Времето в София

Въздухът в София

Анкета

Кой от заместник-кметовете на Красно село да бъде избран от СОС за временно изпълняващ до местните избори?
  • Николай Веселинов (22%, 93 Гласове)
  • Веселин Кирев (14%, 56 Гласове)
  • Албена Белянова (64%, 265 Гласове)
Общо гласували: 414 Обратно към гласуване
comment 0
visibility 1504
Зам.-министър Шушков: Трябва да разширим магистрала "Тракия" от София до ра

Зам.-министър Шушков: Трябва да разширим магистрала "Тракия" от София до разклона на "Мари...

Наложително е разширяването на магистрала „Тракия“ от София до разклона за магистрала „Марица“, но първо трябва да се направят предпроектни проучвания и проектиране. Няма да спрем да търсим средства и от европейските фондове. Това обеща заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Шушков пред БНР. "Близо 8000 километра от републиканската пътна мрежа са в аварийно или предаварийно състояние. Трябва да продължим започнатите инфраструктурни обекти – доизграждането на автомагистрала „Хемус“, пътя Видин – Ботевград и да започнем нови обекти, които не търпят отлагане. Надявам се да бъдем финансирани от бюджета. Ние сме и министерството на българските общини, които без наша помощ не биха се справили с бюджета", коментира Шушков. Той обясни, че от МРРБ са в постоянен диалог сме с Министерство на финансите. "В обсъждането на бюджета в Народното събрание могат да се дадат и нови предложения, но се надяваме предложението на Министерство на финансите в частта за пътно строителство да бъде подкрепено от народните представители", допълни зам.министърът. Николай Шушков изрази очакване европейското финансиране за строителството на магистрала „Европа“ да не бъде загубено заради натрупано закъснение. И напомни, че преди около 10 дни премиерът Гълъб Донев откри новоизградени 6,5 км от участъка между ГКПП „Калотина“ и Драгоман. Според поетия от строителя ангажимент цялата отсечка трябва да бъде завършена до края на май – т.е. да бъде готов целият участък. "Трасето между Драгоман и Сливница е изградено. Предстои да започне строителството и на последния участък от Сливница до Софийския околовръстен път, за който бяха забавени устройствените процедури и отчуждаването. В тези няколко месеца направихме всичко възможно да приключим процедурата и се надяваме да стартираме. Ще се постараем до края на годината да усвоим максимално средства от Оперативна програма „Транспортна свързаност“", каза зам.-министърът на регионалното развитие.

comment 0
visibility 884
efbet

Пролетта е тук със Слот Маратон за 1 милион лева в efbet

През 2022 година голямата игра на efbet беше “Тръпка за злато” - специален промоционален период, в който платформата за онлайн спортни залози и казино игри раздаде награди за над 5 милиона лева!  И тази година един от най-големите български букмейкъри няма да разочарова своите потребители, тъй като е време за голямото пролетно предложение на компанията – “Pragmatic Play Слот Маратон 1 000 000 лв.”!  “Маратонът” вече е в действие, след като промоционалният период стартира на 17.04 и ще продължи до 16.07.2023 г. 23:59 ч.! Какво представлява Pragmatic Play Слот Маратонът на efbet?  По време на промоционалния период ще бъдат раздадени 1 милион лева под формата на 3 различни класирания - седмични (13 на брой), за 30-дневни периоди (2 на брой) и за целия промоционален период (1 на брой - генерално класиране).  Всеки, който играе на слот предложение на доставчика на казино игри Pragmatic Play, се класира автоматично за всяко едно от класиранията. Победителят ще се определя от печалбите на потребителите - който събере най-висока максимална сума на всички печалби за определен период (седмичен, 30-дневен, за целия период на играта), ще спечели и съответното класиране.  За всеки седмичен период ще бъдат раздавани общо 40 хиляди лева (520 хиляди лева за целия период), като победителят печели 10 хиляди лева, вторият - 5000 лева, третият 2500 лева и т.н. Печелившите места са 362.  За всеки 30-дневен период (общо 2 за промоционалния период) първото място носи 30 хиляди лева, второто - 10 хиляди лева, третото и четвъртото - по 5 хиляди лева и т.н. Печелившите места са 279.  Класирането за целия промоционален период има най-много печеливши места – 441. Общият награден фонд за това класиране е 280 хиляди лева, а големият победител ще прибере 100 хиляди лева. Pragmatic Play - кои са те?  “Pragmatic Play” е водещ разработчик на игри, чиито предложения могат да бъдат намерени на платформите на efbet. Компанията е с дългогодишен опит в управлението на слот игри, като над 140 от тях са поместени в секция “Казино” на efbet.com. Всички игри, които са част от промоционалния период на Слот Маратона, могат да бъдат намерени под името “Маратон” в “Казино” секцията на efbet.com.  Седмица на печалби в efbet  В последната седмица преди промоционалния период, efbet изплати над 4 милиона лева печалби само в своята “Kазино” секция. В периода 10 – 16-ти април падна и джакпот “пика”, който беше достигнал над 270 хиляди лева. Този седмичен период е и един от най-печелившите за потребителите на платформата за 2023 година.  Само преди два дни (на 19-ти април) “пиката” беше поразена още веднъж, този път за сумата от над 177 хиляди лева. Играта трябва да е само за забавление  Казино игрите, спортните залози и всяка друга част от игралната индустрия трябва да бъде възприемана единствено като забавление. Този тип игри не са средство за печелене на допълнителни или основни доходи, а възприемането им като такива води до проблеми.  Участието в хазартни игри крие риск от развиване на зависимост! Повече информация относно отговорния хазарт и превенцията от рискове е налична в секция “Разумно залагане” на efbet.com и в сайта на НАП.

comment 0
visibility 946
Yettel

Yettel дава 200 лв. отстъпка за AirPods 3rd Gen с Lightning Case заедно с iPhone 14

Този април Yettel предоставя страхотна възможност на всички верни почитатели на Apple, които планират да се сдобият със смартфон от последната серия iPhone 14. Независимо дали става въпрос за някоя от модификациите на iPhone 14, или за iPhone 14 Plus, iPhone 14 Pro или за най-мощния iPhone 14 Max, при покупка потребителите могат да се възползват от цели 200 лв. отстъпка от редовната цена на най-новите APPLE AirPods 3rd Generation с Lightning Case и така да ги вземат само за 199,99 лв. вместо за 399,99 лв. По този начин с новия смартфон от актуалната 14-а серия клиентите могат да се сдобият и с последното поколение безжични слушалки на Apple на супер цена. Офертата важи при сключване на договор за мобилни услуги с план по избор за 24 месеца в цялата търговска мрежа на Yettel и в онлайн магазина на оператора с въвеждане на промокод AIRPODS, без да е необходимо продуктът да се добавя отделно в кошницата. APPLE AirPods 3rd Generation с Lightning Charging Case са изключено леки, с характерния изчистен и стилен дизайн на бранда. Стъблото им е с 33% по-късно от това на предишното поколение, а към него е включен и сензор за управление на музиката и разговорите. Технологията на слушалките позволява възпроизвеждането на завладяващ пространствен звук – жироскопите и акселерометрите в AirPods работят заедно, за да проследяват движенията на главата, така че звукът от слушалките звучи сякаш носещият ги е в центъра на възпроизвежданото съдържание. Безжичните слушалки позволяват до 6 часа време за слушане и до 4 часа разговори с едно зареждане, а само 5 минути в красивия кейс дават цял час с любимото аудио съдържание. С възможността за зареждане от Lightning Charging Case потребителите се наслаждават на до 30 часа време за слушане на музика и подкасти. Както AirPods, така и Lightning Charging Case са с рейтинг IPX4 водоустойчивост, така че да са верен спътник на потребителите навсякъде – и в тежките тренировки, и дори когато се появи дъжд. Те са изключително лесни за употреба и работят чудесно с гласовия асистент на Apple за максимално лесно управление. Слушалките са отлично допълнение към всеки смартфон от серията, който носи характерния за Apple дизайн, качество на използваните материали и висока производителност. Специалните аудио технологии и съвместимостта между всеки iPhone 14 и слушалките гарантират първокласно мултимедийно изживяване и поглъщащ звук. Повече за офертата и пълните ѝ условия можете да откриете на сайта на оператора.

Реклама
comment 0
visibility 544
Апарат за кръвно

Как се е появил апаратът за кръвно налягане

Знаете ли, че името на апарата за кръвно налягане е сфигмоманометър? Как се е появил той и през какви перипетии е преминало изобретяването му, прочетете в следващите редове. Първите идеи Още в Древна Гърция философът Гален пръв предполага, че в човешкото тяло функционира кръвоносна система. Той смята, че системата е съставена от взаимосвързани артерии, но в тях тече „пневма“ (животворна сила). Според него пневмата и кръвта идват от сърцето, което постоянно ги произвежда и блика, подобно на фонтан. XVII век Опровержение на Гален се появява чак през 1616 година, когато лекарят Уилям Харви описва своето твърдение, че кръвта вероятно е ограничено количество и не се движи в една посока. Това внася смут в тогавашната медицина, която често използва кръвопускане за лечение на почти всички болести. Първото измерване на кръвно налягане Минават още двеста години преди да стигнем до първото измерване на кръвно налягане… или поне нещо, което прилича на такова. През 1856 година по време на ампутация на крайник лекарят Февр успява да покаже, че кръвта в тялото има определено налягане, което се движи между покачвания и спадове. Оттук нататък започва надпреварата да се открие лесен начин това налягане да бъде измерено, без да се налага да се отварят артериите. Сфимографът Почти по същото време Карл фон Виерорд създава сфигмографа – надуваем маншет, който се слага около ръката и стеснява артерията, докато пулсът изчезне. Това устройство обаче е високо 168 см и не е никак надеждно. През 1860 година френският лекар Етиен Жул Марей доразвива идеята и неговият сфигмограф може да измерва пулса и кръвното налягане, макар и не съвсем надеждно. През 1882 година Робърт Елис Дъджън успява да създаде преносим сфигмограф. Сфигмоманометърът През 1881 година обаче се появява сфигмоманометърът – гумена топка, пълна с вода или живак и свързана с манометър за измерване на налягане. Топката притиска артерия, докато пулсът изчезне, като измерването се базира на палпация, при която лекарят трябва да усети пулса с пръстите си. Осем години по-късно Потейн заменя водата с въздух, което прави устройството значително по-точно. През 1986 Рива-Рочи добавя живачен манометър и това е най-точният прототип на днешните апарати за кръвно налягане. Едва през 1905 година започва да се говори не само за систолно, но и за диастолно кръвно налягане – открива го руският лекар Николай Коротков, който слуша звуците от артерията със стетоскоп. Именно той е създателят на днешната технология, която използваме и в модерните апарати за кръвно налягане. Последното изобретение е на Panasonic, които през 1974 година създават първия цифров осцилометричен уред. Оттук нататък домашното наблюдение на кръвното налягане става обичайно срещано.

comment 0
visibility 635
Студенти от Франция гостуваха на Летище София

Студенти от Франция гостуваха на Летище София

Студенти от университета „Париж I Пантеон-Сорбона“ гостува на Летище София, съобщават от аерогарата във Фейсбук. Френските младежи имаха възможност да се запознаят с ръководството и служители на аеропорта и да видят как работи системата. „Разказахме им за стратегията за развитие, за това как разширяваме полетната мрежа и как управляваме финансите на проекта. Получихме десетки смислени въпроси от бъдещи експерти в транспорта и логистиката, може би някой от тях е наш бъдещ колега“, казват от Летище София. Преди да си тръгнат от София бъдещите транспортни специалисти си направиха снимка за спомен и споделиха, че посещението им у нас е било изключително полезно.

comment 0
visibility 1051
-

С колко поскъпна козунакът за Великден в София

По традиция у нас преди Великден цената на козунакът търпи промени и вместо да намалява с повишаването на търсенето, както повеляват законите на пазарната икономика, тя нараства. Поскъпването е значително в сравнение с миналата година, съобщава БНТ. На пазара може да се намери козунак на цена между 2 лв. и 60 лева. Масовият струва между 3 лв. и 5 лева, заявяват от Браншовия съюз на сладкарите и хлебарите. Ръстът се обяснява с повишаването на цената на продуктите - за последния месец яйцата и захарта са поскъпнали, маслото е без промяна, а брашното и олиото съвсем слабо са поевтинели. Друг фактор за поскъпването са повишените разходи за заплати и осигуровки, казват производителите. "Половин килограм козунак при нас струва 6 лв. Поскъпването е с един лев, в сравнение с миналата година. това е около 10-15%. Продаваме и козунак с добавки - стафиди, орехи, локум и той е с 2 лева по-скъп - 8 лева за половин килограм", каза Красимир Господинов, който е собственик на пекарна от 30 години. На станалите вече традиционни в столицата фермерски пазари половин килограм козунак се продава за 11-15 лева. Производителите уверяват, че използват за приготвянето на традиционния сладкиш по-скъпи продукти, домашни яйца, масло и мляко. Данните от проверката показват, че се търсят предимно български козунаци, а не вносни разновидности. Много домакини предпочитат да приготвят у дома сладкиша, като домашното му приготвяне също излиза около 20 лева. Най- скъпият козунак в София е на цена 175 лева за 2 кг., съобщи БНТ. Продуктът носи името "Коломба" и е деликатес, произвеждан по италианска технология, а за приготвянето му се използват захаросани портокалови корички и други чудеса.  

comment 0
visibility 659
efbet

Великден идва с фантастична спортна програма по света и у нас

Великденските празници чукат на вратата, като тази седмица в България ще имаме дълъг и приятен уикенд, започващ още на Разпети петък и приключващ чак понеделник вечер! И в този диапазон всички спортни фенове могат да се насладят на изключителна програма през следващите 4 дни.  Гонитба в челото на efbet Лига  Както е известно, платформата за онлайн спортни залози efbet предлага бонус за българското първенство, а този уикенд се очертава много интересен за борбата в челото. Битката за първото място е ожесточена, а действащият шампион Лудогорец има шанс да съкрати разликата от 4 точки, тъй като лидерът в efbet Лига има тежък двубой с Левски в понеделник.  "Орлите" гостуват в Кърджали на един от най-стабилните домакини у нас - Арда. Според efbet, шампионите са абсолютен фаворит за победа, като шансът за триумф е оценен на 1.53* коефициент. Арда (7.50* ставка за победа) обаче не трябва да бъде подценявана, след като отборът има 7 победи, 2 равенства и 3 поражения у дома досега през сезона. Също така Арда успя да измъкне равенство на "Хювефарма Арена" в първия дуел между двата отбора.  Само на Великден (неделя) няма мачове от efbet Лига, но такива ще има в четвъртък, петък, събота и понеделник! А всеки двубой от родния шампионат, който е попаднал в колонката на някой потребител, носи възможност за бонус - 500 награди по 50 лева след всеки кръг на efbet Лига на efbet.com.  Надпреварата за титлата в Англия  В английската Висша Лига, като че ли е най-напечено на върха, след като действащият шампион Манчестър Сити вече е на много близка дистанция спрямо лидера Арсенал.  "Гражданите" излизат на терена в събота (19:30 часа) срещу борещия се за оцеляване Лестър. Разбира се, момчетата на Хосеп Гуардиола са фаворити, като efbet, в ролята си на топ букмейкър, предлага коефициент от 1.19* за победа на Сити, както и 1.14* за победа с два или повече гола. За това колко сериозен фаворит са "небесносините" в този мач свидетелства ставката, предлагана за победа на Лестър - 16.00*!  Ден по-късно - от 16:00 часа на Великден, Арсенал ще се изправи в лондонско дерби като гост на Уест Хям - неприятен съперник за "артилеристите", особено извън дома. "Чуковете" също се борят за оцеляване и ще хвърлят всички за победа, но Арсенал вече няма право на грешки, при условие че разликата с Манчестър Сити е 6 точки ("гражданите" са с мач по-малко). Победа за Арсенал е оценена на 1.61*, докато такава за Уест Хям - 5.80*.  Започват най-непредсказуемите плейофи от години в НБА Не само футболът ще носи страсти по време на празничния уикенд. В най-силното баскетболно първенство на планетата - НБА (Национална баскетболна асоциация на САЩ и Канада), стартират дългоочакваните плейофи, в които 16-те най-силни отбора ще си оспорват възможността да се класират на финалите.  През този сезон ни очакват едни от най-непредсказуемите плейофи, тъй като редица фаворити преди сезона стартират от „задна“ позиция заради слабо представяне през редовния сезон.  Стартът ще бъде даден в събота, като първите два мача за деня са в изключително удобно време – 20:00 часа (Бруклин срещу Филаделфия) и 22:30 часа (Бостън срещу Атланта). В неделя пък ще бъде даден старт на може би най-интересната серия – Мемфис Гризлис срещу Лос Анджелис Лейкърс (22:00 начален час).  efbet определя Милуоки Бъкс на Янис Антетокумпо като фаворит за трофея „Лари О‘Браян“ с топ коефициент от 3.40*. Бостън Селтикс за втори с 4.30*, докато третата позиция е за Финикс Сънс - 5.40*.  Интересен факт е, че Мемфис Гризлис е фаворит в серията с Лос Анджелис Лейкърс, но пък за шампион "езерняците" имат по-нисък коефициент – 17.00* за тях, докато за "гризлитата" е 19.00*.  Начален бонус за спорт в efbet  Българският букмейкър предлага десетки спортове, стотици събития на дневна база и хиляди пазари за най-интересните мачове, сблъсъци и надпревари, а всеки един нов потребител на платформата има право да се възползва от мотото на компанията – “бонусите са важни“, с начален спорт бонус на стойност 100% до 200 лева в платформата.  Отговорен хазарт  Най-важният фактор в спортните залози, а и за всички игри на късмета, е забавлението. Всяка форма на хазарт трябва да бъде приемана по този начин, а не като средство за изкарване на пари. Забавлението приключва, когато играта се превърне в зависимост, затова и efbet е компания, която се придържа към принципите за отговорен хазарт!  Участието в хазартни игри крие риск от развиване на зависимост! Повече информация относно отговорния хазарт и превенцията от рискове е налична в секция "Разумно залагане“ на efbet.com и в сайта на НАП.  *Коефициентите могат да подлежат на промяна. Актуалните коефициенти могат да се видят непосредствено преди залог на платформата efbet.com.

comment 0
visibility 801
type-photo.svg
Фантастико

Фантастико спира основната си хартиена брошура за Деня на Земята

ФАНТАСТИКО спира основната си хартиена брошура по случай Деня на Земята, 22 април. Клиентите на търговската верига няма да получат в пощенските си кутии брошурата за периода 20 – 26 април, но ще бъдат информирани за актуалните предложения в новия канал на компанията във Viber, както и от дигиталната брошура на сайта https://www.fantastico.bg/. „Стремим се да развиваме дейността си по устойчив начин, а с този жест по повод Деня на Земята бихме искали да обърнем внимание, че всяка малка стъпка има значение. Клиентите ни ще бъдат информирани в дигиталните канали и се надяваме, че все повече хора ще изберат да се откажат от хартията като средство, от което да черпят информация. Процесът по намаляване на тиража ще бъде плавен, но вярваме, че това е правилната посока.“, заяви Мирослава Георгиева, директор „Маркетинг и реклама“ във ФАНТАСТИКО. От компанията са предвидили за клиентите, които не ползват Viber, да бъдат осигурени минимален брой брошури за периода 20 – 26 април в търговските обекти. ФАНТАСТИКО ГРУП непрекъснато надгражда усилията си за оптимизиране на разходите на природни ресурси и намаляване на вредното въздействие върху природата. Компанията е партньор на инициативата „СТОП Реклама“, чиято цел е да предотврати образуването на отпадъци от нежелана печатна реклама в пощенските кутии. Още със старта на инициативата миналата година веригата осигури пространство за доброволци, които раздаваха стикери за отказ от печатна реклама. През 2022г. ФАНТАСТИКО изгради 12 фотоволтаични инсталации върху покриви на свои супермаркети с мощност 1 600 kWp. С това веригата ще постигне намаляване на емисиите CO₂ с около 900 тона годишно, а имайки предвид всички енергоспестяващи мерки, на годишна база количеството е около 1 700 тона. Общият обем на инвестициите за осъществяване на мерки за енергийна ефективност през миналата година е 3,8 млн. лв. Във веригата се оптимизират всички процеси, като в момента 23 от обектите й са изцяло подсигурени с топла вода, чрез използване на вече генерираната топлина от хладилното оборудване. Самото хладилно оборудване работи с нисък разход на енергия и щадящ природата хладилен агент. В повечето обекти се използва енергоспестяващо LED осветление. Отпадъците от хартия, полиетилен и леки метали се събират разделно и се рециклират. В логистичната база доставчиците използват касетки за многократна употреба на ФАНТАСТИКО, като по този начин се спестяват около 90 000кг. отпадъци от пластмаса и хартия. За да стимулира намаляване на употребата на полиетилен, ФАНТАСТИКО предлага на клиентите си 100% биоразградими торбички за пазаруване, които са на по-ниска цена от полиетиленовите. Потребителите могат да изберат също хартиени, памучни или текстилни торби за пазаруване.

comment 0
visibility 890
Lidl - великден

Българско агнешко на ТОП цена от 17,95 лв./кг. ще предложи Lidl за Великден

За Великден Lidl ще предложи 100% българско агнешко на ТОП цена от 17,95 лв./кг. Агнешкото месо е от осем региона в страната – Пловдив, Кърджали, Търговище, Сливен, Петрич, Шумен, Разград и Силистра, като клиентите на веригата могат да избират между агнешки котлет с ребра за 17,95 лв./кг., агнешка предна четвъртина за 19,45 лв./кг. и най-предпочитаният избор – агнешка задна четвъртина за 20,95 лв./кг. „Близо 240 тона е българското прясно агнешко, което сме осигурили за Великден. Така отново заявяваме своята подкрепа за родните производители, въпреки високите изкупни цени в България тази година. Също толкова важно за нас обаче е българското качество да бъде достъпно за българина. Затова увеличението на нашата цена за крайни клиенти е минимално, средно 4% – между 0,50 лв./кг. и 1 лв./кг. в зависимост от разфасовката. Останалата разлика в оскъпяването ще бъде изцяло за сметка на Lidl. По този начин оставаме верни на обещанието си, че при нас клиентът винаги може да намери високо качество на добра цена“,  коментира Боян Георгиев, директор „Стоково снабдяване“ в Лидл България. Друго предимство на агнешкото в Lidl е, че е единственото у нас със сертификат от световния лидер в контрола на хранителни продукти SGS, който гарантира неговото качество. То е опаковано в защитна атмосфера, което го запазва чисто и свежо. Допълнително удобство е, че се предлага в семейна разфасовка между 2,5 и 3 кг. Изцяло българско производство са и козунаците, които ще предложи веригата за празника. Тук разнообразието е от над 23 вида. Клиентите могат да избират между прясно изпечени от „Фурната на Lidl“ или опаковани козунаци, сред които и специални предложения на цена от 1,45 лв. в седмицата на Великден. С парченца шоколад, орехов пълнеж, със стафиди и портокалови корички, по класическа рецепта и дори нестандартното за България панетоне, произведено в България, са само част от празничните вкусове. При яйцата веригата отново се доверява на родните производители. За празниците Lidl е приготвил различни разфасовки български яйца, включително от свободни кокошки и такива, обогатени със селен, от районите на Добрич, Велико Търново, Сливен и Асеновград. В допълнение към родните предложения са и предпочитаните за боядисване бели яйца, размер M, с полски произход, както и био селекция. Български ще са и свежите сезонни зеленчуци, неизменна част от великденската салата. От районите на Пловдив, Пазарджик и Стара Загора са краставиците, зелените салати, спанакът, магданозът и копъра.

comment 0
visibility 753
efbet

Столичен дуел и нова порция супер двубои в "Месец на Дербитата"

Изминаващата работна седмица беше пълна с вълнуващи футболни моменти, като в България се изиграха четвъртфиналите за Купата на България, докато по европейските терени имаше зрелищни разгроми и любопитни битки, чиято кулминация беше Барселона - Реал Мадрид - 0:4 в Ел Класико.  Уикендът се очертава да е също толкова натоварен и интересен, като се завръщат и битките от efbet Лига след дълга пауза, а мачовете от родния шампионат идват и с познатия бонус от платформата за онлайн спортни залози efbet.com. Столично дерби с бонус предложение  След повече от две седмици пауза заради мачове на националните отбори и изборите в България, efbet Лига се завръща за ключовата фаза от шампионата. Уикендът пък ще бъде белязан от 2 столични дербита, като гвоздеят е в събота на "Герена", където Левски (фаворит с коефициент 1.40*) посреща Локомотив София (аутсайдер с малко над 10.00* коефициент за победа в сайта на българския букмейкър). Битката е от 20:00 часа и е ключова и за двата тима - "железничарите" все още имат шанс за топ 6, докато "сините" гонят задължително място в 3-ката, за да се доберат до европейски мачове през следващия сезон.  В понеделник пък е друг интересен двубой от родния шампионат, който е битка на представители на двата най-големи града - София срещу Пловдив. ЦСКА 1948 посреща Ботев (Пловдив) в ключов и за двата тима двубой. "Червените" имат за цел оставане в топ 3 на шампионата, докато "канарчетата" се борят да останат на 10-та позиция и да избегнат битката за оцеляване. Намиращият се в отлична форма тим на Тодор Янчев е фаворит (1.75* коефициент), но и пловдивчани не могат да бъдат отписани след само 1 загуба в последните 4 мача.  Кръгът в efbet Лига е изключително интересен, а с поредния рунд от шампионата се завръща и "Бонус 500х50 лв. след всеки кръг на efbet Лига". Както е известно, той е с общ награден фонд от 650 000 лева през този сезон, като потребителите, направили залог на поне един двубой от българското първенство в множествен залог (колонка), участват в тегленето на бонусите след всеки кръг.  "Месец на Дербитата" продължава на efbet.com През април българският букмейкър с топ коефициенти предлага нов бонус за своите потребители – 5х1000 лв. всяка седмица. В рамките на следващите малко повече от 20 дни компанията ще избира по 5 страхотни мача от европейските терени на седмица. Потребителите, от своя страна, ако направят залози На Живо на тези мачове (мин. 50 лева), автоматично биват добавяни в списък, от който ще бъдат изтегляни 5-ма печеливши и всеки от тях ще получи по 1000 лева под формата на бонус средства.  От първата седмица на кампанията се изиграха вече два двубоя - Челси срещу Ливърпул (0:0) и Барселона - Реал Мадрид (0:4). Все още обаче има за изиграване 3 срещи (всички от които през уикенда). Ето и кои са те:  Селтик – Рейнджърс - 08.04.2023 г. 14:30 ч. Лацио – Ювентус – 08.04.2023 г. 21:45 ч. Ливърпул – Арсенал – 09.04.2023 г. 18:30 ч. Седмица №2 започва на 10.04.2023 г., като 2 дни преди първия мач ще бъдат обявени и кои ще са следващите 5 супер двубоя, попадащи в играта "Месец на Дербитата".    *Коефициентите могат да подлежат на промяна. Актуалните коефициенти могат да се видят непосредствено преди залог на платформата efbet.com.

comment 0
visibility 863
ЕРМ Запад

ЕРМ Запад започва монтаж на безопасни за птиците стълбове

ЕРМ Запад започна монтаж на 20 комплекта безопасни конзоли за птиците по проекта „Живот за птиците“. Една от ключовите цели на проекта е разработването на стандарт и впоследствие на прототип на специална конзола, която се монтира върху стълбовете и ги прави безопасни за птиците. Поставянето на прототипните конзоли започна от специално защитена зона Обнова, общ. Левски и ще продължи в специално защитена зона Драгоманско блато, общ. Драгоман. Проектът за обезопасяване на стълбовете е разработен от ЕРМ Запад съвместно с експерти от Министерство на енергетиката, Регионална инспекция по околна среда и води, Български институт за стандартизация и Българското дружество за защита на птиците (БДЗП). Следващата стъпка е експертите от БДЗП, които са партньор на ЕРМ Запад, да наблюдават ефекта от новата конструкция и да определят дали целта ѝ е постигната – сведена до минимум смъртност на птиците. Пълното наименование на проекта е „Опазване на застрашени видове птици чрез обезопасяване на опасни за тях въздушни електропроводи в защитени зони от Натура 2000 в Западна България”, LIFE16 NAT/BG/000612. Той е с бюджет 2.65 млн. евро. Част от дейностите по проекта са обезопасяване на 5400 рискови стълба, монтаж на 3600 маркиращи устройства и повдигане на 900 рискови щъркелови гнезда.

comment 0
visibility 895
Yettel

Yettel стартира интерактивна телевизия от ново поколение

Yettel официално даде старт на нова телевизионна услуга за българския пазар. Платформата от следващо поколение на телекома съчетава всички предимства на интерактивната телевизия и отива дори по-далеч в едно качествено ново премиум изживяване с цялото любимо съдържание, напомнящо стрийминг платформа. Yettel TV стъпва върху иновативни технически решения, напълно нов за пазара потребителски интерфейс, ориентирана към съдържанието платформа с интуитивна навигация и забавление на различни устройства по всяко време и по избран от тях начин. „Нашата цел е непрекъснато да представяме услуги от най-висок клас и с възможно най-много добавена стойност за нашите клиенти; визията ни е насочена към това да пуснем по-добро предложение, отколкото просто да бъдем първи на пазара. Yettel TV поставя нови стандарти в потребителското изживяване и използва висок клас технология, за да предложи модерни функционалности и първокласно изживяване. Нашите клиенти очакват от нас телевизионна услуга без компромис в качеството и с необходимото внимание към детайла. Радваме се, че времето да им я предложим, настъпи“, каза главният изпълнителен директор на Yettel България Джейсън Кинг. За търговския старт на Yettel TV телекомът е разработил два плана – TV Favorite, съдържащ 100+ канала, и TV Max с 200+ канала. Иновативните функционалности на Yettel TV са създадени така, че да отговорят на растящите очаквания на активния човек за повече свобода, гъвкавост и персонализираност в потреблението на дигитално съдържание. Затова и всички потребители, които се възползват от услугата, могат да гледат на различни видове устройства – на всеки телевизор чрез Smart TV Box,  лаптопи/компютри, избрани смартфони и таблети, докато са вкъщи, а скоро предстои и въвеждане на функционалности, които ще позволят гледане на определени модели смарт телевизори чрез приложение, както и в движение навън и дори в чужбина на територията на ЕС. Yettel TV включва всички основни функции на интерактивната телевизия, на които потребителите държат, като стартиране, пауза, пускане отначало, запис на съдържание и връщане назад до 7 дни, както и smart представяне на съдържание и  страница с модерен дизайн с детайли за всяко предаване. А за най-доброто клиентско изживяване Yettel TV идва с голям брой уникални канали с HD и 4K резолюция. Стартиралата през 2021 г. успешна интеграция на 5G позволи на Yettel да започне уверено да разширява гамата си от решения за дома, предлагайки и фиксиран безкабелен интернет за дома (FWA) през мобилната си мрежа. „FWA е в сърцето на стратегията ни за развитие и за нас беше особено важно да предложим новата си телевизионна услуга именно през тази съвременна технология и страхотната ни 5G мрежа“, обясни главният търговски директор на Yettel България Богдан Узелац. По думите му така компанията ще гарантира, че стъпвайки върху 5G изживяване в най-добрата мрежа според 5 поредни Best in Test сертификата от umlaut, телевизионната услуга ще работи според най-високите стандарти на Yettel и ще надмине очакванията на клиентите. Затова през първите няколко месеца от старта на Yettel TV платформата ще се предлага на всички настоящи и нови клиенти на домашен 5G интернет от Yettel. Комбинираната услуга от интерактивна телевизия Yettel TV и 5G фиксиран Интернет за дома ще бъде достъпна на цена от 1 лв. на месец за първите 6 месеца с договор за 2 години, а първите 1000 потребители ще получат специален All-in-one пакет, включващ всички допълнителни платени канали – Diema Extra, MaxSport Plus, пълният пакет HBO Full pack и 7/8 TV. В близко бъдеще платформата ще бъде достъпна като самостоятелна услуга за всеки потребител, без значение от доставчика на интернет и вида на свързаността. „По този начин искаме да се отблагодарим на нашите FWA клиенти за доверието, като им дадем шанса да бъдат първите, които ще се докоснат до нашата интерактивна телевизия“, подчерта Узелац и посочи, че през последната година компанията отчита двоен ръст на клиентите на фиксирания интернет за дома със степен на удовлетвореност от 90%. Yettel TV пристига със Smart TV Box, който се инсталира лесно, без кабели и нужда от домашно посещение на техници. Устройството има мощен процесор и Wi-Fi връзка и на практика превръща всеки телевизор с HDMI извод в смарт телевизор. Така потребителите не само получават интерактивна телевизия, но могат и да инсталират приложения на стрийминг услуги като HBO Max, YouTube, Spotify, Showtime. За клиентите, които разполагат със смарт телевизори, предстои да се въведе функционалност, която ще им позволи да  гледат на избрани модели смарт телевизори директно през приложението Yettel TV, достъпно в Google App Store. Потребителите свързват лесно и всякакви аксесоари като клавиатури и джойстици, с които играят любимите си игри. Управлението на телевизора и на Smart TV Box-a става с универсално Bluetooth дистанционно, което свети в тъмното за максимално удобство. 5G свързаността е подсигурена от последно поколение рутери с лесен монтаж. Те работят с новия Wi-Fi 6 стандарт за достигане на максимална скорост от 300 Mbps при работа със смартфони, лаптопи и таблети от последно поколение с възможност за безжично и лесно свързване едновременно на до 128 устройства. Интерактивната телевизия и безкабелният 5G интернет за дома идват и с услугата „Онлайн защита“ за целия период на договора, която дава сигурност при сърфиране със защита от разнообразни заплахи в мрежата като зловреден софтуер, вируси, червеи, phishing, pharming и други. Повече информация за услугата Yettel TV можете да намерите тук.

comment 0
visibility 875
Vivacom

Николай Андреев e Forbes CEO на годината за 2023

Главният изпълнителен директор на Vivacom спечели първото място в специалната лидерска категория на годишните бизнес награди на Forbes за 2023 година. Николай Андреев стана Forbes CEO of the Year близо две години след като оглави водещия телеком в България. За този период, под негово ръководство, компанията направи решителни стъпки, които оставиха отпечатък върху целия сектор и му дадоха силен положителен тласък на развитие в областта на иновациите. „Благодаря на списание Forbes за това отличие, което има огромна стойност – не само за мен. Това признание е именно за екипа на Vivacom – истински отбор със страхотен професионализъм и екипен дух, с който постигнахме изключителни неща за толкова кратко време, в условия на толкова много предизвикателства, промени и неочаквани възможности. Най-сърдечно благодаря на всеки, който ме подкрепи в тази надпревара“, коментира Николай Андреев. Престижната награда за главния изпълнителен директор на Vivacom идва и близо три години, след като телекомът стана част от семейството на водещия доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа United Group. За този период Vivacom изгради първата 5G търговска мрежа във всички областни градове в страната, първата 10GIGA оптична мрежа в България, лансира изцяло нови unlimited планове за първи път във всички ценови категории - от най-ниската до най-високата, с което даде възможност за пълна свобода в общуването на всички свои клиенти.   Специалната награда Forbes CEO на годината се присъжда след официално допитване до 100 доказани бизнес личности в страната, селекция на редакцията на списание Forbes и финално гласуване. В престижната класация компаниите и лидерите получават възможност да споделят своите успехи с обществото, а отличените получават високо признание за постигнатите резултати и мотивация за изкачването на нови върхове.

comment 0
visibility 861
Yettel

Великден идва с 15 дни изненади в мобилното приложение на Yettel

Петнайсет страхотни изненади в петнайсет поредни дни очакват клиентите на Yettel в специалната игра „Великден с Yettel” в мобилното приложение на оператора. За да направи обратното броене до празника още по-вълнуващо, телекомът е скрил атрактивни отстъпки за страхотни устройства във великденски яйца, които очакват потребителите на началния екран в приложението от 3 до 17 април. Всеки, който отвори яйцето за деня, ще открие промоционален код, валиден в следващите 48 часа. Късметлиите могат да ползват празничните изненади за себе си или да ги споделят с приятел или любим човек, част от мрежата на Yettel. Сред изненадите във великденската игра в приложението на Yettel е отстъпка за едни от най-желаните безжични слушалки – AirPods 2nd Gen. Те впечатляват не само с елегантния си външен вид, но и с удълженото време за разговори и автоматичното свързване с iPhone. Снабдени с модерния Apple H1 чип, слушалките запазват изключително качество на звука, независимо дали потребителят слуша музика, подкаст или прекарва време с любимата си игра. Те се представят отлично и при разговори, благодарение на двата beamforming микрофона, които отстраняват страничния звук за максимално фокусиране на гласа. Промокодове с отстъпки във великденските яйца на Yettel ще има и за смарт часовници SAMSUNG Galaxy Watch5 и HUAWEI Watch D. В началото на пролетта те ще бъдат чудесна придобивка за всеки, който е решил да обърне внимание на здравословния начин на живот и да следи физическата си активност докато спортува или си почива. HUAWEI Watch D е смарт часовникът с първата за бранда функция за измерване на кръвно налягане чрез иновативна надуваема каишка. Той предлага впечатляващи технологични решения за мониторинг на здравния статус с прецизно наблюдение на физическите показатели. Намаления за устройствата на бранда Nothing също ще изненадат търсачите на празнични съкровища в играта „Великден с Yettel”. Клиентите на оператора ще могат да спечелят отстъпка за смартфона Nothing Phone 5G, който развълнува почитателите на новите технологии още преди своята дългоочаквана премиера. Той е оборудван с двойна 50MP камера с основен и с широкоъгълен сензор, 16 MP селфи камера, възможност за заснемане на видео в 4К качество и е единственият телефон с панорамен изглед в нощен режим. Безжичните слушалки Nothing Ear също могат да бъдат закупени с отстъпка в един от петнайсетте дни на играта. Благодарение на своя безупречен звук, целодневен живот на батерията и максимална стабилност на свързване, те бързо се превърнаха в едни от предпочитаните от клиентите предложения за портативни слушалки. Великденският заек в приложението на Yettel идва с още много отсъпки за страхотни устройства от SAMSUNG, Apple, HUAWEI, XIAOMI, MOTOROLA и др. Всички отстъпки са обвързани със сключване на  договор за мобилни услуги с план Total или Total Unlimited за 24 месеца. Повече за кампанията и пълните ѝ условия можете да откриете на сайта на оператора.

comment 0
visibility 721
Стрес на работното място

Стрес на работното място. Какво най-често го предизвиква?

Буквално всеки, в даден момент от работата си, е усещал натиска на стреса. Всяка работа има такива моменти, независимо колко обичате работата си и работното място. В краткосрочен аспект, може да усетите напрежение само от това, че наближава краен срок на дадена задача или пък да сте изправени пред ново професионално предизвикателство. Това не е чак такъв проблем, защото все пак се случва еднократно. Проблемите започват, ако това е хронично напрежение. С други думи, ако вие сте под непрекъснат стрес от задачи и крайни срокове, това може да причини едновременно ментални, емоционални и физически проблеми. Кои са симптомите на стрес? Сред най-честите симптоми на хроничен стрес са честите закъснения за работа,често излизане в болнични, бързо изчерпване на платения отпуск и раздразнителност. Други характеристики на стресираните служители са честите промени в настроението – когато се дистанцират от останалите, изключват се от дискусии, губят мотивация, имат крайни емоционални състояния – агресия, или плач. Какво предизвиква стреса на работното място? Има определени фактори, които са най-често срещани при висок стрес на работното място: Прекалено много задължения  Понякога се случва даден служител да получи повече задачи -  обикновено в края на годината или пък след отпуск, когато са се натрупали повече неща за вършене. Когато обаче това е перманентно състояние, неминуемо се появява и стресът. Служителят ще започне да чувства много по-голямо напрежение и има риск или да напусне, или да изпадне в бърнаут. Лоша работна атмосфера   Различията в мнението са полезни за прогреса на дадена компания, но когато те те се превърнат в дълбоки конфликти и водят до траен разрив във взаимоотношенията между служителите, това води до стрес и в двете страни. Лошата работна атмосфера може да е резултат и от друг тип взаимоотношения – сплетни, интриги, говорене зад гърба на колега.  Това трябва да бъде коригирано по най-бързия начин от мениджмънта и тези, които са инициаторите на подобно поведение, трябва да бъдат предупредени, а при липса на промяна и отстранени от работа, тъй като създават негативна  среда. Мениджмънтът на компанията също може да допринася за лошата работна среда, ако поставя нереалистични задачи, комуникира лошо, неглижира доброто представяне и резултати, фаворизира едни спрямо други или критикува прекалено или дори неоснователно.  Недостиг на финансови средства  Дори нищо от горните фактори да не е налице, дори обратното, средата е чудесна, взаимоотношенията са оптимални, работата в рамките на нормалното, служителите могат да изпитват стрес поради факта, че получават заплата, която е значително под нуждите им. Тогава стресът идва в резултат на невъзможността да покрива ежедневните си потребности и не е пряко свързан с естеството на работата, но може да причини същите последици, а най-значимата за работодателя да е напускането на талантлив и ангажиран служител.   Как да намалим стреса на служителите си? Говорете с тях – следете нивото на стрес във всеки един от тях. Когато забележите някой от симптомите, потърсете причините за стрес и направете всичко по-силите си да им помогнете да го преодолеят. Поддържайте приятелска и позитивна атмосфера на работното място – средата е важна, нека офисното пространство е приветливо и здравословно. Стимулирайте откритата комуникация, достъпът на информация да не е ограничаващ, мениджмънта да дава реалистични и постижими задачи, да ги комуникира правилно, да се уверява, че всеки ги е разбрал. Гъвкаво работно време – понякога служителите имат нужда да свършат някаква лична задача по време на работа, нека това не е проблем за тях. Няма да спечелите нищо, ако ги ограничавате в това и им задавате прекалено строго работно време, така ще ги превърнете в чиновници. Време за възстановяване и презареждане – стимулирайте своите служители да си почиват, да прекарват време навън, да спортуват, по възможност да се хранят здравословно. Забавлявайте се на работното място – организирайте неочаквани партита на работа /с повод и без повод/. Излизайте с тях на заведение или организирайте тийм билдинг. Помогнете им да се опознаят по-добре и да прекарват повече време заедно. Уверете се, че служителите са добре платени – дори да не успеете да увеличавате заплатите регулярно, помислете и за други социални придобивки, които биха били от помощ за бюджета на служителя, например ваучери за храна, бонусна схема, отстъпки в търговски обекти, допълнителни дни отпуска..  Научете за още идеи за справяне със стреса на работното място.

Бизнес

Логично е бизнес атмосферата в столицата да е най-благоприятна и голям брой български и чужди фирми са се базирали тук. Фирмите, които развиват бизнеса си в София, са с изключително разнообразни дейности - от сферата на услугите до съвременни технологии и иновации.  

Ще се спрем само на няколко бизнес обекта в София.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Конгресният изложбен център, разположен в София, предоставя изложбен терен на редица компании и фирми, за да представят своята дейност пред обществото и останалите представители на бизнес обществото. Центърът има шест зали за бизнес изложби, седем конгресни зали и възможност за паркиране на 700 автомобила. Непрекъснато в Центъра има някакво бизнес изложение. Някои от изложенията имат вече своя традиция. Столичани и гостите на столицата с интерес следят бизнес изложенията Месомания, Светът на млякото, салон на виното и др. 

Конгресният център се намира на удобно място, съвсем близо до The Mall, Техномаркет, Метростанция Цариградско шосе и др.

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Известно е, че Хранкооп полага неимоверни усилия за връщане на доверието на хората към българските ферми и малки производители, които доставят на пазара традиционна биологично чиста храна. Този бизнес остава позабравен в последните години, а това не е редно. Точно поради тази причина Хранкооп е организатор на Фермерските пазари в София. 

На тях малките производители и ферми могат лесно да представят своя бизнес и да спечелят доверието на гражданите. 

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерският пазар Оборище се провежда в центъра на столицата 4 пъти на сезон. На него фермери от цялата страна презентират бизнеса си и печелят хиляди нови доволни клиенти. Всяко издание акцентира върху конкретен бизнес и представя тематично определени малки производители от цялата страна. Заедно с бизнеса на пазара има и обособена арт зона, на която звучи музика, демонстрират се занаяти, правят се забавни работилници. 

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Този фермерски пазар се организира в продължение на 6 години всяка събота. Тук е процъфтял бизнеса на десетки малки производители и ферми. Всяка събота на щандовете цари огромно разнообразие и бизнес предложения. Разбира се, гостуващите фирми не винаги имат възможност да присъстват всяка събота, затова и се предоставя възможност, ако някой си е харесал нещо от бизнес продукцията на отсъстващ производител, да си поръча продукта онлайн.

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ е общинско дружество, което подкрепя бизнеса в столицата и прави всичко възможно, за да помага. Под опека на дружеството е бизнеса на най-старите и авторитетни столични пазари, а именно Женски пазар и пазар „Димитър Петков“. И двата терена са в централната час на София.

Дружеството си е поставило за цел изпълнението на благородна мисия – да помогне на търговците да развият бизнеса си, а пазарите да станат облагородена част от градската среда. Стремежът е пазарните площадки да са хем удобни за бизнес, в същото време да са привлекателни за клиентите с обстановката и възможността за ползотворни социални контакти. 

„Женски пазар“ и бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Според историческите данни, Женският пазар е най-стария на територията на столицата. След Освобождението той постепенно става най-авторитетния градски пазар, който предоставял много възможности за търговския бизнес. В последните години пазарът беше напълно обновен и вече умело събира павилионите и екологичните продукти, които се предлагат а тях. Бизнесът определено процъфтява. Днес тук се предлагат пресни плодове и зеленчуци. Всеки може да направи консултация с търговците. Те разбират от бизнеса, който развиват. 

Освен български стоки, на щандовете се предлагат и стоки от Близкия изток, редица екзотични подправки. На пазара функционират и заведения за бързо хранене. Така не само клиентите на пазара могат да отдъхнат и да хапнат вкусна и прясно приготвена храна, но и търговците  често отсядат там. Обособен е и детски кът. Така търговците могат да обръщат внимание на бизнеса си и клиентите без да ги притесняват детска глъч и игри. 

На територията на Женския пазар е разположена и галерия „Сердика“. Така на пазарната площадка се съчетават изкуството и бизнеса. Тъй като пазарът е традиционна дестинация не само за бизнеса, но и за туризма, търговците могат да предлагат стоките си и на туристите. 

Търговски изложения с бизнес ориентир

Търговски изложения с бизнес ориентир

Зала „Универсиада“ също често става домакин на редица бизнес изложения, станали любими и чакани с нетърпение от столичани. Родните производители ежегодно презентират своя бизнес на щандовете, подредени в залата на изложението „Произведено в България“. Интересът към българските стоки расте напрекъснато, а броят на щандовете на изложението разсте.

Особено предпочитано е изложението, наречено „Ракия фест“. Нгов домакин тази година беше НДК. На него български и чужди призводители на огнената напитка мерят сили. До момента своя бизнес са представили фирми от Албания, Турция, Гърция, Македония, Сърбия, Китай, Черна Гора и др.

Бизнесът в София не веднъж подава ръка на лечебните заведения за ремонти и подмяна на оборудването. Съвсем пресен пример е финансирането на „Пирогов“ от ЧЕЗ България Инвестмънт. Финансирането е в размер на 6 млн. евро и ще се използват за ремонт на фасадите, покривите, отоплението и осветлението в лечебното заведение.  Бизнес проектът ще бъде реализиран в рамките на една година. Ремонтът ще позволи спестяването на минимум 600 000 лв на година от енергийна ефективност. 

Това не е единствената бизнес компания с големи инвестиции в столицата. Към края на миналата година стана известно, че Инвecтициoннaтa ĸoмпaния "Гaлaĸcи Инвecтмънт Гpyп" планират строежа на нов малък столичен бизнес квартала на мястото на стария завод за електрокари "Бaлĸaнĸap 6-ти Ceптeмвpи". Върху закупения вече терен се предвижда да се обособи смесена мнoгoфyнĸциoнaлнa плoщ, която ще включва търговски обекти, офиси и жилища. Идеята е интересна и доста прогресивна. Очаква се разработването на основния бизнес план и изготвяне на точни изчисления за инвестицията. Припомняме, че компанаията е собственик на xoтeлитe ІntеrСоntіnеntаl Ѕоfіа и Ніltоn Ѕоfіа. 

В края на миналата година от Vivacom демистрираха бизнес възможностите на 5G мрежата. Новата технология предлага много по-висока скорост за пренос на данни и възможност за свързване на милиони устройства на площ от 1 кв.м. Тогава още стана ясно, че новата технология е интегрирана в мрежата, а лицензът за пускането ѝ в действие трябва да бъде получен тази година. Всички сме се натъквали на всякакви спекулации за това колко вредна е 5G мрежата, а всъчщност магнитното лъчение от нейна базова станция се разнява на това на сешоар.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Търговски изложения с бизнес ориентир

Прочетете още