20 години железница под земята в София

Преди 20 години, през 1998 г. е открит първият участък на софийското метро и първото влакче тръгва по трасето, което е дълго 6, 4 км. и има 5 станции, които са между "Сливница" и "Константин Величков". Историята на софийското метро започва през 1978 г. с изграждането на депото, а на следващата година започва и изграждането на станция "Вардар". Втората станция"Люлин" е започната след около месец, последвана през 1980 г. от станциите "Западен парк" и "Сливница" през 1983 г. Петата метростанция "Константин Величков" започва да се изгражда през 1985 г. Петте станции се строят 19 години. И докато до 2003 г. са построени едва 10 км., за последните 10 години те са 30 км. релсов път. Сега подземната железница е с 40 км. дължина, две линии и 35 метростанции. От целия градски транспорт частта на метрото е почти 34 %. Това не е учудващо - метрото е удобен и бърз превоз поради двете линии, по който се движат влаковете. През 2012 г. е пусната и Линия 2, която има 11 станции. Времето на промеждутъците между влаковете е съкратено два пъти от 6 на 3 минути в пиковите часове на Линия 1. Почти 350 000 човека предпочитат и използват всекидневно подземната железница и спестяват 110 000 часа всеки ден, поради бързината на влаковете. Построяването на софийското метро не е само огромен и сложен, но е и най-големият екопроект на София, който намали броя на автомобилите по улиците на града. Само с Линия 1 и Линия 2 те са намалели с близо 55 000 дневно. Очаква се с изграждането на Линия 3 автомобилите да намалеят с 20 % по местата където минава линията. А щом заработи и тази линия очакванията са вредните газове годишно да бъдат по-малко с почти 90 000 тона.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Модерни трамваи ще обслужват и северните райони на София...

Най-сетне ще има модерни, климатизирани, нископодови мотриси и по линиите, които обслужват северните райони на столицата...

Прочети още keyboard_arrow_right