията на хора, които не са част от общинската администрация, а са експерти, с желание да помогнат и да положат основата на дългосрочната стратегия за София. Това е трудна и амбициозна задача. За да бъде работещ този документ, сега трябва да отчетем мнението на максимално много хора за това как трябва да изглежда градът в бъдеще, да начертаем перспективите и да ги приоритизираме заедно”, каза Елен Герджиков, председател на Столичен общински съвет. Стъпка 5 на Визия за София продължава до края на юли, след което следва финализирането и разписването на дългосрочната стратегия за развитие на София и крайградските територии. Методологията на работа по Визията стъпва на два основни принципа - анализ на данни и изследвания, и информиран диалог за бъдещето на града с участието на максимален брой граждани и заинтересовани страни. Финалният резултат ще бъде представен и с голяма изложба в градска среда през есента. Той ще бъде предложен за приемане в новия мандат на Столичен общински съвет след октомври 2019 г.

comment 0
visibility 1520
Бус лента камери

50 лева глоба за каране в бус лентата

Столична община слага 40 камери, които да ловят водачите, каращи в бус лентите. "Целта е градският транспорт да стане по-бърз и по-удобен. Също така искаме да насърчим използването на обществения транспорт", обяснява столичният кмет Йорданка Фандъкова. Последни данни сочат, че се увеличава броя на гражданите, ползващи градския транспорт. Освен денонощен контрол, ще има и финансови санкции. Всеки, позволил си да шофира в лентата за градския транспорт, ще трябва да плаща 50 лева глоба, съобщава bgonair.bg. Трафикът в столицата е силно затруднен. И заради това карането в бус лентата е едно от най-честите прегрешения на водачите. Най-честите нарушители са хващани на бул. "Цариградско шосе". Именно там проверяваха само патрули на КАТ. Сега вече ще има и камери. През миналата година са глобени общо 2300 шофьори. А от началото на тази година до момента са наложени над 1600 санкции. Това е близо 4 пъти повече от същия период на миналата година.      

Реклама
comment 0
visibility 806
бул Илиянци

Криви релси по "Илиенско шосе" и опасни спирки застрашават столичани (СНИМКИ и ВИДЕО)

От години трасето на трамваите по бул. Илиенско шосе е в окаяно състояние. Релсите са на вълни и преминаването на мотрисите е изключително опасно. По време на движение трамваят силно се лъкатуши по вълнообразното трасе. Пейзажът обаче се допълва и от деформираната асфалтова настилка. Образуваните коловизи от преминаващите тежки автомобили също са предпоставка за поризшествия. На места по столичния булевард, водещ към Илиенци и Околовръстното на север има огромни дупки. При дъжд те се пълнят с вода и не се виждат от шофьорите. Изключително опасни и застрашаващи живота на гражданите се оказват и спирките на градския транспорт в тази част на София. Те са толкова изгнили и изпочупени, че при по силен вятър се разпадат и могат да паднат върху чакащите хора, видя Столица.bg. Една от тях се намира на Стоков базар “Илиянци”. Навесът на спирката на трамваите е изгнил и пред срутване. При дъжд и буря, каквито има редовно в последния месец, всеки момент може да падне и да убие някой човещ. Заради окаяното състояние на булеварда доста честото стават катастрофи. Основната причина за това са преминаващите ежедневно тежко товарни автомобили, обслужващи търговските обекти в района. Вероятно заради разбитото трамвайно трасе не се пускат нови мотриси по линиите 11 и 12. Само преди година в същия участък част от релсите бяха изскочили заради жегите и лошото състояние на настилката. Това предизвикаха забавяне и промяна в маршрута на мотрисите. От години живеещите в района настояват за ремонт както на бул. Илиенско шосе така и на бул. Рожен, който се намира от другата страна и също е в окаяно състояние с дупки и компроментирана и опасна настилка. И двата булеварда трябва да бъдат реконструирани, а не временно закърпени, коментираха граждани пред Столица.bg    

comment 0
visibility 781
Нови автобуси в гараж Малашевци

14 нови автобуса с WiFi тръгват по линия 280 и 4 по 85 (СНИМКИ и ВИДЕО)

20 нови автобуса на газ ще тръгнат по две линии на Столичния градски транспорт, видя Столица.bg. Новите МАН-ове са втората порция от закупените през февруари 60 чисто нови рейса. Преди две седмици първите 20 тръгнаха от гараж "Земляне" по линия 11. Днес от "Малашевци" 14 потеглиха по маршрута на 280 и още по линия 85. Те са с WiFi, 38 седящи места, 113 правостоящи и има 2 места за хора с увреждания. С огромни букети шофьорите посрещнаха в гараж "Малашевци" кмета Йорданка Фандъкова. С нея бяха зам.-кметът Дончо Барбалов, зам.-председателят на СОС Николай Стойнев, директорът на общинското дружество "Автотранспорт" Слав Монов и др. Останалите последни 20 нови МАН-а ще допълват други линии. В момента линия 280 се облужва от 14 автобуса, които изцяло ще бъдат подменени. "Това е една от най-натоварените линии и ние изпълнихме обещанието за обновяване и модернизиране. Автобусите са климатизирани и осигуряват комфорт на пътниците. Общо с всички нови автобуси, които пуснахме в градския транспорт, той е модернизиран на 90%. С това обаче не спираме, а продължаваме. Очакваме нови 15 елактробуса и 13 нови трамвая", каза кметът Йорданка Фандъкова. Тя разговаря с шофьорите, които показаха удовлетворение от условията за работа в новите автобуси. С новите превозни средства в градския транспорт са спестени 2,5 пъти вредни емисии във въздуха в столицата. Кметът Йорданка Фандъкова съобщи, че 40 нови камери са монтирани по възлови пътни артерии в София. Те ще следят за нарушители в бус лентите. "Целта е градският транспорт да стане по-бърз и по-удобен. също така искаме да насърчим използването на обществения транспорт", каза столичният кмет. Последни данни сочат, че се увеличава броя на гражданите, ползващи градския транспорт.

comment 0
visibility 851
Граф Игнатиев

Регионалното министерство глоби София с над 1,5 млн. лв. заради некачествени ремонти

Глоба в размер над 1,5 милиона лева е наложило Министерството на регионалното развитие и благоустройството на София. Причината - открити нередности в обществената поръчка за ремонта на "Граф Игнатиев", съобщи bgonair.bg. Така близо 800 хил. лева ще трябва да платят данъкоплатците. Има наложена 5-процентна финансова корекция и на договора за ремонта на зоната около храм- паметника "Александър Невски". Иначе казано нови 900 хил. лева, които ще са за сметка на българския данъкоплатец. Отговор на Столична община показва, че тя оспорва всички аргументи на Регионалното министерство. Ремонтите в София, но и в Пловдив станаха причина за доста скандали заради лошото качество на изпълнението на договорите и високите цени.      

comment 0
visibility 734
Подлезът на бул. България и Гоце Делчев

Граждани се оплакват на Фандъкова за подлеза на "България" и "Гоце Делчев" (СНИМКИ)

В безобразно състояние продължава да е подлезът на столичния бул. "България" и "Гоце Делчев". За опасното съоръжение, което е след ремонт гражданите са изпратили писмо до столичния кмет Йорданка Фандъкова и районните кметове на Красно село и Триадица. При дъжд от платната на булевардите пробива вода и тече в подлеза. Покривните панели на подлеза са от гипсокартон, който е силно хигроскопичен и се разлага от течовете, а предишните покривни пана бяха от алуминиев "Хънтър Дъглас" плочи. Ремонтът се извършва без да се поставя солидна основа под подовите мраморни плочи, пишат в сигнала си граждани, преминаващи постоянно през подлеза. В имейла им и до Столица.bg те разказват, че при силен дъжд, липсва отичане и подлеза се превръща в езеро. Има пропадания в подовите покрития, които могат да станат причина за спъване и падане. Мястото е трудно достъпно за възрастните хора. Около всички носещи колони при дъжд се просмуква вода, констатират гражданите. Като допълнение към цялата драма и за "разкош" в подлеза са се настанили и клошари. Те са превърнали хоризонталните парапети на подлеза в Бит пазар. Известно ли е това на инспекторите от общините Триадица и Красно село?, питат възмутени столичани.

comment 0
visibility 773
Общинският съветник Иван Таков

Глоба до 50 000 лв. за незаконната сеч на бул. "България"

Проверка на СДВР, Столичният инспекторат и "Зелени системи" установиха незаконна сеч на бул. България 115 в район Триадица. Открит е извършителят на незаконното унищожаване на зеленина. Акцията бе по сигнал на общинския съветник Иван Таков. Десетки дървета и растителност са били премахнати без знанието на общинското предприятие "Зелени системи". Съставени са и два акта за нарушението, а глобата за юридически лица стига до 50 000 лв. Нарушителите са две фирми, едната е собственик терена, а другата е извършвала сечта. Общинският съветник Иван Таков ще настоява нарушителите да възстановят за тяхна сметка. Колкото дървета са изсечени, толкова трябва да се засадят. По предварителна информация собственикът на теена е разчиствал терена зза пордажба. Унищожени са около 100 дървета.  След безобразието с изсичането на 60 бора на стадиона в Бистрица, това се повтаря и на централен столичен булевард. Сечта е потвърдена и от районната администрация на "Триадица", коментира пред Столица.bg общинският съветник.  Фирмата не е имала разрешение от "Зелени системи" за сечта на растителност на над 20-30 години. "Безумие е да се случват такива неща днес в центъра на града ни. А да бъде извършена такава масова сеч и някой да си мисли, че тя ще остане незабелязана - не е сериозно", допълни съветникът. Той е категоричен, че основният проблем е, че сигналът идва от гражданите, а от районната администрация не знаели за унищожената горичка.  

comment 0
visibility 856
Масова сеч на бул. България

Общински съветник предизвика проверка заради масова сеч на бул. "България" (СНИМКИ)

Общинският съветник Иван Таков предизвика проверка на масова сеч на дървета край булевард "България". Рязането е станало на №115, близо до пътния възел на "Околовръстното шосе" при кв."Бояна". По сигнала вече работят от СДВР, Столичния инспекторат, район "Триадица" и "Зелени системи". Според съветника това е незаконна сеч, а броят на отрязаните дървета е над 100. Очаква се през днешния ден да има официални данни от извършените проверки.

comment 0
visibility 766
Автоматични предпазни врати

Обезопасяват и две от старите станции на метрото

Две от старите спирки на метрото ще бъдат обезопасени със защитни прегради, научи Столица.bg. Те са като поставените на новите станции на Красно село и България от третата метролиния. Преградите са с врати, които ще се отварят едновременно с тези на влака. Така чакащите на спирката ще са предпазени от падане или навлизане в опасната зона на станцията. От общинското дружество "Метрополитен" обявиха обществена поръчка за проектиране, доставка и монтаж на автоматични перонни прегради за първа и втора линия на метро. Първите ще бъдат поставени на две от най-натоварените станции ''Опълченска'" и ''Стадион ''Васил Левски'' съобщи пред Столица.bg директорът на Метрополитен проф. д-р инж. Стоян Братоев. Първоначално ще бъдат закупени преградите само за тези две станции, а след анализ и тестове ще бъдат поръчани и за останалите 10 станции. В момента все още се чакат оферти по обявената поръчка, каза още Братоев. Преградите ще бъдат същите като поставените на новия лъч на метрото, който ще свързва кв. "Горна баня" с кв. "Левски". Прогнозната цена за първите спирки е 3.2 млн. лв. без ДДС. Ако резултатите са добри и може да бъдат доставени още прегради за спирките по старите линии на стойност 15 млн.лв. без ДДС. Първите могат да бъдат поставени в рамките на 12 месеца, а останалите за около 24 месеца.

comment 0
visibility 583
Автобус 260

Зам.-кметът по екология Йоана Христова: Климатици в целия градския транспорт в София

Във всички превозните средства на Столичния градски транспорт трябва да се поставят климатични системи. Това предвижда Планът за адаптация към климатичните промени за Столична община 2019-2025 г., който е неразделна част от Стратегията. На днешната сесия на СОС бе приет Плана за действие. Какво обаче реално се предвижда и с какво ще се подобрят условията за гражданите? Мерките за адаптация са разделени в няколко групи - градоустройство, енергетика и транспорт. Както обясни зам.-кметът по екология Йоана Христова те се делят на краткострочни, средно срочни и дългосрочни. От краткосрочните е миенето на улиците. В средносрочните влиза поставянето на климатици в превозните средства в градския транспорт, както и водни системи за охлаждане по спирките в София. Към дългосрочните пък попадали откриването на нови водни площи в столицата. Вече имало набелязани територии и няколко варианта, но нищо не бе конкретизирано и локализирано. Също така не стана ясно как например частните оператории на линии от градския транспорт ще бъдат задължени да подменят автобусите или да ги оборудват с климатични системи. Със сигурност такива няма в рейсовете по линията 260 от Горна баня до Руски паметник. Система за охлаждане няма и в трамваите по линия 20. Възниква и въпросът кой ще контролира пускането на климатиците през летните жеги в градския транспорт. През изминалото лято най-често срещания отговор на шофьорите в градския транспорт беше: Шефовете не разрешават да пускаме климатика! Предприемаме изпреварващи действия, за да не се налага да оправяме щети след бедствия, като например след обилни валежи коментира зам.-кметът по екология. Все още не е ясно и колко ще струва всяка една от мерките на Столична община. Според Христова се предвижда и влакове да поемат част от градските пътувания. Приемането на Плана за адаптация към климатичните извменения е задължителен заради Глобалното споразумение за климатичните изменения.  

comment 0
visibility 343
Детска изложба

Деца рисуваха заедно с Яхнаджиев, изложбата гостува на СОС (СНИМКИ)

Изложба с морски пейзажи, слънчеви селски къщи, пеперуди и портрети посрещнаха днес общинските съветници на петия етаж, преди началото на сесията на СОС на Московска 33. Експозицията е на малките творци, които рисуваха заедно с известния Иван Яхнаджиев през април т. г. Произведенията на талантливите деца бяха оценени от общински съветници и служители на Столична община. Фоайето пред залата за заседания на СОС бе променено от красивите картини. Те не се продават и ще бъдат изложени и в други градове в страната, уточниха от Столична община. Експозицията е дело на деца от няколко столични училища, а организатор е Дневният консултативен център за деца, юноши и родители към Превантивно информационния център по проблемите на наркоманиите-София. Инициативата за изложбата е част от Програмата за превенция на употреба на психоактивни вещества "Изкуството като алтернатива".  През април малките талантливи художници бяха вдъхновени от пролетта за своите картини. Те получиха подкрепата и съветите на Иван Яхнаджиев. 

comment 0
visibility 428
СОС, Йорданка Фандъкова

В СОС гласуват средства за подпомагането на 4 храма в София

На заседанието на Столичния общински съвет ще бъде приет отчет на Оперативната работна програма на съвета за 2018-а година, както и новата програма за работата на общинските съветници през 2019-а. В дневния ред на общинарите е и предложение от кмета Йорданка Фандъкова за отпускане на средства за довършване изграждането или поддръжката на църковни храмове. Със средствата ще бъдат подпомогнати храм-ротонда „Св. Вмчк Георги Победоносец" в район „Средец", храм „Успение Богородично" в квартал Курило, храм „Свето Благовещение" в квартал „Дружба 2", Арменската Апостолическа православна църква „Света Богородица" в район „Красно село". Местният парламент ще обсъди и предложение относно приемане на Програма „Културно наследство" на Столична община за подпомагане собствениците на недвижими културни ценности, за да могат да извършват необходимите дейности по опазването и реставрацията им. 

comment 0
visibility 1390
Спирки

Слагат системи за охлаждане на спирките в столицата заради жегите

Специални системи за оросяване ще бъдат поставени на спирките и обществените места в столицата. Те ще разпръскват вода при високи температури през лятото. Иновацията е част от план на Столична община за адаптация към климатичните промени в периода 2019 - 2025 година. Той ще бъде гласуван утре на заседанието на СОС.  В плана влизат множество мерки за облекчаване на ефектите от глобалното затопляне в столицата. Част от тях са озеленяване на покриви, изграждане на чешми и фонтани, различни стимули за градското земеделие, засаждането на голям брой дървета в зони, в които няма развитие и изграждане на трамвайния транспорт. Новата система на спирките ще работи с цел осигуряване на температурен комфорт чрез охлаждане. Цялата система се очаква да струва около 100 000 лева. Близо 200 000 лева. пък е сумата за покривното озеленяване. Именно зеленината по покривите е важна част от съвременното градоустройство и помага на градския микролимат в града. Набелязаните в плана промени трябва да бъдат приложени до 2025 г.

comment 0
visibility 483
бул. Данаил Николаев

Стара София скри грозни драсканици по бул. Данаил Николаев (СНИМКИ)

Огромни снимки на стара София прикриха и спасиха мръсна и надраскана ограда на столичния бул. Данаил Николаев. Много хулигани, тийнейджъри и всякакви ентусиасти дълго време са се упражнявали по оградата на булеварда. На грозната гледка се възмущаваха стотици столичани и шофьори, някои от които по два пъти на ден минават по маршрута. Вместо да чистят драсканиците от Столичен инспекторат налепиха снимки от стара София. Огромните плакати са в рамка и изцяло преобразиха пространството по бул. Данаил Николаев.