Пет столични райони остават извън Северната скоростна тангента. Има вероятност да се окажем единствения град с платен път по средата. Трябва икономически, екологичен и други анализи, защото всеки трафик, който минава през града оказва влияние. Това коментира зам.-кметът на София Дончо Барбалов пред Нова телевизия. Днес продължават разговорите между СТолична община и АПИ относно Северната скоростна тангента (ССТ) дали да се плащат витенти такси или не.
Столичани вечи питат, не е ли Цариградско шосе продължение на магистрала Тракия и Ботевградско шосе на магистрала Хемус. Логичният въпрос няма категоричен отговор, тъй като това може окончателно да реши проблемът с плащането винетките на територията на Столична община.
Надяваме се днес да стигнем до разбирателство на разговора, кйто започнахме миналата година. Най-сериозен е проблемът за 5 столични района - Надежда, Връбница, Нови Искър, Кремиковци и Сердика. Преди 3 години, когато откриха пътя, беше заложен като тразитен и да поема трафика от центъра със северните райони на града. Трябва да успееп за запазим неговото предназначение, коментира Дончо Барбалов.
Той се надява, че Столична община и АПИ ще намерят решение. В крайна сметка важен е общественият интересен. Ще търсим законово решение и софиянци да се придвижват в рамките на града без да заплащат за това, каза Барбалов.
Не е на същото мнение представителят на АПИ Дончо Атанасов. За него скандалите били измислени, защото никога ССТ не е била планирана като градска магистрала, а като крайдрасграска и е част от републиканската пътна мрежа. "Не може ССТ не се разглежда като франгмент. От там минават годишто 10 млн. автомобила. Северната тангента не е планирана като градски булевард, а да изнесе транзитния трафик извън София, каза Атанасов.
Той призна, че преговорите със Столична община е да прецизираме крайградските части и къде ще има винетки и къде не. Най-вероятно живеещите в петте столични района няма да ползват винетки, ако се дважит по стария Северен околовръстен път. "Разбрали сме се да го освободим от такси. АПИ прави компромис и ще намерим балансирано решение. Винаги сме работили конструктивно със Столична община, коментира Дончо Атанасов.
Северната скоростна тангента била част от магистрала Европа - от Калотина през Драгоман към Слидвница и връзването с пътен възел на Мрамор. Реализирането на Европа предстояло, заяви Атанасов.
Коментари
Последни
София и Софийска област с нови областни управители
София и Софийска област, както и областите Ловеч, Русе, Силистра и Сливен имат нови областни управит... Прочети още...
Пет столични района се включиха в концерт за Доброто
Концерт под надслов „Да бъдем добри! Да бъдем съпричастни!“ обедини пет столични района ... Прочети още...
Столичани за подлеза пред Централна гара: Ужасно е, тъмно е… а как мирише (ВИДЕО)
Столичани се оплакват, че подлезът на метрото пред Централната гара тъне в тъмнина и мизерия. Във Фе... Прочети още...
Кметът на столичния "Триадица" предлага "квартал на обезщетените"
Имотен фонд, с който общината да оперира, своеобразен "квартал на обезщетените" предлага кметът на с... Прочети още...
Виж също
closeЗам.-кмет: Дейностите по столичния бул. „Филип Кутев“ трябва да п......
Строителните дейности по разширението на бул. „Филип Кутев“ в участъка между бул. „Черни връх“ и...
Прочети още keyboard_arrow_right