Пуснаха движението по магистрала "Европа" от Калотина до Драгоман (СНИМКИ)

photo_library
  • Пуснаха движението по магистра "Европа" от Калотина до Драгоман (СНИМКИ)

    Снимка: МРРБ

  • Пуснаха движението по магистра "Европа" от Калотина до Драгоман (СНИМКИ)

    Снимка: МРРБ

  • Пуснаха движението по магистра "Европа" от Калотина до Драгоман (СНИМКИ)

    Снимка: МРРБ

  • Пуснаха движението по магистра "Европа" от Калотина до Драгоман (СНИМКИ)

    Снимка: МРРБ

  • Пуснаха движението по магистра "Европа" от Калотина до Драгоман (СНИМКИ)

    Снимка: МРРБ

2024 г ще отворят и последния участък от Сливница до София

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков, заедно с министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Ясен Йорданов инспектираха вече отворената за движение магистрала "Европа" в участъка межди Калотина и Драгоман.

Трасето е дълго 14,5 км. и вече има Акт 15, като предстои и процедура за издаване на Акт 16, обяви министър Цеков. Той поздрави екипите, работили по участъка и ги похвали за добре свършената работа. Това ни доближава още една крачка по-близо до една добра транспортна връзка със Сърбия. Плановете са до 2024 г. да бъде открит и последния участък от АМ "Европа", който свързва Сливница със София.

Общата стойност на средствата отпуснати от Европейския съюз за цялата магистрала са 590 млн. лв., от които 424 млн. лева са по линия на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура", а 165 млн. лева са осигурени от Механизма за свързана Европа, съобщи министърът на транспорта Георги Гвоздейков. Той допълни, че преди няколко години пътуването от София до Калотина отнемало часове, а сега това разстояние ще се изминава за по-малко от 30 мин.

Това, обаче не е  единственото трасе, което се ремонтира. До края на 2024 г. трябва да бъде завършен участъкът между Мездра и Ботевград, а до края на 2025 г. и останалата част от трасето. По този начин ще бъде осигурена връзка с пристанищата в Егейско море и особено с Александруполис, което ще бъде основен транспортен хъб в тази част на Европа за дълги години", подчерта регионалният министър.

Проектът „Модернизация на път I-8 „Калотина – Софийски околовръстен път" от км 1+000 до км 15+500 и етапна връзка" се съфинансира от Механизма за свързване на Европа на Европейския съюз и републиканския бюджет.

На 12 май стартира изграждането и на последния участък от АМ „Европа" между Сливница и Софийския околовръстен път. Общата дължина на отсечката е 16,5 км., но строителството се изпълнява в близо 13-километрова отсечка /от км 32+447,20 до км 45+300/, за която има завършени отчуждения и издадени разрешения за строеж. След теренното обезпечаване на обекта ще продължи работата и по останалата част.

Последният участък от магистрала „ „Европа" преминава по изцяло ново трасе между Сливница и Софийския околовръстен път и ще се влива в Северната скоростна тангента. Ще бъдат изградени 5 подлеза, 2 надлеза, 2 моста и 1 виадукт, както и четири пътни връзки и два пътни възела - „Костинброд" и „Мрамор".

 

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 33 Гласове)
  • Няма да избере (28%, 44 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 19 Гласове)
  • Ще има нови избори (29%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 18 Гласове)
Общо гласували: 160 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Камион катастрофира на „Хемус“ до Ботевград, трафикът е затруднен...

Заради катастрофирал камион е ограничено движението в изпреварващите ленти в двете посоки при 5-ти километър на автомаги...

Прочети още keyboard_arrow_right