От есента на 2022 г. в столицата вече няма безплатни зарядни станции за електрически превозни средства. Следващата мярка, която се очаква, е да бъдат въведени ограничения в паркирането, коментира председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев. Според последната статистика от Центъра за градска мобилност, ръстът на електрическите автомобили е 10 %.
Има няколко много важни положения, които няма да се променят от Общинския съвет и хората трябва да бъдат спокойни. На първо място за електрически автомобил не се плаща местен данък. Това е мярка за да бъдат стимулирани собствениците, посочи Георгиев. Той припомни още, че по силата на решение на Общинския съвет собствениците на електрически автомобили не са задължени да слагат допълнителни стикери и могат необезпокоявано да паркират в "Синя" и "Зелена зона" без оглед на престоя.
Георгиев посочи, че трябва да се направи много внимателен анализ преди да се въвеждат ограничения. Целта на Столичният общински съвет обаче е съвършено друга, тя е да се въвеждат нови стимули и да улесняват гражданите при употребата на електрически автомобили, защото е въпрос за чистотата на въздуха в София. По думите му големият проблем е със зарядната инфраструктура. През последните 8 месеца са изградени 17 зарядни станции, от които 12 са нови, отбеляза Георгиев.
Георгиев сподели, че неговият автомобил е хибрид, защото има много пътувания и среща трудности със зареждането.
По официални данни към момента в България 7450 са регистрираните напълно електрически превозни средства в страната, в София те са 4408, а местата за зареждане са около 1200. Това съобщи пред БНР Боян Бакърджиев от най-големият оператор на публично-достъпни зарядни стaнции за електромобили.
По думите му съотношението на регистрирани автомобили към зарядна точка е около 6-7 към 1. Това е доста по-добро съотношение от голяма част от страните в ЕС. По данни на ЕК за проблем за зарядната инфраструктура може да се говори, когато съотношението е над 12 към 1. Бакърджиев отбеляза, че реално няма недостиг на броя станции в България, както и проблем с тяхната концентрация, защото те са разпределени равномерно спрямо броя на регистрираните електромобили.
"Към тези 4408 автомобили в столицата само в нашата мрежа имаме над 200 точки в София. Общо в цялата държава те са над 500. Половината от тези точки са бързозарядни. Те са разпределени равномерно по национално покритие на всичките основни пътни маршрути", поясни Бакърджиев, като добави, че в огромната си част зарядните точки в София и страната са изградени върху частни имоти, а не върху общински такива.
Коментари
Последни
Столичен инспекторат направи регистър на драскачите, изпраща го на СДВР
Столичен инспекторат е подготвил регистър на графитери, които редовно си оставят "подписа" върху рем... Прочети още...
За това, що е добродетел, що е похвала, - само за него мислете...! Честита Цветница!
На другия ден (Цветница) тълпи народ, дошли на празника, като чуха, че Иисус иде в Иерусалим, взеха ... Прочети още...
Орлин Павлов ще радва "Връбница" на концерт за Цветница
Орлин Павлов и Софийският духов оркестър ще участват в празничния концерт по случай празника на стол... Прочети още...
ВМА-София с курс по "Първа помощ" за мотористи
Поредният урок по спасяване на живот на пътя изнесаха лекари от ВМА-София на мотористи. Днес във Вое... Прочети още...
Виж също
closeЗапочва работа по подобрения на ключови булеварди в центъра на Со......
Предстоят редица подобрения в движението по ключови булеварди в центъра, които да дадат алтернатива на всички участници ...
Прочети още keyboard_arrow_right