Промяна в Наредбата за вдигане на стари автомобили в София трябва да има и то съвсем скоро. Иначе проблемът в столицата се задълбочава и в жилищните квартали стотици стари коли заемат парко места, превръщат се в място за отпадъци, източници на насекоми и гризачи и най-вече замърсяват околните пространства, видя Столица.bg.
За належащата промяна говорят данните от столичните райони, където масово има изоставени, ръждясали и разпадащи се коли. Стикери са залепени на стотици автомобили и само една малка част от тях са репатрирани от общината. Със сигурност обаче никой не знае точния брой на таралясниците. Очевидно причината е в тромавата процедура с дълги срокове между всеки етап. Това затруднява районните кметове и администрациите да бъдат ефективни в разчистването на излезли от движение коли.
Често пъти собствениците на изоставени коли прибягват до тарикатлъци. Някои ги местят на 50 - 100 м от мястото, където е поставен стикерът. Други пък междувременно минават технически преглед и така издадената заповед пада и процедурата трябва да започне отново. Кметове на столични райони са категорични, че продължителността на премахване на такъв автомобил е от година до година и половина.
От октомври 2009 г. досега като излезли от употреба за установени 13 687 автомобила в София, сочат данни на Столичен инспекторат. А бройката е колкото всички автомобили на една средно голяма община. От тях добровлоно преместени са 7891 броя. Други 227 са се изхитрили и са минали през ГТП, което автоматически спира започнатата процедура по премахване. Общо за 10 години са издадени 4751 кметски заповеди за репатрирани на таралясници, а принудително премахнати от районните кметства в столицата са 1434 автомобила.
В район Сердика най-много изоставени коли се наблюдават в кварталите Банишора, Фондови жилища и Орландовци. Общо за цялата 2018 г. стикери са поставени на 93 и само 12 са вдигнати от общината. Почти двойно са се увеличили паркираните за вечни времена коли през 2019 г., тъй като само за първите 4 месеца, набелязаните със стикери за 44, а репатрираните до момента са 7.
В район Лозенец, където от ноември 2018 г. целият стана зелена зона, нещата започват да се подреждат. За изминалата година и до момента има 83 коли със стикер и 10 вдигнати от общината. "Някой от тези със стикер са минали технически преглед или автомобилът е преместен и заповедта пада", коментираха от районното кметство.
Като "отличник" по изоставени коли се очертава да е район Младост с 600 автомобила през 2018 г., от които половината са премахнати от общината, а другите доброволно. От началото на 2019 г. залепените стикери са над 200 и толкова са премахнати, тъй като започнати преди година процедури едва сега имат успешен завършек.
В район Студентски стикери са залепени на 135 автомобила, а 103 доброволно за премахнати през 2018 г. За тази година са само 50, които трябва да се вдигнат.
Буквално отличници на София са район Средец. Тяхното спасение са синята и зелена зона за платено паркиране. Живеещите там пък плащат винетни стикери и никой не може да си позволи лукса да плаща паркомясто на трошка. "Имаме съвсем малко изоставени автомобили и те доброволно са премахнати", казват от район Средец.
Във Връбница за 2018 г. стикираните са 102 и 26 премахнати от общината. Другите са доброволно преместени. За тази година броят е 40 набелязани и 21 премахнати.
Необходима е нова наредба, казват от район Витоша, който се очертава като най-големия по площ район на столицата. За 2018 г. стикери са поставени на 210 автомобила и са репатрирани 45. "Повечето доброволно премахват автомобилите си, рядко имаме неизпълнение на кметска заповед", признават от местната администрация. Проверките обаче продължават. Въпреки че има коли, които са със застраховка и годишен преглед, какво от това, след като сотят с години, коментират действащата наредба от район Витоша.
В район Искър за 2018 г. стикирани са 227 и репатрирани 21. От началото на тази година инспектори са поставили лепенки на 80 коли, а подадени за репатриране са още 81. За тях има заповеди, но все още не са вдигнати за вторични суровини от фирмата, с която Столична община има договор.
Не е ясно какво се случва в Овча купел, а там батакът е пълен. Вероятно и от общинската администрация не знаят какво правят. За разлика от другите столични райони в Овча купел искат запитване по административен път, сякаш не работят в община, а в секретна база на МО. Поведението на районната администрация напълно обяснява постоянното недоволство на живеещите в район заради ежедневните проблеми с паркиране, инфраструктура и презасторяване.
Коментари
Последни
Двама буйстваха във влака от Пловдив за София
Двама мъже попаднаха в ареста заради вандалски прояви във влак, пътуващ по направлението Пловдив &nd... Прочети още...
Мобилен пункт за опасни отпадъци ще работи в столичните Лозенец и Оборище
Мобилен събирателен пункт ще приема опасни отпадъци от домакинствата в район „Лозенец“ н... Прочети още...
Променят маршрута на нощна линия № 2 в София
„Център за градска мобилност“ организира промяна в организацията на движение на нощна ав... Прочети още...
63-годишен пациент беше спасен от хронична болка с иновативна операция в София
На 63-годишен пациент, страдащ от дългогодишна болка в областта на ставите на таза и опашната кост, ... Прочети още...
Виж също
closeГЕРБ-СДС в СОС: Парад на наглостта – брат, баща и син получават о......
„Парад на наглостта“ – така общинските съветници от групата на ГЕРБ-СДС в СОС определиха случващото се...
Прочети още keyboard_arrow_right