5 столични района ще трябва да плащат винетки за Северната скоростна тангента

Северна скоростна тангента

Снимка: Нова телевизия

Пет столични райони остават извън Северната скоростна тангента. Има вероятност да се окажем единствения град с платен път по средата. Трябва икономически, екологичен и други анализи, защото всеки трафик, който минава през града оказва влияние.  Това коментира зам.-кметът на София Дончо Барбалов пред Нова телевизия. Днес продължават разговорите между СТолична община и АПИ относно Северната скоростна тангента (ССТ) дали да се плащат витенти такси или не.

Столичани вечи питат, не е ли Цариградско шосе продължение на магистрала Тракия и Ботевградско шосе на магистрала Хемус. Логичният въпрос няма категоричен отговор, тъй като това може окончателно да реши проблемът с плащането винетките на територията на Столична община.

Надяваме се днес да стигнем до разбирателство на разговора, кйто започнахме миналата година. Най-сериозен е проблемът за 5 столични района - Надежда, Връбница, Нови Искър, Кремиковци и Сердика. Преди 3 години, когато откриха пътя, беше заложен като тразитен и да поема трафика от центъра със северните райони на града. Трябва да успееп за запазим неговото предназначение, коментира Дончо Барбалов.

Той се надява, че Столична община и АПИ ще намерят решение. В крайна сметка важен е общественият интересен. Ще търсим законово решение и софиянци да се придвижват в рамките на града без да заплащат за това, каза Барбалов.

Не е на същото мнение представителят на АПИ Дончо Атанасов. За него скандалите били измислени, защото никога ССТ не е била планирана като градска магистрала, а като крайдрасграска и е част от републиканската пътна мрежа. "Не може ССТ не се разглежда като франгмент. От там минават годишто 10 млн. автомобила.  Северната тангента не е планирана като градски булевард, а да изнесе транзитния трафик извън София, каза Атанасов.

Той призна, че преговорите със Столична община е да прецизираме крайградските части и къде ще има винетки и къде не. Най-вероятно живеещите в петте столични района няма да ползват винетки, ако се дважит по стария Северен околовръстен път. "Разбрали сме се да го освободим от такси. АПИ прави компромис  и ще намерим балансирано решение. Винаги сме работили конструктивно със Столична община, коментира Дончо Атанасов.

Северната скоростна тангента била част от магистрала Европа - от Калотина през Драгоман към Слидвница и връзването с пътен възел на Мрамор. Реализирането на Европа предстояло, заяви Атанасов.

 

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Зам.-кмет: Дейностите по столичния бул. „Филип Кутев“ трябва да п......

Строителните дейности по разширението на бул. „Филип Кутев“ в участъка между бул. „Черни връх“ и...

Прочети още keyboard_arrow_right