От Визия за София са анализирали различните начини за комуникация между Столична община (СО) и жителите на града
Тя е част от стъпка 2 от Визия за София в рамките на подтема Комуникация с гражданите от Доклад по направление Управление. Между тях са уеб сайтове, директни срещи между общинарите и хората като обществени обсъждания и консултации, медийни предавания, обработена информация на хартиен носител.
Анализиран е порталът
sofia.bg като начин на диалог в интернет пространството. Определящото при него е изчерпателност, достъпност и лесна ползваемост - дали този начин, по който е подадена информацията е достатъчно разбираем и удобен за ползвателите. През 2017 г. сайтът дава подробна информация, която не винаги е направена така, че да се разбере веднага. Проучване на Столична община показва, че само 55 % от участвалите в анкетата винаги или почти винаги са намирали сведенията, които са им необходими. Това за обществен уебсайт, чиято основна задача е да предоставя информация е сравнително незадоволително.
Основно значение за връзката между общината и жителите на столицата е страницата "Участвайте” на портала на общината. Тук хората могат да изкажат мнението си, да участват в анкети, да кандидатстват по различни програми на общината, да участват в кампании. Тук те получават и информация за публични обсъждания и за консултации.
Данните от проведената анкета сочат, че тази част от сайта рядко се актуализира. Секцията която се поддържа редовно касае информацията до публичните обсъждания, но и тук става дума само за заповедите за провеждането им.
Комуникацията се осъществява и чрез медиите. Например по БНТ 2 в предаването „Питай кмета” гостуват кметове на различни софийски райони. Актуални и ефективни са и директните срещи лице в лице и информацията на хартиен носител. Това е от една страна заради навика, демографската специфика, а от друга и заради дефицитните онлайн канали. През последните години жалби и сигнали основно се подават чрез Контактния център на СО. Чрез него приемането им става освен на място и онлайн, и чрез сайта
call.sofia.bg. В доклада са анализирани статистическите данни от Контактния център през последните няколко години.
Каналите за комуникация и информационната обезпеченост са част от темите, които са включени в доклада. Ключово за СО е и анализирането на участието на гражданите и ефективният диалог между администрацията и столичани. Участието им е важно за събиране от общината на информация и данни, с които хората споделят опита и познанията си, включването на обширен набор от различни перспективи и повишаване на легитимността на процеса на взимане на решения и формиране на общински политики.
Коментари
Последни
Избират строител за нови две станции на метрото в София
Столичният Метрополитен обяви обществена поръчка за две нови метростанции от "Люлин" до Околовръстни... Прочети още...
Столичният Район "Витоша" преговаря за преградената пътека към Витоша
След като популярна туристическа пътека към Витоша беше преградена с плътна ограда и обозначена като... Прочети още...
Катастрофа затруднява движението при 21-ви км на Тракия към София
Пътнотранспортно произшествие затруднява движението на АМ „Тракия“ преди столицата, съоб... Прочети още...
Ремонтирани са част от тротоарите в с. Световрачене и с. Кубратово
Тротоарите от северната страна на ул. "Софийска" в с. Световрачене – в участъка от ул. "Милади... Прочети още...
Виж също
closeТази нощ: Ограничения по Симеоновско шосе заради миене...
Миенето на бул. „Симеоновско шосе“ продължава и тази нощ, което налага промяна в организацията на движение, ...
Прочети още keyboard_arrow_right