Времето в София

Въздухът в София

Анкета

Одобрявате ли предложения от Трифонов кабинет?
  • Да, Слави ще направи правителство. (27%, 190 Гласове)
  • Не, нямат достатъчно депутати. (36%, 253 Гласове)
  • Не се интересувам от политика. (2%, 14 Гласове)
  • Нови избори. (27%, 190 Гласове)
  • Незнам, време е за плаж. (7%, 49 Гласове)
Общо гласували: 696 Обратно към гласуване
comment 0
visibility 1251
EON Видеотека

EON Видеотека вече предлага повече от 15 хиляди заглавия

Броят на заглавията в EON Видеотека се увеличава до над 15 хиляди. Само 3 месеца след пускането на услугата EON, Vivacom разшири предлаганото допълнително съдържание с над 5 000 заглавия, с което EON Видеотека се превръща в една от най-големите услуги за видео по поръчка с качествено съдържание у нас, която непрекъснато се развива. Сред най-популярните каталози в услугата са собствената Arena Play, HBO On Demand, Pickbox NOW, Hopster On Demand, Discovery On Demand и много други. Част от новото съдържание включва първите 2 сезона на руския комедиен сериал „Адаптация“ с български дублаж в Arena Play. Сериалът разказва за агент на ЦРУ под прикритие в най-голямата руска компания за природен газ, чиято цел е да се сдобие с най-новата и ефективна технология за добиване на суровината от земните недра. В допълнение, клиентите на EON ще могат да се насладят и на друг руски сериал с български дублаж в Arena Play – „Остров“. В тази весела комедия осем участника пристигат на тропически остров, за да участват в ново риалити шоу. Те трябва да се състезават в поредица от предизвикателства, измислени от организаторите на шоуто, за да се харесат на зрителите, които ще определят победителя във финала на шоуто. Веднага след като акустират, те се установяват в лагера, в който са монтирани камери готови да снимат. Нещата обаче се объркват, когато яхтата с екипажа отплава, за да снима острова от море и неочаквано експлодира… Постоянното надграждане и развитие на услугата е част от стратегията на Vivacom да осигури на потребителите достъп до изцяло нова телевизионна платформа с изключителни функционалности и ексклузивно видео съдържание, съчетана със супер бърз оптичен интернет. С EON потребителите имат възможността да се възползват от до 7-дневен ТВ архив на повече от 200 канала и новата спортна функционалност EON Sports Mode. Тя е предназначена за всички любители на футбола, като стартира специално за европейското футболно първенство UEFA EURO 2020, предоставяйки пълна информация за срещите и статистика за мачовете в реално време през платформата. Пакетите EON включват EON приемник, който прави телевизора смарт, приложение за Smart TV и мобилно приложение EON. Благодарение нa тях, потребителите могат гледат цялото съдържание, налично в платформата, навсякъде и на всяко устройство - телевизор, смартфон, таблет или компютър с един и същ интерфейс. Това позволява на клиентите да се насладят на любимите си предавания, филми и сериали, по всяко време, независимо дали са вкъщи, на почивка, на път или в парка. Платформата ЕON е разработена от United Cloud, водещият център за високотехнологични иновации на United Group. Тя се предлага от Vivacom в три лесни за разбиране пакета – LIGHT, FULL и PREMIUM. EON LIGHT е на специална промоционална цена от 1 лв. на месец за първите 2 месеца, а пакетите FULL и PREMIUM са на цена от 1 лв. на месец за първите 4 месеца.    

comment 0
visibility 1467
A1 club

А1 дава отстъпки за смартфони и джаджи без подписване на договор до края на юли

В рамките на целия месец юли настоящите клиенти на А1 ще могат да закупят нов смартфон или джаджа на промоционални цени в платформата А1 клуб без да е нужно подписването на нов договор. От възможността могат да се възползват всички клиенти на телекома, включително тези, които са станали такива в периода на промоцията. Няма значение дали имат договор за фиксирани или мобилни услуги, като единственото изискване е да въведат правилния промокод, докато правят своята поръчка през онлайн магазина на А1. Така настоящите клиенти могат да спестят до 150 лева от следващата си покупка в онлайн магазина на А1. Промокодовете за всички устройства с намаления могат да бъдат открити на А1.bg/a1club-summer. В кампанията са включени ZTE Axon 20, Samsung Galaxy A32 5G, Samsung Galaxy A21s, както и джаджите Huawei Freebuds Studio, Huawei Eyewear II и Huawei GT 2 Pro. ZTE Axon 20 крие истинско технологично бижу под дисплея си. Неговата селфи камера е вградена отдолу, без никакви изрязвания в екрана. Иновативният модел е първият, който предлага тази технология, а А1 стана първият телеком не само в България, но и в Европа, който стартира продажбите му. Двата модела на Samsung са насочени към две различни групи потребители. Galaxy A32 5G е класически представител на средния клас, със солидни технически характеристики и възможност да работи с 5G ULTRA мрежата на А1. Galaxy A21s, от друга страна, е по-бюджетно устройство, залагащо на отличното си съотношение цена/качество.  Три технологични джаджи от Huawei допълват юлските предложения в А1 клуб. В промоцията са включени слушалките Huawei Freebuds Studio, които осигуряват кристално чист звук за радост на всеки меломан. Очилата Huawei Eyewear II изглеждат като излезли директно от шпионски филм, благодарение на своите функции за аудиозапис и възпроизвеждане на звук. Смарт часовникът GT 2 Pro пък е практичен уред с много функции, полезни за любителите на здравословния начин на живот.      

comment 0
visibility 1417
А1 и Столична община реализираха проект за мониторинг и оптимизация на водо

А1 и Столична община реализираха проект за мониторинг и оптимизация на водопотреблението ч...

Проектът обхваща мониторинг на консумацията на вода и налягането във вътрешните водопроводни мрежи на автобусните предприятия в Малашевци, Дружба и Земляне, част от Столичен автотранспорт ЕАД, както и тролейбусно и трамвайно депо Надежда и депо Трамкар, в рамките на Столичен електротранспорт ЕАД Решението е създадено в партньорство с QUBIQO и помага на общинските компании да оптимизират консумацията и ограничат загубите на вода Високотехнологично решение на А1 помага на Столична община да елиминира излишния разход на вода в авто- и електротранспорта на София. Стартираният пилотно от А1 проект за измерване и дистанционен мониторинг на консумацията на вода и налягането във вътрешните водопроводни мрежи на избрани обекти в столичните компании за автотранспорт и електротранспорт е част от концепцията „Интернет на нещата“ и използва стандарта Narrowband-IoT (NB-IoT). Системата е внедрена в началото на 2021 г. в няколко от най-водоемките обекти - автобусните предприятия в Малашевци, Дружба и Земляне, както и тролейбусно и трамвайно депо „Надежда“, и депо „Трамкар“. Кристиан Кръстев, зам.-кмет в направление „Транспорт и градска мобилност“ в Столична община, коментира: „Използването на иновативни технологии за подобряване на ефективността на всички общински дружества е приоритет за Столична община. Затова ние ще продължим да разглеждаме различни възможности за партньорство с технологични компании в посока въвеждане на решения в сферата на „Интернет на нещата“, които да ни позволят да оптимизираме различни работни процеси. Подобряването на ефективността в използването на водните ресурси беше реализирано бързо и ефективно с помощта на нашите технологични партньори А1 и QUBIQO. Доволни сме от постигнатите дотук резултати и планираме да надградим системата и в други обекти, за да се мултиплицира положителният ефект в полза на гражданите и гостите на Столицата.“ Иван Иванов, старши директор „Корпоративни продажби“ в А1 България, заяви: “Дигитализацията на компаниите и публичните институции е ключът към икономическото ни развитие като общество. А1 влага много усилия да предоставя най-подходящите технологични решения, които да помагат на институциите да пестят време и средства, докато създават все по-добри условия за гражданите. Инициативата на заместник-кмета Кръстев за търсене на по-добри и иновативни решения, с които да се оптимизират разходите на вода в общинските компании, е огромна крачка напред за местната власт в посока дигитализацията, за която ние работим от години. Горд съм, че съвместният ни проект постигна значителни оптимизации. Точно това е и основният смисъл на решенията от „Интернет на нещата“, които развиваме и ще стават все по-успешни и широко приложими с параметрите на нашата 5G ULTRA мрежа.“ Детайлният мониторинг на консумацията, извършен благодарение на системата на А1, показа, че в обектите има много висок постоянен разход на вода в часови интервали без активна дейност. Същевременно беше установено, че налягането варира от 4,7 бара до 6,2 бара, при необходими около 3,0 бара. Събраната от системата информация послужи като основа за реализирането на проект за оптимизация на консумацията и намаляване на загубите на вода. Внедреното впоследствие инженерно решение беше реализирано от експертите по темата за намаляване на загубите на вода проф. д-р инж. Ганчо Димитров и компанията QUBIQO. В резултат на въвеждането на система за управление на налягането в трите обекта консумацията им беше намалена съответно с 640% за депо Трамкар, с 27% за гараж „Дружба“, и с 29,4% за тролейбусно депо „Надежда“. Решението дава на Столична община комплексна система за наблюдение на консумацията на вода и възможност за предприемане на най-подходящите мерки за намаляване на разхода на вода и предотвратяване на загубите. Такива загуби могат да възникнат вследствие на авария или пропуски във водопреносната мрежа. Достъпът до събраната информация, както и опцията за аларма при превишаване на предварително зададени прагове на консумация, намалява времето за реакция при течове и намаляване на разхода и загубите на вода. Решението на А1 е разработено в партньорство с QUBIQO и предоставя достъп до платформа и уеб базиран софтуер за управление и първичен анализ на данните. Системата представя детайлен профил на консумацията и позволява проследяването на тенденции при изменение на потреблението. Представителите на Столична община получават достъп до ключови показатели в табличен и графичен вид, експорт на данните в текстови, графични и снимкови формати, и широк набор от индивидуализирани аларми, и възможности за известяване по имейл и с SMS. Решението за мониторинг на консумацията на вода е приложимо за бизнес клиенти от всички сектори на икономиката. То е част от портфолиото от технологични решения на А1 в сферата на „Интернет на нещата“ като интелигентно видеонаблюдение, умно земеделие, мониторинг на потреблението на минерална вода, контрол на качеството на въздуха, управление на отпадъци, интелигентно осветление и умно паркиране. При тях А1 залага на технологичния стандарт Narrowband-IoT (NB-IoT) заради множеството му предимства - по-добро покритие, по-дълъг живот на батериите (до 5 години), оптимизиран пренос на данни и висока сигурност на връзката. Използваният от А1 стандарт NB-IoT позволява изграждане на мрежа от голям брой смарт устройства, които обменят информация в реално време.

Реклама
comment 0
visibility 1915
От ВАП искат от КЕВР да кажат как са утвърдили повишените цени на тока и па

От ВАП искат от КЕВР да обяснят как са утвърдени повишените цени на тока и парното

От Върховната апелативна прокуратура са образували преписка заради вдигането цените на тока и парното от КЕВР. Това съобщават от държавното обвинение.  Според Прокуратурата публикации в медиите по темата водят до данни за неправомерно увеличение на цената за предоставяне на топлоенергия, като се слага акцент върху обстоятелството, че действащата Наредба № 5 за регулиране на цените на топлинната и електрическа енергия създава предпоставки за нереално ценообразуване във вреда на крайните потребители. Констатирано е, че покачването на цените за топлинна енергия от 01.07.2021 г. е в противоречие с на чл. 2, ал. 2 от Закона за енергетиката (ЗЕ), съгласно който производството, преносът, разпределението и търговията с топлинна енергия се извършват при гарантиране защитата интересите на потребителите.    За София и страната: От юли скачат токът за бита, парното и топлата водаПрипомняме, че на първи юли с решение на КЕВР цените на електрическата енергия се увеличиха средно с 4,40%, цените на топлинната енергия нараснаха средно с 16,23%, завишена е и цената на природния газ за месеца.   Заради наличието на значим обществен интерес и на основание чл. 145 от Закона за съдебната власт, ВАП ангажира председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) да отговори в кратък срок - предприети ли са действия и какви са те за промяна на Наредба № 5 във връзка с цените на топлинната енергия. Той следва да представи и административната преписка по вземане на решението за завишаване цените на електрическата енергия, с оглед преценка за законосъобразност при вземането му.    

comment 0
visibility 1363
984 души се ваксинираха в изнесените пунктове в София този уикенд

Енергийният министър поиска отстраняването на ръководството на "Булгартрансгаз"

Заради проверка на Комисията за енергийно и водно регулиране в "Булгартрансгаз" ЕАД, която потвърждава основни изводи на Министерството на енергетиката за управлението на газовото дружество, министър Андрей Живков поиска от Българския енергиен холдинг да отстрани ръководството му. Припомняме, че в края на миналата седмица регулаторът съобщи резултатите от своя проверка в газовия оператор, от които става ясно, че при реализацията на проекта Балкански поток "Булгартрансгаз" ЕАД не е поискал предварително одобрение от КЕВР както на сключването на договорите за изпълнение на строителните дейности, така и на банковите заеми, с които са извършени плащанията за тях. Това е в нарушение на Наредбата за лицензиране на дейностите в енергетиката, отчитат от Комисията за енергийно и водно регулиране.  Сключените договори за заем от страна на "Булгартрансгаз" ЕАД са увеличили задлъжнялостта на газовия оператор от 4 млн. лв. в началото на 2019 г. на над 2.6 млрд. лв. днес. Тези договори е трябвало да бъдат одобрени от КЕВР, но "Булгартрансгаз" ЕАД изобщо не е уведомило комисията за тях.

comment 0
visibility 1313
Връчват годишни награди за недвижими имоти за 2020 г. на церемония в Sofia

Връчват годишни награди за недвижими имоти за 2020 г. на церемония в Sofia Event Center

Кои са компаниите за недвижими имоти, които успешно устояха на предизвикателствата пред пазара в страната по време на пандемията от COVID-19 и развиха бизнеса си въпреки настъпилата криза? Това ще разберем на 8 юли, когато ще се проведат шестите национални награди за недвижими имоти. Те се организират от водещия сайт за недвижими имоти у нас Imoti.net и ще отличи успешните агенции и експерти в бранша по време на официална церемония на в Sofia Event Center. Водещи на събитието ще бъдат лицата на сутрешния блок в ефира на Bulgaria ON AIR Мария Константинова и Мирослав Димитров. През 2021г. форумът ще отличи агенции и брокери на недвижими имоти в 12 категории, сред които „Агенция на годината“, „Дебют на агенция за недвижими имоти“, „Най-динамично развиваща се агенция за недвижими имоти“, „Най-добър сайт на агенция за недвижими имоти“, „Брокер на недвижими имоти“, PropTech, „Реклама на имот“ и „Имот на годината“. В надпреварата тази година участват над 80 компании, като организаторите отбелязват голяма конкуренция. Победителите, които ще станат ясни по време на официалната церемония, са избрани с компетентната помощ на експертно, независимо жури прозрачно, обективно и при ясни критерии, с активното участие на клиенти и потребители. Освен оценените от компетентно жури агенции и брокери, по време на шестото издание „Годишните награди на Imoti.net“ потребителите имаха възможността да подкрепят предпочитана от тях агенция или брокер на недвижими имоти, като по време на официалната церемония престижни отличия ще получат и избраните от потребителите агенция за недвижими имоти, най-добър сайт на агенция и брокер на годината. Малко преди официалната церемония, организаторите от Imoti.net са подготвили и експертна дискусия на тема „Домът на новото поколение”, в която ще се включат ю.к. Генади Михайлов от Националната асоциация на строителните предприемачи, председателят на УС на Български съвет за устойчиво развитие арх. Весела Макгий, началникът на отдел „Ключови партньорства и пейрол бизнес“ в Пощенска банка Даниела Ивaнова, както и арх. Георги Кътов, студио I/O Аrchitects. Модератор ще бъде водещият журналист в сферата на недвижимите имоти у нас Христо Николов, който води свое предаване – „ИмоТиТе“ по Bloomberg TV Bulgaria. Националните награди за сектора на недвижимите имоти се провеждат в унисон с цялостната мисия на Imoti.net, част от Investor Media Group, да стимулира прозрачното и професионално развитие на имотния бизнес в полза на потребителите, като повиши доверието в бранша, подобри бизнес средата, отличи коректните участници и стимулира конкуренцията като предпоставка за развитието на сектора.

comment 0
visibility 2216
В София и страната: Ще плащаме с левове и евро само един месец след влизане

В София и страната: Ще плащаме с левове и евро само един месец след влизането в еврозоната

Служебният финансов министър Асен Василев обясни, че само един месец след въвеждане на еврото, левът също ще бъде в обращение. "Според плана 5 месеца преди въвеждане на еврото ще има цени в двете валути. 12 месеца след въвеждане на еврото пак ще има цени в двете валути, за да не се позволи да се вдигат цените, така да се каже, през закръгляне без вие да осъзнавате какво се случва. Ако ви е струвал 5 лева прахът за пране, например, да видите, че продължава да струва пак 5 лева, а не, че някой покрай еврото е решил да вдига цената", разясни служебният финансов министър Асен Василев.

comment 0
visibility 1449
Playstation 5

Нови наличности на PlayStation®5 Digital Edition в комплект с втори контролер и абонамент ...

Само в магазините на Vivacom отново се предлага най-новата и търсена игрова конзола PlayStation®5. Ексклузивното предложение е за дигиталната версия без дисково устройство PlayStation®5 Digital Edition, в комплект с втори DualSense™ контролер и абонамент за 365 дни за онлайн услугата PlayStation®Plus. Количествата от конзолата са ограничени и за пръв път тя може да бъде закупена с възможност за 36 месечен лизинг на цена от 28,98 лв. на месец в комбинация с пакет EON PREMIUM.    PlayStation®5 е последно поколение игрална конзола, създадена от Sony Interactive Entertainment, която разкрива изцяло нови гейминг възможности. Тя използва персонализиран централен и графичен процесор, ултра бързата 825 GB SSD памет и има HDR резолюция за още по оживена графика и наситена гама от цветове, които в комбинация правят гейминг изживяването още по-неповторимо. Конзолата предлага 120Hz честота на опресняване на кадрите за 4K дисплеи и 8K картина за екрани с 4320p резолюция. PlayStation®5 има атрактивен и иновативен дизайн, а благодарение на абонамента за 365 дни за PlayStation®Plus, потребителите получават всеки месец достъп до специално подбрани безплатни заглавия, възможност да играят онлайн мултиплейър, отстъпки и други атрактивни предложения. Повече информация за конзолата можете да откриете тук.    

comment 0
visibility 1206
A1 - Лятна академия

А1 приветства 16 даровити студенти в своята Лятна академия

16 студенти от различни специалности, отличили се с блестящо представяне в различни образователни инициативи през годината, се присъединиха днес към екипа на А1. Лятната академия на компанията предоставя възможност на младите хора да работят по разнообразни реални проекти и да придобият практически опит в направленията „Информационни технологии и дигитална трансформация“, „Мрежа и услуги“, и „Финанси“. Участниците в третото издание на Лятна академия са представители на Техническия университет – София, Университета за национално и световно стопанство (УНСС) и Технологичното училище „Електронни системи“ (ТУЕС). Миглена Узунова, старши директор „Човешки ресурси“ и член на Лидерския екип на А1 България, коментира: „Радвам се, че мога да ви приветствам днес с „Добре дошли“ в света на технологиите и Лятната академия на А1. За нашата компания винаги е било от ключово значение да подкрепяме младите хора при старта на професионалния им път, както и да ги насърчаваме да продължават да учат и да се развиват. Вярвам, че през следващите три месеца ще научите много от едни от най-добрите професионалисти в своята област в страната. Пожелавам ви да продължавате да сте все така активни, любознателни и иновативни и занапред. На добър час!“ Това е третото издание на Лятната академия на А1, която стартира за първи път през 2019 г. Тогава в нея се включиха студенти с интереси в сферата на информационните технологии, мрежа и услуги и маркетинг. За да се включат в Лятната академия студентите показаха не само отлична теоретична подготовка по време на редица партньорски инициативи през изминалата година, но и демонстрираха интерес и мотивация. Лятната академия на А1 ще продължи до 30 септември, а през трите месеца участниците ще получават месечно възнаграждение за труда си, и ще могат да се възползват от служебна карта и телефон, допълнително здравно осигуряване и други социални придобивки. След приключване на академията 84% от участниците в предишните две издания се присъединиха към екипа на А1 за постоянно. Лятната академия е част от редица младежки инициативи, които А1 развива през годините, сред които са партньорства с водещи университети, целогодишна стажантска програма и др. Стажантската програма на А1 се провежда вече от над 15 години. Всяка година тя предоставя възможност на десетки активни и амбициозни млади хора да наградят и разширят своите знания и умения в реална бизнес среда. От началото на стажантската програма през 2005 г. досега в стажантската програма на А1 са се включили общо над 1000 стажанти, от които повече от 30% са останали на постоянен договор след приключване на стажа си. Програмата е целогодишна, платена и продължителността й е съобразена с индивидуалните предпочитания.    

comment 0
visibility 1530
Фара

Водещи рекламни специалисти са в журито на най-големия фестивал на креативната индустрия в...

Дни преди изтичането на крайния срок за подаване на заявки за участие в най-големия рекламен фестивал в България – ФАРА, Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) обяви кои ще са членовете на журито, които ще оценяват най-успешните и креативни рекламни кампании за изминалите две години. „За поредна година при подбора на журито на ФАРА прилагаме метод, признат в почти всички международни рекламни фестивали. За нас са приоритет както постиженията на българските агенции, така и професионалните качества на специалистите. Това е и основната причина да съберем на едно място по-широко жури от специалисти от комуникационни агенции-членове на БАКА, спечелили отличия в последните три издания на ФАРА, с доказани професионалисти с висока репутация в бранша, оценени с награди от национални и международни творчески фестивали, участвали в журита на национални или международни фестивали, и с дългогодишен опит в сферата на креативната индустрия.“, коментира Ненад Лозович, Председател на БАКА и член на Организационния комитет за ФАРА. Председател на журито на Творческия фестивал ФАРА 2021 е Душан Дракалски, един от най-креативните и най-опитните комуникационни специалисти от Балканите. Криейтив професионалистите в Жури Първи кръг, които ще определят финалистите в конкурсната програма на Творческия фестивал, са: Ангел Искрев - Творчески директор, proof.; Андрей Андреев-Вини - Творчески директор, New Moment София; Васил Петраков - Творчески директор, guts&brainsDDB; Велина Мавродинова - Творчески директор, Enthusiasm, бранд дизайн; Владимир Димитров - Creative Lead, Publicis Sofia; Георги Златков - Творчески директор, The Smarts; Димитра Мирчева - Творчески директор, Garlic Sofia; Ивелина Гичева-Николова - Group Creative Director, Ogilvy София; Илия Лазаров - Vice President of Growth, Wunderman Thompson Sofia; Илия Яков - Творчески директор, All Channels Group; Максим Стоименов - Творчески директор, B+RED; Мария Димкароска – Арт директор, A Team; Момчил Захариев - Творчески директор, NEXT-DC; Надежда Трифонова - Основател и творчески директор, NRG Brands; Пенко Котов - Творчески директор, Noble Graphics; Петър Бояджиев - Creative Partner, gobox; Радомир Иванов - Творчески директор, Saatchi&Saatchi Sofia; Сергей Георгиев  - Творчески директор, Havas Bulgaria; Слави Василев - Senior Copywriter, Tribal Worldwide; Софрони Милев -  Арт директор, Nitram; Цанка Крушева - Executive Creative Director, McCann Sofia. Най-добрите рекламни форми и комуникационни кампании за 2020/2021 ще бъдат наградени от Жури Втори кръг, съставено от уважавани имена в индустрията, в състав: Йордан Жечев - Регионален творчески директор, guts&brainsDDB; Марсел Леви - Творчески директор, Noble Graphics; Марин Костов - Мъро – Изпълнителен творчески директор, All Channels Group; Мария Тодорова - Основател, NEXT-DC; Мартин Димитров – Основател/Творчески директор, Nitram; Петър Кесерджиев - Главен творчески директор, Saatchi&Saatchi Sofia; Радослав Бимбалов – Съосновател, The Smarts Group. За първа година, по време на ФАРА 2021, ще се проведе и изцяло нов Медиен фестивал. Професионалистите, които ще имат задачата да наградят работите, открояващи се чрез стратегия в използването на медийните канали, са: Александър Бирцоев - Изпълнителен директор, Zenith Media/Publicis Groupe Bulgaria; Александър Гагов – Управител, CONNECTED | ALL CHANNELS GROUP; Владимир Стоилов - Управляващ директор, Ogilvy София; Иво Алтънов - Managing Director, Noble Graphics; Митко Каракашев - Head of Digital, NEXT-DC; Плутархос Маридакис  - Собственик и изпълнителен директор, Стендпойнт Медия; Сава Ахмаков - Client Service Director, proof.; Силвия Юдакова - Digital Media Director, Tribal Worldwide Bulgaria; Юлита Станишева - Executive Media Director, McCann Sofia.  Повече информация за членовете на журито на ФАРА 2021 ще откриете тук: https://www.fara.bg/jury Във ФАРА 2021 могат да участват рекламни форми и комуникационни кампании, които са създадени в България и са публикувани/излъчени/организирани в страната или чужбина между 01.01.2019 и 30.04.2021 г. Заявки за участие във ФАРА 2021 се приемат до 5 юли чрез онлайн система, достъпна през меню „ПОДАЙ ЗАЯВКА“ на уебсайта на Фестивала www.fara.bg FARA UNUSUAL 2021 ще се проведе от 8 до 11 септември, като за първи път от 2000 година насам Фестивалът ще събере в столицата професионалистите от комуникационния бранш. Двадесет и първото издание на ФАРА преминава под мотото “Unexpect the expected”. FARA UNUSUAL 2021 се завръща след година пауза с промени в Творческия фестивал, като включва нова категория – Бранд адаптивност, както и обновена подкатегория Социални медии и инфлуенсър маркетинг. Регламент за участие, категории, такси и допълнителна информация за ФАРА 2021 може да бъде намерена тук. ФАРА 2021 събира отново заедно рекламната общност благодарение на силната подкрепа от Нова Броудкастинг Груп и Нетинфо.    

comment 0
visibility 1607
Samsung Galaxy S21 Ultra

Смартфоните на месец юли във Vivacom са Samsung Galaxy S21+ и S21 Ultra

През месец юли смартфоните на специални атрактивни цени в търговската мрежа на Vivacom са Samsung Galaxy S21+ и S21 Ultra. Моделите, част от най-новата серия на марката, могат да бъдат закупени с 36 месечен лизинг, както в магазините, така и онлайн на сайта на телекома. Устройствата са съвместими с 5G мрежата на Vivacom, което позволява на потребителите да се възползват от предимствата на мрежата от пето поколение. Смартфоните са модерни и елегантни и съчетават висока производителност, издръжлива батерия и впечатляващи камери. Samsung Galaxy S21 Ultra се предлага на цена от 61,98 лв. на месец с план Unlimited 150, а S21+ може да бъде закупен за 50,98 лв. на месец с план Unlimited 150. Samsung Galaxy S21 Ultra е оборудван с обширен 6.8-инчов QHD+ Dynamic AMOLED 2X дисплей с резолюция 3200 х 1440 пиксела, намалени странични рамки и адаптивна честота на опресняване на картината 120 Hz в секунда. А при Galaxy S21+ дисплеят е 6.7-инчов FHD+ Dynamic AMOLED 2X, отново със 120 Hz опресняване на екрана. И двата модела се предлагат с 256GB вътрешна памет и поддържат еSIM, VOLTE и VOWIFI.   Samsung Galaxy S21 Ultra работи с мощния 8-ядрен процесор Exynos 2100, а батерията е с капацитет 5000 mAh, за да издържа на продължително използване. Флагманът разполага с професионална четворна основна камера с висока резолюция, която включва 108 МР основен обектив, 12 МР ултраширокоъгълен обектив с автофокус и два 10 МР сензора с телефото лещи, което позволява записването на видеа с 8K качество на картината. А за страхотни селфита, моделът използва 40 МР предна камера. При Galaxy S21+ любителите на фотографията могат да се насладят на впечатляваща тройна основна камера с 64 МР телефотообектив, 12 МР ултраширокоъгълен обектив и 12 МР широкоъгълен, и 10 МР селфи камера. Флагманите S21 Ultra и S21+ са оборудвани с 3D Gorilla Glass Victus както върху дисплея, така и върху задния корпус, което ги прави по-издръжливи на надрасквания и изпускания. Атрактивната ценова оферта в цялата търговската мрежа на Vivacom е валидна до края на юли. Повече информация можете да откриете тук.    

comment 0
visibility 1802
A1 Сол и пипер

Най-новият кулинарен канал в българския ефир – Soul & Pepper TV стартира за ТВ абонатите н...

Soul & Pepper TV ще се излъчва в HD качество и на български език ТВ абонатите на А1 ще могат да се наслаждават на разнообразни предавания, посветени на балансираното хранене, приготвянето на барбекю, вегански ястия и екзотични рецепти В българския ефир стартира излъчването на нов кулинарен канал – Soul & Pepper, който е на разположение на ТВ абонатите на А1 от 1 юли. Той е дело на създателите на Wness TV, чието желание е да предоставят привлекателно съдържание, което да вдъхновява хората да бъдат креативни при приготвянето на храна в домашни условия. С включването на новия кулинарен канал А1 продължава да развива разнообразието от телевизионни канали, които предлага на своите абонати. В зависимост от плана си те могат да гледат до над 230 ТВ канала, от които над 60 – в HD качество. За да улесни абонатите да се запознаят с новия кулинарен канал, А1 ще постави Soul & Pepper на промопозиция 11 в Xplore TV през целия месец юли. Цялостната концепция на кулинарния канал Soul & Pepper е да мотивира зрителите да придобият усет към здравословната храна и да изследват произхода на отделните продукти, включени в рецептите. Мисията, която си поставят създателите на канала, е съдържанието да е образователно и същевременно забавно, представено от свежи лица със завладяващи идеи. ТВ абонатите на А1 ще могат да се наслаждават на многобройни предавания на  разнообразни теми в програмата на Soul & Pepper. „Лекият път към вкуса“ е с фокус върху приготвянето на балансирано меню и е с водещ – участничката от Masterchef – Eлена. В него зрителите ще могат да се запознаят с многообразни рецепти - балансирани, но лесни и ефектни. Всеки от епизодите ще бъде посветен на конкретен плод или зеленчук. За любителите на месните рецепти е предназначено предаването „Добре опечени истории“ (BBQ & meat) с водещ Николай Красимиров. Той има опит в редица гурме ресторанти, включително носители на звезди Michelin. В предаването зрителите ще открият много нови любопитни знания за уменията за използване на огъня при готвене, за различните подправки и типовете месни продукти. Програмата на новия ТВ канал включва още предавания за бързи рецепти, както и специални програми за любителите на екзотичната индийска и японска кухня, които стават все по-популярни у нас.    

comment 0
visibility 1281
Nokia G10

Специални летни предложения на устройства Nokia с отстъпки до 150 лв. в онлайн магазина на...

Месец юли започва със специални летни предложения на устройства Nokia с отстъпка до 150 лв. в онлайн магазина на Vivacom.  Промоционалните цени са валидни само до 15 юли или до изчерпване на количествата при сключване на нов договор или подновяване на текущ или при закупуване на моделите в брой или на изплащане. 5G моделът на Nokia, съвместим с 5G мрежата на Vivacom - Nokia X10 е със специална онлайн отстъпка до 150 лв. Високата производителност на модела е гарантирана от мощния процесор Qualcomm® Snapdragon™ 480 5G. Смартфонът позволява безпроблемното използване на няколко приложения едновременно и има усъвършенствана система за охлаждане, предпазваща го от прегряване. Nokia X10 има батерия, която издържа до 2 дни с едно зареждане и четворна основна камера с оптика ZEISS. Моделът е с 3 години гаранция, фабрично поставен протектор на дисплея и добавен биоразградим калъф в кутията. На специална цена в настоящата онлайн промоция се предлагат и два от най-новите смартфона на Nokia - G10 и G20. Основното предимство на устройствата е мощната батерия с капацитет 5050 mAh и вграден изкуствен интелект, която издържа до три дни с едно зареждане. Това е и най-мощната батерия до момента за Nokia смартфон. Моделите имат елегантен скандинавски дизайн съчетан и подобрена сигурност. Nokia G10 и Nokia G20 работят с последната версия на Android™ 11, подготвени са с актуализации на софтуера в продължение на 2 години и месечни актуализации на сигурността за 3 години. До 150 лв. е отстъпката и за Nokia 5.4. Смартфонът е  оборудван с 6,39-инчов HD+ дисплей, осигуряващ ясна и контрастна картина. Камерата на модела е четворна с 48 МР основен сензор и поддържа кинематографичен видеозапис, а селфи камерата е 16 МР. Nokia 5.4 издържа до 2 дни работа с едно зареждане, благодарение на адаптивната батерията с капацитет 4000 mAh и изкуствения интелект, подпомагащ технологията Adaptive Battery. Сред устройствата, включени в онлайн промоцията, могат да бъдат закупени и безжичните слушалки от типа in ear - Nokia Power Lite, както и устройства Nokia WіFі Веасоn 1. Свъpзaни пoмeждy cи устройствата Nokia WіFі Веасоn 1 представляват виcoĸoeфeĸтивнa система за cĸopocтнa и надеждна WіFі Меѕh мрежа. Те изграждат обща мрежа, в която комуникират помежду си, за да приоритизират и адаптират сигнала така, че да го предадат с оптимална скорост и да осигурят най-доброто покритие навсякъде в дома. Повече информация за устройствата, част от настоящата онлайн промоция във Vivacom, може да откриете тук.                

comment 0
visibility 3441
За София и страната: От юли скачат токът за бита, парното и топлата вода

За София и страната: От юли скачат токът за бита, парното и топлата вода

От първия ден на месец юли тази година скок ще има в цените на тока за бита, парното, топлата вода и газта, припомнят от БНР. Конкретните цифри за всеки от показателите ще се разберат по-късно днес след решение на Комисията за енергийно и водно регулиране. От регулатора обаче побързаха да предупредят, че скокът ще е по-голям от предварителните изчисления, които бяха заложили поскъпване на топлоенергията средно с 10 процента, на тока - с 3 на сто и на газа - с 4 процента.   Още миналата седмица председателят на Комисията за енергийно и водно регулиране Иван Иванов предупреди, че предстои значително поскъпване на парното и топлата вода от юли, допълват от медията. Той обясни, че цените на топлоенергията зависят от тези на природния газ, който от началото на годината е поскъпнал със 70 на сто на европейските борси, на петрола, който е скочил с 50  процента на световните пазари и на въглеродните емисии, чиито цени също са се увеличили съществено. „Предстои приемането на решения, които предвиждат сериозно увеличение на цените, което в никакъв случай КЕВР не желае, но ние сме принудени по причина, че ценообразуващите елементи сме длъжни да ги отразим“, обясни Иванов.   Така най-сериозен скок на цените ще има при парното и топлата вода и той ще е по-голям от предвижданите средно за страната 10 процента.   За една година напред се определят и цените на тока за бита, които ще се увеличат малко повече от планираните 3 на сто. За разлика от тези две цени, цените на газа се определят всеки месец. Преди 20 дни беше изчислено, че синьото гориво трябва да поскъпне с 4 на сто, но най-вероятно скокът ще е близо 10 процента.     

comment 0
visibility 2341
ЧЕЗ Разпределение

ЧЕЗ Разпределеиние ще приема самоотчети до 4 юли

С цел да се обезпечи своевременното отчитане на електромерите във връзка с новите цени на електроенергията, определени от Комисията за енергийно и водно регулиране в сила от 01.07.2021 г., „ЧЕЗ Разпределение България“ АД извършва извънредно отчитане на електромерите на клиентите. Компанията ангажира допълнително 542 служители, а всички отчетници работят с удължено работно време на 01.07.2021 г. Графикът на извънредния отчет е публикуван на сайта на дружеството: www.cez-rp.bg /в секция „Графици“, https://www.cez-rp.bg/bg/grafici/. Информация за графика на извънредното отчитане може да се получи също в центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ и на денонощната телефонна линия 0700 10 010. Поради физическата невъзможност всички електромери да бъдат отчетени в един и същ ден, месечните сметки на клиентите ще бъдат преизчислени към датата на въвеждане на новите цени. Самоотчитането е по желание и не отменя извършването на месечен отчет от страна на дружеството. Клиентите, които са отчели показанията на електромерите си на 30 юни 2021 г., ще могат да подават данните към ЧЕЗ Разпределение до 4 юли 2021 г., включително. На тяхно разположение са: уеб-сайтовете cez-rp.bg: секция „Електронни услуги“, в меню „Деклариране на показания: https://info.cez.bg/webint/app/vok_selfmeter.php; или www.cez.bg, секция „Е-услуги“, в меню „Деклариране на показания“, https://www.cez.bg/bg/e-uslugi/deklarirane-pokazania-2014-bak.html) имейл klienti@cez-rp.bg телефонна линия 0700 10 010 (меню 2) центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ. При самоотчета клиентите трябва да посочат данните от електромера по всички тарифи, клиентски номер, абонатен номер, трите имена на титуляря и адреса на обекта, за който се декларират показания. Подадените данни от самоотчета през този период се считат за отчетено потребление към 30.06.2021 г., включително.   Фактурите за месец юли ще съдържат информация за консумираната електроенергия за два отчетни периода – по стари и по нови цени.    

Бизнес

Логично е бизнес атмосферата в столицата да е най-благоприятна и голям брой български и чужди фирми са се базирали тук. Фирмите, които развиват бизнеса си в София, са с изключително разнообразни дейности - от сферата на услугите до съвременни технологии и иновации.  

Ще се спрем само на няколко бизнес обекта в София.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Конгресният изложбен център, разположен в София, предоставя изложбен терен на редица компании и фирми, за да представят своята дейност пред обществото и останалите представители на бизнес обществото. Центърът има шест зали за бизнес изложби, седем конгресни зали и възможност за паркиране на 700 автомобила. Непрекъснато в Центъра има някакво бизнес изложение. Някои от изложенията имат вече своя традиция. Столичани и гостите на столицата с интерес следят бизнес изложенията Месомания, Светът на млякото, салон на виното и др. 

Конгресният център се намира на удобно място, съвсем близо до The Mall, Техномаркет, Метростанция Цариградско шосе и др.

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Известно е, че Хранкооп полага неимоверни усилия за връщане на доверието на хората към българските ферми и малки производители, които доставят на пазара традиционна биологично чиста храна. Този бизнес остава позабравен в последните години, а това не е редно. Точно поради тази причина Хранкооп е организатор на Фермерските пазари в София. 

На тях малките производители и ферми могат лесно да представят своя бизнес и да спечелят доверието на гражданите. 

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерският пазар Оборище се провежда в центъра на столицата 4 пъти на сезон. На него фермери от цялата страна презентират бизнеса си и печелят хиляди нови доволни клиенти. Всяко издание акцентира върху конкретен бизнес и представя тематично определени малки производители от цялата страна. Заедно с бизнеса на пазара има и обособена арт зона, на която звучи музика, демонстрират се занаяти, правят се забавни работилници. 

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Този фермерски пазар се организира в продължение на 6 години всяка събота. Тук е процъфтял бизнеса на десетки малки производители и ферми. Всяка събота на щандовете цари огромно разнообразие и бизнес предложения. Разбира се, гостуващите фирми не винаги имат възможност да присъстват всяка събота, затова и се предоставя възможност, ако някой си е харесал нещо от бизнес продукцията на отсъстващ производител, да си поръча продукта онлайн.

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ е общинско дружество, което подкрепя бизнеса в столицата и прави всичко възможно, за да помага. Под опека на дружеството е бизнеса на най-старите и авторитетни столични пазари, а именно Женски пазар и пазар „Димитър Петков“. И двата терена са в централната час на София.

Дружеството си е поставило за цел изпълнението на благородна мисия – да помогне на търговците да развият бизнеса си, а пазарите да станат облагородена част от градската среда. Стремежът е пазарните площадки да са хем удобни за бизнес, в същото време да са привлекателни за клиентите с обстановката и възможността за ползотворни социални контакти. 

„Женски пазар“ и бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Според историческите данни, Женският пазар е най-стария на територията на столицата. След Освобождението той постепенно става най-авторитетния градски пазар, който предоставял много възможности за търговския бизнес. В последните години пазарът беше напълно обновен и вече умело събира павилионите и екологичните продукти, които се предлагат а тях. Бизнесът определено процъфтява. Днес тук се предлагат пресни плодове и зеленчуци. Всеки може да направи консултация с търговците. Те разбират от бизнеса, който развиват. 

Освен български стоки, на щандовете се предлагат и стоки от Близкия изток, редица екзотични подправки. На пазара функционират и заведения за бързо хранене. Така не само клиентите на пазара могат да отдъхнат и да хапнат вкусна и прясно приготвена храна, но и търговците  често отсядат там. Обособен е и детски кът. Така търговците могат да обръщат внимание на бизнеса си и клиентите без да ги притесняват детска глъч и игри. 

На територията на Женския пазар е разположена и галерия „Сердика“. Така на пазарната площадка се съчетават изкуството и бизнеса. Тъй като пазарът е традиционна дестинация не само за бизнеса, но и за туризма, търговците могат да предлагат стоките си и на туристите. 

Търговски изложения с бизнес ориентир

Търговски изложения с бизнес ориентир

Зала „Универсиада“ също често става домакин на редица бизнес изложения, станали любими и чакани с нетърпение от столичани. Родните производители ежегодно презентират своя бизнес на щандовете, подредени в залата на изложението „Произведено в България“. Интересът към българските стоки расте напрекъснато, а броят на щандовете на изложението разсте.

Особено предпочитано е изложението, наречено „Ракия фест“. Нгов домакин тази година беше НДК. На него български и чужди призводители на огнената напитка мерят сили. До момента своя бизнес са представили фирми от Албания, Турция, Гърция, Македония, Сърбия, Китай, Черна Гора и др.

Бизнесът в София не веднъж подава ръка на лечебните заведения за ремонти и подмяна на оборудването. Съвсем пресен пример е финансирането на „Пирогов“ от ЧЕЗ България Инвестмънт. Финансирането е в размер на 6 млн. евро и ще се използват за ремонт на фасадите, покривите, отоплението и осветлението в лечебното заведение.  Бизнес проектът ще бъде реализиран в рамките на една година. Ремонтът ще позволи спестяването на минимум 600 000 лв на година от енергийна ефективност. 

Това не е единствената бизнес компания с големи инвестиции в столицата. Към края на миналата година стана известно, че Инвecтициoннaтa ĸoмпaния "Гaлaĸcи Инвecтмънт Гpyп" планират строежа на нов малък столичен бизнес квартала на мястото на стария завод за електрокари "Бaлĸaнĸap 6-ти Ceптeмвpи". Върху закупения вече терен се предвижда да се обособи смесена мнoгoфyнĸциoнaлнa плoщ, която ще включва търговски обекти, офиси и жилища. Идеята е интересна и доста прогресивна. Очаква се разработването на основния бизнес план и изготвяне на точни изчисления за инвестицията. Припомняме, че компанаията е собственик на xoтeлитe ІntеrСоntіnеntаl Ѕоfіа и Ніltоn Ѕоfіа. 

В края на миналата година от Vivacom демистрираха бизнес възможностите на 5G мрежата. Новата технология предлага много по-висока скорост за пренос на данни и възможност за свързване на милиони устройства на площ от 1 кв.м. Тогава още стана ясно, че новата технология е интегрирана в мрежата, а лицензът за пускането ѝ в действие трябва да бъде получен тази година. Всички сме се натъквали на всякакви спекулации за това колко вредна е 5G мрежата, а всъчщност магнитното лъчение от нейна базова станция се разнява на това на сешоар.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Търговски изложения с бизнес ориентир

Прочетете още