Времето в София

Въздухът в София

Анкета

Как смятате, че трябва да е таксуването след въвеждането на новата тикет-система в София?
  • На разстояние (39%, 170 Гласове)
  • На време (13%, 58 Гласове)
  • И двете (разстояние и време) (18%, 79 Гласове)
  • Сега си е добре, да остане фиксирана цената (26%, 115 Гласове)
  • Не мога да преценя (3%, 15 Гласове)
Общо гласували: 437 Обратно към гласуване
comment 0
visibility 2480
Заради завиряване под моста в Нови Искър спират автобуси № 23 и 26

Заради завиряване под моста в Нови Искър спряха движението на автобуси № 23 и 26

Завиряване под моста в Нови Искър спря движението на автобуси №23 и 26. Аварийни екипи работят на мястото на аварията. В квартал „Требич“ също има завиряване. Екипи на аварийната дирекция на Столична община и пожарната отстраняват паднали дървета и клони по пътя между Бистрица и Железница, и пътя за Плана. Автобуси №69 и 70 се движат до Железница докато бъде разчистен пътя. Шест екипа бяха на терен през нощта и продължават да отстраняват паднали клони и завирявания. 20 сигнала са отработени до момента, обясниха от Столична община.  Във връзка с обилните валежи и обявения „жълт код“ по разпореждане на кмета на София Йорданка Фандъкова се извършва непрекъснато следене на нивата на реките и язовирите на територията на Столичната община. Контролирано изпускане се извършва на общинските язовири Суходол 2, Иваняне, Мрамор. Няма опасност от разливи . Наблюдава се повишение на нивата с около 50 см. 

comment 0
visibility 524
Аварийни екипи

На 10 сигнала за паднали клони и дървета са реагирали аварийните екипи на Столична община

През днешния ден екипите на дирекция „Аварийна помощ и превенция“ към Столична община са реагирали на 10 сигнала за паднали клони и дървета, заради валежите в София, съобщават от пресцентъра на Столична община. Три от сигналите са за пътищата, намиращи се на територията на природен парк Витоша, а останалите на територията на града. Аварийните екипи извършват обходи на терен и реагират на сигнали.

comment 0
visibility 14009
Новите испански електробуси

Модерен електробус пътува тестово в София

По столичните улици от няколко дни пътува уникален на външен вид електробус, научи Столица.bg. Това е последният тестови модел електробус, произведен от испанската компания „Иризар“. Този модел превозни средства ще бъдат внедрени в столичния градски транспорт. Освен футуристичните електробуси, се очаква доставката и на 30 нови тролейбуса на „Шкода Соларис“, които ще потеглят на мястото на старите Икаруси по линии 6 и 7, както и по линии 1 и 9 частично. Новият модел електробус IE Tram 12 се движи изцяло без гориво. Той прилича външно на трамвай. Батерията на превозното средство може да се зареди за 4 часа, а това правил лесно планирането на работата му. Тези батерии ще се използват успешно за придвижване на електробуса при авария в мрежата, вместо дизелов агрегат.

Реклама
comment 0
visibility 5212
Първа събота със зелена зона в София: Сложиха над 400 скоби

Първа събота със зелена зона в София: Сложиха над 400 скоби

Над 400 скоби бяха поставени в първата събота на зелената зона в София, научи Столица.bg. Обикновено в делничен ден скобите са около 600. Броят на нарушителите е като в делничен ден, обясниха от Центъра за градска мобилност. Припомняме, че зелената зона в съботния ден е с работно време от 10 до 18 часа. За синя зона важи същото работно време в събота. В столичните квартали „Яворов" и "Иван Вазов" от 4 януари бе въведена зелена зона с над 1000 нови паркоместа. В „Иван Вазов“ вече има 880 места на територията, оградена от ул. "Бяла черква" и булевардите "П.Ю.Тодоров", "България" и "П. Каравелов". 210 места места пък ще бяха разкрити в "Яворов". Те се намират в карето между булевардите "Цариградско шосе", "М. Еминеску", "Шипченски проход" и ул. "Акад. Людмил Стоянов". Автор: Александра Никова

comment 0
visibility 4391
За столичани: Над 3000 камери дебнат нарушители  в града

За столичани: Над 3000 камери дебнат нарушителите в града

Системата за видеонаблюдение на Столична община разполага с 3019 "електронни очи". Броят на камерите става ясен от нова стратегия за сигурност на кметството за периода 2021-2027 г., която предстои да бъде гласувана от Столичния общински съвет идващия четвъртък, съобщават от "Монитор". От 2014 до 2019 г. новите камери са 1700.   1011 устройства са разположени по публични площи, в това число булеварди, площади, пешеходни зони, паркове, детски площадки. От тях 42 са с възможност за разпознаване на регистрационни номера на автомобилите. Останалата част от 2008 бр. са монтирани в общински обекти – детски и учебни заведения и обекти за социални услуги. В момента покритието с видеонаблюдение в детски и учебни заведения е малко над 90%. Остават необхванати 33 детски градини и 7 училища. В новия документ е заложено всички училища и детски градини да бъдат оборудвани с камери до 2022 г.    Заедно с поставянето на повече камери в учебните заведения е заложено и да продължи изграждането на видеонаблюдение в социални домове, паркове, подлези, градини и детски площадки. Също така ще се разшири и сградата на Оперативния дежурен център.   В Стратегията е поставено за цел и да продължи преструктурирането на „Общинска полиция“ с оглед увеличаване на броя на полицаите, които да работят пряко по опазване на обществения ред. Освен с МВР е необходимо да продължи и да се задълбочи взаимодействието с НСО във връзка с осъществяването на държавни церемонии, посещения на чуждестранни делегации, се посочва в документа.    

comment 0
visibility 769
148 машини чистят столицата от снега

148 машини чистят столицата от снега

148 стегопочистващи машини са извършили обработки срещу заледяване във всички 24 района на Столична община. От Столичен инспекторат споделиха, че са почистени пътните платна, по които се движи градският транспорт, основни улици в столичните райони, частично вътрешно-квартални улици, както и общински пътища и Южната дъга на Софийския околовръстен път. Пътищата „Драгалевци – Алеко“ и „Бояна – Златни мостове“ в Природен парк „Витоша“ са опесъчени. Пространствата около спирките на градския транспорт, както и подходите към метростанциите и пешеходните подлези, също се обработват. Зимната обстановка се следи от екипи на Столичен инспекторат и дирекция „Аварийна помощ и превенция“.

comment 0
visibility 3680
Арх. Здравков: Цялата подземна инфраструктура на пл. "Света Неделя" е за по

Арх. Здравков: Цялата подземна инфраструктура на пл. "Света Неделя" е за подмяна

Цялата подземна инфраструктура на площад "Света Неделя" е за цялостна подмяна. До края на март т. г., спечелилото международния архитектурен конкурс за реконструкция на пространството, италианско студио "Фуксас" трябва да приключи с инвестиционния проект, който да облече конкурсния в технически чертежи. Това каза главият архитект на София Здравко Здравков пред БНТ.  "Ние работим успоредно с тях за подмяната на цялата подземна инфраструктура. Направихме доста сериозни проучвания по отношение на наличните ток, вода и канал, наистина всичко е за подмяна. Ангажиментът на студио "Фуксас" е до края на март да приключат с инвестиционния проект. Успоредно с това работим за подмяна на подземната инфраструкутра, защото когато стартираме работата по ремонта на настилките трябва да сме готови с подмяната, включително и на трамвайното трасе", каза главният архитект. Според него в момента на ул. Съборна е постигнат разумен баланс и не е изцяло пешеходна. В края на декември общински съветници приеха драстично да се намали броят на пракоместата, но не бяха премахнати автомобилите. "Крайната цел е тази улица да бъде свързващото звено между Градската градина и съществуващата пешеходна зона по бул. Витоша, така че в момента проектът, който изработва "Фуксас" включва подмяна цялостно на настилките, като започнем от "Алабин", през площадното пространство и подмяна на настилката на цялата "Съборна", до там, където започват жълтите павета на "Леге", обясни арх. Здравков. Той призна, че е горд от приетата на последната за 2020 година сесия на СОС Наредба за градската среда. "Доволен съм, че София отново е пионер със създаването на подобен тип стандарти. Те са обърнати към най-малкия детайл. Започнахме с една наредба, която може да бъде надграждана във времето. Взаимствахме от европейски столици, включително и американски градове. Този подход в планирането е важен, защото се обръща внимание на най-малкия детайл. С шрифтовете на София и цветовите решения на фасадите започнахме по "Граф Игнатиев", "Солунска", "6-ти септември". С подобен стандарт желаем да започнем да подреждаме града си, като започнем от предния план - фронтовете на магазините , градската мебел, настилките. Общинсикят съвет ми възложи през тази година да направим стандарти за настилките и за градското обзавеждане. Те ще включат и спирките на градския транспорт до най-малкия детайл - кошчето за отпадъци. Това е амбициозна задача, но тя ще върне лика на София, както с цветовите решения. В момента от площадното пространство на "Свети Седмочисленици" до Люлин всички стълбове на градското обзавеждане и градския транспорт се обядисват еднозначно. София започва да има совето лице и след 2, 3, 5 години градът ще започне да получава своите индивидуализации", коментира главният архитект. Арх. Здравков съобщи, че се правят анализи по отношение на издадените разрешения за строеж. Пиковете на строителството в София от 2005 г. насам са през 2008 и 2019 година. "Обемът от издадени разрешения през 2019 г. надхвърля почти двойно тези от 2008 г. Причината е обективна и се дължи на това, че хората от цялата страна намериха инвестициите в София като една достатъчно стабилна за техните доходи. Друг е въпросът, дали има необходимост от тези жилища. Ние това проучваме и със устойчивата Визия за София и Интегрираното развитие на общината. Трябва да сме наясно, че ако продължим със същите темпове на развитие и създаване на нови жилища, ние ще създадем достатъчен жилищен фонд, който да преосигури София до 2050 година и то в един много кратък хоризонт, в рамките на 5 години. Така че трябва да бъде преразгледана изобщо жилищната политика и инвестирането в жилища, защото може да създаде поредния балон, който да покаже, че създаването на подобен тип т. нар. инвестици се оказва нецелесъобразно", предупреди архитектът на София.  

comment 0
visibility 880
Паяк отнесе неправилно паркиран автомобил в Лозенец (СНИМКИ)

Паяк отнесе неправилно паркиран автомобил в Лозенец (СНИМКИ)

След подаден сигнал от столичани бе вдигнат неправилно паркиран автомобил в столичния квартал „Лозенец“. Нарушителят бе паркирал на ул. „Мала планина“ до блок 37. Без да се бавят от ЦГМ вдигнаха автомобила. Живущи в квартала коментират, че ежедневно коли се паркират по тротоари и зелени площи. Столичани не спазват и знаците за паркиране. 

comment 0
visibility 6581
Намалиха срока на 3 месеца за вдигане на таралясници в София

Намалиха срока на 3 месеца за вдигане на таралясници в София

До година в София могат да се разчистят старите автомобли, паркирани на общински площи, зелени пространства и публични пространства. Това става възможно след приетите промени на последната сесия на СОС през декември 2020 г. Корекцията бе одобрена заедно с приемането на зелена зона в столичните квартали "Яворов" и "Иван Вазов". От Спаси София припомниха, че изоставените коли ще се премахват по-бързо и лесно. "Сроковете за премахване на изоставени автомобили от улиците, тротоарите и градинките вече са съкратени и вместо досегашните 27 месеца, процедурата ще отнема само шест", припомниха от гражданската организация. Новите срокове за премахване са в сила от днес след като бе обнародвана Наредбата за управление на отпадъците на МОСВ, каза Борис Бонев. От 3 на 1 месец да се намали срокът при премахване на стари автомобили Съкратен е и срокът за стартиране на процедурата по отстраняването на таралясниците от общински площи. Преди се чакаше по 2 години преди да бъде репатриран автомобилът.  Според действащите вече превила колата може да бъде стикерирана 3 месеца след изтичане на техническия преглед. Също така се дават още 3 месеца на собственика доброволно да премести колата си. След този срок се вдига принудително от фирмата, която има договор със Столична община за вторични суровини. Проблемът в София е от години и още през 2018 година с промените се беше заел тогавашният и настоящ  зам.-председател на Постоянната комисия по транспорт и туризъм  към СОС Замфир Зарков. СОС търси варианти за изоставените автомобили Преди месеци пък независимият общински съветник Борис Бонев, член на транспортна комисия също се зае с належащите промени. Той изпрати мотивирани предложения до трите ресорни министерства – МОСВ, МВР и МТИТС с искане за промени в нормативната уредба, които да позволят по-бързо премахване на изоставените автомобили от улиците на градовете. "Промените ще позволят както на София, така и на общините в цяла България да премахват много по-бързо изоставените автомобили, с които са заринати обществените площи – улици, тротоари, градинки и площадки", казват от Спаси София. "Благодарим за бързата и отзивчива реакция на трите министерства, с които през последните месеци водихме конструктивен и професионален диалог, лишен от излишна политическа демагогия. В крайна сметка, един сериозен проблем е решен и сега ръцете на институциите са отвързани да действат. Щастлив съм, че с премахването на грозните изоставени коли не само ще освободим повече места за паркиране в кварталите, но и ще осигурим и по-приветлива и уредена градска среда", заяви Борис Бонев.  

comment 0
visibility 999
Столичен инспекторат призовава: Не изхвърляйте коледните елхи на боклука

Столичен инспекторат призовава: Не изхвърляйте коледните елхи на боклука

От Столичен инспекторат отправиха апел към софиянци да не изхвърлят в контейнерите за боклук коледните елхи. Главният експерт Таня Асенова обясни пред БНР, че естествените елхи, които се използват за украса по коледните и новогодишни празници, са био отпадъци. Те се събират разделно със специализирана техника на фирмите-изпълнители вече шеста поредна година. Коледните елхи са транспортирани до инсталацията за биологично третиране в площадка "Хан Богров". Там се преработват и от тях се получава компост, който се използва за наторяване в столичните паркове и градини. Асенова разясни, че елха в саксия, след това може спокойно да бъде засадена в околоблоковото пространство, без да е нужно разрешение от Общината.

comment 0
visibility 606
Санкционираха управител на магазин, складирал амбалаж ул. Марагидик

Санкционираха управител на магазин, складирал амбалаж ул. Марагидик (СНИМКИ)

Управител на магазин получи санкция за складиране на амбалаж на общинска площ. Инспектори от район "Оборище" глобиха управител на търговски обект на ул. "Марагидик" за складиране на амбалаж на общинска площ без да има разрешение за това. След наложената глоба, кашоните и касетките бяха премахнати.

comment 0
visibility 595
Наложиха санкция за забравени съоръжения на ул. Златовръх (СНИМКИ)

Наложиха санкция за забравени съоръжения на ул. Златовръх (СНИМКИ)

В столичния квартал „Лозенец“ забравени съоръжения след авариен ремонт донесоха акт на техническия ръководител от "Топлофикация София" ЕАД. От Столичен инспекторат обясниха, че на ул. "Златовръх"  в зелените площи са били изоставени металните заграждения, пътните знаци и част от строителните отпадъци. Забравените съоръжения са премахнати незабавно, след наложената санкция. 

comment 0
visibility 1669
Кметът на София: 48 млн. лв. са загубите от COVID-19 за градския транспорт

Кметът на София: 48 млн. лв. са загубите от COVID-19 за градския транспорт

Загубите от епидемията от COVID-19 за градския транспорт в София е от 48 млн. лв., което е една четвърт от приходите за 2019 г. Това обяви кметът на София Йорданка Фандъкова в интервю в "Тази сутрин" по bTV. Вече е готов проектът за Бюджет 2021 на Столична община и предстои обсъждане в СОС и граждани. 16 млн. лв. са по-малко приходите в сравнение с 2019 г., основно от неданъчни приходи - такси ДГ, такси тротоарно право, от което с решение на СОС бяха освободени търговците . "16 млн. лв. е очакван резултат и важен,за да съпим на него и да предвидим приходите", коментира Йорданка Фандъкова. 2020 г. бюджетът на Столична община имаше 2 актуализации в СОС. Пропускът за въвеждането на новата тикет система третата метролиния вече е компенсиран и там също са монтирани устройствата за Интегрираната система за таксуване. "13 000 устройства са монтирани, включително и в трета линия на метрото, където вървят тестове за валидатори. 3000 комери в превозните средства на обществения транспорт вече и през май ще заработи системата", каза столичният кмет. И на новите 4 метростанции от втория етап - Овча купел - Красно село, са монтирани устройства и там продължават тестовете на влакове. Фандъкова коментира, че не може да има безплатен градски транспорт и нека гражданите да се снабдят с билети  ипревозни документи. В София са открити 200 нови пункта, а билети се продават в тото пунктовене и пощи. "Данните са пренесени и ЦГМтрябва да предложи на СОС промени в наредбите и да се коментира тарифната политика, с която да облекчим гражданите", каза Фандъкова. Столична община чрез дирекция "Аварийна помощ и превенция" има 4 мобилни екипа за ваксинацията срещу СOVID-19 за втора фаза на хората в домове за възрастни и готовност за още 4, ако се наложи. "Надявам се да няма повишение на заразените в София. За мен водещ показател е броят на хората в болници. Не трябва да намаляваме вниманието и да не се успокояваме. Трябва да продължаваме с контрола и подготовка за ваксинираме. Работим постоянно със Столична РЗИ, разкриваме на кабинети и ползваме целия капацитет. От общинските болници и поликлиники се включват и очакваме ваксините, за да влезем във втора фаза и всеки, който има желание да получи ваксина", коментира столичният кмет. В момента в 6 общински болници в столицата върви ваксинирането и АГ-тата са се включили. По предложение на кмета пред ОБщинския оперативен щаб ваксина ще получат и педагогически и непедагогимески персонал в детските градини и ясли. В момента се правят списъците на желаещите и до петък трябва да предадени в Столична община. Фандъкова е убедена, че броят на желаещите да бъдат имунизирани срещу коварната инфекция ще се увеличи. Нейното мнение е, че за учениците е важно да са в класните стаи, но не за сметка на тяхното здраве. Затова продължава обсъждането на варианта в клас да се върнат и по големите ученици. За замърсяването на въздуха столичният кмет обасни, че до 2024 година Столична община трябва да влезе в нормите. "Вече втора година сме в нормите за средногодишните замърсявания, най-важното е да подменим уредите за отопление, защото битовото отопление е най-големия замърсител. Намаляват дните с пиково замърсяване, но имаме още много работа с организации и институции. Имаме готовност за екостикерите, които предложих и по-бързо да преодолеем тежкия проблем за града. Готови сме и със законодателни предложения. Усилията са ни насочени по два проекта на Столична община за безплатна подмяна на отоплителни уреди на домакинствата. Върви поръчката за избор на изпълнител и ще осигурим 26 000 уреди за подмяна на 10 000 домакинства. До момента желаещите са 5500 в София. При безплатната подмяна освен за дърва и въглища домакинствата могат да ползват облекчения и енергиини помощи и за други видове гориво", обясни Фандъкова. За решаване на проблема с паркирането в София, освен разширяването на "зелана зона" се продължава и със строителството на буферни паркинги. Три от тях за 700 места са изградени на четирите станции в Овча купел. Продължава и решаването на проблема с калните точки и паркирането в междублокови пространства. "Предвидили сме от бюджета 1 млн. лв. за паркинги, които ще се правят и от районните кметове. Такива вече се изграждат Красна поляна, Овча купел и Надежда и ще напреднем", съобщи кметът на София.    

comment 0
visibility 469
В Младост подмениха 30 улични кошчета

В Младост подмениха 30 улични кошчета

Улични кошчета, деформирани от хулигани, бяха подменени в столичния район "Младост".  От Столичен инспекторат са установили 30 негодни за употреба контейнери, които са били разположени на бул. "Йерусалим", бул. "Цариградско шосе", ул. "Димитър Моллов" и на спирка Окръжна болница. В рамките на два дни фирмата, отговаряща за района е извършила подмяната. Столичен инспекторат е подал сигнал към органите на реда за увреждане на елементи на градското обзавеждане.

comment 0
visibility 1227
В Младост приключи почистването на тунела към Полигона

В Младост приключи почистването на тунела към Полигона

В Младост приключи почистването на боклуците при тунела, който води към столичния квартал Полигона. Бездомници натрупали отпадъци около тунела, тъй като се събирали до топлопровода да се топлят. Боклуците осеяли цялото пространство. От Столичен инспекторат обясниха, че достъпът до тръбите е ограничен, а отпадъците са събрани и транспортирани.

Столична община

Столичани са изключително активно ангажирани с благоустрояването на София, работата на общинската управа, стопанисването на различни ценни архитектурни, исторически, културни обекти и др. Тази тяхна активна гражданска позиция превръща новините, пряко свързани със Столична община, особено четени и коментирани.

Територия на Столична община

Територия на Столична община

Факт е, че в област София се намира единствената община – Столична община. Столична община се разпростира на площ от 1348.902 кв. км. Ако трябва да направим сравнение с останалите общини в страната, Столична община е на втори място по големина. Най-голямата община е Сливенската. Гранични на Столична община са следните общини: В северозападната част са общините Божурище, Костинброд и Софийска област; В северната част са община Своге и Софийска област; В източната част се намират община Елин Пелин и Софийска област; В югоизточната част са разположени община Ихтиман и Софийска област; В южната част са община Самоков и Софийска област; в западната част се намират община Перник и област Перник.

История на Софийска община

История на Софийска община

Според историческите сведения, общината става законен орган на местното самоуправление по примера на семейната и племенна общност. Като самостоятелна административна единица общината се формира през Първата българска държава. Управлява я княз или кмет. През феодализма общините са подчинени представителите на централната власт. По време на турското владичество общините съществуват, но не са самостоятелни единици. Основните функции на общината са религиозни и просветни. След Освобождението се възвръща дейността на старите общини, формират се и нови такива. След 1944 г. общинското управление се състои от кмет, помощник - кмет, наместници и представители на ОФ. В Столична община те са 9, за градове с повече от 30 000 души население са 7, за всички други са 5, а за селата 2.

Управление на Столична община

Управление на Столична община

Днес Столична община се управлява от Столичен общински съвет, за по-кратко наричан СОС. Членовете на общинския съвет са изборни длъжности. Те се избират от жителите на общината при провеждане на местни избори. Столичният общински съвет определя какъв ще е бюджета на общината всяка година, както и с какви пари ще разполагат отделните столични райони.

Столична община има кмет. Кметските му правомощия са не само в София, но във всичките 38 селища в границите на общината. Това е изборна длъжност, за която решават живеещите в Столична община на местните избори.

Столична община се състои от 24 района. Всеки район се оглавява от районен кмет. Той управлява само своя район. Може да разпределя бюджета за района. Районните кметове се избират от Столичния общински съвет.

Община София и област София-град се припокриват. Кметът и Столичният общински съвет са с 4 – годишен мандат. Общината има собственост и бюджет. За да функционира ефективно администрацията на Столична община, СОС избира различни постоянни и временни комисии, които в момента са 13. Изпълнителната дейност в общината се ръководи от кмета. Кметът носи отговорност за изпълнението на общинския бюджет, за спазване на обществения ред, за изпълнението на поставените програми. Зам.-кметовете в Столична община отговаря за различните отраслови направления. Зам.-кметовете се избират от Столичен общински съвет, но се предлагат от кмета на общината.

Районните кметове се грижат за решаването на всички въпроси, касаещи потребностите на жителите на съответния район, за благоустрояването на техния район, поддържане на хигиената му, както и за компетентното административно обслужване на жителите на съответния район.

Транспорт в Столична община

Транспорт в Столична община

Изключително натоварена е транспортната система в Столична община. Тя е добре развита и е ключова част от транспортната система на страната. В Столична община функционират всички видове транспорт без водния. През Столична община минават части от 6 железопътни линии от ЖП мрежата на страната. Столична община разполага с 8 гари, вагонни и локомотивни депа.

Автомобилният транспорт е изключително натоварен. Основният стремеж на Столична община е намаляването на интензивният транзитен трафик през столицата.

Най-голямото летище в България е Летище София. В момента то се отдава на концесия. Предстои разширение и реконструкция на терминалите, както и изграждане нов терминал. Ремонт на пистата е правен неколкократно

Общественият транспорт на Столична община се модернизира непрекъснато. Целта е да се намали замърсяването на въздуха от превозните средства на градския транспорт. Автобусите се подменят с нови електробуси. Тролеите и трамваите също се подменят с нови, ефективни модели.

Софийското метро се разраства планово. До голяма степен то улеснява придвижването на столичани до различни точки от града.

Природа на Столична община

Природа на Столична община

Софийската котловина, известна още като Софийското поле, заема централната част на Столична община. Това е най-ниската и равна част на общината. На север от Софийското поле е разположена Софийска планина с най-високата си точка връх Готен.

Планина Мургаш се намира на североизток от Софийска котловина. Най-високата ѝ точка е връх Мургаш.

Планина Люлин пък е разположена югозападно от Столична котловина, с най-висока точка връх Дупевица. Планина Витоша е на югоизток, като най-високата ѝ точка е Черни връх. Това е и най-високото място в цялата Софийска община. На територията на Столична община се намират и части от Плана планина, чийто най-висок връх е Манастирище.

Води в Столична община

Води в Столична община

Река Искър се води основна водна артерия на Столична община. 665 км от реката преминават през територията на Столична община. По-значителни източници на Искър в пределите на Столична община са Перловската река, Лесновската река, река Блато, Витошка Бистрица, Железнишка река, река Планщица и река Шипочаница.

Райониране на Столична община

Райониране на Столична община

В пределите на Столична община се намират 38 селища, от които 34 села и 4 града – София, Банкя, Бухово и Нови Искър, разпределени в 24 административни района. Това са районите Люлин, Младост, Красно село, Подуяне, Студентски, Надежда, Слатина, Триадица, Искър, Витоша, Красна поляна, Овча купел, Лозенец, Връбница, Сердика, Възраждане, Илинден, Средец, Оборище, Изгрев, Нови Искър, Панчарево, Кремиковци, Банкя.

Видно е, че категорията сама по себе си обхваща широк диапазон от теми, които живо интересуват читателите и често комуникацията след публикуване на новина е доста оживена. Това е добър знак, че столичани не са безразлични към добрите и лошите практики в управлението и стопанисването на общината. Мнението им е важно и то би могло да накара администрацията да се насочи към проблеми, които не са били забелязани или решени в миналото. Медията ни отразява обективно всяка новина свързана с общината, а гражданите са свободни да споделят своето мнение, положително или отрицателно.

Територия на Столична община

История на Софийска община

Управление на Столична община

Транспорт в Столична община

Природа на Столична община

Води в Столична община

Райониране на Столична община

Прочетете още