Скъсяват тунела на проекта за реконструкция на Цар Борис III с Околовръстното

Скъсяват тунела на реконструкция на Цар Борис III с Околовръстното

Снимка: Google.com

Тунелът, който се превижда в проекта за реконструкция на кръстовището на Цар борис III и Оковръстното ще е бъде по къс. Вместо от кръстовището на Околовръстното с ул. "Ралевица", съоръжението ще започва от след кръстовището с "Братя Бъкстон".

Това стана ясно днес при обсъждането на проекта за приемане на Устройствен план в Постоянната комисия по транспорт и туризъм на СОС. Заседанието се проведе онлайн и бе излъчено на живо в страницата на СОС във фейсбук.

При технологията, с която ще се извършва строителството на естакада за транзитнопреминаващи по Околовръстното към Перник и тунела, участъкът няма да се затваря изцяло за движение. Също така намаляват експлоатанционните разходи за директните връзки за и от кв. Княжево.

Първоначално е било предвидено едно от трасетата да преминава под магистрален водопровод и под Боянска река. От строителстовто на метрото вече има опит и това създава доста рискове, затова този вариант е променен. Тези водопроводи остават под трасето на тунела.

Третото нещо е, че се намалява експлоатационната дължина на тунела и съответно съоръженията за вентилация и безопасност, като брои и разходи.

Проектът за реконструкция е на АПИ и до започването на строителството процедурата е доста дълга. Трябва да се мине през обсъждане и приемане на план от МРРБ.

Срокът за предложения, възражения и становища вече изтече и сега трите столична района Витоша, Овча купел и Люлин трябва да изпратя всички предложения и възражения в НАГ за обобщение и от там в АПИ.

Обектът е от национално значение и затова трябва да мине на одобрение и през Национален експертен съвет. При приемане на предложения ще има и преработка на плана. И всичко това ще отнеме най-малко година.

Едва след това се осигурява финансиране и се пуска поръчка за избор на изпълнител. Устройствения план за разширението на Околовръстното към магистрала Тракия бе приет в края на 2015 г., а реално строителната дейност започна през есента на 2019 г., припомнят паметливи столичани.

Така че реконструкцията и разширението с естакада и тунел на едно от най-натоварените кръстовища в Сфия - бул. Цар Борис III и Околовръстното няма да започне много скоро.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще пуснете ли детето/децата си на детска градина?
  • Да, веднага. (34%, 55 Гласове)
  • Да, но когато видя как се спазват мерките. (14%, 22 Гласове)
  • Не, още има Covid-19 (23%, 37 Гласове)
  • Не, имам възможност да работя от вкъщи. (15%, 25 Гласове)
  • Нямам дете/деца (14%, 23 Гласове)
Общо гласували: 162 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

СОС отложи промените в "синята" и "зелена" зони в София...

Разглеждането на доклада  за разширяване на зоните за платено паркиране в София бе отложено на заседанието на днешн...

Прочети още keyboard_arrow_right