Започват активни проверки на ремонта на жълтите павета в центъра на София, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков в ефира Bulgaria ON AIR. По думите му целта не е да се навреди на Общината, а да се помогне и срокът за завършване на обекта – до март 2023 година, да бъде спазен.
Припомняме, че Иван Шишков беше главен архитект на столичния район „Триадица“ до 2021 г., когато беше определен за зам.-министър на Виолета Комитова в МРРБ.
„Столична община е закъсняла изключително много. От 1936 година, когато паветата са били основна настилка, има правилник за реденето им и тогава със сигурност не е имало проблеми. Към този момент обаче има“, коментира арх. Иван Шишков.
Той призова фирмата строител да посочи дали проблемът е в нея или в проекта.
„Очакванията са фирмата строител – в случая „Трейс Груп“, да излезе и да каже: „ние сме виновни, защото редим лошо“ или „проектът не е добър и изпълнявайки го се случва това“. Нека фирмата каже те ли са виновни или проектът е некачествен. Това е разковничето“, подчерта регионалният министър.
Според него при некачествен проект колкото и да се пренареждат паветата, ефектът ще е един и същ и ще се губи още време.
Арх. Шишков припомни и за проблемите с ремонтите на столичната улица „Граф Игнатиев“.
„Всички станахме свидетели на лошото качество на строителството. Очевидно е имало проблеми и с проектирането, защото има 8 заповеди за преработка към основното разрешение за строеж от 2015 г.“, каза министърът.
Той допълни, че ситуацията с жълтите павета е сходна с тази при „Граф Игнатиев“. И в двата случая едни и същи неща правят впечатление – разделянето на етапи и преработките в проектите.
Сходен е и проблемът с автомагистралите, при които липсват проекти или те претърпяват преработки по време на строителството, защото не са добри в началната им фаза.
Регионалният министър даде пример с АМ „Европа“, за която е одобрил изменение на вече одобрен Подробен устройствен план в частта до Калотина, тъй като е имало проблем с предвиждането като проектиране на осветленията на пътните възли. Друг пропуск в проекта е, че около 150 метра между ГКПП Калотина и началото на магистралата не са предвидени в никакъв план, като това ще бъде решено.
Регионалният министър беше категоричен, че у нас основен проблем са качеството и скоростта на проектиране.
Коментари
Последни
Зам.-кмет: Дейностите по столичния бул. „Филип Кутев“ трябва да приключат в края на май
Строителните дейности по разширението на бул. „Филип Кутев“ в участъка между бул. &bdquo... Прочети още...
Задържаха чужденка в София, купила телефони за над 35 000 лв. с измама
Столични полицаи задържаха чужда гражданка, направила скъпи покупки с чужд платежен инструмент, съоб... Прочети още...
Столичани за подлеза пред Централна гара: Ужасно е, тъмно е… а как мирише (ВИДЕО)
Столичани се оплакват, че подлезът на метрото пред Централната гара тъне в тъмнина и мизерия. Във Фе... Прочети още...
Кметът на столичния "Триадица" предлага "квартал на обезщетените"
Имотен фонд, с който общината да оперира, своеобразен "квартал на обезщетените" предлага кметът на с... Прочети още...
Виж също
closeСлониците в столичния зоопарк се изкъпаха в дъжда (ВИДЕО)...
Лошото време преди дни изобщо не притеснява слониците Фрося и Луиза в столичния зоопарк. Въпреки ниската температура и в...
Прочети още keyboard_arrow_right