Скъсяват тунела на проекта за реконструкция на Цар Борис III с Околовръстното

Скъсяват тунела на реконструкция на Цар Борис III с Околовръстното

Снимка: Google.com

Тунелът, който се превижда в проекта за реконструкция на кръстовището на Цар борис III и Оковръстното ще е бъде по къс. Вместо от кръстовището на Околовръстното с ул. "Ралевица", съоръжението ще започва от след кръстовището с "Братя Бъкстон".

Това стана ясно днес при обсъждането на проекта за приемане на Устройствен план в Постоянната комисия по транспорт и туризъм на СОС. Заседанието се проведе онлайн и бе излъчено на живо в страницата на СОС във фейсбук.

При технологията, с която ще се извършва строителството на естакада за транзитнопреминаващи по Околовръстното към Перник и тунела, участъкът няма да се затваря изцяло за движение. Също така намаляват експлоатанционните разходи за директните връзки за и от кв. Княжево.

Първоначално е било предвидено едно от трасетата да преминава под магистрален водопровод и под Боянска река. От строителстовто на метрото вече има опит и това създава доста рискове, затова този вариант е променен. Тези водопроводи остават под трасето на тунела.

Третото нещо е, че се намалява експлоатационната дължина на тунела и съответно съоръженията за вентилация и безопасност, като брои и разходи.

Проектът за реконструкция е на АПИ и до започването на строителството процедурата е доста дълга. Трябва да се мине през обсъждане и приемане на план от МРРБ.

Срокът за предложения, възражения и становища вече изтече и сега трите столична района Витоша, Овча купел и Люлин трябва да изпратя всички предложения и възражения в НАГ за обобщение и от там в АПИ.

Обектът е от национално значение и затова трябва да мине на одобрение и през Национален експертен съвет. При приемане на предложения ще има и преработка на плана. И всичко това ще отнеме най-малко година.

Едва след това се осигурява финансиране и се пуска поръчка за избор на изпълнител. Устройствения план за разширението на Околовръстното към магистрала Тракия бе приет в края на 2015 г., а реално строителната дейност започна през есента на 2019 г., припомнят паметливи столичани.

Така че реконструкцията и разширението с естакада и тунел на едно от най-натоварените кръстовища в Сфия - бул. Цар Борис III и Околовръстното няма да започне много скоро.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

За коя партия/коалиция ще гласувате на Парламентарните избори 2021?
  • ГЕРБ-СДС (31%, 289 Гласове)
  • БСП (4%, 40 Гласове)
  • Има такъв народ (17%, 161 Гласове)
  • ДПС (1%, 5 Гласове)
  • Демократична България (28%, 255 Гласове)
  • ВМРО (7%, 65 Гласове)
  • Изправи се! Мутри вън! (3%, 29 Гласове)
  • Воля-НФСБ (1%, 6 Гласове)
  • Друга партия/коалиция (1%, 12 Гласове)
  • Няма да гласувам / Не подкрепям никого (6%, 59 Гласове)
Общо гласували: 921 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

СОС прие Бюджет 2021 за 1,891 млрд. лв., по-голям с над 5 млн. лв......

Бюджетът на Столична община за 2021-а година получи одобрението на местния парламент. След обществени обсъждания и дебат...

Прочети още keyboard_arrow_right