От септември Електрохолд ще издава само електронни фактури за ток

Електрохолд

Снимка: Електрохолд

За промяната, която касае всички битови клиенти на компанията, разговаряме с Вежен Фотев, директор „Обслужване на клиенти“ в Електрохолд България

Г-н Фотев, какво наложи преминаването към електронна фактура?

Причината е промяна на Общите условия за доставка на електроенергия от Електрохолд Продажби, които са в сила от 16 април 2023 г. и уреждат отношенията с битови клиенти. Много потребители вече избират да не са пасивни консуматори и се интересуват все повече от отражението на живота и дейността им върху околната среда. До момента близо 600 хиляди клиенти на Електрохолд използват е-фактура, като само за последните две седмици са се регистрирали над 4000.

Електронна фактура предоставя възможност на всеки един от нас да даде своя принос за опазването ѝ, като намали разхода на хартия и спести природни и енергийни ресурси. Например, ако всички клиенти на Електрохолд преминат на електронни фактури, на година ще бъдат спасени 9000 дървета, които осигуряват кислород на 4500 четиричленни семейства.

Освен безспорните екологични ползи електронната фактура е удобна. Тя е напълно безплатна, гарантира защита на личните данни, спестява време и дава възможност за лесно и практично контролиране на разходите. Електронната фактура е валиден, електронно подписан данъчен документ.

Как се получава електронна фактура?

Клиентите имат възможност да получат електронната си фактура по няколко начина - по имейл, на посочен от клиента адрес, след регистрация за електронна фактура, както и на интернет сайта на Електрохолд – в персоналния профил на клиента, до който той ще има достъп след регистрация за е-фактура. Друг начин е чрез системата ePay.bg. Клиентите могат да получат електронната си фактура и на каса на EasyPay.

Как се заявява електронна фактура? 

Заявяването става чрез регистрация на сайта на Електрохолд Продажби или в търговски център на Електрохолд. Може да се заяви и на денонощния телефон 0700 10 010, както и на касите на EasyPay.

Какво е необходимо, за да се регистрира клиент за електронна фактура?

Клиентски номер, последните четири цифри от ЕГН от титуляря и актуален имейл адрес.

Как клиентите, които не са заявили електронна фактура, могат да проверят месечната си сметка?

Това може да стане по няколко начина – на информационната линия на Електрохолд 0700 10 010 – с автоматична проверка или чрез връзка с оператор. Другият вариант е да изпратят имейл на sales@electrohold.bg или да посетят търговски център на компанията.

Предлагаме и възможност за проверка с sms на номер на 170077. Регистрацията става чрез еднократен sms на 170077, в който да изпишат клиентския си номер. След като се регистрира, клиентът може да си проверява сметката по всяко време с кратко съобщение с текст „smetka“ на същия номер – 170077, на цена според тарифния план на клиента. Информация за месечната сметка може да се получи и при заплащане на задълженията чрез всички налични канали за плащане – FastPay, EasyPay, Български пощи, както и при заплащане по банков път или чрез компаниите за платежни услуги.

Има ли краен срок за заявяване на електронна фактура? 

Електронна фактура може да се заяви по всяко време. Услугата е напълно безплатна. 

Препоръчваме да се направи до 31 август 2023 г., тъй като от септември се преустановява изпращането на хартиени фактури, освен ако клиентът изрично не заяви желание за това. 

Може ли битов клиент да продължи да получава хартиена фактура и след септември? 

Титулярят на партидата трябва да посети лично търговски център на Електрохолд, да носи лична карта и да попълни заявление за получаване на хартиена фактура.

До август 2023 г. всички клиенти ще получават образец на заявлението заедно с фактурата си за електроенергия. 

Различава ли се съдържанието на електронната фактура от това на хартиената?

Съдържанието на електронната фактура е напълно идентично с това на хартиената. Тя съдържа всички задължителни, нормативно установени реквизити - клиентски номер, количеството електрическа енергия за съответния отчетен период, стари и нови показания на електромера, продължителност на периода, тарифни цени за електрическа енергия и цени на мрежови услуги, акциз, дължим ДДС, сумата за плащане, срока за плащане и следващо отчитане. Във фактурата е посочено и след коя дата ще бъде преустановено електрозахранването, ако задължението не бъде платено в срок.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

ЕРМ Запад изпълни плана си за обезопасяване на щъркелови гнезда в......

ЕРМ Запад обезопаси 88 щъркелови гнезда и 125 електрически стълба на територията на община Самоков в рамките на проекта ...

Прочети още keyboard_arrow_right