Велоалеите в София: По-скоро планове и намерения, отколкото нещо изградено

-

Снимка: Столица.bg

Придвижването с велосипед в столицата е трудно и дори на места - опасно поради липсата на велосипедна инфраструктура. Това каза пред БНР Радостина Петрова от сдружение „Велоеволюция“. Придвижването от крайните квартали до центъра на столицата е за единици хора, добави тя.

Петрова отбеляза, че някои маршрути са доста рискови и призова хората да избират по-ненатоварени пътища и обиколни малки улици. Обиколните улици, които препоръчват от "Велоеволюция", често изискват повече време, но са доста по-чисти, спокойни и приятни. "Много хора вече се обръщат и към електрическите велосипеди, с което преодоляването на по-големи разстояния става доста по-възможно", отбеляза тя.

Придвижването от периферията на София до центъра с велосипед е откровено трудно, заяви Петрова. Хората, които го правят, съобразяват маршрута и времето си, за да успеят да се придвижат. Това се налага главно заради липсата на инфраструктура, която много би улеснила желаещите да се придвижват по този по-екологичен начин.

Обособените и изградени велоалеи, свързващи крайните квартали с централната част на града, са по-скоро планове и намерения, отколкото нещо изградено, каза още Радостина Петрова. Единствено в района на "Манастирски ливади" по бул. "България" е единствения пример за инфраструктура, която достига вече до кв. Бояна.

Хората, които искат техните квартали да се развиват, отиват с конкретни предложения, искания и дори протести. Правят го хората от Горубляне и Княжево, и в момента има борба за велоалеи, отбеляза Радостина Петрова.

„Хората от кв. „Княжево“ например искат да бъде продължена по-адекватно велоалеята по бул. „Цар Борис III“, за да стига до квартала и в момента това е проект, който е под въпрос заради разширението на околовръстния път“, разказа тя.

Една от най-сериозните критики към Столична община е това, че не си довършва работата и има случаи на велоалеи, които изведнъж свършват в нищото и велосипедистите биват оставени "да се оправят сами", каза още Петрова, като даде пример с велоалеята по бул. "Линкълн".

По думите ѝ, тази година започва строителството на велоалея по Самоковско шосе и има някакво развитие, но то е твърде плахо и твърде бавно, за да удовлетвори хората, които сега имат желание да ползват този вид превоз.

Част от велолентите са направо опасни - осеяни са с шахти и неравности, не са изградени както трябва, отбеляза още тя. „Оценката обаче не е само на правите участъци. Ние имаме забележки за начина, по който изглеждат кръстовищата с велоалеи. Защото човек се озовава в едно голямо кръстовище и не знае какво трябва да прави там с колело. Няма указания, няма маркировка“, заяви Петрова.

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 32 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 41 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (30%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (12%, 18 Гласове)
Общо гласували: 155 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Продължават дейностите по миене на улици и дезинфекция на контейн......

По график продължават дейностите по почистване на улиците и булевардите в града, съобщават от Столичен инспекторат. Екип...

Прочети още keyboard_arrow_right