Скъсяват тунела на проекта за реконструкция на Цар Борис III с Околовръстното

Скъсяват тунела на реконструкция на Цар Борис III с Околовръстното

Снимка: Google.com

Тунелът, който се превижда в проекта за реконструкция на кръстовището на Цар борис III и Оковръстното ще е бъде по къс. Вместо от кръстовището на Околовръстното с ул. "Ралевица", съоръжението ще започва от след кръстовището с "Братя Бъкстон".

Това стана ясно днес при обсъждането на проекта за приемане на Устройствен план в Постоянната комисия по транспорт и туризъм на СОС. Заседанието се проведе онлайн и бе излъчено на живо в страницата на СОС във фейсбук.

При технологията, с която ще се извършва строителството на естакада за транзитнопреминаващи по Околовръстното към Перник и тунела, участъкът няма да се затваря изцяло за движение. Също така намаляват експлоатанционните разходи за директните връзки за и от кв. Княжево.

Първоначално е било предвидено едно от трасетата да преминава под магистрален водопровод и под Боянска река. От строителстовто на метрото вече има опит и това създава доста рискове, затова този вариант е променен. Тези водопроводи остават под трасето на тунела.

Третото нещо е, че се намалява експлоатационната дължина на тунела и съответно съоръженията за вентилация и безопасност, като брои и разходи.

Проектът за реконструкция е на АПИ и до започването на строителството процедурата е доста дълга. Трябва да се мине през обсъждане и приемане на план от МРРБ.

Срокът за предложения, възражения и становища вече изтече и сега трите столична района Витоша, Овча купел и Люлин трябва да изпратя всички предложения и възражения в НАГ за обобщение и от там в АПИ.

Обектът е от национално значение и затова трябва да мине на одобрение и през Национален експертен съвет. При приемане на предложения ще има и преработка на плана. И всичко това ще отнеме най-малко година.

Едва след това се осигурява финансиране и се пуска поръчка за избор на изпълнител. Устройствения план за разширението на Околовръстното към магистрала Тракия бе приет в края на 2015 г., а реално строителната дейност започна през есента на 2019 г., припомнят паметливи столичани.

Така че реконструкцията и разширението с естакада и тунел на едно от най-натоварените кръстовища в Сфия - бул. Цар Борис III и Околовръстното няма да започне много скоро.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще пуснете ли детето/децата си на детска градина?
  • Да, веднага. (37%, 31 Гласове)
  • Да, но когато видя как се спазват мерките. (17%, 14 Гласове)
  • Не, още има Covid-19 (27%, 23 Гласове)
  • Не, имам възможност да работя от вкъщи. (17%, 14 Гласове)
  • Нямам дете/деца (2%, 2 Гласове)
Общо гласували: 84 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Още две комисии на СОС не приеха да има местен референдум за заво......

Докладът за местен референдум дали да се построй завод за изгаряне на RDF не бе приет от още две комисии на Столичен общ...

Прочети още keyboard_arrow_right