Времето в София

Въздухът в София

Анкета

Ще се сформира ли ново правителство?
  • Да, дясно-център (10%, 52 Гласове)
  • Да, голяма коалиция (18%, 96 Гласове)
  • Не, несъвместими са (16%, 85 Гласове)
  • Не, ще има нови избори (48%, 255 Гласове)
  • Не мога да преценя (8%, 45 Гласове)
Общо гласували: 533 Обратно към гласуване
comment 0
visibility 2534
Първоначалната такса на такситата в София вече тръгва нагоре

Първоначалната такса на такситата в София вече тръгва нагоре

В столицата вече започнаха да се срещат таксита, които работят с по-висока първоначална такса след измененията в Наредба 34. Те промениха начина на определяне на първоначалната такса. Тя  вече ще бъде от двоен до троен размер от минималната тарифа за километър пробег, разказват от БНР.    В София все още повечето компании работят с минимална дневна тарифа от 77 стотинки на километър и нощна от 88 ст. Но се срещат и такива, които са определили двойно по-скъпа първоначална такса, уточни пред медията Кирил Ризов от Съюз „Такси“. Според него в столицата повечето фирми ще заработят с новите тарифи от следващия месец.   „Специално за София болшинството от такситата започват масово да сменят старата с новата първоначална такса около 29 март, макар че всяка таксиметрова фирма има право отделно това да го направи. Например, в моята компания отделни автомобили са сменили това нещо“, поясни Ризов.   От 1 януари вдигат над 2 пъти цените на такситата в София От 2021 г.: До 3 пъти скача първоначалната цена на такситата в СофияПоредният локдаун ще намали оборотите на компаниите, каза още той и допълни, че браншът отново ще поиска подкрепа от държавата:   „Ние сме пряко свързани със заведенията за обществено хранене, театри. Таман започнахме да качваме оборотите до повече от 50% и какво се получи – отново локдаун и отново падаме на 20 процента. Така че наесен отново ще поискаме алтернативния данък за 2022 г. да бъде сведен до законовия минимум от 300 лв.“, подчерта Ризов.  

comment 0
visibility 1960
Концесионерът на Летище София обеща над 900 млн. лв. инвестиции

Концесионерът на Летище София обеща над 900 млн. лв. инвестиции

Концесионерът на Летище София - SOF Connect потвърди ангажимента си въпреки кризата веднага да направи дългосрочни инвестиции на стойност над 900 милиона лева. SOF Connect има пълна готовност да заплати 660 милиона лева с ДДС първоначално концесионно възнаграждение към държавния бюджет на България. Общият размер на капиталовите инвестиции е увеличен до 624 милиона евро (около 1,22 милиарда лева). До десетата година от концесията ще бъде изграден нов терминал 3, заяви г-н Марко Росо, директор глобално бизнес развитие и партньор в Меридиам/ член на Надзорния съвет на SOF Connect. Н В резултат на концесията ще има сериозен ръст на инвестициите в летището, от които ще се ползват пътуващите и които ще позиционират Летище София като водещо летище в региона. Наред с това съществено ще се увеличат и финансовите ползи за държавния бюджет.

comment 0
visibility 1601
Vivacom logo

Vivacom предлага две нови смарт услуги за повишаване на киберсигурността на бизнес клиенти...

Vivacom добавя към портфолиото си от смарт решения за бизнес клиенти услугите “Оценка на уязвимости” и ”Център за управление на сигурността с ASOC”. Те са разработени в партньорство с Telelink Business Services. Новите услуги позволяват на бизнес клиентите на Vivacom да възприемат адекватни на съвременните киберзаплахи методи и инструменти за сигурност – да откриват пропуски в своята защита и да следят за нетипични, злонамерени действия в своята среда, за да могат да ги ограничават навреме. И двете умни решения са предназначени за бизнес клиенти с ИТ инфраструктура,  както и с уеб-базирани приложения и услуги. Услугата “Оценка на уязвимости” цели да открие потенциални уязвимости в средата като незащитени услуги, софтуерни уязвимости в конфигурации и да даде препоръки за подобряване на тяхната защита. Умното решение може да оцени пълната публично-достъпна инфраструктура на организацията (неограничен брой публични IP адреси), както и до две публични уеб-базирани приложения. Услугата включва автоматично сканиране, последвано от задълбочен анализ на получените резултати. А екип от експерти по информационна сигурност изготвя доклад с препоръки за последващи действия и го обсъжда с екип на клиента. Другото ново умно решение за бизнеса от Vivacom e ”Център за управление на сигурността с ASOC”. Неговата цел е да предостави на клиентите пълен поглед над цифровата им среда, за да могат да бъдат открити и ограничени на време нетипични, злонамерени действия и атаки. ”Центърът за управление на сигурността с ASOC” е изграден върху технологии от последно поколение и лесно се адаптира към нуждите и на малки, и на големи организации. Новата услуга от Vivacom подобрява мерките за сигурност на бизнес клиентите и намалява рисковете, свързани със съвременните заплахи и атаки. В същото време организациите спестяват високите инвестиции и предизвикателства – технологични и организационни – при изграждането на собствен център за управление на сигурността. Услугата се предлага в три удобни плана, спрямо нуждите и изискванията на бизнес клиентите.

Реклама
comment 0
visibility 1560
БДЖ пуска нов информационен телефон за София и страната

БДЖ пуска нов информационен телефон за София и страната

БДЖ пуска нов национален информационен телефон- 02/931 11 11, който ще замени досегашния 0700 10 200. Така  клиентите на железниците ще могат да получават навременна информация за разписания на влаковете, цени на билети и др. Но заедно с това ще могат да подават сигнали за забелязани нередности, без да бъдат таксувани допълнително, както беше на досега съществуващия телефон на информационния център.    Разговорът с оператор на националния информационен телефон 02/931 11 11 е на цената на един градски разговор. Телефонът е достъпен и извън територията на България с код +3592 931 11 11.   Въвеждането на посочения телефонен номер към денонощната линия на информационния център на БДЖ е поредната стъпка в подобряването на процеса за осигуряване на повече възможности за получаване на информация от клиентите, след като вече са създадени варианти и за дигитализиране на услугата и възможност за проверка на разписанието и движението на влаковете в реално време чрез функцията Радар на следния линк: https://radar.bdz.bg/bg.    

comment 0
visibility 1462
А1 wallet

Потребителите на А1 Wallet вече могат да зареждат дигиталния си портфейл и през Cashtermin...

Вече има нов начин за зареждане на дигиталния портфейл А1 Wallet. От 15 март потребителите на приложението могат да го направят и с пари в брой, използвайки машините Cashterminal в цялата страна. С това възможностите за зареждане на А1 Wallet стават три, като опциите с банкова карта или банков превод продължават да работят без промяна. С най-новото решение А1 Wallet дава още по-голяма гъвкавост на потребителите за управление на личните финанси. Процесът по зареждане на А1 Wallet с пари в брой е бърз и интуитивен, като потребителите на приложението трябва да извървят няколко лесни стъпки. Като начало трябва да изберат таб „Зареди“ от приложението, което ще визуализира трите възможни опции. При избор на „Кеш“, А1 Wallet ще генерира уникален 9-цифрен код, необходим за самото зареждане. Следващата стъпка вече се извършва на самия Cashterminal. От менюто на машината потребителите трябва да открият А1 Wallet, като първо изберат опцията „Зареждане на дигитален портфейл“. След като направят това, трябва да въведат 9-цифрения код, получен по-рано от приложението. Последната стъпка е да поставят парите в машината и те ще бъдат прехвърлени към тяхната сметка в A1 Wallet. Зареждането на дигиталния портфейл на А1 през Cashterminal начислява различни такси в зависимост плана на потребителите на А1 Wallet. Тези, които използват приложението с план Standart, заплащат 1,5% от сумата или минимум 20 стотинки. За абонатите на Premium таксата възлиза само на 1% от стойността на превода или – отново – минимум 20 стотинки. Машините на Cashterminal в България към март 2021 са над 900 и са разположени на удобни локации в цялата страна. Могат да бъдат открити в редица магазини, търговски центрове, хранителни супермаркети и дори в някои от станциите на столичното метро. В магазините на А1 също са разположени такива, което е допълнително удобство за клиентите на телекома. Опцията за зареждане обаче е достъпна за всички потребители, подобно на самия А1 Wallet, без значение дали са абонати на други услуги от А1 или не.

comment 0
visibility 1729
Vivacom - Nokia оптична мрежа

VIVACOM избра Nokia за партньор в развитието на 10Gbps си оптична мрежа

След като в края на 2020 г. VIVACOM стана първият оператор в България, който започна да предлага скорости до 10 Gbps в оптичната си мрежа, тази година компанията планира сериозно разширяване на покритието на модерната технология. Основен партньор в развитието на високоскоростния броудбанд ще бъде Nokia. Сделката е сключена на групово ниво, като United Group – водещият телекомуникационен и медия оператор в Югоизточна Европа, планира да инвестира над 500 милиона евро за 5 години, за да осигури най-бързите и надеждни широколентови интернет услуги на настоящите си и бъдещи пазари, на които оперира. Инвестицията включва телекомуникационните брандове на групата - VIVACOM, SBB, Telemach и Nova. Партньорството с Nokia ще позволи на United Group да разгърне потенциала на 10Gbps свързаност, базирана на технологията XGS-PON. Компанията ще увеличи скоростите в изградените вече оптични мрежи на фиксираните оператори в портфолиoто си и ще разшири покритието им в изцяло нови градове и области. По този начин ще даде достъп до 10Gbps услуги на милиони частни и бизнес клиенти в Югоизточна Европа. Nokia ще предостави също Wi-Fi оборудване за висококачествена безжична интернет връзка в дома, включително за дистанционна работа, игри, онлайн телевизия, видео стрийминг и изтегляне на съдържание на множество устройства. Други функции позволяват наблюдение в реално време на вътрешни мрежи и по-нататъшна оптимизация на Wi-Fi настройките в цялата мрежа. Вицепрезидент „Технологии“ на United Group Желко Батистич (Željko Batistić): „Като водещ телеком в региона, обслужващ пазар от 40 милиона души, United Group се ангажира да инвестира в най-модерната технология, за да достави на своите потребители най-иновативните продукти и услуги и най-доброто клиентско изживяване. " Батистич добави: „Ние също така помагаме за осигуряването на дигиталното бъдеще на Югоизточна Европа, като гарантираме, че нашата мрежа от следващо поколение - вече най-голямата в региона - е готова да посрещне бъдещите нужди на нашите потребители както у дома, така и на работните места.“ Вицепрезидент на Nokia и генерален мениджър на отдела за фиксирани мрежи Санди Мотли (Sandy Motley): „Очакваме с нетърпение да работим заедно върху новата фаза на растеж на United Group като предпочитан доставчик на оптична свързаност. С нашето решение за FTTH и Wi-Fi ние можем да осигурим високоскоростна, надеждна мрежова инфраструктура и несравнимо домашно Wi-Fi изживяване, което ще отговори на нуждите на абонатите на United Group днес и в бъдеще. " Андраш Пали, главен технически директор на VIVACOM: „За VIVACOM развитието на оптичната мрежа е един от приоритетите в компанията. Убедени сме, че с такава сериозна инвестиция от страна на United Group и с високия професионализъм и технологични достижения на Nokia, ще успеем да разгърнем широколентовата си инфраструктура по най-добрия възможен начин. И ще осигурим на потребителите си високоскоростна и висококачествена свързаност, каквато очакват от нас.“ United Group постоянно инвестира в своите широколентови мрежи, за да поддържа високото им качество. Наред с други награди, мрежата й в Словения наскоро беше определена за „Best in Test“ за втора поредна година, от организацията за независими проучвания Umlaut. United Group се ангажира да продължи инвестициите си, за да затвърди позицията си на лидер на съществуващите и бъдещите пазари. Работейки както в телекомуникационния, така и в медийния сектор, платформата United Group обединява водещите оператори и най-добрите производители на съдържание в Югоизточна Европа. Компанията развива дейност в осем държави и има приблизително 11 милиона потребители и 12 500 служители.

comment 0
visibility 2203
Проучване: В София 44% от домакинствата имат по две коли

Проучване: В София 44% от домакинствата имат по две коли

В София 44 на сто от домакинствата имат по две коли. Това показва проучването по проект InnoAir, в който партньор е Националното сдружение на общините в България, съобщават от "Монитор". Извадката обхваща 455 участници от групите на велосипедистите, хората, които се придвижват с личен автомобил, и жителите на новозастроени южни квартали на столицата. 46 на сто от домакинствата имат по една кола, а 10% повече от две. Изследването е направено през февруари между хора над 16 години.    Тези, които се придвижват ежедневно с личен автомобил, са основно мъже (56%) в активна възраст. Те ползват автомобил основно за ходене на работа, както и за пазаруване, развлечение и др. При жените, които се придвижват с лична кола, важен фактор освен стигане до работното място, е необходимостта да се закара дете до училище, детска градина или извънкласна дейност. 36% посочват това като причина да използват всеки ден автомобила си.    

comment 0
visibility 1514
Ефирбет

Българска компания е лидер на пазара с казино игри

В света на онлайн казината, има  едно звено, без което тази индустрия не би могла да съществува – разнообразието от компании, които да произвеждат самите игри и да ги интегрира в различните платформи. Без тях, най-вероятно нямаше да има такава експанзия през годините, както и особени успехи, както за различните платформи, така и за самите играчи. В последните години все по-често се търсят онези хегемони, които могат да гарантират своя професионализъм и вече са известни на редица пазари със своята педантика. В следващите редове ще говорим за една българска компания, която успя да се наложи като лидер в разработката на точно такива предложения и всички те са създадени изцяло в полза на играчите. Историята на компанията започва през 2002 г. и по-запознатите ще си спомнят, че стартът е даден именно в началото на онлайн хазартната индустрия, когато тепърва се установяваше какво наистина може да се постигне в тази сфера. Ако все още не се досещате за името, макар и да сме сигурни, че почитателите на тази индустрия вече знаят отговора, става въпрос за популярната EGT. Българският бранд е 7-мата компания в родната икономика по приходи и по всичко личи, че ще продължи да показва точно този  професионализъм на родните фенове, както  и тези в чужбина. Що се отнася до предоставяната технология, не е трудно да забележим, че освен за онлайн платформи, родната компания се занимава и с производство на слот машини за реалните обекти – този преход беше възможен, след като старите механични машини претърпяха по-съвременни подобрения и позволиха всеки да се наслади на повече възможности и шансове за печалба. Най-вероятно поне веднъж сте играли тяхно предложение, впрочем всички са маркирани с логото на компанията – EGT и не е трудно да забележим защо  тази компания може да се похвали с точно такива успехи. Една от популярните игри, които все по-често печелят вниманието на аудиторията е именно flaming hot слот машината, придружена и от много други приятни предизвикателства по тази линия. Можем да разгледаме по-подробно това заглавие в платформата на Efirbet, както и да поиграем с виртуална валута, без да се изисква регистрация и правене на профил, но нека не забравяме, че този вид забавление се предлага само на пълнолетните почитатели. За толкова много време на пазара, този бранд може да се похвали с едно много специално качество – възможността да избират сами своите партньори, все пак не е лесно за една компания да остане лидер в тази сфера толкова дълго. До този момент произведените игри от EGT са над 250 и продължават да се повишават, като към това трябва да добавим и партньорството с над 80 държави по света. Това определено е добър сертификат за качество, но нека не забравяме, че наетият персонал е над 2100 души, а с оглед на изискванията, всеки един от тях не трябва да е нещо по-различно от професионалист, за да получи правото да бъде член на компанията. Най-важното е, че компанията се е специализирала не само в предоставяне на заглавия, но и в поддръжка, като точно това е част от ключовите изисквания за целта. Не трябва да се изненадваме от фактите и със сигурност ще бъдем достатъчни доволни от този факт. Само времето ще покаже какво още предстои да се случи, но със сигурност няма да останем разочаровани от тази компания в бъдеще.

comment 0
visibility 1485
Кауфланд кампания

Kaufland предлага лимитирана серия спортни дрехи от рециклирана пластмаса

Kaufland България предлага лимитирана спортна серия текстил от рециклирана пластмаса. Спортната колекция Newcential е изработена от рециклирани пластмасови бутилки и пластмасов отпадък. Всички продукти от серията са налични в хипермаркетите на Kaufland в цялата страна от 15.03, понеделник и са до изчерпване на количествата. Лимитираната колекция предлага стилна и модерна спортна екипировка от 17 артикула, сред които блузи, тениски, клинове, спортни панталони, маратонки и аксесоари в меки пастелни цветове като розово, сиво и синьо. Материите са дишащи, а функционалността, качеството и удобството са водещи при дизайна и изработката. Продуктите от колекцията притежават глобален сертификат за качество Oeko-TEX®, като използваният в някои от дрехите памук е органичен и сертифициран от Глобалния стандарт за органичен текстил (GOTS*), чрез който Kaufland гарантира високото качество на своите собствени текстилни марки, съдържащи памук. Зелената линия продукти е изработена от рециклируеми P.E.T. бутилки, риболовни мрежи и пластмасови отпадъци. Съдържащият се в облеклото полиестер е направен от употребявана пластмаса, преработена чрез иновативна технология, която позволява тя да бъде използвана отново. В модерния процес на преработка бутилките се настъргват и почистват, претопяват се и се изплитат в нишки. Изтъканите нишки се превръщат в рециклирания полиестер, от който е ушита колекцията. Всички дрехи от линията са направени от рециклирани материали и са рециклируеми. По този начин Kaufland затваря цикъла на рециклиране, предлагайки текстил, който може да бъде използван многократно. Лимитираната спортна колекция от рециклирана пластмаса на Kaufland България е налична за втори път в сезонния асортимент на Kaufland България. Серията беше представена пилотно през 2020 г., а Kaufland беше първата търговска верига в страната, която предложи на потребителите серия устойчив текстил от рециклирана пластмаса. Инициативата е поредна стъпка от 360-градусовата стратегия за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба, която Kaufland България прилага. Стратегията е създадена и разработена от Schwarz Group, част от която е Kaufland, и предвижда конкретни мерки за предотвратяване използването на пластмаса, повече рециклиране и производство на по-устойчиви опаковки за продуктите. Компанията се ангажира до 2025-а да намали пластмасата с най-малко 20%, а пластмасовите опаковки на собствените марки продукти да са 100% рециклируеми.

comment 0
visibility 1331
Pay by VIVACOM

Дигиталният портфейл Pay by VIVACOM вече може да се зарежда и с пари в брой през Cashtermi...

Най-новата функционалност, която предлага дигиталният портфейл Pay by VIVACOM е възможността за зареждане на сума в приложението чрез Cashterminal. Потребителите вече могат да внесат пари в брой на всяко устройство на Cashterminal в страната, като сумата моментално става налична по сметката в приложението. Това е възможно в няколко лесни стъпки. Първо от екрана на Cashterminal устройството се избира меню „Дигитални портфейли“, след което е необходимо да се въведе индивидуален код за вноската, който е видим само за потребителя в приложението след идентификация. Благодарение на новата функционалност дори и хората, които имат приходи в брой, могат да дигитализират своя портфейл и да извършват удобни и безконтактни плащания със смартфон, както и сигурни онлайн плащания. След всяко зареждане на сума, потребителите веднага получават известие на телефона си. Спрямо избрания тарифен план в Pay by VIVACOM – SMARTPAY или VIVAPAY, внасянето на пари в брой по сметката на потребителя в дигиталния портфейл е с такса съответно 1% или 1.5% от сумата, като минималната такса е 0,20 лв. Няма други допълнителни такси от Cashterminal. Платежните услуги през приложението Pay by VIVACOM се предоставят от „Пейнетикс“ АД – дружество за електронни пари, притежаващо лиценз, издаден от БНБ с решение №44 от 11.04.2016 г. БТК ЕАД е доставчик на приложението Pay by VIVACOM и представител на „Пейнетикс“ АД, вписан в регистъра на БНБ по чл.19 от ЗПУПС. „Файър“ е доставчик на технически услуги за БТК ЕАД.

comment 0
visibility 1565
А1 - 10000MB Бонус

10 000 MВ бонус при всяко зареждане с минимум 10 лева получават клиентите на предплатена у...

А1 обяви началото на нова промоционална кампания от 15 март, този път насочена към потребителите, които използват предплатените услуги на телекома. До края на месец април всеки, заредил своята карта с минимум 10 лева, ще получи бонус от 200 национални минути и 10 000 МВ мобилен интернет. Бонуси ще получат всички нови и настоящи клиенти на предплатена услуга, които имат активирана оферта А1 с бонуси при презареждане. Бонус минутите и МВ могат да бъдат използвани за 20 дни след извършеното зареждане, а всяко ново презареждане на предплатената карта удължава срока им. Тези, които искат да се възползват от промоцията с 10 000 МВ мобилен интернет, но все още не са си активирали оферта от А1 с бонуси при презареждане, могат да го направят много лесно, като изпратят SMS с текст А1 на кратък номер 789. SMS-ът е безплатен, а скоро след изпращането му потребителят ще получи потвърждение за активацията. От А1 напомнят, че всеки може да направи лесна проверка за текущо наличната си сума и бонуси в картата. Най-лесният вариант е чрез А1 меню на *123# или през мобилното приложение Моят А1.

comment 0
visibility 1384
Рязко нараства дистанционното обслужване на клиентите на ЧЕЗ

Рязко нараства дистанционното обслужване на клиентите на ЧЕЗ

Двойно нараснаха заявените по имейл услуги от клиенти на ЧЕЗ, докато посещенията в търговските центрове незначително намаляха през 2020 г. спрямо 2019 г. През миналата година в „ЧЕЗ Разпределение България“ и „ЧЕЗ Електро България“ постъпиха близо 51 000 имейла от потребители в сравнение с 26 000 през 2019 г. Почти 1 млн. са обажданията на колцентровете за услуги, предоставяни от двете компании. Това е ръст със 17% спрямо предходната година. В търговските центрове на ЧЕЗ са заявени малко над 620 хил. услуги. Причина за рязкото нарастване на дистанционно обслужване на клиенти са призивите за ограничаване на социалната дистанция заради короновируса. Над 1100 са сигналите, които бяха разгледани от двете уникални потребителски организации на ЧЕЗ в България – енергийния омбудсман и потребителския съвет. Енергийният омбудсман разглежда на месец средно по 62 сигнала, запитвания и предложения. Те касаят главно сметките и отчитането на консумираната електроенергия. „На всеки сигнал отделям необходимото внимание и често пъти тези казуси са в основата на предложенията, които правя за подобряване на дейности и процеси в компаниите. Да чуваме потребителите е важно, за да бъдат предлагани по-качествени услуги“, каза Радослав Димитров, който е първият енергиен омбудсман на ЧЕЗ в България. Той разглежда сигнали, по които вече дружествата са се произнесли, но клиентите не са удовлетворени. В Потребителския съвет през 2020 г. постъпиха 400 сигнала и предложения за оптимизиране на процесите по обслужване на клиенти. В резултат на тях бяха отправени конкретни препоръки към дружествата като например при липса на достъп до електромера за отчитане на консумираната електроенергия клиентите да бъдат призовавани да използват възможността за самоотчет. На едно от заседанията членовете на потребителския съвет, сред които са утвърдени потребителски организации и експерти, бяха разгледани възникналите въпроси в процеса на либерализация на пазара на електроенергия и бяха формулирани конкретни съвети към клиентите, така че интересите им да бъдат максимално защитени. Институциите енергиен омбудсман и потребителски съвет бяха създадени през март 2013 г. в изпълнение на политиката на ЧЕЗ за подобряване на комуникацията с клиентите, намиране на възможности за оптимизиране на процесите по обслужване в дружествата на ЧЕЗ в България и повишаване на клиентската удовлетвореност.

comment 0
visibility 2396
Опит за кражба на кабел остави без ток 5000 домакинства в Бистрица, Железни

Опит за кражба на кабел остави без ток 5000 домакинства в Бистрица, Железница и в.з. Симео...

Опит за кражба на кабел, собственост на ЧЕЗ Разпределение България, остави без електрозахранване тази сутрин 5000 домакинства в селата Бистрица, Железница и вилна зона Симеоново-Драгалевци. Екипи на дружеството реагираха по най-бързия възможен начин, като локализираха и отстраниха повредата за около час. Установено бе, че неизвестни лица са нарушили целостта на кабел 20 kV чрез механична намеса в близост до южната дъга на Околовръстния път в столицата. Уведомени за инцидента са органите на МВР. Подобни деяния нарушават нормалния ритъм на живот и спокойствието на клиентите, което не може да се компенсира по никакъв начин. За отстраняване на щетите се  влагат средства, които в противен случаи биха могли да се използват за модернизиране на мрежата. Често посегателствата застрашават човешки животи не само на извършителите, но и на невинни лица. Въпреки безспорните материални и нематериални щети, които нанасят, престъпленията често остават ненаказани. ЧЕЗ Разпределение призовава за третирането на посегателствата над инфраструктурни обекти като сериозни престъпления, наказуеми със съответните възпиращи санкции.

comment 0
visibility 1522
Samsung Galaxy A32

Samsung Galaxy A32 е наличен в търговската мрежа на Vivacom

Vivacom предлага на своите клиенти актуалния Samsung Galaxy A32. Смартфонът е с иновативен и елегантен дизайн, впечатляващи камери, мощна батерия и обширен дисплей. Устройството е налично в цветовете синьо, бяло и черно на цена от 17,98 лв. на месец с план Unlimited 50 в търговската мрежа и онлайн магазина на Vivacom. Samsung Galaxy A32 разполага с 6.4-инчов FHD+ Infinity-U Super AMOLED дисплей, със съотношение на страните 20:9 и честота на опресняване на картината 90 Hz. Смартфонът е оборудван с мощна батерия с капацитет 5000 mAh, която издържа до 2 дни и поддържа бързо зареждане 15W. Устройството предлага впечатляваща четворна основна камера. Тя включва 64 МР основен обектив, 8 МР ултраширокоъгълен обектив, със зрителен ъгъл 123 градуса, който добавя перспектива към всяка снимка, 5 МР сензор за дълбочина и 5 МР макро камера, приближаваща обектите трудно видими с просто око. А за любителите на селфита, Samsung Galaxy A32 предлага 20 МР селфи камера с вграденa Smart Beauty функция и множество ефекти. Моделът разполага с 4 GB RAM памет и 128 GB вътрешна памет за съхранение на файлове и SD слот за карта памет до 1 TB. Samsung Galaxy A32 използва технологията Dolby Atmos, за завладяващо 3D изживяване със съраунд звук Отключването на смартфона е сигурно с помощта на вградения в дисплея сензор за пръстови отпечатъци. Моделът има елегантен и иновативен дизайн и покритие Gorilla Glass 5 на гърба, което го прави по-издръжлив.

comment 0
visibility 1510
Samsung Galaxy Note - 5G

А1 пуска нова 5G версия на флагмана Samsung Galaxy Note20

А1 започна продажбите на новата версия на флагмана на Samsung от 2020 година – Galaxy Note20. Смартфонът вече има възможност за поддръжка на 5G мрежата на телекома. Това го превръща в първото устройство на този производител, което идва готово за работа с 5G. Освен с 5G модем, новият Samsung Galaxy Note20 5G идва и в комплект с мощна външна батерия ttec, снабдена със забележителен капацитет от 10 000 mAh. В кутията са още зарядно устройство, както и иконичната писалка S Pen – отличителният аксесоар на цялата серия Note. За да се справи с работата в мрежите от пето поколение, Samsung Galaxy Note20 5G разчита на мощния процесор Exynos 990. Подобно на миналогодишния вариант на флагмана, конфигурацията на ядрата следва принципа 2+2+4. Две от тях са с производителност 2,73 GHz, други две – с 2,50 GHz, а последните 4 – с 2.0 GHz. Това позволява оптимално разпределение на натоварването помежду им, както и работа без засечки на приложенията. Батерията също има значителен капацитет - 4 300 mAh. Немалката батерия се допълва от включената в комплекта външна батерия, която може да направи без проблем две пълни зареждания на Samsung Galaxy Note20 5G и отново да има малко останала енергия. Това е своеобразна гаранция от А1, че новият смартфон няма да остави потребителите дори и при интензивно използване. С оперативна памет от 8GB притежателите на Samsung Galaxy Note20 5G нямат причина да очакват какъвто и да е лаг. Общото място за съхранение в устройството пък е цели 256 GB, което позволява запазването на видеоигри и дори филми в HD качество. Изтеглянето им през смартфон, използващ само мобилни данни, е едно от многото неща, които ще се превърнат в норма с 5G мрежите. Цените на смартфона започват от 1 439,99 лева в брой, в случай че бъде закупен с тарифен план А1 ONE Unlimited 5XL. Цените на изплащане със същия тарифен план за две години възлизат на 66,50 лева месечно. А1 продължава усилената работа по развитието на своята 5G мрежа в очакване на придобиването на постоянни 5G честоти от КРС. Телекомът вече има покритие в редица градове на страната като София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора и др., а през 2021 то ще достигне до всички населени места с над 10 000 души, както и основните курорти. Пълният списък с устройства, които вече поддържат 5G мрежата на А1, може да бъде открит на сайта на компанията. Всички желаещи клиенти на абонаментен план със съвместими устройства могат да тестват 5G мрежата на А1, като изпратят безплатен SMS на номер 1555.

Бизнес

Логично е бизнес атмосферата в столицата да е най-благоприятна и голям брой български и чужди фирми са се базирали тук. Фирмите, които развиват бизнеса си в София, са с изключително разнообразни дейности - от сферата на услугите до съвременни технологии и иновации.  

Ще се спрем само на няколко бизнес обекта в София.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Конгресният изложбен център, разположен в София, предоставя изложбен терен на редица компании и фирми, за да представят своята дейност пред обществото и останалите представители на бизнес обществото. Центърът има шест зали за бизнес изложби, седем конгресни зали и възможност за паркиране на 700 автомобила. Непрекъснато в Центъра има някакво бизнес изложение. Някои от изложенията имат вече своя традиция. Столичани и гостите на столицата с интерес следят бизнес изложенията Месомания, Светът на млякото, салон на виното и др. 

Конгресният център се намира на удобно място, съвсем близо до The Mall, Техномаркет, Метростанция Цариградско шосе и др.

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Известно е, че Хранкооп полага неимоверни усилия за връщане на доверието на хората към българските ферми и малки производители, които доставят на пазара традиционна биологично чиста храна. Този бизнес остава позабравен в последните години, а това не е редно. Точно поради тази причина Хранкооп е организатор на Фермерските пазари в София. 

На тях малките производители и ферми могат лесно да представят своя бизнес и да спечелят доверието на гражданите. 

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерският пазар Оборище се провежда в центъра на столицата 4 пъти на сезон. На него фермери от цялата страна презентират бизнеса си и печелят хиляди нови доволни клиенти. Всяко издание акцентира върху конкретен бизнес и представя тематично определени малки производители от цялата страна. Заедно с бизнеса на пазара има и обособена арт зона, на която звучи музика, демонстрират се занаяти, правят се забавни работилници. 

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Този фермерски пазар се организира в продължение на 6 години всяка събота. Тук е процъфтял бизнеса на десетки малки производители и ферми. Всяка събота на щандовете цари огромно разнообразие и бизнес предложения. Разбира се, гостуващите фирми не винаги имат възможност да присъстват всяка събота, затова и се предоставя възможност, ако някой си е харесал нещо от бизнес продукцията на отсъстващ производител, да си поръча продукта онлайн.

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ е общинско дружество, което подкрепя бизнеса в столицата и прави всичко възможно, за да помага. Под опека на дружеството е бизнеса на най-старите и авторитетни столични пазари, а именно Женски пазар и пазар „Димитър Петков“. И двата терена са в централната час на София.

Дружеството си е поставило за цел изпълнението на благородна мисия – да помогне на търговците да развият бизнеса си, а пазарите да станат облагородена част от градската среда. Стремежът е пазарните площадки да са хем удобни за бизнес, в същото време да са привлекателни за клиентите с обстановката и възможността за ползотворни социални контакти. 

„Женски пазар“ и бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Според историческите данни, Женският пазар е най-стария на територията на столицата. След Освобождението той постепенно става най-авторитетния градски пазар, който предоставял много възможности за търговския бизнес. В последните години пазарът беше напълно обновен и вече умело събира павилионите и екологичните продукти, които се предлагат а тях. Бизнесът определено процъфтява. Днес тук се предлагат пресни плодове и зеленчуци. Всеки може да направи консултация с търговците. Те разбират от бизнеса, който развиват. 

Освен български стоки, на щандовете се предлагат и стоки от Близкия изток, редица екзотични подправки. На пазара функционират и заведения за бързо хранене. Така не само клиентите на пазара могат да отдъхнат и да хапнат вкусна и прясно приготвена храна, но и търговците  често отсядат там. Обособен е и детски кът. Така търговците могат да обръщат внимание на бизнеса си и клиентите без да ги притесняват детска глъч и игри. 

На територията на Женския пазар е разположена и галерия „Сердика“. Така на пазарната площадка се съчетават изкуството и бизнеса. Тъй като пазарът е традиционна дестинация не само за бизнеса, но и за туризма, търговците могат да предлагат стоките си и на туристите. 

Търговски изложения с бизнес ориентир

Търговски изложения с бизнес ориентир

Зала „Универсиада“ също често става домакин на редица бизнес изложения, станали любими и чакани с нетърпение от столичани. Родните производители ежегодно презентират своя бизнес на щандовете, подредени в залата на изложението „Произведено в България“. Интересът към българските стоки расте напрекъснато, а броят на щандовете на изложението разсте.

Особено предпочитано е изложението, наречено „Ракия фест“. Нгов домакин тази година беше НДК. На него български и чужди призводители на огнената напитка мерят сили. До момента своя бизнес са представили фирми от Албания, Турция, Гърция, Македония, Сърбия, Китай, Черна Гора и др.

Бизнесът в София не веднъж подава ръка на лечебните заведения за ремонти и подмяна на оборудването. Съвсем пресен пример е финансирането на „Пирогов“ от ЧЕЗ България Инвестмънт. Финансирането е в размер на 6 млн. евро и ще се използват за ремонт на фасадите, покривите, отоплението и осветлението в лечебното заведение.  Бизнес проектът ще бъде реализиран в рамките на една година. Ремонтът ще позволи спестяването на минимум 600 000 лв на година от енергийна ефективност. 

Това не е единствената бизнес компания с големи инвестиции в столицата. Към края на миналата година стана известно, че Инвecтициoннaтa ĸoмпaния "Гaлaĸcи Инвecтмънт Гpyп" планират строежа на нов малък столичен бизнес квартала на мястото на стария завод за електрокари "Бaлĸaнĸap 6-ти Ceптeмвpи". Върху закупения вече терен се предвижда да се обособи смесена мнoгoфyнĸциoнaлнa плoщ, която ще включва търговски обекти, офиси и жилища. Идеята е интересна и доста прогресивна. Очаква се разработването на основния бизнес план и изготвяне на точни изчисления за инвестицията. Припомняме, че компанаията е собственик на xoтeлитe ІntеrСоntіnеntаl Ѕоfіа и Ніltоn Ѕоfіа. 

В края на миналата година от Vivacom демистрираха бизнес възможностите на 5G мрежата. Новата технология предлага много по-висока скорост за пренос на данни и възможност за свързване на милиони устройства на площ от 1 кв.м. Тогава още стана ясно, че новата технология е интегрирана в мрежата, а лицензът за пускането ѝ в действие трябва да бъде получен тази година. Всички сме се натъквали на всякакви спекулации за това колко вредна е 5G мрежата, а всъчщност магнитното лъчение от нейна базова станция се разнява на това на сешоар.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Търговски изложения с бизнес ориентир

Прочетете още