Лидерът на „Спаси София“ пред Столица.bg: След местните избори София може да бъде град, с който да се гордеем

photo_library
  • Лидерът на „Спаси София“ пред Столица.bg: След местните избори София може д

    Снимка: Столица.bg

  • Лидерът на „Спаси София“ пред Столица.bg: След местните избори София може д

    Снимка: Столица.bg

  • Лидерът на „Спаси София“ пред Столица.bg: След местните избори София може д

    Снимка: Столица.bg

Първо ще докажем в столицата какво можем и после ще правим структури в страната, казва Борис Бонев

Спаси София вече е партия. Очаквано лидер е Борис Бонев, негов е основният принос да наложи гражданската организация като една от най-активните и амбициозни в София. Бонев си извоюва бавно, но стабилно политическо развитие след успешен дебют в Столичния общински съвет. Влизането му от първия път бе предизвестено, след като бе сред сериозните конкуренти за кмет на София.

За 4 години в СОС той демонстрира завидна активност, познания, амбиции, загриженост, отговорност като общински съветник и всяко негово изказване, като член на комисиите по архитектура, транспорт и на сесия, издаваше целта и посоката му- кметския стол на Московска 33.

Пред Столица.bg Бонев разказва за трудностити, опита и пропуските, за грешките и удовлетворението от свършената работа като независим общински съветник. Той не си поставя оценка отличен, защото споделя, че още има какво да учи в лабиринта на административната машина с нейните вратички и нормативни несъвършенства, но е откровен, че е имал доста поводи да се натъжава и да се чувства безсилен дори и като съветник в София.

- Господин Бонев, казахте, че вече сформираната партия „Спаси София“ няма да участва в парламентарните избори, но все пак каква е вашата прогноза за предстоящия пореден извънреден вот за Народно събрание?
- Да, ние няма да участваме на националните избори, тъй като сме се фокусирали единствено върху местния вот и как да реализираме всички наши идеи за София. Иначе поведението на политическите партии до този момент показва, че изборите на 2-ри април ще бъдат просто още една стъпка към нови избори заедно с местните през есента. И като че ли повечето партии вече залагат за изход от политическата криза, в която се намираме именно чрез избори 2 в 1. Всеки в момента се притеснява да не направи някоя стъпка на криво, защото това би му попречило да заеме позициите, които си представя на местните избори. Общинският вод, в случая е по-важен от гледна точка на това, че управлението формално е гарантирано за следващите четири години. Затова мисля, че всички в момента ще действат изключително внимателно и никой няма да иска да поеме отговорност за управлението на държавата преди местните избори.

- Партията „Спаси София“ кого ще подкрепи на 2-ри април на парламентарните избори?

- Не сме водили подобни разговори в организацията. Ние имаме вече политически органи, които трябва да взема подобно решение – дали ще подкрепим някого и ако е "да", под каква форма. На предишни избори ние сме подкрепяли отделни кандидати за народни представители, но там аргументът ни е бил, че сме работили по отделни проекти в София и затова можем да си позволим тази подкрепа.

- Казахте, че водите разговори с ПП и ДБ. Те са за издигане на обща кандидатура на кмет на София или принципно за политическа и електорална подкрепа?
- Тези разговори касаят не само местните избори и издигането на обща кандидатура за кмет, но и цялостна програма за управление на София след самите избори.

- А листа за общински съветници?
- Всички елементи присъстват в нашите разговори – обща кандидатура за кмет на София, районни кметове, общински съветници и управленска програма.

- Докога ще продължат тези разговори - август, септември или е време да се финализират?
- Не съм сигурен кога могат да приключат. Надявам се, че няма да се проточат до август и септември. Това би било доста безотговорно, тъй като нашето виждане винаги е било, че кандидатът за кмет и неговата програма трябва да са на терен няколко месеца преди изборите. За нас би било добре тези преговори, ако са успешни, да приключат максимално скоро, за да може хората да имат достатъчно време да се запознаят с всички наши общи приоритети, с всички кандидат-кметове на райони, с кандидатите за общински съветници.

- А под каква форма ще бъде обединението – коалиционно споразумение или…?
- Смятам, че ако постигнем съгласие по всички тези теми, най-логично е да имаме коалиционно споразумение. Така ще дадем бинарен избор в София, където битката в крайна сметка ще бъде включително и про и анти ГЕРБ.

- В пространството вече се говори, че Борис Бонев ще бъде председател на СОС, а ПП ще предложат Васил Терзиев за кмет?
- Към момента не са взимани подобни решения. Ако има общ кандидат – той ще бъде издигнат от трите партии. Считам, че е особено важно следващият кмет на София да бъде човек, който познава града и проблемите му и може да гарантира истинска промяна на начина на управление на града.

- Като грешка или като неуспешен опит определяте това, че на предишните местни избори през есента на 2019 г. нямахте листа за общински съветници, защото резултатите показаха тогава, че „Спаси София“ можеше да има повече общински съветници?
- Тогава ние нямахме достъп до социология. Всички казваха – „вие можете да спечелите максимум един, двама души“. Ние нямаше как да измерим нашата електорална тежест към онзи момент, така че и за нас тогава резултатът беше изненада. Връщайки се назад, този резултат обаче не е никак изненадващ, заради огромният труд, който положихме, за да получим доверието на софиянци. На второ място – тогава ние нямахме политическа партия, нямахме ресурсите, нямахме и времето за това. Нямахме и хората дори. И не искахме да използавме някоя чужда партия като ракетоносител, защото това винаги носи след себе си и определени тежести, които ние не искахме да прикрепяме към вече установеното и изградено име на "Спаси София".

- Може ли да се каже, че не искахте да имате зависимости?
- Да, точно така. Но аз се гордея със страхотната кампания, която направихме и с която спечелихме доверието на толкова много хора. Ако някой е недоволен от собствените си резултати - да беше направил по-добра кампания. Същевременно смятам, че с действията и с активността си в СОС оправдавам доверието на тези 50 000 души, които са ми го гласували. Тук е моментът да благодаря и на страхотния екип на “Спаси София”. Моите съмишленици не ме оставиха и активно ме подкрепят и ми помагат за работата ми в СОС. Това е причината да имам толкова много внесени доклади, участвам на всички комисии, където съм член и заседания, и непрекъснато да защитавам обществения интерес.

- За 4 години вие се доказахте като много активен общински съветник, бяхте коректив, натрупахте опит, увереност, но не се ли притеснявате от късмета на дебютанта? Вашият – личният, беше успешен през 2019 г. Сега сте лидер на новосъздадената партия "Спаси София" и отново трябва да бъдете дебютант, но вече с партия зад гърба си?

- Аз вярвам в постепеното и базирано на опит израстване. Да, винаги има няколко пътя. Едни скачат директно на най-високата позиция или в най-голямата битка и това може да донесе, ако е успешно много позитиви, но същевременно крие и много рискове. Ние сме възприели стратегията на по-бавно израстване, стъпка по стъпка. Така, правейки следваща крачка ще бъдем подготвени. Ще бъдем сигурни, че фундаментът е стабилно построен. Ние можехме още през 2015 г., когато “Спаси София” беше само на няколко месеца, да скочим към върха. Тогава имахме предложение да влезем в листи за общински съветници, но казахме „не“.

- От кого имахте предложение тогава?
- От Реформаторския блок имахме предложение. Но чак през 2019 г. решихме да направим тази стъпка с непартиен кандидат за кмет, а за общински съветници да е следващата. Сега, базирайки се на този близо 4-годишен опит в СОС и фактът, че ние като организация изключително много израстнахме, увеличихме се като хора и се утвърдихме като експертност, имаме теми за София, върху които можем уверено да говорим. Сега правим следващата стъпка и това е партия, но ето, че отново се различаваме от останалите. Сами се самоограничаваме на местно ниво, въпреки че по закон всяка една партия е национална.

- Защо?
- Защото вярваме, че трябва първо да докажем и да покажем, че тук можем да свършим качествено работата преди да имаме претенциите да искаме от хората да ни подкрепят и за национална програма и политика.

- Следващата стъпка на "Спаси София", ще е създаване на структури и в страната, какви срокове си поставяте?
- Не сме си поставяли срокове, не сме си го поставили и като непосредствена цел, защото много зависи какви ще са резултатите на местните избори в София и ние какво ще успеем да покажем и докажем. Това може да звучи много странно, казано от наскоро избран лидер на политическа партия, обаче аз искрено вярвам, че ако ние се провалим при евентуално управление на София, то ние няма да имаме правото да искаме да правим каквото и да било на национално ниво.

- Това не е ли доста самокритично? Опитвате се да бъдете перфекционист ли?

- Няма перфектни хора, но е добре да се стремим да бъдем. В "Спаси София" сме много здраво стъпили на земята и приемаме чмуждото мнение, приемаме критиката и най-важното правим всичко възможно да се поправяме и да се подобряваме спрямо критиката. Отделно за нас е особено важно мнението на нашите най-близки съмишленици. Затова на всеки 6 месеца пускаме анкета за обратна връзка към членовете на организацията ни. На базата на събраната информация ние правим съществени промени в структурата на организацията, в процесите на управление, във фокуса дори понякога, за да можем да удовлетворим членовете на организацията ни. Така отговарям на една неистинна критика, че в екипа ни и аз лично сме водени от личното ни его. Напротив - винаги и по всички въпроси сме поставяли нуждите на общността на първо място.

- Потвърждавам, ако изобщо някой се интересува от мнението ми, че Борис Бонев не е интровертен, ексторвертен е и комуникативен. Обаче има атака към вас, че Борис Бонев иска първата му работа да бъде кмет на София и няма опит - трудов стаж. Това се чу и в залата на СОС?

- Хората, които твърдят подобни глупости могат просто да отворят моя linkedin профил и да проверят професионалната ми биография, защото аз не крия нищо и там е написано всичко.

- И все пак, кажете, къде сте работили?
- Завършил съм първо бакалавърска степен в СУ "Св. Климент Охридски", след това във Франция две магистартури. Работил съм в Дженерал Електрик в две от дивизиите, в Healthcare - за медицинско оборудване и Lighting - за осветление, предимно на големи производствени сгради и публично осветление. След това съм работил в маркетинговия отдел и отдела по снабдяване на Карфур (Carrefour) в централата в Париж. След като се върнах от Франция работих като експортен мениджър за 12 държави в Европа и Близкия Изток на най-големия производител и дистрибутор на биохрани "Смарторганик". А пък междувременно преди да замина за Франция съм работил във фирма за управление на Европейски проекти, както и съм бил на стаж в Министерство на икономиката. Така че моят професионален опит е публичен и е напълно ясен. Също така, през последните 14 години участвам в изграждането и управлението на “Спаси София”, която израстна от организация с 3-ма души до огромна структура с над 500 активно работещи.

- Организацията ви вече е „тийнейджър“, а след 4 години ставате „пълнолетни“, сега сте лидер на партия, достатъчен ли е опитът ви да управлявате София?
- Гордея се с резултатите, които сме постигнали досега и с екипа, който изградихме. Имаме добре организирани вътрешни процеси, структура, разпределени отговорности. Вярвам, че с общите усилия на всички в “Спаси София” ще продължим много активно и мащабно да се разрастваме и да ставаме все по-добри.

- Кое ви натъжава, г-н Бонев, несправедливостта, лъжата или безсилието да се справите с проблеми в София и провежданите политики?
- Това, което ме натъжава обикновенно са човешките съдби. Преди да бъда част от общинския съвет, ми беше трудно да си представя колко тежки съдби и казуси изпитват нашите съграждани. Откакто съм общински съветник, обикаляме из цяла София, говорим с толкова много хора и се сблъскваме с плашещо много драми, които често са провокирани от бездействието на общината. Има хора, които са със тежки физически увреждания и живеят в мухлясали и разпадащи се общински жилища. И никой от общината не помага и не идва на място, за да види какво се случва. Спомням си историята на едно момче, компютърен специалист, с тежко заболяване и в инвалидна количка, който ми каза: "От 2 години се моля общината да ми направи рампа, за да мога да премина през 2-те стъпала на входа пред блока с инвалидната количка. Защота аз съм затворник в дома си." Виждаш човек, който има мечти, има амбиции и заради нещо толкова елементарно, но ненаправено той е затворник. Този тип истории хем ме натъжават, хем ме карат да се чувствам изключително гневен от несправедливостите и пропуснатите години, в които процесите в Общината можеха да бъдат направени така, че да работят и да подкрепят хората в нужда.

- Чувствате ли се безсилен?
- Понякога се чувствам безсилен. Но това чувство е породено не от невъзможността да бъде решен конкретен казус. А от осъзнаването колко много са проблемите и колко е трудно да ги приоритизираш, за да започнеш да ги решаваш.

- А безсилие, от това, че не иска да се задвижи една тромава машина от чиновници?
- Често от администрацията чуваме “аз съм си свършил работата“. Но лошо свършената работа не решава проблемите на хората. "Тука е така" и „това не може да стане“ са фрази, които искрено ме вбесяват. Убеден съм, а и нашият дългогодишен начин на работа е, че винаги има как и винаги може да стане. Трябва обаче да се мисли и да се работи.

- Добре де, обаче ето ви един факт - 3 години не може да стане Наредбата за общинските жилища? Вие сте в работната група, опитвате се да задвижите машината и тя не се задвижва, защо?

- 3 години хората чакат да си купят апартаменти, на които имат право. 3 години ние чакаме да влязат новите правила, за да има поддръжка на общинските жилища, за да са ясно разписани отговорностите и да се спре с разграбването им. Затова на всяко заседание на Комисията по архитектура и жилищна политика на СОС в точка Разни взимам думата и питам: “Какво за Бога става с тази Наредба? Тя е готова от години и не се приема!” Уви, това не е изолиран случай. От няколко години има изработени правила за летните градини, щендерите, масите и чадърите на заведенията. И тези правила никак не са лоши, само че не се приемат и стоят в шкафчето на главния архтект, но не по негова вина. Явно интересът на тези, които искат хаос и беззаконие в София все още е по-силен от интереса на тези от нас, който държим на реда и контрола.

- Като член на Комисията по архитектура и градоустройство на СОС кажете кога ще бъде приет ПУП на Борисова градина, представянето на проекта за ПУП беше през лятото на 2019 г., а преди повече от година и заключителното обсъждане, кога?
- Много добър въпрос! Новата информация е, че има бележки от НИНКН и Министерство на културата, които допълнително бавят приемането на ПУП-а. Лошото е, че част от тези бележки касаят компоненти от проекта, които бяха предвидени в първоначалния му вариант, но в последствие бяха премахнати заради идеологически, а не експертни спорове. Една от тези бележки касае нуждата от възстановяване на алеята към Братската могила. Нещо нормално предвид важната ѝ роля към цялостната композиционна структура на парка в тази му част. И тук няма значение към какъв паметник води тя. Винаги сме твърдяли, че там трябва да се възстанови алеята, вместо да бъде оставена калната пътека.

- От изминалите 4 години като общински съветник от какво се чувствате удовлетворен?
- Радвам се на множеството промени, които успяхме да реализираме в градския транспорт. Например удължаването на автобусна линия №73. В момента тя е една от най-натоварените автобусни линии и се ползва изключително много от хората. Друг пример е трамвайна линия № 27, която пък е най-натоварената трамвайна линия. Тези две линии бяха наши предложения. Много се борихме, за да се случат, но всичко си е струвало, когато виждам, че нашите действия са подобрили живота на толкова много хора. Гордея се, че променихме националната наредба за изоставените автомобили. Статистиката показва, че само за миналата година над 5000 изоставени леки автомобила са били премахнати. Това са 5000 нови паркоместа, които са се освободили. Това се случва благодарение на съкратените срокове и улеснени процедури, които постигнахме. Гордея се с промените в Наредбата за организация на движението, където намалихме броя на служебните абонаменти. За съжаление обаче мнозинството от ГЕРБ спря най-големите промени, които искахме да направим - да има елктронен контрол по паркирането, вместо армия хора да обикаля по улиците. В Белград няколко специализирани автомобила с 360-градусова камера минават и заснемат всеки номер и ако някой не си е платил, автоматично, по електорнен път, му налагат глоба. Там имат десетократно по-голяма ефективност на тази дейност. Нашето разбиране е, че ако имаш възможност многократно да подобриш своята ефективност и приходи - трябва да действаш. Но от ГЕРБ не мислят така.

- А тикет системата?
- Удовлетворен съм и от част от промените в тарифната политика, въпреки че тя стана обект на критики. Тук Столична община има вината, че не комуникира достатъчно добре какво се случва и не постави софийската система в контектс. Например, знаете ли, че картата за една линия за месец в София е значително по-евтина отколкото картите в почти всички големи градове в България, въпреки че услугата в столицата е далеч по-добра. А София е по-богат град и цената не е променяна от 2008 г. В Русе цената е 66 лв., В София е 23, в Плевен е 55, във варна и Пловдив е 35 лв.

- В София не е за една линия, а за цялата градска мрежа за месец?
- В София на цената, на която в Плевен пътуват само по една линия на месец, се пътува в цялата градска мрежа. Всички тези факти трябваше да бъдат казани и комуникирани. Но комуникационната грешка беше допусната и тази карта ще бъде върната. Проблемът е, че на много други от положителните неща, които се случиха, почти не се обърна внимание. А ние настоявахме да има годишни карти за студенти и ученици, които да са на цената на 10-месечни карти и по този начин да има 2 месеца бонус - безплатно. Настоявахме да има младежка карта за онези до 25 години, включително месечна и годишна.
Настоявахме да се запази цената на годишната карта – най-изгодната форма на придвижване, само 365 лв. - по левче на ден и да има билети за време. Всички тези неща успяхме да постигнем, с което да направим придвижването в градския транспорт на много хора по-евтино и удобно. Обръщам внимание на билетите за време - ако досега сте използвали билети и сте се прекачвали, с новата тарифна политика във всички случаи ви е по-евтино. Разбира се, че имаше проблеми свързани с лошото разположение на валидаторите в превозните средства или абсурдните обяснения за валидация “под ъгъл”. Все казуси, които можеха да се предвидят и да се разрешат преди да започнат да пречат на пътуването на хората. Много от тях все още не знаят и какво точно означава 30+ и 60+.

- Не беше ли проблемът на ЦГМ, че те не обясниха на хората. Човек от ЦГМ, не е от ръководството, го обясни с две думи: 30+ и 60+ не е време за пътуване, а време за прекачване, така ли е? Председателят на СОС май беше прав, когато публично заяви, че показва жълт картон на ЦГМ?

- Точно така е, но не беше обяснено. А председателят на СОС удобно избяга от отговорност, въпреки че ГЕРБ са тези, които управляват и ЦГМ, и Общината. Ние ги предупреждавахме много отдавна, че трябва да се направи адекватна маркетингова кампания, за да може хората да разберат какви ще са промените. На практика тази кампания започна ден, два преди промените да влязат в сила.

- Става година от въвеждането на тикет системата в София, а от 1 януари тя бе надградена и въпреки това в обществения транспорт остава един доста сериозен проблем - спирките. В момента те се стопанисват и поддържат от ЦГМ, районни администрации, рекламни агенции. Кога ще има в столицата еднакви спирки на градския транспорт?

- Наистина цари хаос. Припомням, че от над 10 години слушаме от управляващите как ще правят концесии за спирките, но така и нищо не се случи. За нас е изключително важно да се приеме градски стандарт за спирковите навеси. Разбира се, че в централната градска част, където е историческата част на София, те трябва да са съборазени със заобикалящята среда, така че да са максимално естетични. Това обаче не означава грозни ламарини в Люлин, там хората също заслужват да им е красиво и удобно.

- А където има емблематични спирки, такива с арт визия като покритата в Княжево, в Дианабад, те да се запазят, но не трябва ли да има модел, стандарт на спирка на градския транспорт?

- Разбира се, това ни е културно наследство и трябва да го пазим. Екипът на "Спаси София" вече е разработил модел за модулна спирка отговаряща на всички съвременни изисквания за удобство на пътниците.

- А предлагали ли сте го?
- Да, когато се случваше ремонтът на бул. "Цар Борис III" и на пл. Македония. Ние самите изработихме няколко идейни проекта за други булеварди, които да бъдат ремонтирани и осъвременени. Но идеята не е всеки булевард с различни спирки, а да се измисли стандарт, които да бъде максимално ефективен, красив и модулен, за да може там където има много хора да се постави голяма спирка, а там където малко да е по-малка. А при тези постоянни промени на маршрути на градския транспорт, тя да може да се модифицира, така че хората да се ориентират бързо.

- Другата ви голяма страст и тръпка е градоустройството в столицата?
- Да и след като говорихме за нещата, които ме натъжават да кажа и какво искрено ме вбесява - да виждам пропуснатите възможности за подобряване на градоустройството на София. Давам един елементарен пример. Когато се строеше третата линия на метрото, бул. „Патриарх Евтимий“ беше затворен изцяло за движение и отдолу беше прокопан тунел. Ако София се управляваше добре, на Попа, автомобилното движение щеше да бдъе вкарано под земята, която така или иначе е разкпопана, а отгоре щеше да се оформи красив, голям, пешеходен площад с трамваи. Ето една пропусната възможност да се очовечи пространството. Така градът ни не решава проблемите си. Подобен пример е и Околовръстния път, проект, с който много се гордеят от ГЕРБ. Да, платната за движение с по 5 ленти в посока имат капацитет и отпушиха движението. Обаче как изглеждат детелините на Симеоновско шосе, на Бистришко шосе, за Драгалевци? Вместо нормални пътни детелини за безконфликтно и бързо преминаване се строят малки кръгови и светофари.

Нека дам още примери - застрояването на Манастирски ливади, Витоша Вец Симеоново, Малинова долина. Вместо да направим едни модерни съвременни квартали, с по ниско застрояване и с повече зеленина, Общината допуска диво презастрояване. Отново пропуснати възможности за постигане на град за хората.

- Кажете ни и кога ще започне реалното строителство на Зеления ринг на София - първата отсечка от Изгрев към Слатина? Вече 4 години не се случва нищо.
- Предполагам, че ще има първа копка преди изборите. Бих заложил на това! Това е още един от проекитте, които всяка година се обещават в капиталовата програма и след това нищо не се случва. То се знае, че трябва да се извървят някои градоустройствени процедури, но за една велоалея и една пешеходна да се чака 4 години е прекалено.

- Визия за София, какво се случи с този стратегически документ или съм се объркала нещо и се работи реално по него?
- Не сте се объркала. Визия за София беше от два компонента. Първият е самата визия като дефиниция и елементи как е достигнато до нея. Вторият документ е списъкът с мерки, които трябва да бъдат извършени, за да се постигне тази визия. Първият документ беше приет от СОС, вторият не беше. Затова и нищо не се вижда по Визия за София. Въпреки свършената работа по нея, тя си остана предизборен трик на ГЕРБ и Фандъкова. С нея те демонстрираха колко са уж модерни и как мислят дългосрочно, но никога не са имали намерение да реализират тази визия.

- Вие казвате, че не само, че не се вижда нищо по Визия за София, а и че софиянци няма да видят?
- Този мандат със сигурност нищо няма да се види, защото не са приети от СОС тези мерки, а в следващия мандат те трябва да бъдат актуализирани. 20% от тях вече трябваше да са свършени по сроковете заложени във Визията. А те не са започнати. Затова трябва всичко да се актуализира и предпологам, че към края на 2024 г. ще може да има приет актуализиран вариант на Визията. Имайте предвид, че както във Визията така и във всички стратегически документи на Столична община е пълно с мерки и идеи, които обаче не се реализират.

- Понеже говорим за Визия за София, работата извършена под ръководството на арх. Любо Георгиев, който тогава беше директор на общинското дружества Софияплан, той преди месец представи своя проект "Екипът на София", имате ли допирни точки, ще работите ли с тях?

- Предвид колко много задачи има да се свършат в София всеки един човек готов да се хвърли в битката е добре дошъли и трябва да бъде част от подобно формирование. Аз се радвам на Екипът на София, защото те ми напомнят на "Спаси София" отпреди няколко години - демонстрират симпатична наивност. Любо Георгиев е експерт и професионалист и би бил чудесен главен архитект или човек, който да ръководи процеса по нов ОУП на София.

- Казахте спечелване на изборите в София през есента, от кого?
- Надявам се коалиция – Продължаваме промяната, Демократична България и Спаси София!

- Какво си пожелавета, г-н Бонев?

-След местните избори София може да бъде град, с който да се гордеем!

Александра Никова

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Виц на седмицата Виж Още

Защо в София пукат гумите на варненци?

Защото им се диша свеж морски въздух.

Късмет на деня

Обърнете повече внимание на вътрешната красота днес – кожен салон, затоплящи се седалки, климатроник …

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

ГЕРБ-СДС в СОС: Парад на наглостта – брат, баща и син получават о......

„Парад на наглостта“ – така общинските съветници от групата на ГЕРБ-СДС в СОС определиха случващото се...

Прочети още keyboard_arrow_right