Градският транспорт в столицата ще бъде с три нощни линии, които по всяка вероятност ще бъдат пуснати пробно за 3 месеца през април - май. Те ще свързват различни райони на София. Много скоро се очаква и автобус тръгващ от центъра на столицата до Витоша. Автобусите ще минават през 1 час. В повечето големи европейски градове има такъв транспорт и София може да си го позволи, каза Елен Герджиков - председател на Столичен общински съвет за Mediapool.
В София са правени два опита за въвеждането на нощен градски транспорт - през 1990 и 2009 т. Първо е пуснат по линия 94 между центъра и Студентски град, а после три специални линии, които се пресичат в центъра. Веднага след изтичането на срока на опита, всичко замира. Неправителствената организация"Спаси София" държи през нощта да се движат автобуси и дори пусна подписка.
Предвидените за 2018 г. средства за обществения транспорт са в размер над 260 млн. лв., а пробегът е увеличен с 1.2 млн. км. Парите за транспортните превозвачи ще са със 17 млн. лв. повече от миналата година.
Герджиков каза, че е отделено по-голямо внимание към лесния достъп до Витоша. Нередовният градски транспорт, почти неработещите лифтове доведе до задръствания по пътищата в планината, защото хората използват личния си транспорт. Поради това комисията по проблемите на Витоша взе решение да има още един автобус по единствената линия 66, достигаща до високата част на планината и интервалът да се намали от 1 час на 30 минути. Допълнителните автобуси трябваше да изчакват ако има повече пътници. Сведенията от общината показват, че и те са били използвани поради многото хора.
От центъра на Столицата до Златните мостове ще бъде пусната нова линия 163, тръгваща от НДК и в някой части ще е паралелна на сегашната линия 63, която е от бул. "Цар Борис ІІІ" до Златните мостове, но само в почивните и празнични летни дни. Новата линия според председателя на СОС може да бъде пусната още през февруари, ще е през цялата година, но отново само през празничните и почивните дни.
Зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев разясни, че повечето пари отделени за градския транспорт ще се изразходват за пускането в движение на повече коли по някои маршрути, за да се намали интервалът между колите.
За трамваите и тролеите няма предвидено увеличение на километрите пробег поради ремонти по важните пътища.
На обсъждането на икономическата рамка на обществения транспорт в комисията по транспорта, общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера коментира, че през годините са намалявани километрите и е увеличаван интервалът. Населението на София се увеличава непрекъснато и се разкриват нови линии. Поради това е наложително да се увеличат автобусите за крайградските линии, за да не чакат хората по час, час и половина за да се придвижат. Той предлага увеличаване на транспортните средства по линиите 117 и 119 в район "Кремиковци", 59 за с. Мърчаево, № 111 и повече тролеи с номера 1 и 2. Общинските съветници от БСП подкрепиха предложението на Контрера.
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 6 май 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 6 май. Митничари на ... Прочети още...
Космонавтът Георги Иванов раздаде курбан за здраве в Банкя
Навръх имения си ден космонавтът Георги Иванов даде курбан за здраве в Банкя. Събитието се състоя в ... Прочети още...
Митничари на Калотина иззеха 24 540 евро, скрити в камион
Митнически служители от отдел „Борба с наркотрафика" на ГКПП Калотина откриха недекларирана ва... Прочети още...
Шофьор на Ибиза събра топките на столичен булевард (СНИМКИ)
Шофьор на Сеат Ибиза изпробва късмета си и на автомобила му на Великден. Не е ясно как е шофирал, но... Прочети още...
Виж също
closeХрамът във ВМА София ще е готов до няколко месеца...
Параклисът на Военномедицинска академия (ВМА) в София ще бъде готов до няколко месеца. Това съобщи директорът на здравно...
Прочети още keyboard_arrow_right