Зелен билет и строг контрол на горивата за отопление

Като част от мерките, предвидени от Столична община (СО) за борбата със замърсения въздух са зеленият билет, контролът на горивата за отопление и ранното предупреждение за замърсения въздух. Миналата седмица по bTV Новините за пореден път бяха излъчени репортажи за голямо замърсяване на въздуха в София, което предизвика всеобщо недоволство в социалните мрежи и обръщение към СО за вземане на мерки. Но тя не разпространи мерки за справяне със замърсяването. Ивайло Хлебаров от Екологично сдружение „За земята" определи замърсяването на въздуха за много сериозен проблем и според него не само краткотрайното излагане на фини прахови частици (ФПЧ) е опасно за здравето, а дори и ниски дози с размер 2,5. „В щатите има и дневна норма, докато в България такава норма няма. Имали сме норма до 2010 г. за ФПЧ 2,5”, каза Хлебаров. Лорита Радева - председател на Комисията по екология към общината съобщи за предложението им за законодателството, да се създадат стандарти за горивата за битово отопление, и че трябва да има строг контрол и да не се допуска използването за отопление на замърсяващи средства. Радева допълни, че общината предлага на домакинствата да подменят локалното си отопление с други отоплителни системи, каквито са пелетните печки, които им се предоставят заедно с пелетите. Хлебаров обаче каза, че пелетите също замърсяват въздуха, и най-добре е отоплението да бъде централно или на газ. "Газификацията е една от предвидените от СО мерки, но аз не съм видял тя да се случва”, допълни той. Други предвидени от СО мерки в дните със завишено замърсяване на въздуха са безплатни буферни паркинги и т.нар. зелен билет. Цената му ще е един лев, ще е валиден през целия ден за цялата градска мрежа. Те ще започнат да се прилагат когато системата за ранно известяване за замърсяване на БАН отчете опасност. Според Хлебаров „Първо, тази система трябва да работи. В дните около Коледа и Нова година тя не позна замърсяването. Липсата на информация към хората е един от основните проблеми и тук СО има голям дълг към хората да казва ясно и навреме”. Той смята, че транспортната мрежа трябва да е още по развита, ако общината иска да мотивира хората да използват градския транспорт и когато те слязат от автомобилите си трябва да има къде да се качат, в което Хлебаров се съмнява.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 39 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 150 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Татяна Георгиева: Мой приоритет и на ГЕРБ-СДС е, спортът да е бли......

За трета година се провежда Софийския Ърбън фест в Северния парк, район Надежда. На него отново ще се съберат известни р...

Прочети още keyboard_arrow_right