Проверки на ЦГМ установиха: Гратисчиите в градския транспорт в София са между 3 и 7%

Проверки на ЦГМ установиха: Гратисчиите в градския транспорт в София са меж

Снимка: Столица.bg

Транспортна комисия на СОС обсъжда проекта на икономическа рамка на обществения градски транспорт на Столична община за 2022 г.

Между  3 и 7% са гратисчиите в градския транспорт в София. Това съобщи директорът на ЦГМ Димитър Дилчев на днешното заседание на Комисията по ттранспорт и пътна безопасност на СОС, на окето бе обсъден и проект на икономическа рамка на обществения градски транспорт на Столична община за 2022 г.

"Не бе приета актуализацията на паяка и затова не бих предложил рамка, която ще се реализира в бъдещо време. Настоявам да сме изключително предпазливи, не бих казал песимисти, в тези приходи в ЦГМ, които залагаме -8% от превозните документи и над 13% за паркирането", предупреди Димитър Дилчев.

В трамвай 22: Само за час глобиха 10 гратисчии и написаха10 акта (ВИДЕО/СНИМКИ)

Пред членовете на Транспортна комисия той обяви точни данни за гратиса в градския транспорт от направени проверки . "През последните месеци правим проверки, експериментално. С контрольорите се качват хора които броят, през април бяха 3 дни и през май също. Ще ви изпратя официални писма да видите и да не се говори, че гратисът е 20- 30%. Между 3 и 7% е гратиса по линиите, които са контролирани, броят се и пътниците с карти и билети. Продължаваме всеки месец, като знаем ,че има атрактивни линии. Проверките са с полиция. Моля да бъдем умерени оптимисти в приходите на ЦГМ, за да не се налага да теглим кредит, както този втория от 15 млн. лв. през 2020 г.", каза Дилчев.

Той коментира, че от разходите при тази икономическа рамка не може да се отдели нищо освен санитарни разходи за същестувването на ЦГМ. Дружеството не можело да си позволим сериозна инвестиционна програма, "защото каквото има се разплащаме". Дилчев обясни, че ЦГМ има ангажименти в кварталите и се работи по обновяване на спирки, спирконавеси, както и по кални точки.

Пред Комисията директорът на общинското дружество уточни, че 1400 души работят в ЦГМ, 140 е администрацията и  с решение на Борда на директорите е започнало престуркутриране за 10% от този персонал да се оптимизар ида се съкрати. "Имаме гласувани структури от 1 май т. г. е намален с 31 души и предстои с още 40", заяви Дилчев. "Инвестиционната програма, на която разчитаме за 2022 не може да бъде изпълнена и да бъдем умерени оптимисти с разполагането на приходите на ЦГМ", предупреди директорът на общинското дружество.

Независимият общински съветник Борис Бонев поиска да се запознае с вътрешни правила на контрольорите, за да види норматива за проверките на месец за карти. Друг член на Транспорта комисия - Бойко Димитров, припомни на колегите си, че билетът за градския транспорт в София е 1.60 лв. и не може цената да е същата при скокът на цените на горива и електроенергия. Той обясни, че това е политическо решение и "на никого няма да му хареса", но гражданите трябва да имат доверие в системата.

За 2022 г. ще бъде намалена транспортната задача на травмайният транспорт - по-малко километри пробег, заради ремонта на трасета на петицата. Бонев пък припомни, че има избран изпълнител за ремонта на тунел Люлин, който ще започне до края на годината и ще се спре движението на травмай №8.

За пореден път общински съветници атакуваха тикет системата и обявените 15 млн. лв. приходи в ЦГМ годишно от нея. "Системата е за 75 млн. лв. и последният лев ще бъде изплатен през декември 2028 г. при тази инфлация това е изключително успешен и изгоден проект за столицата", аргументира се Димитър Дилчев.

Председаелят на Комисията Корлос Контрера каза, че проектът на икономическа рамка на обществения градски транспорт на Столична община за 2022 г. се начосва към зам.-кметът по транспорт на Столична община Кристиан Кръстев, за да се направи доклад и да влезе за гласуване в СОС.

насочват перписката към кръстев да подготвят доклад

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Одобрявате ли именуването на улици и пространство в София в подкрепа на Украйна?
  • - Да, цяла Европа изразява своята солидарност (13%, 146 Гласове)
  • - Не, преименуването на алея пред Руското посолство е провокация (85%, 953 Гласове)
  • - Не мога да преценя (2%, 20 Гласове)
Общо гласували: 1119 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Парламентът гласува половината от нужните компенсации за градския......

Народното събрание днес гласува компенсации за градския транспорт в София от 74 млн.лева - това е половината от необходи...

Прочети още keyboard_arrow_right