Като част от мерките, предвидени от Столична община (СО) за борбата със замърсения въздух са зеленият билет, контролът на горивата за отопление и ранното предупреждение за замърсения въздух.
Миналата седмица по bTV Новините за пореден път бяха излъчени репортажи за голямо замърсяване на въздуха в София, което предизвика всеобщо недоволство в социалните мрежи и обръщение към СО за вземане на мерки. Но тя не разпространи мерки за справяне със замърсяването.
Ивайло Хлебаров от Екологично сдружение „За земята" определи замърсяването на въздуха за много сериозен проблем и според него не само краткотрайното излагане на фини прахови частици (ФПЧ) е опасно за здравето, а дори и ниски дози с размер 2,5.
„В щатите има и дневна норма, докато в България такава норма няма. Имали сме норма до 2010 г. за ФПЧ 2,5”, каза Хлебаров.
Лорита Радева - председател на Комисията по екология към общината съобщи за предложението им за законодателството, да се създадат стандарти за горивата за битово отопление, и че трябва да има строг контрол и да не се допуска използването за отопление на замърсяващи средства. Радева допълни, че общината предлага на домакинствата да подменят локалното си отопление с други отоплителни системи, каквито са пелетните печки, които им се предоставят заедно с пелетите.
Хлебаров обаче каза, че пелетите също замърсяват въздуха, и най-добре е отоплението да бъде централно или на газ.
"Газификацията е една от предвидените от СО мерки, но аз не съм видял тя да се случва”, допълни той.
Други предвидени от СО мерки в дните със завишено замърсяване на въздуха са безплатни буферни паркинги и т.нар. зелен билет. Цената му ще е един лев, ще е валиден през целия ден за цялата градска мрежа. Те ще започнат да се прилагат когато системата за ранно известяване за замърсяване на БАН отчете опасност.
Според Хлебаров „Първо, тази система трябва да работи. В дните около Коледа и Нова година тя не позна замърсяването. Липсата на информация към хората е един от основните проблеми и тук СО има голям дълг към хората да казва ясно и навреме”.
Той смята, че транспортната мрежа трябва да е още по развита, ако общината иска да мотивира хората да използват градския транспорт и когато те слязат от автомобилите си трябва да има къде да се качат, в което Хлебаров се съмнява.
Коментари
Последни
"Пирогов: Детето, прието с огнестрелна рана в главата, е изведено от реанимация
Детето, което беше транспортирано от Враца до София с хеликоптер и оперирано по спешност с огнестрел... Прочети още...
Протест на жълтите павета срещу промените в закона за гъбите
Стотици събирачи на трюфели и търговци на гъби от цялата страна се събраха на жълтите павета в София... Прочети още...
Над 50 дка саморасли треви са почистени от тротоари и площади в София
Екипи на фирмите, ангажирани с почистването на София, отстраняват прорасналите треви на обществени м... Прочети още...
Катастрофа с моторист на столичния бул. България
Катастрофа между лек автомобил и моторист стана този следобед на столичния бул. „България&ldqu... Прочети още...
Виж също
closeТатяна Георгиева: Мой приоритет и на ГЕРБ-СДС е, спортът да е бли......
За трета година се провежда Софийския Ърбън фест в Северния парк, район Надежда. На него отново ще се съберат известни р...
Прочети още keyboard_arrow_right