А1 България продължава своето развитие и регистрира ръст на всички основни бизнес показатели през първото тримесечие на 2022 г.

А1

Снимка: А1

  • Оперативната печалба (EBITDA) нараства с 6,7% до 59,3 млн. евро
  • Приходите от услуги достигат обща стойност от 114,9 млн. евро, като приходите от мобилни услуги се увеличават с 5,7%, а тези от фиксирани с 14,1%

А1 България започва силно финансовата година и продължава тенденцията на ръст през първото тримесечие, което се дължи на приходите от мобилни и фиксирани услуги, както и на бизнес ICT решенията. През първото тримесечие на 2022 г., спрямо същия период на миналата година, общите приходи на компанията са се увеличили с 3,7% до 137 млн. евро, а приходите от услуги с 8,5% до 114,9 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 59,3 млн. евро, регистрирайки ръст от 6,7%.

Фиксираните услуги продължават да растат през първата четвърт на годината, като регистрират увеличение от 14,1% до 40,1 млн. евро. Добрите резултати се дължат основно на увеличеното търсене на услуги за широколентов интернет, ексклузивно спортно съдържание с каналите MAX Sport, интерактивна телевизия Xplore TV, която вече има над 100 000 абоната, и бързото развитие на безкабелната интерактивна ТВ с приложението Xplore TV. Общият брой на фиксираните услуги също регистрира ръст от 3,5%, като най-голямо е увеличението при интерактивната телевизия с 4,8%, а при широколентовия интернет е 3,9%.

Другият основен фактор за силните резултати в този сегмент е развитието на бизнес ICT услугите на компанията. През първото тримесечие на годината А1 България беше отличена от Dell Technologies като Platinum Solution Provider партньор, което потвърждава експертизата на екипа и качеството на услугите, които А1 предлага на своите клиенти. Телекомът беше сертифициран и като Customer Experience Specialization партньор на Cisco, което е задължително условие за всички златни партньори на Cisco, какъвто е А1 за региона на Югоизточна Европа.

През първото тримесечие на 2022 г. А1 продължи да развива своята 5G ULTRA мрежа, която вече покрива над 85 града и курорта и предлага гигабитови скорости на сваляне на информация. Пазарът на мобилни услуги остана стабилен през първите три месеца на годината, като се забелязва увеличено търсене на мобилни планове с неограничени минути и мегабайти с достъп до 5G Unlimited. В същото време се наблюдава увеличено търсене на предплатени карти, което се дължи и на даренията на компанията за бежанците от войната в Украйна. Тези фактори спомагат за увеличаването на приходите от мобилни услуги с 5,7% до 74,8 млн. евро през първите три месеца от годината.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Одобрявате ли именуването на улици и пространство в София в подкрепа на Украйна?
  • - Да, цяла Европа изразява своята солидарност (13%, 148 Гласове)
  • - Не, преименуването на алея пред Руското посолство е провокация (85%, 967 Гласове)
  • - Не мога да преценя (2%, 21 Гласове)
Общо гласували: 1136 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

33% от живеещите активно в България разчитат на технологиите за п......

С множеството оферти през юли и август Yettel поставя началото на дългосрочна инициатива в подкрепа на движението и акти...

Прочети още keyboard_arrow_right