Министър Шишков пита за жълтите павета: Проблемът е в строителя или в проекта

Министър Шишков пита за жълтите павета: Проблемът е в строителя или в проек

Снимка: Столица.bg

Започват активни проверки на ремонта на жълтите павета в центъра на София, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков в ефира Bulgaria ON AIR. По думите му целта не е да се навреди на Общината, а да се помогне и срокът за завършване на обекта – до март 2023 година, да бъде спазен.

Припомняме, че Иван Шишков беше главен архитект на столичния район „Триадица“ до 2021 г., когато беше определен за зам.-министър на Виолета Комитова в МРРБ.

„Столична община е закъсняла изключително много. От 1936 година, когато паветата са били основна настилка, има правилник за реденето им и тогава със сигурност не е имало проблеми. Към този момент обаче има“, коментира арх. Иван Шишков.

Той призова фирмата строител да посочи дали проблемът е в нея или в проекта.

„Очакванията са  фирмата строител – в случая „Трейс Груп“, да излезе и да каже: „ние сме виновни, защото редим лошо“ или „проектът не е добър и изпълнявайки го се случва това“.  Нека фирмата каже те ли са виновни или проектът е некачествен. Това е разковничето“, подчерта регионалният министър.

Според него при некачествен проект колкото и да се пренареждат паветата, ефектът ще е един и същ и ще се губи още време.

Арх. Шишков припомни и за проблемите с ремонтите на столичната улица „Граф Игнатиев“.

„Всички станахме свидетели на лошото качество на строителството. Очевидно е имало проблеми и с проектирането, защото има 8 заповеди за преработка към основното разрешение за строеж от 2015 г.“, каза министърът.

Той допълни, че ситуацията с жълтите павета е сходна с тази при „Граф Игнатиев“.  И в двата случая  едни и същи неща правят впечатление – разделянето на етапи и преработките в проектите. 

Сходен е и проблемът с автомагистралите, при които липсват проекти или те претърпяват преработки по време на строителството, защото не са добри в началната им фаза.

Регионалният министър даде пример с АМ „Европа“, за която е одобрил изменение на вече одобрен Подробен устройствен план в частта до Калотина, тъй като е имало проблем с предвиждането като проектиране на осветленията на пътните възли. Друг пропуск в проекта е, че около 150 метра между ГКПП Калотина и началото на магистралата не са предвидени в никакъв план, като това ще бъде решено.

Регионалният министър беше категоричен, че у нас основен проблем са качеството и скоростта на проектиране.

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Слониците в столичния зоопарк се изкъпаха в дъжда (ВИДЕО)...

Лошото време преди дни изобщо не притеснява слониците Фрося и Луиза в столичния зоопарк. Въпреки ниската температура и в...

Прочети още keyboard_arrow_right