Нова наредба за организиране на движението по пътищата с пътни светофари ще създаде улеснения за пешеходците със зрителни увреждания, съобщават от МРРБ.
Предложението за изменения в наредбата е публикувано за обществено обсъждане на Портала за обществени консултации и интернет страницата на министерството. За улесняване на граждани със зрителни увреждания при пресичане на кръстовища звуковият сигнал, който се активира при зелена светлина на светофарите за пешеходци, ще има различен звук и/или различна продължителност на звука и/или на паузата в различните посоки на пресичане. За по-лесната им ориентация бутоните, които активират разрешителния за преминаване на пешеходци сигнал, ще издават звук, който указва местоположението на самия бутон. След активирането на бутона, неговият звук ще спира. Това предвижда проектът на новата наредба.
Звукът за ориентиране трябва да е със сила, позволяваща възприемането му на разстояние до 2 метра от бутона. В помощ на хората със зрителни проблеми е регламентирана и възможност върху бутоните за пресичане по дадено направление да се дава допълнителна информация чрез тактилни знаци и/или брайлово писмо.
Проектонаредбата предвижда още забрана бутоните за пешеходци да светят червено и зелено, за да не се предизвиква объркване. Чрез двусекционен светофар едновременно ще се регулира движението на пешеходци и велосипедисти по специално обособените за тях и разположени непосредствено една до друга пътеки. Това позволява да се намали броят на използваните светофари.
Измененията позволяват още стълбовете и конзолите, на които се монтират пътните светофари и средствата за закрепването им, да бъдат в жълт цвят за по-голяма видимост. В момента се изисква той да бъде сив, матовочерен или сребрист.
Въвежда се възможност за ползване на допълнителна секция с мигащо жълто със стрелка наляво при ляв завой, когато трябва да се пропускат насрещнодвижещите се автомобили, както и допълнителна секция с мигащо жълто и изображение на участник в движението, който трябва да бъде пропуснат, при завиване надясно, когато има пресичане на трамвайна, велосипедна и/или пешеходна инфраструктура. Целта е да се повиши вниманието на шофьорите, когато при завой следва да се пропусне друг участник в движението.
В резултат на приемането и прилагането на нормативния документ се очаква да се подобри организацията на движението по пътищата и улиците по отношение регулирането със светлинни сигнали, да се даде възможност за прилагане на съвременни технологии и уеднаквяване на проектантската практика. Всичко това ще съдейства за повишаване безопасността на движението, подчертават от регионалното министерство.
Коментари
Последни
Автобус 384 в столичния "Дружба" вече не се движи
Закрива се от днес автобусната линия 384, с маршрут само жк Дружба - бл. 3 през разклона за Летището... Прочети още...
"Синя" и "зелена" в София почиват - безплатно ще е паркирането по празниците
Безплатно ще е паркирането в София, в "синя" и "зелена" зона в празничните дни, съобщават от Центъра... Прочети още...
София и Софийска област с нови областни управители
София и Софийска област, както и областите Ловеч, Русе, Силистра и Сливен имат нови областни управит... Прочети още...
Задържаха чужденка в София, купила телефони за над 35 000 лв. с измама
Столични полицаи задържаха чужда гражданка, направила скъпи покупки с чужд платежен инструмент, съоб... Прочети още...
Виж също
closeМодерни трамваи ще обслужват и северните райони на София...
Най-сетне ще има модерни, климатизирани, нископодови мотриси и по линиите, които обслужват северните райони на столицата...
Прочети още keyboard_arrow_right