Евгени Крусев: Стартираме поръчката за скоростния трамвай по бул. „Цар Борис III“

С КСБ сме добри партньори и заедно осъществяваме редица инициативи, сред тях е изложбата „София – където строителството среща историята с бъдещето“ Г-н Крусев, наближава активният летен сезон за ремонти на улиците в София. Кои обекти залагате в програмата за тази година? Предвиждаме цялостна рехабилитация на ключови улици за града, но едновременно с това продължаваме и с вътрешнокварталните. Сред главните обекти, които ще реализираме, са обновяването на бул. „Княз Александър Дондуков“, ул. „Монтевидео“, бул. „Тодор Каблешков“, бул. „Шипченски проход“ заедно с източното платно на бул. „Асен Йорданов“ от „4-ти км“ до бул. „Шипченски проход“. Възложили сме много процедури за проектиране на нови обекти. Сред тях е тази за ул. „Димитър Пешев“, която е в лошо състояние. При възможност ще я включим в инвестиционната програма на Столичната община. В момента се провежда процедура за цялостното преасфалтиране на бул. „България“, който е доста голям обект. Той не е ремонтиран, откакто е построен преди 30 години. Настилката е амортизирана и паралелно с това ще извършваме дейности по подмяна на уличното осветление. Знаете, че почти цялата трамвайна линия по бул. „България“ беше реконструирана. Останалата част от нея – в зоната на кръстовището с бул. „Академик Иван Евстатиев Гешов“, ще бъде изпълнена сега заедно с подлеза. За тази година е заложен и ремонтът на бул. „Прага“. Eдин от ключовите обекти е реконструкцията на бул. „Княз Александър Дондуков“. Анкетата за това каква настилка да бъде поставена на пътното платно, беше отворена на електронната страница на Столичната община няколко месеца. Вариантите са три. Първият предвижда павирана настилка на пътните платна и при трамвайните трасета. Във втория се предлага смесен вариант – изпълнение на активните пътни платна с асфалт и с павета при трамвайните участъци и зоната за паркиране. Третият е с изцяло асфалтова настилка във всички части. След приключване на анкетата бяха обобщени резултатите. Паралелно с това получаваме множество подписки и мнения на граждани – домоуправители и хора, които живеят и работят на бул. „Дондуков“, на такива, които преминават през булеварда. Стремим се максимално аргументирано и балансирано да вземем решения, които да удовлетворяват всички. На 28 април ще бъде проведено обществено обсъждане. На него ще бъде представен проектът с избор на настилка, с организация на движение и т.н. Целта е хората да се запознаят предварително с това, което смятаме да осъществим, и да са подготвени за ремонта. В проекта е включено изпълнението на ново пътно легло и тротоари. Ще се пренаредят гранитните бордюри. Предвидено е поставяне на нови капаци по пътното платно и тротоарите, обновяване на релсовия път. Ще използваме по-съвременна технология от сегашната – с повишени изисквания за шумо- и виброустойчивост при преминаване на трамвая. Новото при организацията на движението по булеварда ще е изграждането на двупосочна велоалея от южната страна. Тя ще свързва на практика всички квартали на изток – „Хаджи Димитър“, „Сухата река“, с центъра на града и ще продължава в западна посока по бул. „Тодор Александров“. Това е диаметрално трасе, което ще пресича столицата. Уличното осветление по бул. „Дондуков“ ще е изцяло ново, както и контактната мрежа. Разделили сме реализацията на обекта на няколко етапа. Първият ще започне на 1 юни – в по-спокойния летен период, за да не затрудняваме хората, които работят или живеят в района на булеварда. Той обхваща частта от ул. „Кракра“ до бул. „Васил Левски“. Там ще се сменят и канализационни отклонения, така че първо ще започнем с подземната инфраструктура и след това ще продължим с тротоарите и пътните платна. Споменахте, че ще ремонтирате бул. „Шипченски проход“ и бул. „Прага“. Работата по бул. „Шипченски проход“ стартира още през декември 2016 г. Тогава „Софийска вода“ АД започна подмяна на тяхната инженерна инфраструктура. В момента изчакваме трафикът да намалее и времето да се стабилизира окончателно, за да започнем и ние работа по обекта. Очаквам през юни да стартираме основната дейност. И тук ще работим поетапно, така че да затрудним минимално движението. Разбира се, възможни са стеснения на пътя и допълнително изчакване за преминаване, но съм сигурен, че качеството и промяната на инфраструктурата, което ще постигнем, ще бъде оценено от хората. Целият проект за рехабилитация на бул. „Шипченски проход“ предвижда да достигнем до Гара Искър. Тази година ще изпълним частта до спортния комплекс на ЦСКА, а догодина продължаваме в посока „Дружба“. Трябва да стигнем до ул. „Димитър Пешев“, която споменах, че в момента проекти­раме. Предвиждаме и цялостна реконструкция на бул. „Прага“ с подмяна на настилки, на тротоари и на улично осветление, контактна мрежа и т.н. Стартът на дейностите по обекта е съобразен с графика на реализацията на третата линия на метрото. Стремим се да координираме всички проекти. Искаме да се завършват конструктивно станциите по бул. „Патриарх Евтимий“ и ул. „Георги Софийски“, така че да има проходимост в квартала и да не се получи затваряне на повече от една улица в зоната. Докъде стигна работата по проекта за ново платно на бул. „Тодор Каблешков“ между улиците „Луи Айер“ и „Емилиян Станев“ и ремонтите в участъците между бул. „България“ и ул. „Луи Айер“ и ул. „Емилиян Станев“ до бул. „Черни връх“? Имаме пълна готовност да започнем с реализацията. Осигурено е финансиране и е избран изпълнител. Почти сме приключили с отчужденията. Има един терен, за който предстои да излезе съдебно решение. Изчакваме да бъде обявено. Изчакваме да се отвори за движение бул. „Гоце Делчев“ при „Красно село“, за да може да има връзка с бул. „Цар Борис III“ в тази зона. След това ще предприемем мерки по разширението на бул. „Т. Каблешков“. С кои обекти продължавате през тази година обновяването на вътрешнокварталните улици? Основните дейности започнаха. В момента се работи в северните квартали. В „Нови Искър“ асфалтираме няколко обекта, в „Дружба“, „Манастирски ливади“ – също. В ход е процедура за цялостен ремонт и изграждане на малки улици в кварталите – „Хемус“ в „Слатина“, „Феникс“ в „Овча купел“ и др. Стремим се да обхванем максимален брой обекти в кварталите за текущ ремонт, защото зимата беше тежка. Опитваме се да реагираме по най-бързия и адекватен начин. Всеки ден, когато времето позволява, над 50 екипа работят в рамките на града. Бюджетът, който имаме за текущ ремонт, е 36 млн. лв. Стремим се да разпределим средствата поетапно през годината, за да можем да извършваме постоянната поддръжка, която да гарантира нормалното придвижване на хората. Обявихте поръчките за зона 2 и 4 на централната част на София. Какво включват те? Кога ще стартират реалните дейности по тях? Зона 2 включва ул. „Граф Игнатиев“, площад „Славейков“, ул. „Солунска“, „6-ти септември“ и ул. „Цар Иван Шишман“. Там се предвижда подмяна, където е необходимо, на подземна инфраструктура, цялостно обновяване на настилките, отводняване, вертикална планировка. Озеленяването ще се допълва там, където е възможно. Броят на дърветата се увеличава почти два пъти в цялата зона. Ще се засадят много храсти и ниска растителност, за да се превърне в много приветливо за разходки място. В момента е обявена процедурата за избор на изпълнител. Тя е за 21,9 млн. лв. Когато сме готови, ще започнем веднага, защото ул. „Граф Игнатиев“ не е в добро състояние и нашата цел е тя да бъде ремонтирана през тази година. Четвъртата зона е около храм–паметник „Свети Александър Невски“, пространството около Народното събрание, ул. „Московска“, градинката „Кристал“. Това е знакова за София територия. Тук също се предвижда промяна на подземната инфраструктура, която е на повече от 100 години и е амортизирана. Подмяна на настилките, изграждане на осветление, увеличаване на пешеходната зона, която е около църквата „Света София“, за да се получи едно цялостно пространство, в което хората ще могат да се разхождат. Индикативната й стойност е 20 099 734,74 лв. без ДДС. Ще съобразите ли изпълнението на проектите с Председателството на България на Съвета на ЕС през 2018 г.? Категорично да. Председателството е голямо предизвикателство както за държавата, така и за града – чисто логистично. Ще се стремим да ремонтираме ул. „Граф Игнатиев“ тази година, а следващите обекти ще бъдат осъществени през втората половина на 2018 г. Поръчката за бул. „България“ е обявена с условие „ако се намерят средства“. Търсите ли финансиране от държавата? Да. Процедурата е с условие – ако има финансиране. В бюджета на Столичната община не са предвидени средства за рехабилитацията на бул. „България“. Индикативната стойност на проекта е 12,9 млн. лв. без ДДС. Водим преговори с държавата, ако е възможно, парите да бъдат осигурени целево от националния бюджет, за да приключим обекта в срок до края на годината. Нужни ли са пари за други обекти, свързани с Председателството? Основната инфраструктура в града беше ремонтирана. Над 50 млн. лв. бяха вложени в рехабилитация на бул. „Цариградско шосе“, бул. „Витоша“, да не забравяме, че бул. „Брюксел“ също беше обновен преди няколко години. Бул. „България“ е последната голяма артерия в София, която не е преасфалтирана през последните години. В тази връзка не се предвижда искане за средства за друг конкретен обект. Знаете, че в момента се изгражда новата връзка към Терминал 2 на летище София и мисля, че когато тя бъде завършена, транспортният достъп от порта до града ще е безпроблемен. Кои мостови съоръжения ще рехабилитирате през тази година? Няколко обекта ще бъдат обновени през следващите месеци. Най-знаковият е старият мост „Чавдар“, който е в много лошо състояние. Цялото горно строителство ще бъде премахнато. Ще бъде поставена нова пътна плоча. Предвидено е да се отлеят тротоарни блокове, ще бъде направена хидроизолация. Планира се да се подменят стълбовете на контактната мрежа, ще се поставят нови парапети. Ще се санирана долното строене и ще се постави защитно покритие върху бетона от долната страна на самото съоръжение. В проекта е заложено и ремонт на пътната настилка, ново отводняване, осветление, бордюри. Това е основният мост, който ще бъде рехабилитиран. Той е част от поръчката за ремонт на бул. „Владимир Вазов“. Мостът ще се изпълнява координирано със строителството на метростанцията в района, която е част от третата линия. Ще се довърши и бул. „Владимир Вазов“ от ул. „Тодорини кукли“ до моста „Чавдар“. Планират се ремонти и на няколко по-малки мостови съоръжения в различни квартали на града. Сред тях е това на ул. „Одеса“ в кв. „Бенковски“, на бул. „Драган Цанков“, три в Доброславци, Локорско и „Нови Искър“, едно по пътя за с. Кривина. Мостът на бул. „Даскал поп Андреев“ също е предвиден за тази година, както и мостовата връзка на Софийския околовръстен път към Бояна. По кои трамвайни трасета ще работите? Стартирахме поръчката за реконструкция на релсовия път по ул. „Каменоделска“ от кръстовището с бул. „Константин Стоилов“ до крайно трамвайно ухо „Орландовци“. Ремонтът е част от проекта „Интегриран столичен градски транспорт – фаза II” по Оперативна програма „Региони в растеж 2014 – 2020“ по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Устойчиво и интегрирано градско развитие“. Индикативната стойност на търга е 6 872 686,64 лв. без ДДС. Надявам се там скоро да започнем работа. Стартираме и процедурата за трасето по бул. „Цар Борис III“. Там ще изградим скоростна трамвайна линия. Ще ремонтираме участъка от ухо „Съдебна палата“ до това в „Княжево“, разбира се, с изключение на зеленото трасе покрай пл. „Руски паметник“, което беше осъществено преди две години. Проектът предвижда трамваят да остане на пътното платно в участъка по ул. „Алабин“ както досега – с асфалтова настилка. След това от пл. „Македония“ до пл. „Руски паметник“ ще се реализира зелена линия със съответните системи за поддържане на тревата. След пл. „Руски паметник“ в посока „Княжево“ трамваят влиза в обособеното си трасе, където ще бъде изцяло отделено от другите участници в движението. Предвиждаме и датчици, които да дават предимство на трамваите в зоната на кръстовищата. Целта е те да бъдат максимално бързи и удобни за хората. Като увеличим скоростта, надявам се да увеличим и неговата атрактивност, така че да привлечем повече пътници. Докъде стигна разработването на стратегията за веломрежа, която подготвяте с гл. арх. Здравко Здравков? Работата продължава и не се очертава скоро да приключи, защото наистина искаме да изградим цялостна веломрежа в София. Тя трябва да бъде интегрирана и да позволява максимално удобно и бързо човек с велосипед да стига до която и да е точка на София. Коментираме конкретни проекти с арх. Здравков и цялата визия на веломрежата в града. Освен споменатата двупосочна алея по бул. „Дондуков“ дискутираме такава по ул. „Георги С. Раковски“. Паралелно със строителството на метрото знаете и кметът Йорданка Фандъкова спомена за идея да се направи трасе по бул. „Патриарх Евтимий“. Дискутираме и такава за бул. „Ген. Михаил Д. Скобелев“. В момента сме в процес на анализи как може тя да е максимално безопасна и удобна както за велосипедистите, така и за останалите участници в движението. Трябва да намерим правилния баланс за разпределяне на площта на пътното платно между всички участници в движението. Представихте предложение за еднопосочно движение по бул. „Дондуков“ и бул. „Цар Освободител“. Какво става с него и ще имате ли и други предложения за подобряване на транспортната схема в София? Дискусията беше изключително оживена за това предложение, както очаквахме. Към момента няма да се реализира идеята за еднопосочно движение, но това не значи, че сме престанали да мислим за него. Подготвя се конкурс за зона 3 от центъра – Градската градина, площад „Александър Първи“, част от бул. „Цар Освободител“, пространството около Руската църква, както и пл. „Николай Гяуров“. Предстои да се вземе решение от гл. арх. Здравков за движението в целия център. В нашето предложение засегнахме само зоната бул. „Дондуков“ – бул. „Цар Освободител“. Необходимо е целият първи градски ринг да бъде анализиран и да се изясни къде ще остане движение на автомобили и къде ще се обособи само за пешеходци. Има различни идеи за пл. „Света Неделя“, за бул. „Цар Освободител“ и за ул. „Алабин“. Как протича партньорството Ви с Камарата на строителите в България? С КСБ работим изключително добре като партньори. Заедно реализирахме редица проекти като възстановяването на паметника на „Цар Освободител“. Направихме три поредни изложби „София – където строителството среща историята с бъдещето“. Надявам се в четвъртата експозиция да се покажат още по-хубави обекти, които се реализират в столицата, а те не са малко. Общината се включва и в ежегодния дискусионен форум за перспективите в строителството, организиран от Камарата. На него представяме проектите ни пред бизнеса. Надявам се сътрудничеството ни с КСБ да продължи и в бъдеще.

Източник: в. Строител; Снимка: Капитал

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 39 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (30%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 17 Гласове)
Общо гласували: 151 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Виц на седмицата Виж Още

Защо в София пукат гумите на варненци?

Защото им се диша свеж морски въздух.

Късмет на деня

Обърнете повече внимание на вътрешната красота днес – кожен салон, затоплящи се седалки, климатроник …

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Тази година без българска делегация за Благодатният огън в Йеруса......

Тази година българската делегация няма да пътува до Йерусалим, за да донесе Благодатния огън преди Великден, съобщава Но...

Прочети още keyboard_arrow_right