През март започват тестове на метровлаковете при "Красно село"

Снимка: Метрополитен

Тунелопробивната машина, която копае столичното метро, през февруари трябва да излезе при Малък градски театър "Зад канала". В момента "къртицата" е на Орлов мост.  Това ще освободи пероните  и ще се работи по вътрешните конструкции и довършителните дейности на спирките. Това съобщи директорът на Метрополитен инж. Стоян Братоев. Архитектурното оформление се прави вече на станциите, през които е минала машината - "Красно село" и на бул. "България". Там вече е започнато архитектурното оформление, обясни Стоян Братоев пред 24 часа. Той заяви, че през септември 2019 г. петте метростанции от третата линия ще са готови. Те са с дължина 5 км.  От пазара на "Красно село", през булевардите "България" и "Гешов", при ВМА, при НДК и при Попа до центъра пътуването ще е 7-8 минути. Следващите три спирки при Орлов мост, до Малък градски театър "Зад канала" и на бул. "Вл. Вазов", която се казва "Хаджи Димитър" ще бъдат пуснати през декември 2019 г. и от  "Хаджи Димитър" до центъра трасето ще се изминава за 10 минути. Последните 4 станции са планирани да бъдат пуснати през януари 2020 г. Това са от "Красно село" до Околовръстния път при кварталите "Овча купел" и "Горна баня". За 12 минути пък ще стигат жителите на Овча купел до центъра. Третият лъч на метрото е разделен на два етапа, като първият включва 8 км трасе, 8 станции и доставка на 20 метровлака. Той струва 398 млн. евро, като 321 млн. са осигурени от европейските фондове, а останалите средства са съфинансиране от общината.  Вторият етап включва участък с дължина 4 км, 4 спирки и струва 101 млн. евро. Средствата отново са от еврофондовете и местно съфинансиране. На 80% е готов първия етап от третата линия, а втория е на 46%, Къртицата е свършила работата си на 85%, обясни инж. Братоев. Над 800 души работници се трудят за изграждането на метрото. Най-интересното е, че на най-голяма дълбочина ще са спирките на Орлов мост и НДК, защото там третата линия се разминава с другите две. При Орлов мост тя е под първата линия и е на дълбочина 28 м, а перонът - на 26 м под земята. При НДК пък третата линия минава под втората и станцията е на 24 м дълбочина. На метростанциите на"България" и "Гешов" и до пазара на "Красно село" са положени релсите и контактните кабели, монтират се ескалатори, работи се по настилките и стените на пероните. И четирите входа на подлеза на булевардите "България" и "Гешов" ще бъдат и за метростанцията. При "Красно село" започват тестовете с влак през март, тъй като за третата линия има 20 влака "Сименс". Половината са в София и имат опция за автоматично управление без машинист. С прозрачни врати на пероните ще се отличават спирките от третия метродиаметър и ще се отварят автоматично при пристигането на влака, а ще се затварят, след като тръгне. Това е за безопасността на пътниците.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Благовест Георгиев остава независим общински съветник?...

Общинският съветник Благовест Георгиев, който се опита да избяга от катастрофа и отказа и тест за алкохол и наркотици, б...

Прочети още keyboard_arrow_right