Придвижването с велосипед в столицата е трудно и дори на места - опасно поради липсата на велосипедна инфраструктура. Това каза пред БНР Радостина Петрова от сдружение „Велоеволюция“. Придвижването от крайните квартали до центъра на столицата е за единици хора, добави тя.
Петрова отбеляза, че някои маршрути са доста рискови и призова хората да избират по-ненатоварени пътища и обиколни малки улици. Обиколните улици, които препоръчват от "Велоеволюция", често изискват повече време, но са доста по-чисти, спокойни и приятни. "Много хора вече се обръщат и към електрическите велосипеди, с което преодоляването на по-големи разстояния става доста по-възможно", отбеляза тя.
Придвижването от периферията на София до центъра с велосипед е откровено трудно, заяви Петрова. Хората, които го правят, съобразяват маршрута и времето си, за да успеят да се придвижат. Това се налага главно заради липсата на инфраструктура, която много би улеснила желаещите да се придвижват по този по-екологичен начин.
Обособените и изградени велоалеи, свързващи крайните квартали с централната част на града, са по-скоро планове и намерения, отколкото нещо изградено, каза още Радостина Петрова. Единствено в района на "Манастирски ливади" по бул. "България" е единствения пример за инфраструктура, която достига вече до кв. Бояна.
Хората, които искат техните квартали да се развиват, отиват с конкретни предложения, искания и дори протести. Правят го хората от Горубляне и Княжево, и в момента има борба за велоалеи, отбеляза Радостина Петрова.
„Хората от кв. „Княжево“ например искат да бъде продължена по-адекватно велоалеята по бул. „Цар Борис III“, за да стига до квартала и в момента това е проект, който е под въпрос заради разширението на околовръстния път“, разказа тя.
Една от най-сериозните критики към Столична община е това, че не си довършва работата и има случаи на велоалеи, които изведнъж свършват в нищото и велосипедистите биват оставени "да се оправят сами", каза още Петрова, като даде пример с велоалеята по бул. "Линкълн".
По думите ѝ, тази година започва строителството на велоалея по Самоковско шосе и има някакво развитие, но то е твърде плахо и твърде бавно, за да удовлетвори хората, които сега имат желание да ползват този вид превоз.
Част от велолентите са направо опасни - осеяни са с шахти и неравности, не са изградени както трябва, отбеляза още тя. „Оценката обаче не е само на правите участъци. Ние имаме забележки за начина, по който изглеждат кръстовищата с велоалеи. Защото човек се озовава в едно голямо кръстовище и не знае какво трябва да прави там с колело. Няма указания, няма маркировка“, заяви Петрова.
Коментари
Последни
Голямо задръстване между 30 и 40 км на „Хемус“ в посока София
Огромно задръстване се е образувало на между 30-и и 40-и км по АМ „Хемус“ в посока столи... Прочети още...
Движението при 55-ти км на „Тракия“ към София ще е само в изпреварващата лента
Шофьорите да се движат с повишено внимание между 55-ти и 54-ти км на АМ „Тракия" в посока Софи... Прочети още...
ГЕРБ-София: Спирането на Симеоновския лифт дава право на общината да си върне лифтовете на...
Със спирането на Симеоновски лифт собственикът на лифтовете „Витоша ски“ нарушава приват... Прочети още...
ГЕРБ-СДС: Обещано-изпълнено – В София ще има фонд за социални дейности за пенсионери
Специален фонд за подпомагане на социални дейности за пенсионери ще бъде създаден в София. Средстват... Прочети още...
Виж също
closeПродължават дейностите по миене на улици и дезинфекция на контейн......
По график продължават дейностите по почистване на улиците и булевардите в града, съобщават от Столичен инспекторат. Екип...
Прочети още keyboard_arrow_right