Времето в София

Въздухът в София

Анкета

Какво мислите за Covid-19?
  • Притеснявам се и стоя вкъщи (37%, 187 Гласове)
  • Мисля, че се преувеличава (20%, 98 Гласове)
  • Мерките трябва да са още по-строги (32%, 161 Гласове)
  • Трябва да се изгради обществен имунитет след преболедуване (10%, 49 Гласове)
  • Нас не ни лови, ракия да има (1%, 6 Гласове)
Общо гласували: 501 Обратно към гласуване
comment 0
visibility 451
Сгъваем смартфон Самсунг

VIVACOM предлага сгъваемия Samsung Galaxy Fold с до 500 лв. отстъпка

До 8-ми март Samsung Galaxy Fold се предлага с до 500 лв. отстъпка в онлайн магазина на телекома. Сензационният сгъваем смартфон може да бъде закупен както с план така и на свободна продажба и идва в комплект с безжични слушалки Galaxy Buds и оригинален Slim калъф . Galaxy Fold има сгъваем дизайн, удобен и компактен за използване в ежедневието. Моделът има издръжлив Инфинити Flex дисплей от полиамид със специална Stress Relaxation Adhesive технология и тънка скрита панта, която минимизира размера на рамката. Полиамидът придава висока гъвкавост и пропускливост, а технологията Stress Relaxation Adhesive позволява на дисплея да запази гъвкавостта си след продължителното сгъване и разгъване във времето. Samsung Galaxy Fold разполага с практичен 4.6-инчов Super AMOLED дисплей в сгънато състояние и обширен 7.3-инчов Dynamic AMOLED дисплей за максимално и неповторимо зрително изживяване в разгънато състояние. AMOLED технологията на екрана гарантира динамично разпределение на нюансите и по-контрастни цветове на картината. Смартфонът е пръв приятел на работещия динамичен човек, защото позволява безпроблемна смяна между дисплеите без да се прекъсват приложенията. Сгъваемото устройство може да се използва лесно в многозадачен режим, чрез възможността за смяна между 3 прозореца, като тяхната големина и позиция се управляват чрез дърпане и плъзгане. Samsung Galaxy Fold е подходящ за всички запалени по фотографията, благодарение на 6-те си камери. Основната камера е тройна – 16 MP ултраширокоъгълен обектив, 12 МР широкоъгълен обектив и 12 МР телефото обектив. Предната камера е двойна – 10 МР селфи и 8 МР фокус на живо, и комбинирана с обширния дисплей при разгънато устройство предоставя нов вид усещане при видео разговори и предаване на живо. Моделът има и 10 МР камера на гърба за лесни и бързи селфита.

comment 0
visibility 561
наемане на офиси

В София: Всеки втори офис е нает от IT или аутсорсинг фирма

5% от офисите или на практика всеки втори офис от висок клас в София се наема от IT или аутсорсинг фирма, показва доклад на Colliers, цитиран от "Монитор".   Според данните от него в столицата трите най-динамично развиващи се офис зони през 2019 г. са районите около 7-11 км на бул. „Цариградско шосе“, бизнеспаркът в „Младост-4“ и кв. „Хладилника“. Доказателство за това е нарастващият им съвкупен дял от целия пазар, който се е удвоил от 2017 г. и през 2019 г. е достигнал 35% от общия обем в столицата.   Интересът на инвеститорите и строителите също е насочен към тези зони, за което свидетелства фактът, че 71% от сградите в строеж са съсредоточени в тях. Съответно 62% от всички сключени сделки на пазара за 2019 г. са там. Средните офертни наемни нива в сегмента в конкретните райони са в диапазона 13-14 евро на кв.м. на месец.    По отношение на целия пазар на офис площи клас А, B и С в София, предлагането през втората половина на 2019 г. отбеляза 4% ръст и достигна общо 2 282 700 кв. м. С това за пръв път от четири години обемите на офисите клас А регистрираха превес над тези от клас В.  

comment 0
visibility 563
повишение в цените на имотите

Повишение между 3 и 5% в цените на имотите в София за година

Цeнитe нa имoтитe в Coфия ca ce пoвишили c oĸoлo 3-5% за година пo дaнни нa Haциoнaлнaтa acoциaция нa cтpoитeлнитe пpeдпpиeмaчи (HACΠ). Това съобщи Aceн Чaвдapoв, члeн нa УC нa HACΠ, цитиран от money.bg   Πoвишeнoтo тъpceнe нa пaзapa, ĸaĸтo и yвeличeнитe paзxoди зa тpyд в cтpoитeлния ceĸтop влияят нa цeнитe. Oтpaжeниe дaвaт cъщo пo-виcoĸитe цeни нa мaтepиaлитe и aдминиcтpaтивнaтa тeжecт.    "Kъм тeмaтa зa цeнитe нa жилищaтa тpябвa дa ce oтнacямe oтгoвopнo, бeз дa ce cпeĸyлиpa. B мoмeнтa имoтният пaзap y нac e бaлaнcиpaн, ĸaтo oбeмът нa cĸлючeнитe cдeлĸи e cxoдeн cпpямo минaлaтa гoдинa. Cтaбилнaтa иĸoнoмичecĸa и пoлитичecĸa cиcтeмa, ниcĸитe лиxви пo ипoтeчнитe ĸpeдити и дeпoзититe, ĸaĸтo и нapacтвaщитe дoxoди нa нaceлeниeтo ca вaжни индиĸaции зa ycтoйчивocттa нa ceгмeнтa", обясни още Чавдаров.   

Реклама
comment 0
visibility 751
Без вода

Изграждане на уличени водопровод спира водата в Люлин 5

В Люлин 5 остават без вода утре на 4 март т. г. заради изграждане на уличен водопровод до бл. 546 в квартала. Това налага спиране на водоснабдяването от 8:00 до 20:00 часа на клиентите, съобщиха от „Софийска вода”. На сух режим само утре са няколко часа ще са живеещите в района на бл. 546, бл. 561, бл. 562, бл. 563, бл. 564 При продължителност на строително-ремонтните дейности над 12 часа „Софийска вода” ще осигури водоноска на бул. „Петър Дертлиев“ пред бл. 565. Ремонтните дейности ще осигурят по-добро управление на водопроводната мрежа като максимално се ограничат зоните на евентуални бъдещи нарушения на водоснабдяването. На сайта на дружеството клиентите могат да се абонират за съобщения за прекъсване на водоподаването. На електронната си поща те могат лично да получават информация за планираните спирания. Друг начин е да се възползват от безплатната услуга за известяване чрез СМС.

comment 0
visibility 4638
Светослав Гаврилов е новият изпълнителен директор на "Фантастико"

"Фантастико" с нов изпълнителен директор

Главният търговски директор на „Фантастико“ Светослав Гаврилов поема поста Изпълнителен директор на компанията. Гаврилов е част от екипа на търговската верига от 22 години. Започва кариерата си в компанията още като студент, работейки като касиер, мърчандайзер, заместник-управител на магазин. В централния офис на компанията стартира като асистент в търговския отдел. Впоследствие преминава всички нива в йерархията – търговски сътрудник, търговски директор, главен търговски директор, а сега – изпълнителен директор. Участва пряко и има ключова роля във всички етапи на развитие на компанията, която днес притежава 42 от най-модерните супермаркети в България и в която работят над 3000 служители. „Приемам новата си позиция в компанията като огромно предизвикателство и благодаря за доверието на собствениците на „Фантастико“", заявява Светослав Гаврилов. "Веригата се промени изключително много през годините, като за нас винаги движещата сила са били нашите клиенти. Всеки ден в работата си правим всичко възможно да отговорим на техните очаквания и това ще остане наш основен приоритет. Миналата седмица открихме най-новия ни супермаркет в кв. „Манастирски ливади“. Предстои ни откриването на още два модерни супермаркета в Банкя и Перник, а общата стойност на инвестицията за трите обекта е 51 млн. лв. Непрекъснато обновяваме съществуващите търговски обекти. Предстои основен ремонт на супермаркета ни в Кюстендил и на супермаркета в SkyCity Mall. Благодарeние на страхотната работа на всеки един от екипа на „Фантастико“ отчитаме стабилен растеж и съм сигурен, че ни предстоят още много успехи", допълва Гаврилов. От създаването си през 1991г. до днес „Фантастико“ е сред водещите компании за продажба на бързооборотни хранителни стоки. Притежава супермаркети в София, Елин Пелин и Кюстендил. През всичките тези години търговската верига се развива изключително успешно, като успява да развие разпознаваем, успешен и устойчив бранд чрез непрекъснато обновяване и модернизиране на търговските обекти, въвеждане на иновации, богат асортимент и непрекъснат контрол на качеството на продаваните стоки.

comment 0
visibility 446
неработещи каси до 2 март

От "Топлофикация София" напомнят: Касите няма да работят до 2 март

  „Топлофикация София“ ЕАД напомня на своите клиенти, че във връзка с актуализиране базата данни на дружеството и технологична оптимизация от  12.00 часа на 28 февруари 2020 г. до 07.00 часа на 2 март 2020 г. ще бъде спряна работата на всички каси на дружеството. В посочения период няма да се приемат плащания за топлинна енергия и в касите на Easy pay и Fast pay, както и  в платформата на E pay.    За улеснение на потребителите дружеството удължава срока за плащане на януарските сметки съответно: за  битови клиенти до 19 март 2020 г. и до 04 март 2020 г. за небитови клиенти.    До 4 март 2020г. включително се удължава и срокът за ползване на търговската отстъпка от 3% по програма „Лоялен клиент“. Също така в периода 29.02.2020 г. - 02.03.2020г. се спира и начисляването на лихва за всички стари просрочени фактури.      

comment 0
visibility 456
чартърен полет

Чартърен полет ще свързва Истанбул,София и Подгорица

Директен чартърен полет ще свързва Истанбул, София и Подгорица. Това стана ясно след срещата на премиера Бойко Борисов и черногорския му колега Душко Маркович в Министерския съвет, като идеята е на българския премиер.Това съобщи "Монитор".    През летния сезон ще има и директна линия линия между Варна и черногорския град Тиват. Борисов уточни, че транспортните министри на двете държави вече са разговаряли с турския си колега, а целта е да има междинно кацане в София на турските авиолинии, като подчерта, че това ще е изгодно за трите държави.  

comment 0
visibility 492
полети до Ереван

Wizz Air с полети от София до Ереван от края на март

Унгарската авиокомпания Wizz Air Hungary Ltd. е определена за въздушен превозвач по международната въздушна линия София-Ереван-София, реши днес правителството.    Назначаването на Wizz Air Hungary Ltd. е извършено в съответствие с двустранния международен договор, правото на Европейския съюз и националните правни норми на Република България.   Авиокомпанията е заявила готовност да започне да изпълнява редовни полети по линията София-Ереван-София от края на март 2020 г. с честота два пъти седмично в понеделник и петък, се казва още в решението на Министерския съвет.    Изпълняването на редовни полети между столиците на България и Армения ще подобри свързаността на двете държави и ще предостави повече възможности за нарастване на туристически поток, както и на бизнес пътуванията.  

comment 0
visibility 538
Маска за грип

Коронавирусът отмени церемонията „Баня на годината 2019“

Отменя се церемонията „Баня на годината 2019“ заради коронавируса, който трябваше да се проведе на 5 март т. г. в София. За промяната съобщиха от пресцентъра на "Идеал Стандарт", цитирани от Фокус. Организаторите поднасят извинения на всички поканени. Те са се съобразили с наложените мерки и указанията на Министерсто на здравеопазването за ограничават събирането на голяма аудитория на едно място. В Италия вече е въведено извънредното здравно положение заради грипния вирус и дизайнерът Роберто Паломба не може да напусе държавата, за да присъства на церемонията на 5 март, съобщават организаторите. Победителите в „Баня на годината 2019“ ще бъдат наградени на 5 март от мениджърския екип на фирмата организатор.

comment 0
visibility 347
Платформа на Виваком за управление на автопарка

VIVA Fleet намалява разходите за управление на служебния автопарк

Специализираната платформа за контрол и управление на служебния автопарк VIVA Fleet вече предлага нови услуги за още по-ефективен мониторинг и намаляване на разходите. Резултатите на клиентите, ползващи платформата до момента показват, че се достига до намаляване на пробега и паразитния престой между 15 и 50%, осъществява се контрол на скоростта. Това от своя страна води до намаляване на средния разход на гориво, повредите и рисковете от катастрофи. Едно от най-важните предимства  на платформата е контрол на гориво в реално време за превенция от кражби. Чрез тази функционалност клиентите получават обективни отчети за разход, зареждания и регистрирани източвания на горива. Внедряването на тази опция дава резултат за намаляване на разходите за горива и дисциплиниране на водачите. Платформата дава възможност и за идентификация на водача. По този начин лесно се проследява ефективността на всеки водач/служител и  се разграничава личното от служебното ползване на автомобила. Така се  оптимизира поведението на водачите и се спазват ограниченията на скоростта. VIVA Fleet  проследява цялостното поведението на водача и стила му на шофиране и експлоатация на служебните автомобили. Това дава възможност за контрол и намеса от страна на мениджмънта при идентифициране на недобросъвестни практики или рисково поведение на пътя. Опцията за връзка с бордовия компютър на автомобила дава възможност за проследяване на множество датчици и допълнителни показатели, като например проследяване на скоростта на движение и позицията на педала на газта, мониторинг на температурата и оборотите  на двигатели и други. Този вид мониторинг води както до намаляване на административния ресурс за отчетност, така и до оптимизиране на разходите за автопарка. Платформата дава възможност за генериране на над 80 вида автоматични справки с възможност за тяхното комбиниране, визуализация в графичен вид и индивидуализиране, според спецификата на съответния бизнес. Част от дейностите, които клиентите  могат да проследяват, са: правила и аларми в реално време, пълно досие на автопарка, различни нива на анализ и достъп до информацията, планиране на техническата поддръжка, администриране на гуми, 24/7 технически център за обслужване на клиенти и други. Използването на VIVA Fleet оптимизира транспортната дейност на всяка фирма, която притежава служебни МПС-та, независимо от вида им – от леки и лекотоварни, до тежкотоварни, автобуси, строителни, земеделски машини и други. VIVA Fleet осигурява и обслужване на автопарка със сервизни центрове в цялата страна.

comment 0
visibility 3968
Фантастико открива още един магазин в Манастирски ливади-Запад

"Фантастико" открива обект в Манастирски ливади с розово послание "Не на насилието в учили...

Още един супермаркет открива българската хранителна верига "Фантастико" в столичния квартал Манастирски ливади - Запад. Отварянето на поредния обект в София ще е с розовото послание "Не на насилието в училище", съобщиха от централата на хранителната верига. Всяка последна сряда на февруари е "Ден на розовата фланелка" и децата в много училища по цял свят обличат розово, за да кажат "НЕ на насилието в училище".  Служителите ще посрещнат първите клиенти в специално облекло, с което подкрепят и изразяват позицията на компанията срещу всяка форма на тормоз.  Инициативата е естествено продължение на дългогодишната политика на "Фантастико" в подкрепа на каузи за деца и родители, каквито са съвместните кампании с "SOS Детски селища България", "И аз мога" и "Оле Мале". Най-новият супермаркет "Фантастико" ще отвори врати в 7.30 часа в четвъртък, 27 февруари т. г, сутринта на ул. "Пирин" 51 А. Обектът е разположен върху над 2000 кв.м, търговска площ и ще изненада клиентите си с разнообразен асортимент от висококачествени продукти. Магазинът има модерна визия и е на "една ръка" разстояние от клиентите в един от най-бързо разриващите се раойни на София. Потребителите ще открият всичко необходимо за пълноценното и здравословно хранене - богат асортимент пресни плодове и зеленчуци, различни видове прясно изцедени сокове, силно развит сектор за био и диетични продукти. Кулинарният щанд осигурява огромно разнообразие от готвени ястия. И още: суши, приготвено на място, прясна охладена риба, специална витрина с прясно месо, пекарна с огромно разнообразие от различни видове хляб, сладкарска витрина със собствено производство, винарна с богато разнообразие от различни сортове младо и отлежало вино, както и уютен козметичен сектор. Новият супермаркет на "Фантастико" разполага с подземен паркинг, като част от паркоместата са предназначени за майки с деца и за хора в неравностойно положение. Общата инвестицията, направена за изграждането на новия супермаркет е за 13 700 000 лв. без ДДС. През следващите месеци търговска верига "Фантастико" планира откриването на още 2 големи супермаркета – в Банкя и Перник. „Фантастико“ е създадена през 1991 г. и е сред водещите компании за продажба на бързооборотни стоки. Притежава 42 търговски супермаркета под едноименната марка в София, Елин Пелин и Кюстендил. Във веригата работят над 3100 служители.  Търговска верига бе отличена за Компания на годината в категория „Търговия“ на Бизнес наградите на Forbes 2020. За кампаниите си в подкрепа на каузите на «SOS Детски селища българия“ търговската верига получи признание в две последователни години за „Най-крупен корпоративен партньор“ и „Изгряващ и надежден партньор“. През 2016 година „Фантастико“ добави в портфолиото си награда от Националния конкурс „Сграда на годината 2016”, в който супермаркет на веригата, намиращ се в град София, кв.”Овча Купел”, ул.”Любляна” е определен от 27 членното жури за победител в изключително оспорваната категория „Търговска сграда на годината“. В същата категория компанията получи наградата на публиката за търговския си център в кв. «Драгалевци» в края на 2019 година.    

comment 0
visibility 1011
Строителство на метална конструкция в пешеходната зона на бул. Витоша

Българска асоциация на заведенията: Това е атака от общинския съветник срещу бизнеса

От Българска асоциация на заведенията (БАЗ) се обявиха категорично против действията на независимия общински съветник Борис Бонев. В специална декларация от браншовата организация определят действията му като атака срещу бизнеса. "Българска асоциация на заведенията изразява своето възмущение от поредната атака срещу български бизнес на общинския съветник в София Борис Бонев.Във фейсбук страницата е публикувано видео на Бонев, придружено с текст, в които откровено се твърди, че на бул. „Витоша“ се извършва незаконно строителство от страна на наш колега", пише в декларацията, подписана от председателя Ричард Алибегов. Общински съветник сигнализира за строителство на бул. Витоша (СНИМКИ)От Асоциацията заявяват, че показаната временна постройка е напълно законна и има издадени всички необходими разрешителни от Направление архитектура и градоустройство на Столична община. Ето и какво още се казва в декларцията на БАЗ: Считаме за изключително несериозно общински съветник да се появява неочаквано на частен обект и да изисква информация от намиращите се на него работници. Време е господин Бонев да разбере, че той вече е официален представител на Столичния общински съвет, а не граждански активист, който обикаля из София и залива социалните мрежи с неверни твърдения. Ако е имал съмнения за законността на показаната от него постройка, има установен законов ред, по който това да бъде установено. Още повече, като общински съветник, неговият път към необходимата му документация би трябвало да бъде сравнително кратък. Българска асоциация на заведенията категорично заявява, че е за спазването на всички закони на Република България, но няма да позволи да бъде петнено доброто име на нейните членове с неверни клеветнически твърдения.

comment 0
visibility 462
Софийска вода

За първи път в България: "Софийска вода" въвеждат онлайн мониторинг на ВиК мрежа

За първи път в България се въвежда система  за ежедневен мониторинг на водните количества по пътя от водоизточниците до градските измервателни зони и крайните клиенти на дружеството. Въвеждането на онлайн мониторинга е на концесионера "Софийска вода". Това е първото дружество у нас, което чрез тази система ще се осъществява дигитален мониторинг на подаваните водни количества в разпределителната мрежа на Столична община с възможност за реакция до 24 часа.  През тази година стартира и smart metering система, чрез която ще се проследяват дистанционно потребяваните водни количества от големите клиенти. Целта е прецизно отчитане на тяхната консумация. Smart metering стартира при 5000 клиента и поетапно ще бъдат разширявана. "Софийска вода" ще продължи мащабните инвестиции и през 2020 г. Планира да вложи 40 млн. лева за подобряване на ВиК мрежата и дигитални иновации в управлението на водата в столицата. Голяма част от инвестициите са предвидени за изграждане на нова и рехабилитация на съществуващата водопроводна и канализационна мрежа. Планирани са ремонти на над 40 км водопроводи. През 2020 г. ще се реализират няколко основни инфраструктурни проекта на територията на Столична община. Част от тях за в Централна градска част, в зоната около Пирогов, бул. Сливница, в Модерно предградие, Кокаляне и Суходол. Ще приключи строежът и ще се въведе в експлоатация новият метан танк в Пречиствателната станция за отпадъчни води край Кубратово. Той е с обем 7000 кубически метра и изграждането му ще увеличи капацитета на съоръженията за добив на биогаз, което ще приближи компанията до пълната й енергийна независимост. „Осигуряваме трайно съответствие на качеството на питейната вода, то е отлично в продължение на години. Основният фокус сега е в обновяването на ВиК мрежата на столицата и дигиталното управление на водата. Всички инвестиции, които правим, са добре планирани и целенасочени, защото водят до цялостно подобряване на качеството и модернизирането на услугите, които доставяме на потребителите ни“, коментира Васил Тренев, изпълнителен директор на „Софийска вода“. Той допълни, че дружеството влага много и в технологични иновации, защото те позволяват по-прецизно и надеждно да се следят процесите по пречистване и контрол на водата по пътя от водоизточниците до пристигането й в домовете на хората. „С тези два проекта ще можем по-бързо да установяваме „скрити“ течове, да намалим авариите и най-вече да осигурим надеждно водоснабдяване за потребителите“, коментира Станислав Станев, заместник изпълнителен директор на компанията. За да подобрява клиентското обслужване и достъпа до информация, „Софийска вода“ всяка година се допитва до потребителите. Проучване от края на 2019 г. показва, че се увеличават хората, които са много доволни от услугите на дружеството. Общо делът на удовлетворените клиенти нараства до 87%. Качеството на водата продължава да е сред най-важните показатели и 74 % от потребителите са доволни от него. Увеличили са се и хората, които пият чешмяна вода и той вече е достигнал 76%, при 73% през 2018г. Постоянният анализ на пазарните тенденции и предпочитанията на клиентите кара „Софийска вода“ ускорено да въвежда все повече дигитални услуги. Те, заедно с наличието на мобилен център и безплатен денонощен телефон, се оценяват много високо и затова дружеството ще продължи да разширява портфолиото си от модерни, бързи и удобни възможности за комуникация и обслужване. Към момента дружеството предоставя електронни фактури, известява за прекъсвания на водоснабдяването чрез SMS-и и електронна поща, дава възможност за смяна на партида при промяна на собственост чрез страницата на дружеството.  

comment 0
visibility 417
Започна продажбата на мартеници в София

Мартениците превзеха софийските пазари и улици

Седмица преди 1 март София вече е в бяло и червено. От днес столичните пазари, улици и булеварди са със сергии и щендери с мартеници, видя Столица.bg. От рано сутринта на пазара в Дружба има опънати сергии. Артикулите са китайски, български и рядко, но се срещат ръчно изработени. Разбира се хендмеит конците са с най-високи цени и стигат до 6 лв. На централния булевард "Дондуков" също има щендери и минаващите се спират и купуват. Към сряда четвъртък се очаква още по голям наплив на търговци на мартеници по пазари, спирки и улици. Това обаче означава, че и служителите на Столичен инспекторат ще контролират за законността на търговията с мартеници. Според Наредба за определяне и администриране на местни такси, цени и услуги, предоставяни от Столична община търговците заплащат местата, на които продават. В Дружба 1 на пазара цената е 1,40 лв. на кв. м на ден или 35 лв. за месец. 9 лв. на ден е за 2 кв. м на "Дондуков" в район Оборище. Столицата е разделена на 4 зони и според тях е и цената, определена от Наредбата.

comment 0
visibility 595
бизнес

Две трети от БВП на страната се произвежда в столицата

  Две трети от БВП на страната вече се произвежда в София. Това прави столицата най-притегателният град в страната. Над 30% от всички работещи българи вече са концентрирани в София, информират от Нова телевизия.   Заради по- развитата икономика в столицата и концентрацията на толкова много хора, животът тук е по-скъп от този във всеки друг град в страната, а населението вече надхвърля 1 300 000 души. За да живее в столицата без лишения, заплатата на всеки работещ трябва да бъде не по-малка от 1650 лева чисто.   Ако издръжката на живот на четиричленно семейство в страната е малко над 2 500 лева на месец, то в столицата са нужни с близо 800 лева повече, за същия стандарт. Този факт донякъде все пак се компенсира от по-високите заплати в София.   „София-град е единственият град в страната, който има работна заплата близо 36% по-висока от средната за страната. Въпреки това, реалните доходи са със 17 на сто по-малко от това, което е нужно, за да се живее в столицата без лишения“, посочва Виолета Добрева от КНСБ.  

Бизнес

Логично е бизнес атмосферата в столицата да е най-благоприятна и голям брой български и чужди фирми са се базирали тук. Фирмите, които развиват бизнеса си в София, са с изключително разнообразни дейности - от сферата на услугите до съвременни технологии и иновации.  

Ще се спрем само на няколко бизнес обекта в София.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Конгресният изложбен център, разположен в София, предоставя изложбен терен на редица компании и фирми, за да представят своята дейност пред обществото и останалите представители на бизнес обществото. Центърът има шест зали за бизнес изложби, седем конгресни зали и възможност за паркиране на 700 автомобила. Непрекъснато в Центъра има някакво бизнес изложение. Някои от изложенията имат вече своя традиция. Столичани и гостите на столицата с интерес следят бизнес изложенията Месомания, Светът на млякото, салон на виното и др. 

Конгресният център се намира на удобно място, съвсем близо до The Mall, Техномаркет, Метростанция Цариградско шосе и др.

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Известно е, че Хранкооп полага неимоверни усилия за връщане на доверието на хората към българските ферми и малки производители, които доставят на пазара традиционна биологично чиста храна. Този бизнес остава позабравен в последните години, а това не е редно. Точно поради тази причина Хранкооп е организатор на Фермерските пазари в София. 

На тях малките производители и ферми могат лесно да представят своя бизнес и да спечелят доверието на гражданите. 

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерският пазар Оборище се провежда в центъра на столицата 4 пъти на сезон. На него фермери от цялата страна презентират бизнеса си и печелят хиляди нови доволни клиенти. Всяко издание акцентира върху конкретен бизнес и представя тематично определени малки производители от цялата страна. Заедно с бизнеса на пазара има и обособена арт зона, на която звучи музика, демонстрират се занаяти, правят се забавни работилници. 

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Този фермерски пазар се организира в продължение на 6 години всяка събота. Тук е процъфтял бизнеса на десетки малки производители и ферми. Всяка събота на щандовете цари огромно разнообразие и бизнес предложения. Разбира се, гостуващите фирми не винаги имат възможност да присъстват всяка събота, затова и се предоставя възможност, ако някой си е харесал нещо от бизнес продукцията на отсъстващ производител, да си поръча продукта онлайн.

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ е общинско дружество, което подкрепя бизнеса в столицата и прави всичко възможно, за да помага. Под опека на дружеството е бизнеса на най-старите и авторитетни столични пазари, а именно Женски пазар и пазар „Димитър Петков“. И двата терена са в централната час на София.

Дружеството си е поставило за цел изпълнението на благородна мисия – да помогне на търговците да развият бизнеса си, а пазарите да станат облагородена част от градската среда. Стремежът е пазарните площадки да са хем удобни за бизнес, в същото време да са привлекателни за клиентите с обстановката и възможността за ползотворни социални контакти. 

„Женски пазар“ и бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Според историческите данни, Женският пазар е най-стария на територията на столицата. След Освобождението той постепенно става най-авторитетния градски пазар, който предоставял много възможности за търговския бизнес. В последните години пазарът беше напълно обновен и вече умело събира павилионите и екологичните продукти, които се предлагат а тях. Бизнесът определено процъфтява. Днес тук се предлагат пресни плодове и зеленчуци. Всеки може да направи консултация с търговците. Те разбират от бизнеса, който развиват. 

Освен български стоки, на щандовете се предлагат и стоки от Близкия изток, редица екзотични подправки. На пазара функционират и заведения за бързо хранене. Така не само клиентите на пазара могат да отдъхнат и да хапнат вкусна и прясно приготвена храна, но и търговците  често отсядат там. Обособен е и детски кът. Така търговците могат да обръщат внимание на бизнеса си и клиентите без да ги притесняват детска глъч и игри. 

На територията на Женския пазар е разположена и галерия „Сердика“. Така на пазарната площадка се съчетават изкуството и бизнеса. Тъй като пазарът е традиционна дестинация не само за бизнеса, но и за туризма, търговците могат да предлагат стоките си и на туристите. 

Търговски изложения с бизнес ориентир

Търговски изложения с бизнес ориентир

Зала „Универсиада“ също често става домакин на редица бизнес изложения, станали любими и чакани с нетърпение от столичани. Родните производители ежегодно презентират своя бизнес на щандовете, подредени в залата на изложението „Произведено в България“. Интересът към българските стоки расте напрекъснато, а броят на щандовете на изложението разсте.

Особено предпочитано е изложението, наречено „Ракия фест“. Нгов домакин тази година беше НДК. На него български и чужди призводители на огнената напитка мерят сили. До момента своя бизнес са представили фирми от Албания, Турция, Гърция, Македония, Сърбия, Китай, Черна Гора и др.

Бизнесът в София не веднъж подава ръка на лечебните заведения за ремонти и подмяна на оборудването. Съвсем пресен пример е финансирането на „Пирогов“ от ЧЕЗ България Инвестмънт. Финансирането е в размер на 6 млн. евро и ще се използват за ремонт на фасадите, покривите, отоплението и осветлението в лечебното заведение.  Бизнес проектът ще бъде реализиран в рамките на една година. Ремонтът ще позволи спестяването на минимум 600 000 лв на година от енергийна ефективност. 

Това не е единствената бизнес компания с големи инвестиции в столицата. Към края на миналата година стана известно, че Инвecтициoннaтa ĸoмпaния "Гaлaĸcи Инвecтмънт Гpyп" планират строежа на нов малък столичен бизнес квартала на мястото на стария завод за електрокари "Бaлĸaнĸap 6-ти Ceптeмвpи". Върху закупения вече терен се предвижда да се обособи смесена мнoгoфyнĸциoнaлнa плoщ, която ще включва търговски обекти, офиси и жилища. Идеята е интересна и доста прогресивна. Очаква се разработването на основния бизнес план и изготвяне на точни изчисления за инвестицията. Припомняме, че компанаията е собственик на xoтeлитe ІntеrСоntіnеntаl Ѕоfіа и Ніltоn Ѕоfіа. 

В края на миналата година от Vivacom демистрираха бизнес възможностите на 5G мрежата. Новата технология предлага много по-висока скорост за пренос на данни и възможност за свързване на милиони устройства на площ от 1 кв.м. Тогава още стана ясно, че новата технология е интегрирана в мрежата, а лицензът за пускането ѝ в действие трябва да бъде получен тази година. Всички сме се натъквали на всякакви спекулации за това колко вредна е 5G мрежата, а всъчщност магнитното лъчение от нейна базова станция се разнява на това на сешоар.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Търговски изложения с бизнес ориентир

Прочетете още