Времето в София

Въздухът в София

Анкета

Ще пуснете ли детето/децата си на детска градина?
  • Да, веднага. (39%, 27 Гласове)
  • Да, но когато видя как се спазват мерките. (19%, 13 Гласове)
  • Не, още има Covid-19 (24%, 17 Гласове)
  • Не, имам възможност да работя от вкъщи. (17%, 12 Гласове)
  • Нямам дете/деца (1%, 1 Гласове)
Общо гласували: 70 Обратно към гласуване
comment 0
visibility 7803
По 4500 лв. безлихвен кредит за самоосигуряващи се с 12 месеца гратисен пер

По 4500 лв. безлихвен кредит за самоосигуряващи се с 12 месеца гратисен период

Физически лица, самоосигуряващите се, малки, средни и големи предприятия, ще получат финансова подкрепа от правителството в размер на близо 4.5 млрд. лв., за да понесат удара от ограниченията заради епидемията от COVID-19. Това съобщи финансовият министър Владислав Горанов на извънреден брифинг заедно с премиера Бойко Борисов. На брифинга бе представен пакета от финансови мерки. Засегнатите физически лица от кризата могат да получат безлихвен кредит от 1500 лв., но трябва да имат поне 5 работни дни през март.  В пакета от подпомагащи мерки са включени и самоосигуряващи лица. Прекратилите дейността си могат да кандидатстват за безлихвени кредити от 4500 лв. Условието е да докажат, че имат спад на доходите. Отпуснатия им заем е с гратисен период от 12 месеца и срок за издължаване до 5 години. Освен безлихвени кредитите са освободени от такси, включително и за кандидатстване. Кредитъ може да се погаси предсрочно без наказателни лихви. 12 са банките, които са одобрени от Българската банка за развитие да отпускат безлихвени кредити в помощ на пострадали от епидемията от коронавирус.   Вторият инструмент е кредити за осигуряване на ликвидност на малки и средни предприятия – до 300 хиляди лева. Българската банка за развитие (ББР) ще ги управлява през търговските банки. Критериите за допустимост са спад на оборота за първото тримесечие спрямо същото на предходната година. Срокът за кандидатстване е до края на 2020 година. През Фонда на фондовете могат да се отпускат микрокредити до 50 хиляди лева за малки и средни предприятия с гратисен период и лихвена субсидия. Този инструмент вече е достъпен през Първа инвестиционна банка (ПИБ).

comment 0
visibility 4862
НОИ хвана фалшиви обезщетения и болнични за 6,5 милиона лева

НОИ хвана фалшиви обезщетения и болнични за 6,5 милиона лева

Над 9000 разпореждания за възстановяване на 6,5 милиона лева за неправомерно получени болнични и обезщетения е издал Националния осигурителен институт през 2019 г., сочи първият бюлетин за тази година, съобщиха от НОИ. Съставени са общо 6737 ревизионни документи на стойност 705 308,22 лв. неправомерно получени парични обезщетения за временна неработоспособност, бременност и раждане, за отглеждане на дете до 2-годишна възраст, безработица и помощи за профилактика и рехабилитация.   През 2019 г. са издадени 9213 броя разпореждания за възстановяване на суми в размер на 5 864 663 лв. Когато в резултат на извършените ревизии, проверки и анализи се установят съмнения за злоупотреби със средствата на ДОО, случаите се въвеждат за наблюдение и се уведомяват съответните компетентни органи, обясняват експертите.     Под наблюдение са въведени 2000 осигурители и самоосигуряващи се лица, като на органите на МВР са предадени 441 осигурители, а на прокуратурата и ДАНС - 196 осигурители.   Преди изплащането на паричните обезщетения за временна неработоспособност се извършва контрол върху актовете на органите на медицинската експертиза, с които се установява временна неработоспособност – болничните листове. Първо, системата не допуска издаването на болнични с некоректни данни. Въведени са 1180 автоматизирани контроли за продължителност на временната неработоспособност за определени заболявания, разработени на база рискови случаи, допълват от Осигурителния институт.      

comment 0
visibility 1186
БАЗ: Схемата 60/40 ще е полезна за заведенията след юни

БАЗ: Схемата 60/40 ще е полезна за заведенията след юни

Промяна в критериите на схемата 60/40, която е за подпомагане на малък и среден бизнес от епидемията от COVID-19 искат от Българската асоциация на заведенията (БАЗ). Според организацията в края на месеца ще има нова вълна съкращения на персонал в заведенията. За това предупреждава председателят на БАЗ Ричард Алибегов. Ресторантьорите искат отпадане на критерия за липса на задължения към бюджета по схемата 60/40. "По-малко от 10% от фирмите в сектора на ресторантьорството и хотелиерството са се възползвали от държавната мярка тази икономическа мярка, която цели да запази заетостта", казват от БАЗ. От извънредното положение заради епидемията от коронвирус най-тежкия удар получиха ресторанти, заведения, хотели, които бяха изцяло затворени. Съответно там бяха и най-много освободените от работа. Бизнесът, който е успял да отговори на заложените критерии обаче е кандидатствал само за част от персонала си, а останалите служители са пуснати в неплатен отпуск до 26 април.  Според Алибегов 60/40 ще е ефективна и полезна за сектора едва юни, когато реално обектите заработят. "В момента обаче в постановлението за нея фигурира критерий, на който около 85% от фирмите в сектора не могат да отговорят - липсата на всякакви задължения към бюджета", коментира председателят на БАЗ. "Малкият и среден бизнес оперират ден за ден, месец за месец, декларирането и плащането на задължения на по-късен етап не е престъпление, това не означава, че се укриват доходи, а че се плащат малко по-късно. Всеки в малкия и среден бизнес влачи някакво задължение със себе си. При затварянето на обектите на 13 март всички разплащателни планове се провалиха. Ако това условие в мярката 60/40 се премахне, тя би имала по-голям отзвук и в нашата сфера", надяват се от БАЗ. От асоциацията смятат, че трябва да се  създадена пътна карта, която да обясни как да заработи отново браншът, който „обхваща доста голяма процент от малкия и среден бизнес в страната. Прогнозата на БАЗ е за около 50% фалити в сектора до края на годината. В момента с бизнеса са приключили около 15%. Ако извънредното положение продължи по-дълго, този процент ще продължи да расте. Другата прогноза е, че извънредното положение и мерките ще се удължат и след 13 май т. г., а възстановяването на бизнеса, който в момента е изцяло блокиран, ще се възстановява най-малко 6 месеца.

Реклама
comment 0
visibility 1643
Безлихвени кредити от 1500 лв. ще отпускат 12 банки

Безлихвени кредити от 1500 лв. ще отпускат 12 банки

Дванадесет банки -  ЦКБ, Алианц банк България, Банка ДСК, Инвестбанк, Интернешънъл Асет банк, ОББ, Общинска банка, ПИБ, Райфайзенкбанк, Търговска банка Д, Уникредит Булбанк и Пощенска банка, ще отпускат безлихвени кредити от 1500 лв. за останалите без работа и съкратени заради епидемията от СOVID-19. Изредените банки тези банки са заявили участие в гаранционната програма на Българската банка за развитие за предоставяне на безлихвени кредити на хора, лишени от възможността да полагат труд поради пандемията от COVID-19, съобщиха от държавната банка. Хора в неплатен отпуск и самоосигуряващи се лица могат да вземат до три пъти по 1500 лв. заем без лихва, такси, комисиони и неустойки. Максималният срок на погасяване е 5 години, с минимум 6 месеца и максимум 24 месеца гратисен период. В празничните дни банките ще работят усилено по сключване на финансовите споразумения. Ще се създаде и необходимата организация в клоновите мрежи на банките, съобщават от ББР. Целта е съгласувателната процедура да бъде максимално съкратена и финансовият ресурс да достигне до хората още в първите дни след Великденските празници. С Решение на МС 257/14.04.2020 г. Българската банка за развитие обяви  механизма, условията и реда за кредитиране на физическите лица по Програмата за гарантиране на безлихвени кредити в помощ на хора, лишени от възможността да полагат труд поради пандемията от COVID-19. Програмата е една от кризисните мерки на българското правителство в защита на самоосигуряващите се и наетите по трудово правоотношение лица в условия на извънредно положение. Целта на програмата е да се подпомогнат засегнатите от икономическите последствия от пандемията физически лица. Кандидатите за безлихвени кредити трябва да отговарят на следните условия: Относно лицата на трудов договор: Да са преустановили полагането на възмезден труд за работодателя си и да са в неплатен отпуск като следствие от пандемията;Да са страна по трудово правоотношение в последните 6 месеца преди излизането в неплатен отпуск;Да не получават възнаграждение по други трудови правоотношения;Да имат отработени поне пет работни дни в месец март, ако това е месецът, в който са пуснати в неплатен отпуск.Относно самоосигуряващите се лица: Да са прекъснали дейността, която извършват като самоосигуряващи се лица и/или търпят поне 20% спад в доходите си за първото тримесечие на 2020 г., сравнено с доходите през първото тримесечие на 2019 г., като резултат от пандемията;Да не получават възнаграждение по други правоотношения.Кандидатите трябва да са с платени осигурителни вноски и да могат да възобновят упражняването на своята дейност (ще се върнат на същата работа) след прекратяване на неплатения отпуск. Максимално заеманата сума е 4 500 лева, теглена наведнъж или на три транша от по 1500 лева. При първоначално разрешен по-малък размер на кредита той може да се анексира впоследствие с цел достигане на сумата от 4 500 лева. Кредитите са безлихвени (редовният лихвен процент по тях е 0%), като кредитополучателите не дължат такси, комисиони и неустойки. Кандидатите не осигуряват обезпечения като условие за отпускането на заема. Максималният срок на погасяване е 5 години, с минимум 6 месеца и максимум 24 месеца гратисен период. Кредитите се издължават след изтичането на гратисния период на вноски, чийто размер и брой се определят между търговската банка и кредитополучателя. Търговските банки имат право да променят уговорения с клиентите си погасителен план, но в рамките на максимално определените срокове по програмата. Всеки гражданин има право на предсрочно погасяване на дълга си, без да дължи такса/комисиони за това. За кредит по програмата може да се кандидатства до 31.12.2020 г. Необходимо е лицата да представят пред банката-партньор на ББР по програмата: Искане за финансиране по одобрен образец (ще бъде предоставено от търговската банка);Валиден документ за самоличност – лична карта или паспорт;Документ за регистрация на лицето, ако е самоосигуряващо се;Данни за работодателя и за сключения трудов договор (изисква се и справка от НОИ за наличието на трудово правоотношение 6 месеца назад);Декларация, съдържаща следните изявления: - Декларация за прекъсната дейност на самоосигуряващите се лица и/или документи, установяващи над 20% спад в доходите на самоосигуряващите се лица в първото тримесечие на 2020 г. спрямо първото тримесечие на 2019 г.;- Декларация, че лицето е в неплатен отпуск вследствие на пандемията, като началната дата на неплатения отпуск трябва да е след 08.03.2020 г.;- Декларация на кандидата за временно спряна (изцяло или частично) дейност на неговия работодател, което е последица от пандемията;- Декларация, че лицето не получава възнаграждение за своя труд по друго правоотношение;- Декларация за намеренията на лицето да се върне на същата работа/да възобнови прекъснатата дейност – за самоосигуряващите се лица;- Декларация, че за лицето (без значение дали е на трудов договор или е самоосигуряващо се) има платени осигурителни вноски;- Декларация, че паралелно с кандидатстването за кредита кандидатът не се възползва и от друга мярка, осигурена от държавата за физически лица във връзка с пандемията.

comment 0
visibility 917
Как да платим онлайн парното

Как столичани да платят онлайн парното с № на инсталация

Смяната на абонатните номера на клиентите на столичната Топлофикация предизвика стотици въпроси за начина на плащане. Столичани се интересуват най-много от това, дали, ако платят по електронен път парите ще отидат по сметката им. От Топлофикация-София разясниха подробности за плащането онлайн: 1. Ако потребителят досега е плащал през ePay системата на Топлофикация-София автоматично е вкарала новите номера. 2. Ако за първи път ще се плаща с електронно е необходимо да се вкара № на договорната сметка и № на инсталацията. Клиенти, които не ги знаят, да погледнат фактурата си за изминалия месец - за февруари, излезли от 20 до 25 март т. г. 3. При плащане по банков път, всички банки са уведомени от Топлофикация-София и са им изпратени номерата на договорните сметки и инсалациите на клиентите. "Топлофикация София" сменя абонатния номер с № на инсталацияКлиентите на столичната Топлофикация, които искат да платят електронно, а нямат данните си могат да се обадят на 0700 111 11 в колцентъра на дружеството и ще получат информация, както и на имейли inf_r@toplo.bg и info_r@toplo.bg.

comment 0
visibility 969
Софийските Инфекциозна болница и „Света Ана“ се включиха в „Топла храна от

Софийските Инфекциозна болница и „Света Ана“ се включиха в „Топла храна от сърце“ на Нарру...

Миналата седмица Нарру и Метро започнаха доставка на топла храна за медицинските екипи на „Пирогов“ като обявиха, че инициативата „Топла храна от сърце“ е отворена за всички останали болници, където има медици, заети в битката срещу COVID-19. От тази седмица към доставката се включиха и екипите на Инфекциозна болница и болница „Света Анна“ в София. „За нас това е жест, с който да покажем съпричастност и благодарност и се радваме, че той намира широк отзвук сред медиците. Полагаме изключителна грижа да им приготвим вкусна, топла и разнообразна храна, която да ги подкрепи и да им донесе момент на удоволствие“ – коментира Ивелин Илиев, управител на Нарру Доставка и rezzo.bg Интересен факт е, че с приготвянето на храната за медиците се е заел лично един от най-добрите готвачи на веригата Нарру, специализиран в разработването на рецепти от традиционната българска кухня. Всеки ден той изготвя менюто на медиците, така че да е разнообразно, пълноценно и максимално близко до домашната кухня, за да внесе малко уют в напрегнатото им ежедневие. Лекарите благодарят за милия жест на двете компании и призовават всички да “останемвкъщи“.

comment 0
visibility 1034
А1 дава двойно повече минути и МВ при презареждане на предплатена карта

А1 дава двойно повече минути и МВ при презареждане на предплатена карта

А1 продължава да работи по нови начини да подпомогне своите клиенти в продължаващия период на социална изолация заради епидемията от COVID-19. Като част от кампанията за дигитална солидарност А1 ще дава на своите клиенти на гласова предплатена услуга двойно повече минути и мегабайти за всяко презареждане на предплатена карта до края на месец май. За да се възползват от предложението, потребителите трябва да активират оферта А1 с национални минути и МВ като изпратят безплатен SMS с текст А1 на номер 789 и да презаредят картата си с поне 10 лева. Например, ако заредят картата си с 10 лева, ще получат 400 национални минути и 4000 МВ интернет спрямо обичайните 200 национални минути и 2000 МВ. Допълнителните минути и мегабайти са валидни за 30 дни от датата на презареждане. За да презаредят предплатена карта, абонатите трябва да изпратят безплатен SMS на кратък номер 1616. Той може да се изпрати само от номер с месечен абонаментен договор към А1, а заредената сума ще се отрази в следващата фактура на абоната. В текста на SMS-a задължително трябва да присъства номерът на предплатената карта, последван от запетая и сумата, която клиентът иска да зареди. По този начин А1 дава възможност на своите клиенти да презареждат също и предплатени карти на свои близки или роднини. Абонатите на договор могат лесно да презаредят предплатена карта и през мобилното приложение Моят А1 или портала Моят А1 на A1.bg. А1 вече удължи сроковете на обявените през март инициативи за дигитална солидарност. До края на извънредното положение у нас – 13 май, абонатите на А1 Xplore TV и цифрова телевизия от А1 ще имат свободен достъп до 200+ ТВ канала. До 31 май А1 ще предоставя и еднократен бонус от 10 000 МВ мобилен интернет на максимална скорост при платена сметка през мобилното приложение Моят А1 или портала Моят А1 на A1.bg. Клиентите могат да разчитат на А1 за осигуряването на безплатен трафик до платформата Уча.се до 30 април. Тези инициативи са част от кампанията за дигиталната солидарност на компанията, чрез която А1 не само помага на клиентите със своите дигитални технологии, но и с директна финансова помощ за борбата с COVID-19. A1 дари 220 000 лв. на “Александровска” болница за закупуване на дихателни апарати. Чрез още две големи дарителски кампании А1 активно подпомага и Министерството на здравеопазването. За всяко плащане през Моят А1 компанията превежда по 1 лев на специалната сметка на МЗ. А1 отново призовава своите клиенти да използват по-безопасните и лесни за употреба дигитални канали за самообслужване, за да намалят рисковете от заразяване. Въпреки това, по-голямата част от магазините на А1 продължават да работят при засилен контрол на спазването на предпазни мерки. През мобилното приложение Моят А1 клиентите могат да управляват лесно услугите си. Клиентите, които имат нужда от консултация с представител на А1, могат да се свържат и с видео обаждане. От 9:00 до 20:00 часа през делничните дни и от 10:00 до 18:00 часа в почивните дни специалисти на А1 са на линия, за да съдействат. При нужда от съдействие с технически проблем, от А1 препоръчват използването на онлайн услугата А1 Видео помощник.

comment 0
visibility 1257
София е първенец по сигнали за даване на заплатите в плик

София е първенец по сигнали за даване на заплатата в плик

Неплащане на заплати и осигуровки, заплата в плик и извънреден труд извън закона са най-честите нарушения, за които са получени сигнали чрез безплатното мобилно приложение на КНСБ „Вокс“. Лидер при сигналите за заплата в плик е София, а най-много негативни практики са посочени в областта на търговията и услугите, разказват от БНР.   В днешната сложна ситуация на пазара на труда, мобилното приложение дава възможност на работещи да подават сигнали за нарушения на работодателите, както и да зададат въпрос, свързан с трудовите и осигурителните им права.   Получените сигнали се препращат към компетентните институции, обясни пред медията националният секретар на КНСБ Тодор Капитанов.   „Най-висок брой на сигналите са в областите на търговията и услугите, туризма, хотелиерството и транспорта. Неплащане на заплати и осигуровки, извънреден труд, полаган извън законовите рамки, работа без договор“, каза той.   В момента виждате как от извънредното положение, когато хората трябва да се регистрират в бюрото по труда, излязоха всички тези неща наяве, колко много хора в България работят в сивия сектор без трудов договор, заплата в плик“, добави Тодор Капитанов.   Приложението на КНСБ „Вокс“ стартира през юни миналата година, като част от кампанията на синдиката срещу сивата икономика и некоректните работодатели „Сивото убива“. Апликацията се сваля безплатно от магазините за мобилни приложения.  

comment 0
visibility 998
От НОИ с първо плащане на компенсации по схемата 60:40

От НОИ с първо плащане на компенсации по схемата 60:40

Националният осигурителен институт превежда днес първите компенсации в размер на 60 на сто от размера на осигурителния доход за месец януари 2020 г. и дължимите осигурителни вноски за сметка на работодателя.    Първите компенсации получават 68 работодатели, за 1065 лица, като общият размер на сумата е 274 273,71 лв., от които компенсации 230 261,87 лв. и осигурителни вноски 44 011,84 лв. Тези суми ще постъпят в сметките на работодателите утре. Пълният списък на компенсираните работодатели е публикуван на официалната интернет страница на НОИ, меню Достъп до информация.   Компенсациите се изплащат за работници и служители при работодатели, определени от Агенция по заетостта като отговарящи на условията на Постановление на Министерския съвет № 55 от 30 март 2020 г., за определяне на условията и реда за изплащане на компенсации на работодатели с цел запазване на заетостта на работниците и служителите при извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г.   Сумите се изплащат поотделно за всеки месец, след изтичането на съответния месец. Сега се изплащат само за дните от март т.г.. При изчисляването им НОИ извършва проверки за наличието на трудово правоотношение с работниците и служителите преди датата на обявяване на извънредното положение – 13 март 2020 г., и съответно дали правоотношението не е прекратено след тази дата.   За периодите на ползване на неплатен отпуск и отпуск за временна неработоспособност, за бременност и раждане, при осиновяване на дете до 5-годишна възраст или отглеждане на дете до 2-годишна възраст, компенсации не се изплащат.      

comment 0
visibility 850
foodpanda разширява услугите си за доставка и започва партньорство с „Фанта

foodpanda разширява услугите си за доставка и започва партньорство с „Фантастико“

Водещата компания за доставка на храна foodpanda обяви днес, че потребителите ще могат да си поръчват не само традиционното вкусно хапване, но и разнообразен набор от различни по вид стоки от редица магазини. Платформата вече е разделена на ресторанти и магазини. Потребителите ще могат да намерят разширена гама от артикули, включващи хранителни стоки и стоки за дома, дребна техника, козметични стоки, цветя, бебешки храни, зоо храни и аксесоари, магазини за подаръци, дрогерии и др. Потребителите на платформата в София вече имат възможност да поръчват хранителни продукти от търговска верига „ФАНТАСТИКО“ с покритие в почти цяла София. От веригата могат да се доставят млечни и месни продукти, консерви, напитки, кафе, захарни изделия и други, като кръгът от предлаганите стоки ще се увеличава според потребителското търсене.

comment 0
visibility 903
Пазарите и цветните борси отворени и на 16 април, затворени ще са само от 1

Пазарите и цветните борси затворени само от 17-ти до 19-ти април включително

Кооперативните пазари и цветните борси ще бъдат затворени единствено в периода от 17-ти до 19-ти април, включително. В този период търговските обекти за хранителни стоки в обособени помещения и аптеките на територията на тези пазари могат да работят при строго спазване на противоепидемичните мерки, съобщават от Здравното министерство.    Заради създадената добра организация и стриктното прилагане на противоепидемичните мерки на  пазарите и цветните борси от 13.04.2020 г. до днес, за което показателни са извършените проверки, министърът на здравеопазването издаде нова заповед, с която разрешава функционирането им и на 16-ти април.    

comment 0
visibility 1264
Търговци на "Димитър Петков": Ще отидем с цветята при властимащите

Търговци на "Димитър Петков": Ще отидем с цветята при властимащите (СНИМКИ)

Търговци на цветната борса в София са недоволни от затварянето на пазара "Димитър Петков". От утре там ще е пусто, никой няма да работи, защото пазарът ще е затворен запади епидемията от COVID-19. В момента там се спазват всички противоепидемични мерки. "Затварят за неопределено време и не знаем какво да правим. Ще отидем с цветята да  видят властимащите", каза търговец на цветя пред Нова телевизия. Търпим загуби от това, че ни затварят безпричинно въпреки взетите мерки от ръководството на пазара. Създаде се ред и ни затвориха в събота вечерта, без предупреждения. Ние по опасни ли сме от големите вериги, коментира търговец Той обясни, че по-голямата част от рязания цвят ще се изхвърли, защото е стока, която не издържа на времето. Ще бракуват и много цветя в саксии.  Знаете ли колко труд се полага, за да се произведе тази стока, попита търговецът.

comment 0
visibility 4105
"Топлофикация София" сменя абонатния номер с № на инсталация

"Топлофикация София" сменя абонатния номер с № на инсталация

„Топлофикация София“ ЕАД внедри успешно интегрираната информационна система ERP SAP и съпътстващата актуализацията на базата данни на своите клиенти. С въвеждането на новата система се цели интегрирането в едно на отделните софтуерни продукти, обслужващи различни ключови за дружеството бизнес – процеси: обслужване на клиентите; отчитане, разпределение и фактуриране на топлинната енергия; събиране на вземанията; развитие на човешкия капитал; управление на складовите наличности и заявките и др. В месечните съобщения, които клиентите ще получат след броени дни, са посочени новите данни за всеки потребител – старият абонатен номер е заменен с № на инсталация, номерът на текущия платец вече е Договорна сметка. Освен това всеки потребител ще получи и специално писмо с подробна информация и указания за промените. Клиентите имат възможност също така да проверят новите си данни в сайта на дружеството – „Проверка на сметка“, на информационния телефон 0 700 11 111 или чрез дигиталните канали за комуникация www.facebook.com/www.toplo.bg, E-mail: info_r@toplo.bg . Мартенските сметки за парно и топла вода от днес вече са на разположение на столичани. По данни на НИМХ средномесечната температура през март 2020г. е била +6,4 градуса или с 2,3 градуса по-ниска в сравнение със същия месец на предходната година. Поради по-ниската температура и застудяването през последното десетдневие на м. март тази година столичани са консумирали 430 323 МВтч топлинна енергия, докато през м.март 2019г. консумацията е била 346 945 МВтч. Напомняме, че мартенските сметки са изчислени по високата цената на топлинната енергия, която действаше до 1 април 2020 г. Новата цена, утвърдена от КЕВР и влязла в сила от 1 април 2020г. е изцяло в полза на потребителите и поради това се очакват по-ниски сметки за последния месец на отоплителния сезон.

comment 0
visibility 1390
Спирането на парното в София- най-вероятно след Великден

Спирането на парното в София- най-вероятно след Великден

Според прогнозите на метеоролозите, веднага след Великденските празници ще може да започне спиране на парното в столицата, съобщиха от "Топлофикация София". От дружеството допълват, че заради извънредна ситуация в страната и затрудненията на голяма част от клиентите си, "Топлофикация София” ЕАД има готовност незабавно да пристъпи към спиране на парното. Но едва като има три последователни дни със средноденонощна температура над + 12 градуса и прогноза за трайно затопляне на времето. С днешна дата тези условия все още не са изпълнени, още повече, че в следващите два дни се чака застудяване. Клиентите в сграда – етажна собственост имат възможност по решение на Общото събрание да поискат по-ранно изключване на отоплението. В този случай домоуправителят или упълномощеното  лице трябва да подаде в дружеството заявление и да приложи решението. Заявленията се приемат и на мейлите за клиенти на дружеството inf_r@toplo.bg, info_r@toplo.bg. До сега 4 сгради са поискали предсрочно спиране на отоплението.

comment 0
visibility 1528
Задава се промяна в Надзорния съвет на „Топлофикация София“

Задава се промяна в Надзорния съвет на „Топлофикация София“

Председателят на Надзорния съвет на „Топлофикация София“ ЕАД г-жа Десислава Билева е депозирала в Столичен общински съвет молба за освобождаване от заемания пост. Г-жа Билева беше ангажирана с подготовката и утвърждаването на един от най-важните инвестиционни проекти, засягащ и технологичното обновление на дружеството. А именно изграждането на високоефективно съоръжение в „Топлофикация София“ ЕАД, което ще произвежда едновременно топлинна и електрическа енергия на базата на RDF гориво. Европейската комисия преди дни одобри проекта и неговото изпълнение вече може да стартира. Този успех беше постигнат благодарение на експертността и неуморната работа на г-жа Билева и нейния екип. С оглед новите перспективи в кариерното си развитие г-жа Десислава Билева желае да бъде освободена от заеманата позиция председател на Надзорния съвет на „Топлофикация София“ ЕАД.

Бизнес

Логично е бизнес атмосферата в столицата да е най-благоприятна и голям брой български и чужди фирми са се базирали тук. Фирмите, които развиват бизнеса си в София, са с изключително разнообразни дейности - от сферата на услугите до съвременни технологии и иновации.  

Ще се спрем само на няколко бизнес обекта в София.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Конгресният изложбен център, разположен в София, предоставя изложбен терен на редица компании и фирми, за да представят своята дейност пред обществото и останалите представители на бизнес обществото. Центърът има шест зали за бизнес изложби, седем конгресни зали и възможност за паркиране на 700 автомобила. Непрекъснато в Центъра има някакво бизнес изложение. Някои от изложенията имат вече своя традиция. Столичани и гостите на столицата с интерес следят бизнес изложенията Месомания, Светът на млякото, салон на виното и др. 

Конгресният център се намира на удобно място, съвсем близо до The Mall, Техномаркет, Метростанция Цариградско шосе и др.

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Известно е, че Хранкооп полага неимоверни усилия за връщане на доверието на хората към българските ферми и малки производители, които доставят на пазара традиционна биологично чиста храна. Този бизнес остава позабравен в последните години, а това не е редно. Точно поради тази причина Хранкооп е организатор на Фермерските пазари в София. 

На тях малките производители и ферми могат лесно да представят своя бизнес и да спечелят доверието на гражданите. 

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерският пазар Оборище се провежда в центъра на столицата 4 пъти на сезон. На него фермери от цялата страна презентират бизнеса си и печелят хиляди нови доволни клиенти. Всяко издание акцентира върху конкретен бизнес и представя тематично определени малки производители от цялата страна. Заедно с бизнеса на пазара има и обособена арт зона, на която звучи музика, демонстрират се занаяти, правят се забавни работилници. 

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Този фермерски пазар се организира в продължение на 6 години всяка събота. Тук е процъфтял бизнеса на десетки малки производители и ферми. Всяка събота на щандовете цари огромно разнообразие и бизнес предложения. Разбира се, гостуващите фирми не винаги имат възможност да присъстват всяка събота, затова и се предоставя възможност, ако някой си е харесал нещо от бизнес продукцията на отсъстващ производител, да си поръча продукта онлайн.

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ е общинско дружество, което подкрепя бизнеса в столицата и прави всичко възможно, за да помага. Под опека на дружеството е бизнеса на най-старите и авторитетни столични пазари, а именно Женски пазар и пазар „Димитър Петков“. И двата терена са в централната час на София.

Дружеството си е поставило за цел изпълнението на благородна мисия – да помогне на търговците да развият бизнеса си, а пазарите да станат облагородена част от градската среда. Стремежът е пазарните площадки да са хем удобни за бизнес, в същото време да са привлекателни за клиентите с обстановката и възможността за ползотворни социални контакти. 

„Женски пазар“ и бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Според историческите данни, Женският пазар е най-стария на територията на столицата. След Освобождението той постепенно става най-авторитетния градски пазар, който предоставял много възможности за търговския бизнес. В последните години пазарът беше напълно обновен и вече умело събира павилионите и екологичните продукти, които се предлагат а тях. Бизнесът определено процъфтява. Днес тук се предлагат пресни плодове и зеленчуци. Всеки може да направи консултация с търговците. Те разбират от бизнеса, който развиват. 

Освен български стоки, на щандовете се предлагат и стоки от Близкия изток, редица екзотични подправки. На пазара функционират и заведения за бързо хранене. Така не само клиентите на пазара могат да отдъхнат и да хапнат вкусна и прясно приготвена храна, но и търговците  често отсядат там. Обособен е и детски кът. Така търговците могат да обръщат внимание на бизнеса си и клиентите без да ги притесняват детска глъч и игри. 

На територията на Женския пазар е разположена и галерия „Сердика“. Така на пазарната площадка се съчетават изкуството и бизнеса. Тъй като пазарът е традиционна дестинация не само за бизнеса, но и за туризма, търговците могат да предлагат стоките си и на туристите. 

Търговски изложения с бизнес ориентир

Търговски изложения с бизнес ориентир

Зала „Универсиада“ също често става домакин на редица бизнес изложения, станали любими и чакани с нетърпение от столичани. Родните производители ежегодно презентират своя бизнес на щандовете, подредени в залата на изложението „Произведено в България“. Интересът към българските стоки расте напрекъснато, а броят на щандовете на изложението разсте.

Особено предпочитано е изложението, наречено „Ракия фест“. Нгов домакин тази година беше НДК. На него български и чужди призводители на огнената напитка мерят сили. До момента своя бизнес са представили фирми от Албания, Турция, Гърция, Македония, Сърбия, Китай, Черна Гора и др.

Бизнесът в София не веднъж подава ръка на лечебните заведения за ремонти и подмяна на оборудването. Съвсем пресен пример е финансирането на „Пирогов“ от ЧЕЗ България Инвестмънт. Финансирането е в размер на 6 млн. евро и ще се използват за ремонт на фасадите, покривите, отоплението и осветлението в лечебното заведение.  Бизнес проектът ще бъде реализиран в рамките на една година. Ремонтът ще позволи спестяването на минимум 600 000 лв на година от енергийна ефективност. 

Това не е единствената бизнес компания с големи инвестиции в столицата. Към края на миналата година стана известно, че Инвecтициoннaтa ĸoмпaния "Гaлaĸcи Инвecтмънт Гpyп" планират строежа на нов малък столичен бизнес квартала на мястото на стария завод за електрокари "Бaлĸaнĸap 6-ти Ceптeмвpи". Върху закупения вече терен се предвижда да се обособи смесена мнoгoфyнĸциoнaлнa плoщ, която ще включва търговски обекти, офиси и жилища. Идеята е интересна и доста прогресивна. Очаква се разработването на основния бизнес план и изготвяне на точни изчисления за инвестицията. Припомняме, че компанаията е собственик на xoтeлитe ІntеrСоntіnеntаl Ѕоfіа и Ніltоn Ѕоfіа. 

В края на миналата година от Vivacom демистрираха бизнес възможностите на 5G мрежата. Новата технология предлага много по-висока скорост за пренос на данни и възможност за свързване на милиони устройства на площ от 1 кв.м. Тогава още стана ясно, че новата технология е интегрирана в мрежата, а лицензът за пускането ѝ в действие трябва да бъде получен тази година. Всички сме се натъквали на всякакви спекулации за това колко вредна е 5G мрежата, а всъчщност магнитното лъчение от нейна базова станция се разнява на това на сешоар.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Търговски изложения с бизнес ориентир

Прочетете още