Автоматична система за реверсивно движение ще облекчи и обезопаси трафика между София и Перник през с. Драгичево. Умната системата със светофари ще анализира потока от движещите се автомобили и в определени периоди ще организира преминаването в различните посоки, включително и завиването към населените места, през които минава трасето.
Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков в първия парламентарен контрол за есенната сесия на 49-тото Народно събрание.
Той е убеден, че по този начин ще се реши и проблемът на с. Драгичево, към което след ремонт през 2019 г. беше забранено завиването на ляво заради чести катастрофи и жителите бяха затруднени. Системата ще се въведе в три подучастъка – в урбанизираните територии на София, с. Драгичево и Перник. Оптимистичният вариант за начало на строителството на съоръженията е до края на годината, но ако има обжалвания, процесът ще започне до края на месец март догодина.
Регионалният министър отговоря в продължение на три часа на 21 въпроса от общо отправени към него 28 от народни представители за днешния ден.
„Надявам се, че скоро ще дойде времето, когато депутатите няма да питат министрите на регионалното развитие и благоустройството кога ще се ремонтира даден път, а просто ще следят Национална стратегия за развитие на пътната мрежа, която е за 8 години и три годишните стратегически планове на АПИ за ремонт на републиканската пътна мрежа. Амбицията ми е заедно с Министерството на транспорта и съобщенията да разработим и внесем тази стратегия за приоритизиране на пътищата, които подлежат на основен или текущ ремонт и всеки ще може да следи дали се спазват зададените срокове“, отговори на депутатските питания министърът за ремонт на третокласни пътища в различни места на страната.
Жители на Владая, Мърчаево и Перник блокират пътя към София заради АПИ
Според него не е редно министрите или председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ да взимат решение кой път да се ремонтира след искания от народни представители или кметове. „Пътищата за ремонт трябва да се приоритизират, анализират и обследват и да се залагат в плановете“, категоричен бе министър Цеков.
Той обясни, че въпреки липсата на подобни стратегически планове в момента, АПИ ще обърне внимание на третокласната пътна мрежа и на база постъпилите сигнали ще ремонтира проблемните и опасни участъци.
„Има необходимост от изграждане на нови пътни връзки към Стара Загора и Раднево от автомагистрала „Тракия“, защото привличането на големи инвеститори в региона и нарастването на трафика обосновава целесъобразността на такава инвестиция“, заяви още министър Цеков. Той отбеляза, че до момента АПИ не е обсъждала строителството на такъв пътен възел. Предстои проектиране на пътната връзка от начална фаза, включително провеждане на необходимите подготвителни процедури. Поръчка за проектиране ще се обяви догодина, а реалистичният срок за започване на строителни дейности е 2026 г.
Министър Цеков информира, че заради наличие на защитени зони по Натура 2000 се бави проектирането на пътния възел от АМ „Тракия“ към Кермен. Затова са изготвени нови проектни решения, които са подадени за оценка в МОСВ.
След възстановяване на движението по главния път между Мездра и Ботевград, което се очаква да стане на 10 декември, ще се обследва състоянието на път II-13 в участъка на селата Осен – Девене, ползван като алтернативен, и ще се предприемат действия за привеждането му в нормално експлоатационно състояние, съобщи още регионалният министър. Същото важи и за определени участъци в общините Червен бряг, Нови Искър, Кнежа и Долни Дъбник Огледите ще започнат още този месец, информира Андрей Цеков.
Предстои формирането на технически експертен съвет към министъра на регионалното развитие и благоустройството, който да анализира състоянието на всички започнати проекти за водоснабдяване в страната от миналия век. Целта на съвета ще е да се произнесе кои проекти имат потенциал и дали е целесъобразно тяхното завършване, каза още министър Цеков. Така ще е ясно имат ли бъдеще проекти като яз. „Нейковци“, който да водоснабдява общините Трявна и Дряново, или яз. „Кюстендил“ в едноименната община.
Министърът припомни, че двата обекта са започнали да се строят през 1978 г. като няколко пъти са замразявани и размразявани. В момента по тях не се работи заради становище, че не са необходими заради намаляване на населението. „Не можем да кажем, че обектите не са необходими, но трябва да има сериозна експертиза. В работата на съвета ще поканим и народните представители и кметовете от съставените райони, които защитават интересите, на обществото, за да чуем всички съображения“, увери Цеков.
Той допълни още, че МРРБ ще подкрепи проект за подмяна на водопреносната мрежа в Брестовица.
През този месец МРРБ ще обяви обществена поръчка за изготвянето на доклад за оценка на съответствието, необходим за довършването на строителството на пречиствателната станция за питейни води за град Сливен. След сключване на договорите с изпълнители, се очаква тя да бъде завършена през 2024 – 2025 година, съобщи още министър Цеков.
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 6 май 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 6 май. Митничари на ... Прочети още...
Космонавтът Георги Иванов раздаде курбан за здраве в Банкя
Навръх имения си ден космонавтът Георги Иванов даде курбан за здраве в Банкя. Събитието се състоя в ... Прочети още...
Изследват безплатно пушачи и бивши пушачи в София
Безплатни изследвания на дишането при пушачи и бивши пушачи ще се проведат в София и още три града, ... Прочети още...
След Великден започва Светлата седмица
Седмицата след Великден се нарича Светла, защото всеки от дните е свързан с надеждата за изкупуване ... Прочети още...
Виж също
closeПромяна на движението през „Топли дол“ и „Правешки ханове“ ще уле......
Промяна в организацията на движение през тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на АМ „Х...
Прочети още keyboard_arrow_right