Новини от Столица.bg

comment 0
visibility 294
Samsung

До сто лева отстъпка за нови модели на Samsung в сайта на Vivacom този месец

До 31октомври почитателите на смартфоните и аксесоарите на Samsung имат възможност да се сдобият с ново устройство при много изгодни условия в онлайн магазина на Vivacom. Новата онлайн промоция на телекома включва няколко смартфона, сред които и 5G моделите Samsung Galaxy A52s 5G и Samsung Galaxy Z Flip3 5G 256 GB, както и смарт часовници и слушалки. Всички те могат да бъдат закупени онлайн с отстъпка до 100 лева. Samsung Galaxy A52s 5G Това е стилен 5G смартфон с 6.5-инчов дисплей, защитен с Gorilla Glass 5 покритие. Резолюцията на екрана е 2400 х 1080, а технологията, по която е разработен – Super AMOLED. Моделът има четворна задна камера, чийто основен сензор е 64 MP. Освен него има един 12 MP ултраширокоъгълен и два 5 MP сензора – макро и сензор за дълбочина. Те са предназначени за любителите на детайлната фотография. Предната селфи камера е с резолюция 32 MP за страхотни портрети. Апаратът има 8-ядрен процесор Qualcomm Snapdragon 778G, оперативната му памет е 6GB, а вградената – 128GB. Тя може да бъде увеличена до 1TB чрез закупуване на допълнителна карта памет. Батерията на Samsung Galaxy A52s 5G е с капацитет 4500 mAh и поддържа с 25W бързо зареждане. Samsung Galaxy Z Flip3 5G Това е един от хитовите смартфони на бранда, представени наскоро. Той се отличава със своя сгъваем екран и компактен размер, който в сгънато положение го прави удобен за носене навсякъде, а в разгънато го превръща в пълноценен смартфон с 6.7-инчов екран. Самият дисплей е сгъваем Infinity-O с резолюция 2640 x 1080, а в добавка моделът има и  1.9-инчов външен екран за бърз достъп до важните приложения. Това е и първият на пазара водоустойчив сгъваем смартфон за максимален комфорт на потребителите. Разполага с основна 12 MP  камера, 12 MP ултраширокоъгълен обектив и 10 MP камера за селфита. В компактния корпус е скрит процесор Snapdragon 888, оперативната памет е 8GB, а вградената – 256GB. Смарт часовниците Samsung Galaxy Watch4 Най-новото поколение умни часовници на Samsung са изключително стилни, функционални и включват всичко, от което има нужда модерният човек с динамичен начин на живот. Те са с нова операционна система – Wear OS – и поддържат управление с гласов асистент. Оптимизирани са за различни физически активности и здравословен начин на живот, осъществяват интелигентен мониторинг на телесните показатели, данни за здравето, могат да анализират качеството на съня и много други. Сред най-търсените функционалности на модела са възможността за измерване на кислорода в кръвта, кръвното налягане и изготвянето на електрокардиограма. Моделите поддържат най-популярните Google приложения, включително Play Store, Google Map, G. Assistant, YouTube Music и не на последно място G. Pay за още по-безпроблемни плащания. Часовниците се предлагат в две разновидности на дизайна. Galaxy Watch4 Classic е спортно-елегантен модел, който се отличава с корпус от неръждаема стомана и въртяща се рамка, докато Galaxy Watch4 е с алуминиев корпус, дигитална рамка и е по-лек, което го прави изключително подходящ за спортуване. И двете версии са с 1.5GB + 16GB памет, и капацитет на батерията от 361 / 247 mAh. Сред промоционалните предложения са и удобните слушалки  Samsung Galaxy Buds +. Това са елегантни и компактни (19.2 x 17.5 x 22.5 мм) безжични слушалки с тегло едва 6,3 грама. Поддържат безжично зареждане, а капацитетът на батерията им е 85 mAh.    

comment 0
visibility 244
A1 Huawei Nova 9

А1 приема предварителни поръчки за новия HUAWEI nova 9

А1 приема предварителни поръчки за новия модел на Huawei – nova 9. Смартфонът може да бъде заявен онлайн от сайта на телекома до 31 октомври, когато започват и неговите доставки, a поръчалите предварително ще го получат в комплект с новите безжични open-fit слушалки Huawei FreeBuds 4. Nova 9 се предлага в брой или на изплащане с мобилните планове на А1. Huawei nova 9 е надежден смартфон, който предлага отлично съотношение между цена и характеристики. Смартфонът разполага с 6,57-инчов Full HD+ (1080 x 2340p) OLED дисплей с честота на опресняване 120 Hz, което го прави отличен както за работа, така и за забавление. Сензорът за пръстови отпечатъци е вграден в дисплея и единственото, което нарушава целостта на екрана, е малкият прозорец за селфи камерата. Предната камера е 32 мегапиксела с бленда f/2.0, което ѝ позволява да улавя повече светлина. Основната камера е четворна с 50 MP основен сензор с бленда f/1.9 и 8 MP Ultra Wide сензор. Те се допълват от 2 MP сензор за дълбочина, 2 MP макро сензор и LED светкавица. Huawei nova 9 идва със 128 GB вградена памет и 8 GB RAM, а процесорът му е осемядрен Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 4G. Тези характеристики правят модела много бърз и му позволяват да се справи с всички модерни мобилни игри и приложения. Моделът е базиран на платформата на Huawei EMUI 12 и магазинът за приложения на Huawei AppGallery. Смартфонът се предлага с мобилните планове на А1, а по време на предварителните поръчки може да бъде закупен на специални цени, започващи от 20,50 лева на месец или 439,99 лева в брой с неограничения Unlimited Ultra. Пълният списък с цени в зависимост от комбинацията с избран тарифен план е достъпен в онлайн магазина на А1.bg. Официалният старт на продажбите на Huawei nova 9 във всички търговски канали на А1 е 1 ноември. Доставките ще започнат на 31 октомври по реда на поръчване, а всички заявили предварително nova 9, ще получат и последния модел безжични слушалки на Huawei - FreeBuds 4.        

comment 0
visibility 1944
eMAG Paradise

В София отвори втори шоурум на eMAG

Платформата за онлайн шопинг eMAG откри втория си шоурум в София – в Paradise Center, ниво -1. Той ще посреща своите клиенти всеки ден между 10 и 22 ч. при спазване на всички необходими мерки за безопасност и следване на противоепидемичните предписания. В новия шоурум на eMAG на 450 кв.м. търговска площ са изложени 800 продукта от разнообразни категории, които могат да се закупят на място. Клиентите ще имат възможност и да правят поръчки на определени продукти онлайн, с безплатна доставка за тях в шоурума, а наличните в шоурума артикули могат да се вземат още същия ден, спестявайки време за доставка. На място могат да се връщат продукти, да се получават консултации, предлагат се и опции за потребителски кредити. Първите 4 дни след откриването, до 24 октомври, има и ексклузивни предложения – над 50 продукта от популярни категории на специални цени*, важащи само за новия шоурум на eMAG в Paradise Center. През останалото време, освен в случаите на специални промоции, стойността на продуктите към крайния потребител ще е еднаква, независимо откъде поръчва – от вкъщи, от офиса, от плажа или от шоурума. За посетителите на шоурума има и друго атрактивно предложение за първите 4 дни след отварянето му – покупки на стойност над 199 лв. да бъдат взети на изплащане без оскъпяване за 12 месеца от УниКредит Кънсюмър Файненсинг и BNP Paribas. „Щастливи сме да посрещнем нашите клиенти във втория ни шоурум в София – модерно пространство, където те могат да се възползват от редица предимства при пазаруване и да открият най-актуалните продукти в различни категории. Успехът – и настоящият, и бъдещият, е функция на опита, усилията и инвестициите на eMAG. Това е нашата формула за лидерство в сектора, като клиентът винаги е в центъра на вниманието ни”, казва Силвиу Гугуи, управител на eMAG България. eMAG препоръчва на клиентите в новия им шоурум да спазват дистанция и противоепидемичните мерки и насърчава безкасовите плащания за сигурно и безопасно шопинг изживяване.   *Количествата на продуктите на специални оферти, предназначени за откриването на шоурума, са ограничени.            

Реклама
comment 0
visibility 128
бебешка количка

От кога детето може да се вози в бебешка количка

Бебешката количка е една от най-необходимите покупки за новороденото. Тя влиза в употреба почти веднага след неговото раждане. Първата разходка на мъника донякъде е свързана със сезона и климатичните условия, но след първата-втората седмица  ежедневното излизане навън е необходимо за правилното израстване на детето. И ако през първите дни бебето може да се покаже на ръце за няколко минути навън, то в следващите седмици и месеци разходките ще са немислими без бебешката количката. Тя осигурява мобилност на родителя, комфорт на малкия палавник и най-вече сигурност. Как да изберем първата количка? Голямото разнообразие от модели често затрудняват младите родители какво точно да предпочетат. А и много от възможностите и необходимите качества на един подобен продукт се осъзнават едва след като вече той е влязъл в употреба. Ето защо е добре да се знаят няколко основни характеристики, които са гаранция за правилен  избор.  Предназначениe на количката За улеснение при подбора на подобна стока, производителите ориентировъчно разделят артикулите на модели за новородени, за близнаци, колички на четири колела или триколки, комбинирани 3 или 2 в едно, луксозни, летни или всесезонни модели. Актуалните  модели за най-малките бебенца са с кош и седалка, а матраците им са с мемори пяна, за да са максимално прилягащи към гръбчето на детето. Вариантите с подвижен кош са доста практични, тъй като дори спящо, мъничето може да се пренесе от едно място на друго. Още по-удобно е с наличието на столче за автомобила. Екстра при по-новите модели е възможността за регулиране на облегалката и когато бебето поотрастне да може да се разхожда и в седнало положение. Маневреност и компактност Колко ще е подвижна една количка зависи преди всичко от нейната тежест и от големината на гумите. По-леките модели, които са и с по-малки гуми, са по-лесно подвижни. Но пък останалите варианти  гарантират по-голяма сигурност и по-леко возене. В тази насока са и повечето иновации на производителите, което може да се установи при количките от най-ново поколение. Повечето родители предпочитат модерните триколки, тъй като те са не само по-леки за управление, но и по-компактни. Хит са количките, които имат функции за сгъване с една ръка и регулиране на дръжките, според височината на родителя, който разхожда палавника. Важно е да се съобрази и големината на количката, както и нейните възможности за прибиране, защото не всеки има достатъчно място за съхранение. Друго условие е да може да се събира в багажника на автомобила, ако се използва за по-далечни разходки. Обезопасеност на детето    Добрата количка разполага с обезопасителни колани. Най-висока сигурност дава т.нар. 5-точкова система. Тя прикрепя детето по начин, който му позволява да е стабилно в количката при различни позиции на тялото. Качествените модели разполагат с колани, изработени от материали, които са съобразени с деликатната детска кожа. Конструкцията и използваните материали са другите фактори за сигурността на новороденото. Олекотени и високотехнологични елементи със сертификат за качество на продукта, предназначен за деца, са в основата на утвърдените марки на пазара. Екстри и разнообразни аксесоари В търговската мрежа се предлагат бебешки превозни средства със специални сенници, разполагащи със слънцезащитен фактор на материята UPF50+. Повечето колички имат и допълнителна козирка за сянка, за предпазване от вятър и дъжд. Мрежите против насекоми, дъждобраните, термочувалите, чадърчетата, наличието на набор от играчки, поставките за биберон, шишета и многофункционалните чанти-органайзери са само част от възможностите за избор. Вече повечето модели са изработени от висококачествени материали, съобразени с излагането на детето навън при различни атмосферни условия. Наред с това десените и цветове са най-разннобразни, за да задоволят търсенето.  В магазините Kidso ще откриете желаната количка. Веригата от физически и онлайн магазини предлага висококачествени продукти на водещи световноизвестни марки за бебета и деца във всички възрастови групи.        

comment 0
visibility 415
A1 ръст

А1 регистрира ново силно тримесечие и ръст при всички основни показатели през третата четв...

Общите приходи достигат 144,9 млн. евро с ръст от 13,3%, като приходите от услуги се увеличават с 11,9% до 113,9 млн. евро EBITDA нараства с 9,1% до 56,9 млн. евро А1 България регистрира силно трето тримесечие на 2021 година и продължава позитивната тенденция за ръст във всички основни бизнес показатели от края на 2016 година. Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 11,9% до 113,9 млн. евро спрямо същия период на 2020 г., а общите приходи нарастват с 13,3% и достигат 144,9 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 56,9 млн. евро, регистрирайки ръст от 9,1% на годишна база. Повишението на приходите от услуги се дължи на ръст на фиксирания и мобилния сегмент, както и на увеличение на приходите от продажба на устройства. ICT бизнес услугите на компанията също отчитат силни резултати, които са постигнати основно благодарение на IT решенията и услугите за киберсигурност. През последното тримесечие А1 България стана официален партньор на IBM в България и разшири своето партньорство с Acronis, като вече е златен партньор на компанията. Телекомът е започнал работа по над 495 ICT проекта, които са в различна фаза на реализация. А1 продължава да обогатява портфолиото си от ICT услуги за корпоративни клиенти, като през третото тримесечие стартира предлагането на решения за мониторинг на уязвимости – Offensity и в помощ на онлайн търговията – А1 Video Assistant. Фиксираните услуги продължават да растат и през това тримесечие, като регистрират увеличение от 15,5% до 37,9 млн. евро. Основните фактори за добрите резултати са ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport и предлагането на фиксиран интернет с високи скорости. През този период компанията е разширила обхвата на своята фиксирана мрежа с над 11 500 домакинства. През третото тримесечие А1 България отново има стабилно представяне в мобилния сегмент благодарение на истинската мрежа от пето поколение 5G ULTRA, която беше определена за най-бързата в страната за 2021 година от Ookla*. Телекомът продължи с инвестициите в новата технология и за момента разполага с единствената мрежа, която работи с оборудване на европейски доставчици и използва честотна лента с широчина от 100 MHz на 3 600 MHz. Тя е по-голяма от съвкупната честотна лента на всички предходни поколения мобилни мрежи взети заедно в една посока на предаване. По този начин 5G ULTRA предлага гигабитови скорости на сваляне за разлика от 5G DSS решенията, при които ресурсът между 4G и 5G е споделен и не се наблюдават чувствителни разлики в характеристиките на мрежата при двете технологии. С развитието на 5G ULTRA компанията продължи налагането на премиум 5G мобилни планове и първа стартира услуга за домашен интернет по 5G мрежа Net Box. Интересът към домашен интернет през мобилна мрежа доведе до ръст от над 130% на продажбите през третата четвърт на годината. Сред другите фактори за успешното тримесечие са постепенното възстановяване на роуминга и по-високото предлагане на предплатени услуги през летния сезон. Като резултат приходите от мобилни услуги нарастват с 10,2% до 76,0 млн. евро. Добрите резултати на компанията през третото тримесечие на годината се дължат и на по-високите приходи от продажбата на устройства. През третата четвърт на 2021-а спрямо същия период на миналата година А1 регистрира 18,3% ръст на приходите от търговията с устройства, които достигат 29,6 млн. евро. (в млн. ЕВРО) Q3 2021 Q3 2020 Q3 +/- % 1-9 мес. 2021 1-9 мес. 2020 1-9 мес. +/- % Приходи 144,9 127,9 13,3% 422,1 376,9 12,0% Приходи от услуги 113,9 101,8 11,9% 327,8 299,5 9,4% Приходи от мобилни услуги 76,0 68,9 10,2% 218,7 202,0 8,2% Приходи от фиксирани услуги 37,9 32,8 15,5% 109,1 97,5 11,9% Приходи от оборудване 29,6 25,1 18,3% 90,8 74,1 22,5% Други приходи 1,3 1,1 23,5% 3,6 3,3 8,2 Печалба (EBITDA) 56,9 52,1 9,1% 167,9 146,1 14,9% Резултати за първите девет месеца на 2021 г. През първите девет месеца на 2021 г. общите приходи нарастват с 12,0% до 422,1 млн. евро спрямо същия период на 2020 г. Приходите от услуги се увеличават с 9,4% до 327,8 млн. евро, като това се дължи както на ръста на фиксираните (11,9%) и мобилните услуги (8,2%), така и на продажбата на устройства (22,5%). А1 България отбелязва солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация EBITDA от 14,9% до 167,9 млн. евро за първите девет месеца на годината спрямо същия период на миналата година.        

comment 0
visibility 625
A1 - УНСС

А1 стана официален партньор на Университета за национално и световно стопанство

Споразумение за партньорство между А1 и Университета за национално и световно стопанство подписаха официално днес Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“ и член на Лидерския екип на А1 България и проф. д-р Димитър Димитров, ректор на Университета за национално и световно стопанство (УНСС). В срещата участваха също и проф. д-р Цветана Стоянова, заместник-ректор „Институционално и бизнес сътрудничество и студентски политики“ и доц. д-р Росен Кирилов, директор на Междууниверситетския център за развитие на кариерата. „А1 е дългогодишен партньор на УНСС, но днес имаме удоволствието да преминем на ново ниво на нашето сътрудничество и да започнем да допринасяме с опита и знанията си за надграждането на образованието на възпитаниците на университета с примери от реалния бизнес. Вярвам, че подкрепата ни към преподавателите в създаване на по-близки до практиката учебни планове и програми, ще бъде полезно не само за тяхната работа и студенти, но и за развитието на икономиката в България,“ заяви Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“ и член на Лидерския екип на А1 България. Сред близо 4000 служители на А1 има много алумни на Университета за национално и световно стопанство, включително и на мениджърски позиции. С новото партньорство между А1 и УНСС младите хора на прага на кариерния си път ще имат възможност освен теоретични знания, да черпят и от опита на утвърдените професионалисти в А1 чрез примери от реалния бизнес. Като част от сътрудничеството се предвижда участие на експерти от А1 в провеждането на лекции и практически упражнения за студентите от специализираните катедри на УНСС. Друга възможност за възпитаниците на висшето икономическо учебно заведение е да се включат в Лятната академия на А1 и да придобият реален опит в бизнес среда, като работят по приоритетни за компанията проекти. Традиционно тя се провежда от юли до септември и участниците в нея получават ценни знания и умения, под ръководството на ментор от компанията, както и реална възможност да продължат своето кариерно развитие в компанията. А1 ще продължи своето активно участие в кариерните форуми, дни на отворените врати и други събития, организирани от УНСС.        

comment 0
visibility 490
ЕОН

EON е най-бързоразвиващата се услуга в портфолиото на Vivacom

Иновативната телевизионна услуга EON променя потребителското поведение и навици и е най-бързоразвиващата се в портфолиото на Vivacom с повече от 50 000 абоната за 6 месеца. Платформата беше представена на българския пазар преди по-малко от половин година, за което време множеството й предимства и функционалности, както и оптималното съотношение между качество и цена в предлагането я направиха предпочитан избор за клиентите на оператора. EON е достъпен с 3 пакета – LIGHT, FULL и PREMIUM – с ясни и прозрачни условия, съчетаващи първокласно съдържание и супер бърз интернет в най-голямата 10GB оптична мрежа в страната. Така телевизионното нелинейно използване на съдържание  с интерактивната услуга е станало 39% срещу 17% за IPTV за същия период миналата година. Над 28% от потребителите използват EON чрез мобилното приложение или web, като се регистрира и високо използване на Smart TV App – 14%. Vivacom е първият оператор, който предостави smart TV приложение с пълен набор от линейни канали и VOD съдържание. Данните за потреблението и налагането на EON на българския пазар бяха представени от Стоян Каранлъков, главен търговски директор на Vivacom, Любомир Малоселски – директор „Продукти и услуги“ на телекома, и Сърджан Дурджевич, главен изпълнителен директор на United Cloud – центъра за иновации на United Group и един от най-големите развойни центрове за иновативни услуги в региона. „EON доказва, че наистина променя по един революционен начин потребителското поведение, което е голямо постижение. Достатъчно предизвикателно е да има бърз растеж в продажбите, да станеш разпознаваем с нова услуга в една силно конкурентна среда, но да промениш поведението на клиентите, и то за по-малко от шест месеца – това е напълно различно измерение,” каза Стоян Каранлъков, главен търговски директор на Vivacom. United Cloud създава иновативната платформа ЕON през 2017 г. – целта е да се предложи продукт, който да е напълно подходящ за нашия регион, за да поддържа голям мащаб и да бъде адаптивен към всякакъв тип мрежи, всякакъв тип формати на съдържание и бизнес модела на United Group. Днес EON е една от най-модерните телевизионни платформи в региона, обработваща повече от 50 000 видео активи и използвана от повече от 1,5 милиона устройства всеки ден. Освен в България, тя е достъпна във всички пазари на Югоизточна Европа, на които оперира United Group: в Сърбия, Босна и Херцеговина, Словения, Хърватия, Черна гора и Северна Македония, както и току-що стартира в Гърция. Предлага се и в световен мащаб чрез NetTV. През 2019 г. ЕON Smart Box печели престижната CSI Award за най-добро CPI устройство. Сърджан Дурджевич съобщи, че United Cloud ще отвори свой клон в София: „Заедно с растежа на United Group разширяваме обсега на дейността в посока иновации. България е един от ключовите пазари за United Group и тук има много талантливи ИТ специалисти. Другата новина, която бих искал да споделя, е, че EON Connect, най-новият ни продукт, чрез който потребителите имат цялостен контрол върху интернет свързаността и съдържанието на всички устройства в дома и възможност да реагират и коригират в реално време потреблението на децата, е на път да бъде пуснат за клиентите на Vivacom.” Важно условие за успеха на EON е постоянното оптимизиране и развитие на платформата, която се променя и надгражда в съответствие с изискванията на потребителите. Цялото съдържание е достъпно навсякъде и по всяко време, с един и същ интерфейс на различни устройства. От стартирането на услугата към нея постоянно се добавят нови канали с HD и 4К качество и разнообразно съдържание, заглавията на български във видеотеката вече са над 15 000 и постоянно се допълват, а по повод Европейското първенство по футбол през лятото бяха интегрирани и спортни метаданни, с информация и статистика за едни от най-популярните футболни първенства у нас и в Европа. TIDAL – една от най-богатите и модерни музикални платформи в световен мащаб също е част от пакетите с услугата, както и EON STB – единственият приемник в България, която може да превърне телевизора и в гейминг конзола. „С EON клиентите получават по-голяма добавена стойност за парите си, защото това не е просто телевизионна услуга, а иновативна платформа, интегрираща множество функции за забавление и информация с безкомпромисно качество,” каза Любомир Малоселски, директор „Продукти и услуги“ на Vivacom.        

comment 0
visibility 2379
катастрофа автобус 280

Автобус 280 и джип се удариха в Студентски (СНИМКИ)

Автобус 280 удари вратата на неправилно паркирал джип в Студентски град, видя Столица.bg До инцидента се стига, след като бял джип Нисан спира на завоя до т.нар. "Четворка" в столичния Студентски град, където от години е забранено паркирането освен с табели, също с конуси, бетонни блокове и други съображения, които да подсказват на водачите, че дори краткък престой там не е желан. Щетите са материални, като на леката колае с изкривена врата и счупено стъкло, а автобуса е с огъната задна врата, която не може да се затвори. Малко след 20:15 при спазване на обичайния си график автобус номер 280 се движи в посока център, когато минавайки покрай неправилно спрелия джип, водачът му решава да отвори вратата си и буквално блокира автобуса. Последва блокиране на движението и множество автомобили се наложи да обърнат, което предизвика допълнителен хаос в и без това натоварения трафик на Студентски град. Шофьорът на 280 помоли пътниците да слязат, след което се зае с опис на щетите и изчакване на застраховател. Минаването в района е затруднено.

comment 0
visibility 561
моторно масло

Смазване, охлаждане и почистване на двигателните масла

Видовете смазочни материали, използвани в двигателите днес, са различни от смазочните материали, използвани в миналото. Точно както реактивните двигатели (турбини) са произведени с по-голям капацитет, така че самолетите могат да летят по-високо. Експлоатацията на реактивни турбини на по-голяма надморска височина, по-хладни и по-високи вътрешни температури на двигателя създаде по-големи изисквания за смазване и следователно нови видове масла. Синтетиката, например, може да издържи много по-високи температури. Маслата с военна спецификация са първите синтетични масла, разработени да отговорят на тези изисквания.  Смазочните масла трябва да изпълняват три основни функции: смазване, охлаждане и почистване.   Маслото трябва да има нисък вискозитет, достатъчен за бързо протичане между частите, но и достатъчно висок вискозитет, за да се предотврати контакт метал-метал. Той не трябва да се „счупва“ при високи температури и налягане. Моторните масла трябва да имат достатъчна точка на изливане, за да стартират при изключително ниски температури. Тя трябва да има висока точка на възпламеняване, за да не гори или да се изпари при силна топлина. Не трябва да образуват и/или отлага въглерод, лак или мазнина в прекомерни количества.   Двигателното масло трябва да охлажда движещите се части, отнемайки топлината от зъбните колела и лагерите. Това е важна функция, тъй като турбините имат много части, разположени близо до горелките или дисковете на турбините, където температурите са по-високи от 900° C. Течните смазочни материали се охлаждат чрез изпомпване или пръскане на масло около лагерите и/или зъбните колела. Маслото абсорбира топлината и след това я разсейва в радиаторите. Друга основна функция на смазочното масло е почистването. Пренася замърсявания, карбонизация, малки метални частици, мазнини и лакове към филтри. Тази функция придобива все по-голямо значение с по-високи коефициенти на компресия, по-взискателни условия за ускоряване на двигателя, по-високи работни температури и по-строги допуски между частите на турбината.    Анализът на моторното масло е важен Смазването играе основна роля за правилното функциониране на двигателя. Следователно е необходимо да сте в крак с анализа на маслото и други процедури за предсказуема поддръжка в превозните средства. С прогнозна поддръжка е възможно да се предвиди необходимостта от намеса в двигателя, като по този начин се намали вероятността от повреди и съответно се удължи полезният живот на автомобила. Подходящото смазване е нужно за намаляване на триенето. То не е нищо повече от съпротивлението на тяло или вещество, което се противопоставя на определено движение. Наречена „сила на триене“, това съпротивление присъства във всякакъв вид повърхност в контакт с друга в движение. Вследствие на триенето две твърди повърхности, движещи се една срещу друга, ще се износват. Един от начините за намаляване на такова износване е чрез използване на подходящо смазване. Намаляването на триенето е основната функция на смазочните масла, които образуват тънък слой между две движещи се повърхности, намалявайки триенето и неговите последици, което може да доведе до износване на компонентите. Друга функция на смазочното масло е да почиства двигателя. Маслото премахва възможните частици, генерирани при изгарянето, предотвратявайки тяхното натрупване и образуване на кора, която е вредна за работата на двигателя. Корозията и износването могат да доведат до отстраняване на метала. Оттук и значението на антикорозионните и противоизносващи добавки в двигателното масло. Всички тези добавки, полезни за вашия автомобил се съдържат в нашите Shell Lubricants.  В допълнение към смазването и охлаждането, смазочното масло действа като уплътнител, като по този начин предотвратява изтичането на смазката. Друга основна функция на смазочното масло, както споменахме вече, е да охлажда оборудването. В двигателя топлината се прехвърля към маслото чрез контакт с различни компоненти и след това към системата за охлаждане на маслото.    

comment 0
visibility 634
Lenovo Yoga Tab 11

Vivacom пуска новия таблет Lenovo Yoga Tab 11

Vivacom пуска в своята търговска мрежа и в онлайн магазина си новия таблет Lenovo Yoga Tab 11. Това е иновативен модел, който предлага звук и картина, близки до кино-изживяване и същевременно може да бъде навсякъде с нас. Едно от основните предимства на таблета е 11-инчовият TDDI LCD дисплей, с резолюция 2000 x 1200 пиксела, поддръжка на Dolby Vision™ и TÜV сертификат за по-ниска синя светлина. Това му позволява да постигне почти кинематографично изживяване и същевременно да бъде по-безопасен за очите. В добавка устройството разполага и с четири JBL високоговорителя с Dolby Atmos® поддръжка, които доближават усещането до това в кино салона или на стадиона. Вградената технология Lenovo Premium Audio повишава прецизността на звука и позволява кристално чисти гласови повиквания. Процесорът на Lenovo Yoga Tab 11 е MediaTek Helio G90T, оперативната памет е 4 GB, а вградената – 128 GB. Работи с операционна система Android 11. Както задната, така и предната камера са 8 MP, като задната има и авто-фокус. Устройството поддържа безжичните стандарти Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ ac/ax, MIMO, 2.4 GHz и 5 GHz Dual Band, както и Bluetooth 5.0, а комуникационните му функции се допълват от USB Type-C 2.0 порт. Таблетът има опция Entertainment Space, която събира цялото развлекателно съдържание на едно място, включително филми, телевизионни предавания, книги и игри. Режимът Google Kids Space от своя страна осигурява безопасно пространство за децата. То не само ги предпазва от заплахите в интернет, но и им помага да учат и да се развиват с помощта на съдържание, създадено и подбрано специално за да стимулира любопитството им. Таблетът е с размери 256.84 на 169.02 на 8.3 мм. и тежи 655 грама. Той разполага и с удобна стойка от неръждаема стомана, която позволява разполагането му по различни начини. Батерията му е с капацитет 7700 mAh и има опция за 20W бързо зареждане. Lenovo Yoga Tab 11 се предлага в комплект с оригинален калъф на цена 28,98 лв. на месец в комбинация с план i-Traffic XXL+.    

comment 0
visibility 1792
вода

Без вода остават частично кв. „Център“ и ж.к. „Христо Смирненски“

Планови ремонти ще наложат временното споране на водоподаването на 19 октомври 2021 г. (вторник) в някои части на столицата, съобщават от Софийска вода. Заради реконструкция на уличен водопровод по ул. „Георги С. Раковски“, кв. „Център“ от 09:30 до 21:00 ч. ще бъде спряна водоата на живеещите в района на: ул. „Проф. Фритьоф Нансен“ от №1 до №25, бул. „Васил Левски“ от №1 до №7 ул. „Георги С. Раковски“ от бул. „Васил Левски“ до бул. „Патриарх Евтимий“ и ул. „Гургулят“. Ако емонтните дейности продължат над 12 часа,  ще се осигури алтернативно водоснабдяване с водоноска на адрес: ул. „Гургулят“ №18. Заради монтаж на спирателен кран по ул. „Слатинска река“, ж.к. „Христо Смирненски“ от 09:00 до 21:00 ч ще бъде спряна водата на живеещите в района на: ул. „Слатинска река“ от ул. „Камчия“ до ул. „Боян Магесник“ бл. 10, бл. 10 А /висока зона/, бл. 5 и бензиностанция „Петрол“. Ако ремонтните дейности продължат над 12 часа, ще се осигури алтернативно водоснабдяване с водоноска на адрес: ул. „Слатинска река“.

comment 0
visibility 1274
Макс спорт

Битката за трофея в Индиън Уелс с участието на Григор Димитров пряко по MAX Sport 1 този у...

Григор Димитров ще участва в заключителната част от битката за трофея на един от най-силните турнири в календара на ATP, а именно Мастърса в Индиън Уелс. Българинът достигна до полуфиналите след серия страхотни мачове, като три от тях дори бяха срещу по-високопоставени тенисисти от него. За да стигне до този етап българинът, който в момента е 28-и в ранглистата, първо победи 114-ия в света Даниел Алтмайер, а след това 20-ия Райли Опелка, световния №2 Даниил Медведев и 12-ия Хуберт Хуркач. В последните два мача първата ни ракета демонстрира изключително представяне и постигна впечатляващи обрати срещу Медведев и Хуркач, след като бе изгубил първия сет. Така Димитров се класира за първи полуфинал на турнира от сериите ATP Masters 1000 от 2019 г. насам. Там негов съперник ще е Камерън Нори. 26-ият в света британец достигна до този етап след победи срещу Тенис Сандгрен, Роберто Баутиста Агут, Томи Пол и Диего Шварцман. Димитров и Нори имат само един мач помежду си. Той бе през този сезон на Мастърса в Маями и бе спечелен със 7:5, 7:5 от Нори. Сега Димитров ще има възможност за реванш, като полуфиналът му срещу Нори ще се изиграе в събота вечер и ще бъде предаван пряко по MAX Sport 1. Програмата на централния корт в Индиън Уелс започва от 23:30 на 16 октомври, като двата полуфинала ще се изиграят последователно един след друг. Ако Димитров победи Нори, то той ще излезе в големия финал на турнира в неделя срещу понеделник вечер – на 18 октомври от 01:00 часа. Двубоят за титлата също ще бъде предаван пряко по MAX Sport 1. Все още не е ясно кой би бил евентуалният съперник на финала, тъй като тази вечер предстои да се изиграят още два мача от ¼-финалите. В тях излизат Стефанос Циципас срещу Николоз Басилашвили и Александър Зверев срещу Тайлър Фриц. Спортните канали на А1 ще предложат и футболни емоции тази седмица. След паузата за националните отбори най-силните европейски клубни шампионати се подновяват с интересни дербита. В Ла Лига Барселона приема Валенсия. Двубоят е на 17 октомври от 22:00 часа и ще бъде предаван пряко по MAX Sport 4. В Серия А пък двата гранда Интер и Ювентус ще имат римски изпитания. Шампионите от Интер гостуват на Лацио на 16 октомври от 19:00 часа, а Юве приема Рома на 17 октомври от 21:45 ч. И двете срещи ще бъдат излъчени пряко по MAX Sport 3.    

comment 0
visibility 534
Сердика Център

Легендарните чудовища на Европа гостуват за първи път в България

От 16 до 28 октомври Сердика Център ще бъде домакин на пътуващо изложение, представящо някои от най-известните чудовища в Европа. Фигурите, цели 11 на брой, са с реален размер и ще подготвят посетителите на центъра за предстоящия Хелоуин. Изложението ще представи всеизвестните чудовища по-скоро в романтичен, отколкото страшен аспект. По този начин ще покаже на децата, че често именно чудовищата са добрият персонаж в историята, и че не трябва да съдим по страшния им външен вид. Сред основните персонажи, които ще може да бъдат разгледани, са граф Дракула, чудовището от Лох Нес, Франкенщайн, Обезглавеният рицар, Гневният Голем на Прага и, разбира се, Лошият вълк от Червената шапчица. Фигурите ще бъдат разположени на различни локации из търговския център, а при всяка една от тях ще откриете историята на митичното същество и допълнителна информация. Изложението пристига, за да зарадва малки и големи в навечерието на най-„страховития“ празник – Хелоуин. Освен да се снимат с любимите си страшни персонажи, посетителите на Сердика Център ще имат възможност да участват и в томбола за много атрактивни награди. Всичко, което трябва да направят, е да съберат 11-те печата от всяко чудовище в специална книжка, която ще получат на Бюро Информация /ниво 0/ в мола. Всеки, който се върне с попълнена книжка, ще участва за шанса да спечели атрактивни тематични игри с чудовище, а посетителите, които допълнително са пазарували в Сердика Център на стойност над 50 лв, ще имат шанса да се регистрират и участват за голямата награда – мистериозна екскурзия до „чудовищна дестинация“ Пълна информация може да се открие на serdikacenter.bg и във Facebook страницата на Сердика Център. Входът за посетителите е свободен! От Сердика Център напомнят, че на територията на търговския център се спазват всички противоепидемични мерки.    

comment 0
visibility 7953
Издирван

СДВР търси този човек

Столичните полицаи  търсят съдействие  за установяването на самоличността на човек, свързан с извършено престъпление на 14 септември, четвъртък, вечерта, в столичния квартал „ Сухата река“, съобщават от пресцентъра на МВР. Хората, които познават мъжа от снимката, ще помогнат за издирването му, като съобщят информация за него на  тел. 02/98 25 920  или тел. 02/98 25 934  в Пето СУ-СДВР.

comment 0
visibility 1295
ММС

Свърши плановият одит на „Сердика спортни имоти“ ЕАД

Несъбраните вземания са в размер на 3 965 192, 62 лв. към 31.12.2020 г. . Те правят рисково бъдещето на търговското дружество „Сердика спортни имоти“ ЕАД, чиито принципал е Министерството на младежта и спорта, се посочва в докладa от изпълнен планов одитен ангажимент на „Звено за вътрешен одит“ на спортното ведомство. Установено е влошаване на финансовите ангажименти на дружеството: нарастващи оперативни загуби, недостатъчен оборотен капитал и влошена ликвидност. Най-много несъбрани вземания за наемни вноски и консумативи има ПФК ЦСКА-София ЕАД – около 95% от дълговете към „Сердика спортни имоти“ ЕАД. През април тази година има подписан протокол, който урежда финансовите взаимоотношения между ПФК ЦСКА-София ЕАД и „Сердика спортни имоти“ ЕАД. През септември министърът на младежта и спорта Андрей Кузманов организира среща с представители на футболния клуб, на която бяха обсъдени възможностите за пристъпване към учредяването на ново дружеството. След проведените разговори на представители на ПФК ЦСКА-София ЕАД с Министерството на младежта и спорта бе установено, че има начин футболният клуб да си погаси задълженията и да се премине към създаването на новото дружеството, одобрено с РМС №630 от октомври 2019 г. Проверката установи, че към 31.12.2020 г. задължения имат още: Сдружение Спортен клуб по акробатика Акро-Трамп София, Сдружение Клуб гимнастика ЦСКА, Сдружение Волейболен клуб ЦСКА, Сънденс клийн ЕООД, Мелия Трейдинг ЕООД, Сдружение спортна академия ЦСКА, Сдружение футболен клуб Виа, Сдружение Обединен баскетболен клуб-ЦСКА, Х ленд ЕООД, И 2 Плюс и др.