Светофарите в София - с различни звукови сигнали за различните посоки на пресичане

-

Снимка: Столица.bg

Нова наредба за организиране на движението по пътищата с пътни светофари ще създаде улеснения за пешеходците със зрителни увреждания, съобщават от МРРБ.

Предложението за изменения в наредбата е публикувано за обществено обсъждане на Портала за обществени консултации и интернет страницата на министерството. За улесняване на граждани със зрителни увреждания при пресичане на кръстовища звуковият сигнал, който се активира при зелена светлина на светофарите за пешеходци, ще има различен звук и/или различна продължителност на звука и/или на паузата в различните посоки на пресичане. За по-лесната им ориентация бутоните, които активират разрешителния за преминаване на пешеходци сигнал, ще издават звук, който указва местоположението на самия бутон. След активирането на бутона, неговият звук ще спира. Това предвижда проектът на новата наредба.

Звукът за ориентиране трябва да е със сила, позволяваща възприемането му на разстояние до 2 метра от бутона. В помощ на хората със зрителни проблеми е регламентирана и възможност върху бутоните за пресичане по дадено направление да се дава допълнителна информация чрез тактилни знаци и/или брайлово писмо.

Проектонаредбата предвижда още забрана бутоните за пешеходци да светят червено и зелено, за да не се предизвиква объркване. Чрез двусекционен светофар едновременно ще се регулира движението на пешеходци и велосипедисти по специално обособените за тях и разположени непосредствено една до друга пътеки. Това позволява да се намали броят на използваните светофари.
Измененията позволяват още стълбовете и конзолите, на които се монтират пътните светофари и средствата за закрепването им, да бъдат в жълт цвят за по-голяма видимост. В момента се изисква той да бъде сив, матовочерен или сребрист.

Въвежда се възможност за ползване на допълнителна секция с мигащо жълто със стрелка наляво при ляв завой, когато трябва да се пропускат насрещнодвижещите се автомобили, както и допълнителна секция с мигащо жълто и изображение на участник в движението, който трябва да бъде пропуснат, при завиване надясно, когато има пресичане на трамвайна, велосипедна и/или пешеходна инфраструктура. Целта е да се повиши вниманието на шофьорите, когато при завой следва да се пропусне друг участник в движението.

В резултат на приемането и прилагането на нормативния документ се очаква да се подобри организацията на движението по пътищата и улиците по отношение регулирането със светлинни сигнали, да се даде възможност за прилагане на съвременни технологии и уеднаквяване на проектантската практика. Всичко това ще съдейства за повишаване безопасността на движението, подчертават от регионалното министерство.

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Модерни трамваи ще обслужват и северните райони на София...

Най-сетне ще има модерни, климатизирани, нископодови мотриси и по линиите, които обслужват северните райони на столицата...

Прочети още keyboard_arrow_right