От есента на 2022 г. в столицата вече няма безплатни зарядни станции за електрически превозни средства. Следващата мярка, която се очаква, е да бъдат въведени ограничения в паркирането, коментира председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев. Според последната статистика от Центъра за градска мобилност, ръстът на електрическите автомобили е 10 %.
Има няколко много важни положения, които няма да се променят от Общинския съвет и хората трябва да бъдат спокойни. На първо място за електрически автомобил не се плаща местен данък. Това е мярка за да бъдат стимулирани собствениците, посочи Георгиев. Той припомни още, че по силата на решение на Общинския съвет собствениците на електрически автомобили не са задължени да слагат допълнителни стикери и могат необезпокоявано да паркират в "Синя" и "Зелена зона" без оглед на престоя.
Георгиев посочи, че трябва да се направи много внимателен анализ преди да се въвеждат ограничения. Целта на Столичният общински съвет обаче е съвършено друга, тя е да се въвеждат нови стимули и да улесняват гражданите при употребата на електрически автомобили, защото е въпрос за чистотата на въздуха в София. По думите му големият проблем е със зарядната инфраструктура. През последните 8 месеца са изградени 17 зарядни станции, от които 12 са нови, отбеляза Георгиев.
Георгиев сподели, че неговият автомобил е хибрид, защото има много пътувания и среща трудности със зареждането.
По официални данни към момента в България 7450 са регистрираните напълно електрически превозни средства в страната, в София те са 4408, а местата за зареждане са около 1200. Това съобщи пред БНР Боян Бакърджиев от най-големият оператор на публично-достъпни зарядни стaнции за електромобили.
По думите му съотношението на регистрирани автомобили към зарядна точка е около 6-7 към 1. Това е доста по-добро съотношение от голяма част от страните в ЕС. По данни на ЕК за проблем за зарядната инфраструктура може да се говори, когато съотношението е над 12 към 1. Бакърджиев отбеляза, че реално няма недостиг на броя станции в България, както и проблем с тяхната концентрация, защото те са разпределени равномерно спрямо броя на регистрираните електромобили.
"Към тези 4408 автомобили в столицата само в нашата мрежа имаме над 200 точки в София. Общо в цялата държава те са над 500. Половината от тези точки са бързозарядни. Те са разпределени равномерно по национално покритие на всичките основни пътни маршрути", поясни Бакърджиев, като добави, че в огромната си част зарядните точки в София и страната са изградени върху частни имоти, а не върху общински такива.
Коментари
Последни
Малки спортисти мериха сили в столичното 170 СУ "Васил Левски"
Весел празник на спорта събра децата на 170 СУ "Васил Левски" в Нови Искър вчера. В двора на Курилск... Прочети още...
ВМРО ще регистрира кандидата си кмет и листа в София
ВМРО-София ще регистрира утре в Общинската избирателна комисия своя кандидат за кмет, листа за район... Прочети още...
На кого му пука за сметоизвозването в столичния "Младост", питат гражданите
Граждани от столичния район "Младост" се оплакаха от недостатъчни, мръсни контейнери, които се извоз... Прочети още...
Новините в София: Най-важното за деня 21 септември 2023 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 21 септември. Прияте... Прочети още...
Виж също
closeГеорги Георгиев: Спасихме от застрояване 11 декара междублокови п......
18 частни имота в столичния район "Младост" стават общинската собственост и върху тях няма да може да се строи. Това ста...
Прочети още keyboard_arrow_right